• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    שבבי בינה מלאכותית מביאים לדמוקרטיזציה. איור: אבי בליזובסקי באמצעות Ideogram.ai

    "הבינה המלאכותית תביא לדמוקרטיה של המיחשוב ובפרט בתחום השבבים"

    מפעל 21 של TSMC באריזונה. צילום יחצ

    TSMC מתחילה בבניית מפעל Fab 21 שלב 3 באריזונה לטכנולוגיות 1.6 נ"מ ו-2 נ"מ

    למרות מצב המלחמה: כנס ChipEx2025 יתקיים בתל אביב בשבוע הבא

    למרות מצב המלחמה: כנס ChipEx2025 יתקיים בתל אביב בשבוע הבא

    Gaudi 3 חוסך עד פי 3.35 בעלויות ומאיץ עד 43% לעומת Nvidia ב-IBM Cloud

    Gaudi 3 חוסך עד פי 3.35 בעלויות ומאיץ עד 43% לעומת Nvidia ב-IBM Cloud

    אירופה מבקשת עצמאות בתחום השבבים. המחשה: depositphotos.com

    האיחוד האירופי מכין את חוק השבבים 2.0 על יסוד “חשיבות אסטרטגית”

    קובי חנוך, מנכל ויביט נאנו. צילום יחצ

    לקראת ChipEx2025: העולם עובר ל-ReRAM, וויביט ננו היא כיום הספק העצמאי היחיד לטכנולוגיה זו

    Trending Tags

    • בישראל
      הצוות המוביל של NeuReality. משמאל לימין - סמנכ"ל VLSI יוסי קסוס, מנכ"ל משה תנך, CTO ליאור חרמוש, סמנכ"ל תפעול צביקה שמואלי. צילום - יוסי זליגר

      ניוריאליטי תציג ב- ChipEx2025 דרך למצות יותר את ה-GPU בעיבוד בינה מלאכותית, כדי להוזיל מאוד את עלויות השימוש

      ענבר דג סמנכ"לית מו"פ בחברת פונוניקס. צילום באדיבותה

      לקראת ChipEx2025: היהלום שבשבב

      Nano Dimension מפסיקה את פעילות Formatec ו-Admatec ומקרבת את Desktop Metal לפשיטת רגל

      Nano Dimension מפסיקה את פעילות Formatec ו-Admatec ומקרבת את Desktop Metal לפשיטת רגל

      פוסטר על שיתוף פעולה קודם בין וויביט ל-DB HiTek

      וויביט מתקדמת לקראת שלב הייצור: יצרנית השבבים הדרום-קוריאנית DB HiTek תציג שבבים המבוססים על טכנולוגיית הזיכרון ההתנגדותי

      פרופ׳ זיאד חנא, מנהל מרכזי הפיתוח של קיידנס בישראל. צילום יח"צ

      לקראת ChipEx2025: "הבינה המלאכותית יכולה להקפיץ קפיצת מדרגה את תהליך תכנון השבבים"

      הודו כמדינה טכנולוגית. אילוסטרציה: depositphotos.com

      אדאני מפסיקה זמנית את המשא ומתן עם טאוור סמיקונדקטור על פרויקט שבבים בן 10 מיליארד דולר בהודו

      Trending Tags

      • מדורים
        • אוטומוטיב
        • בינה מלאכותית (AI/ML)
        • בטחון, תעופה וחלל
        • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
        • ‫יצור (‪(FABs‬‬
        • ‫צב"ד‬
        • ‫שבבים‬
        • ‫רכיבים‬ (IOT)
        • ‫תוכנות משובצות‬
        • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
        • תקשורת מהירה
        • ‫‪FPGA‬‬
        • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • מאמרים ומחקרים
      • צ'יפסים
      • Chiportal Index
        • Search By Category
        • Search By ABC
      No Result
      View All Result
      Chiportal
      • עיקר החדשות
        שבבי בינה מלאכותית מביאים לדמוקרטיזציה. איור: אבי בליזובסקי באמצעות Ideogram.ai

        "הבינה המלאכותית תביא לדמוקרטיה של המיחשוב ובפרט בתחום השבבים"

        מפעל 21 של TSMC באריזונה. צילום יחצ

        TSMC מתחילה בבניית מפעל Fab 21 שלב 3 באריזונה לטכנולוגיות 1.6 נ"מ ו-2 נ"מ

        למרות מצב המלחמה: כנס ChipEx2025 יתקיים בתל אביב בשבוע הבא

        למרות מצב המלחמה: כנס ChipEx2025 יתקיים בתל אביב בשבוע הבא

        Gaudi 3 חוסך עד פי 3.35 בעלויות ומאיץ עד 43% לעומת Nvidia ב-IBM Cloud

        Gaudi 3 חוסך עד פי 3.35 בעלויות ומאיץ עד 43% לעומת Nvidia ב-IBM Cloud

        אירופה מבקשת עצמאות בתחום השבבים. המחשה: depositphotos.com

        האיחוד האירופי מכין את חוק השבבים 2.0 על יסוד “חשיבות אסטרטגית”

        קובי חנוך, מנכל ויביט נאנו. צילום יחצ

        לקראת ChipEx2025: העולם עובר ל-ReRAM, וויביט ננו היא כיום הספק העצמאי היחיד לטכנולוגיה זו

        Trending Tags

        • בישראל
          הצוות המוביל של NeuReality. משמאל לימין - סמנכ"ל VLSI יוסי קסוס, מנכ"ל משה תנך, CTO ליאור חרמוש, סמנכ"ל תפעול צביקה שמואלי. צילום - יוסי זליגר

