ממשלת ברזיל התחייבה לרשת את כל המדינה בתשתיות דור 3 עד 2018; סרגון מחזיקה ב- 30% משוק תשתיות הבקהול האלחוטי בברזיל
סרגון נטוורקס, יצרנית ה-Hauling האלחוטי, מסכמת, רגע לפני שריקת הפתיחה למונדיאל 2014, 3 שנים של צמיחה אדירה בפעילותה בדרום אמריקה בכלל ובברזיל בפרט.
התחזיות מצביעות על כך כי המונדיאל הקרוב יקבל את החשיפה התקשורתית הגדולה ביותר מאז ומעולם, ובהשוואה לכל ארוע ספורט גדול אחר שהתקיים לפניו. עשרות, אם לא מאות אלפי אנשים, יבקשו בו זמנית, לצלם את המשחק, לעשות סלפי עם האוהדים, להעלות לפייסבוק ולאינסטגרם תמונות וקטעי וידאו, לשלוח מיילים, ווטסאפים, לצייץ, לכתוב פוסטים ואולי אף לשוחח בטלפון. התהודה של מונדיאל 2014 תהיה ללא ספק הגדולה בתולדות משחקי גביע העולם.
על מנת לתמוך ברגעי השיא ובתעבורה הרבה שצפויה לעבור ברשתות, נעשו השקעות עצומות בשדרוג תשתיות התקשורת במדינה לרשתות דור 3 ו- 4, עם התחייבות של הממשלה להגיע לרישות מלא של המדינה לתשתיות דור 3 עד 2018. אם בעבר הכניסה של חברות זרות לברזיל היתה סבוכה ביותר הרי שבשנה, שנתיים האחרונות, ממשלת ברזיל נתנה הקלות ניכרות במיסוי, הן לחברות הטלקום המקומיות והן לספקיות ציוד זרות, כמו סרגון.
סרגון נכנסה לשוק הברזילאי בתחילת שנות ה-2000, אולם הפריצה הגדולה שלה בשוק זה החלה לפני כ- 4 שנים. מאספקת ציוד למפעילה סלולרית אחת, הגדילה סרגון את נפח הפעילות שלה במדינה וכיום היא עובדת עם כל ארבעת חברות הטלקום (Vivo ,Claro ,Oi , TIM), החולשות על 97% מן השוק הברזילאי. מכירות החברה בדרום אמריקה, ב- 3 השנים האחרונות הסתכמו בלמעלה מ-400 מליון דולר, כאשר כמחצית ממכירות אלה התבצעו בברזיל. הגידול המשמעותי במכירות הוביל למצב בו סרגון מחזיקה היום ב- 30% משוק תשתיות הבקהול האלחוטי בברזיל – שוק שצפוי להמשיך ולצמוח גם בשנים הבאות.
לדברי עמית אנצ'יקובסקי, מנהל פעילות סרגון בדרום-אמריקה, "אחת הסיבות להצלחה הגדולה שלנו בברזיל, במיוחד בעת היערכות המדינה לקראת המונדיאל, טמונה בפשטות ובמהירות ההתקנה של הציוד שלנו. לשם השוואה, זמן הפריסה של סיב אופטי על פני 10 ק"מ עומד על חודש ימים. עורק אלחוטי של סרגון על פני אותם 10 ק"מ, ניתן להתקין בתוך יומיים בלבד. כמו כן, במדינה עם תוואי שטח מגוונים כמו ברזיל, קל יותר להקים רשת אלחוטית מאשר לחפור תעלות לסיבים אופטים."
"מלבד ההיערכות למונדיאל ולמשחקים האולימפיים ב- 2016, ברזיל מתאפיינת באוכלוסיה צעירה עם ביקוש גבוה לשירותי סלולר מתקדמים. בימים אלה מתחילה במדינה הפריסה של רשתות דור 4 ואני מעריך כי לפנינו עוד שנים רבות של עבודה אינטנסיבית במדינה."
על פי נתוני חברת המחקר BuddeComm, שוק הסלולאר הברזילאי מהווה כשליש ממשתמשי הסלולר בכל אמריקה הלטינית, כולל האיים הקאריביים. ברזיל מובילה את כל מדינות אמריקה הלטינית גם במונחים של פס-רחב, ונתפסת כשוק תקשורת גדול, גם בקנה מידה עולמי. אחוזי החדירה בברזיל עומדים על למעלה מ- 132% ועדין נמצאים במגמת צמיחה של כ- 7% בשנה.
{loadposition content-related} |