הפלטפורמה המשולבת מסוגלת לזהות מכוניות, אופנועים והולכי רגל ולשלוח מסרים לכלי רכב מתקרבים. כלי הרכב יספקו התראות לנהגים ובעתיד יוכלו גם לבלום באופן אוטומטי כדי למנוע תאונה בעת סכנה
חגי זיס, מנכ"ל אוטוטוקס |
חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, ספקית בפתרונות תקשורת V2X (Vehicle-to-Everything), מספקת את מערך השבבים שלה לפלטפורמת ניהול התעבורה האוטונומית של NoTraffic הישראלית המאפשרת אספקת מידע של חיישנים מתשתיות פיזיות כגון רמזורים בצמתים חכמים לכלי רכב באמצעות תקשורת בין כלי רכב לתשתיות (V2I – Vehicle to Infrastructure). הפתרון המשולב מסוגל לזהות קשת רחבה של עצמים ובכללם מכוניות, אופנועים והולכי רגל ולשלוח מסרים לכלי רכב מתקרבים תוך שימוש בטכנולוגיות תקשורת DSRC (Dedicated Short Range Communications) או C-V2X. כלי הרכב יספקו התראות לנהגים ובעתיד יוכלו גם לבלום באופן אוטומטי כדי למנוע תאונה בעת סכנה. אוטוטוקס ו-NoTraffic יציגו באירוע המרכזי המתקיים במסגרת הכנס השנתי השביעי של קהילת אקומושן לענף התחבורה החכמה שייערך בביתן 1 במתחם אקספו תל אביב (גני התערוכה) ב-11 ביוני 2019.
תשתית חכמה המצוידת הן בחיישני קו-ראייה (line-of-sight) כגון מצלמה ורדאר והן ב-V2X עבור עצמים שאינם בקו ראייה יתרמו לקידום הבטיחות ובו בזמן ימטבו את זרימת התנועה. הפלטפורמה המשולבת יכולה להיפרס בכל מקום בעולם ולהפוך צמתים בערים לבטוחים וליעילים יותר. בין יתרונות המערכת ניתן למנות שמירה על הבטיחות של משתמשי כביש פגיעים כמו הולכי רגל ורוכבי אופניים, מתן עדיפות בצמתים לרכבי חירום ולתחבורה ציבורית, מתן אפשרות לרכבים אוטונומיים לחצות צמתים באופן בטוח וניהול התעבורה במטרה להגדיל את קיבולת הכביש ולשפר את זרימת התנועה.
אוטוטוקס מספקת מערך שבבי V2X מוכן לפריסה מהדור השני שמהווה את הפתרון הזמין הראשון בעולם שתומך הן בתקשורת DSRC על בסיס תקני 802.11p/ITS-G5 והן בתקשורת C-V2X על בסיס מפרטי 3GPP release 14 ו-15 release עם יכולות סייבר המשולבות במערכת. מערך השבבים מאפשר ללקוחות לעבור בקלות בין מצב תקשורת DSRC למצב תקשורת C-V2X. הפתרון של החברה כולל מגוון חיישנים (מצלמות, lidar, V2X) המשולבים בצמתים ועובדים ישירות עם מערכת מרכזית בענן בכדי לשפר את הבטיחות ואת זרימת התנועה. השילוב של מערך שבבי ה-V2X של אוטוטוקס מאפשר ל-NoTraffic לעשות שימוש בחיישני קו-ראייה כדי לשפר את האפקטיביות של ה-V2X.
חגי זיס, מנכ"ל אוטוטוקס, אמר: "שיתוף הפעולה עם NoTraffic מהווה המחשה נוספת של יכולתנו לתמוך בתרחישי שימוש חדשים דוגמת צמתים חכמים, שמספקים ערך ומאפשרים לממש את עתיד התחבורה. פרויקטים המציידים יחידות המצויות בצד הכביש ב-V2X ובמצלמות מאפשרים לנהגים ולרכבים אוטונומיים לקבל מבעוד מועד מסרי בטיחות המתריעים בפני סכנות בצמתים וכן לבצע אופטימיזציה של זרימת התנועה."
טל קרייזלר, מנכ"ל NoTraffic, אמר: "שיתוף הפעולה עם אוטוטוקס מאפשר לנו להאיץ את הפריסה של הפלטפורמה שלנו. ערוץ תקשורת ישיר בין תשתיות למשתמשי הכביש הינו הכרחי על מנת לשפר את הבטיחות וזרימת התנועה בצמתים. אבן דרך משמעותית זו עומדת בבסיסה של תעבורה מקושרת ואוטונומית: בעוד שרכבים הופכים ליותר מקושרים ויותר אוטונומיים, תשתיות כביש חכמות נמצאות בתחילת דרכן. המערכות שלנו כבר פרוסות במספר מקומות בארה"ב, ואנו מתרחבים למקומות נוספים".
{loadposition content-related} |