          ניוריאליטי תציג ב- ChipEx2025 דרך למצות יותר את ה-GPU בעיבוד בינה מלאכותית, כדי להוזיל מאוד את עלויות השימוש

          ענבר דג סמנכ"לית מו"פ בחברת פונוניקס. צילום באדיבותה

          לקראת ChipEx2025: היהלום שבשבב

          Nano Dimension מפסיקה את פעילות Formatec ו-Admatec ומקרבת את Desktop Metal לפשיטת רגל

          Nano Dimension מפסיקה את פעילות Formatec ו-Admatec ומקרבת את Desktop Metal לפשיטת רגל

          פוסטר על שיתוף פעולה קודם בין וויביט ל-DB HiTek

          וויביט מתקדמת לקראת שלב הייצור: יצרנית השבבים הדרום-קוריאנית DB HiTek תציג שבבים המבוססים על טכנולוגיית הזיכרון ההתנגדותי

          פרופ׳ זיאד חנא, מנהל מרכזי הפיתוח של קיידנס בישראל. צילום יח"צ

          לקראת ChipEx2025: "הבינה המלאכותית יכולה להקפיץ קפיצת מדרגה את תהליך תכנון השבבים"

          הודו כמדינה טכנולוגית. אילוסטרציה: depositphotos.com

          אדאני מפסיקה זמנית את המשא ומתן עם טאוור סמיקונדקטור על פרויקט שבבים בן 10 מיליארד דולר בהודו

          Trending Tags

          • מדורים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית (AI/ML)
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫שבבים‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • תקשורת מהירה
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
          • מאמרים ומחקרים
          • צ'יפסים
          • Chiportal Index
            • Search By Category
            • Search By ABC
          No Result
          View All Result
          Chiportal
          No Result
          View All Result

          בית מדורים אוטומוטיב CES Asia – ה-AI יוכל להביא את המכוניות האוטנומיות לרמה 4

          CES Asia – ה-AI יוכל להביא את המכוניות האוטנומיות לרמה 4

          מאת אבי בליזובסקי
          23 יוני 2018
          in אוטומוטיב, בינה מלאכותית (AI/ML), ‫שבבים‬, בישראל
          ROADSTAR AI6001
          Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

          לדברי שיאנצ'או טונג, מנכ"ל ומייסד במשותף של Roadstar AI הרעיון נולד משנים של ניסיון. לאורך עבודתי בחברות השונות ראיתי פתרונות שונים. היכרתי מייסד שותף של ביידו והצעתי לו להקים חטיבה בתוך החברה שתפתח את המוצר, אך תהליך קבלת ההחלטות בחברות גדולות הוא איטי, ולכן יצאתי והקמתי את Roadstar AI".

           שיאנצ'או טונג, מנכ"ל ומייסד במשותף של Roadstar AI, ליד רכב עם הטכנולוגיה של החברה בכנס CES Asia. צילום: אבי בליזובסקי

          רמת האוטונומיות של כלי רכב מחולקת לחמישה, החל מדרגה 1 – עזרי נהיגה ועד לדרגה 5 – מכונית שיכולה לנהוג בעצמה בכל מצב. מרבית הניסויים של מכוניות אלה הם בדרגה 2, כלומר עדיין נדרשת התערבות של נהג בשעת חרום וראינו מה קרה כשהנהגים לא היו ערניים.  ברמה 4 הגורם האנושי כבר לא נצרך כלל והמכוניות נוסעות בעצמן, ללא כל עזרה, כולל בערים סואנות, אך עדיין לא באיזורים מורכבים למדי כמו עריה הגדולות של הודו.

           יש סטארט-אפ סיני בשם Roadstar AI, שמבקש לקפוץ לרמה 4, כלומר – רמה שבה לא תידרש התערבותו של נהג, כולל בערים סואנות. פגשתי את המנכ"ל והמייסד במשותף של החברה, שיאנצ'או טונג, בכנס CES Asia, שנערך באחרונה בסין.

          Roadstar AI לא מציעה מכונית משלה, אלא מתיימרת להפוך מכוניות קיימות לאוטונומיות. היא מציעה התקן רב חיישנים על הגג של המכונית וחיבור למחשב הרכב, כמו גם היתוך של המידע מכל החיישנים הללו. ההתקן, Car top box, משלב חומרה ותוכנה, ומכיל חיישנים מסוגים רבים, ובכלל זה חיישנים אופטיים (מצלמות) לידאר ומכ"ם, כדי לכסות את כל תנאי הראות האפשריים. "אנחנו משתמשים, לצורך היתוך החיישנים, בבינה מלאכותית, למידה עמוקה, למידת מכונה ורובוטיקה. אנחנו משלבים במכוניות אוטונומיות לידאר ומכ"ם כדי להשיג ביצועים טובים יותר בהיבט של נוחות, בטיחות ויעילות הנהיגה", הסביר טונג.

           

          אחד המקומות המרכזיים שבהם עורכת Roadstar AI את הניסויים שלה הוא שנז'ן, בין האזורים הצפופים בסין. לדבריו, החברה בחרה בשנז'ן משום ש-"צומת בסין יכולה להכיל בו זמנית מאות מכוניות ומאות הולכי רגל. יש אנשים שלא שומרים על הכללים, למשל חוצים באדום, הרחובות צרים ורבים נוהגים באופן אגרסיבי. גם בסין, המכוניות צריכות לתת זכות קדימה, אבל כבר אחרי שבוע של ניסוי הבנו שהולכי הרגל צריכים לקחת את זכות הקדימה, הנהגים לא כל כך נותנים אותה. אולי המכוניות האוטונומיות כן יתנו".

          ניסויים – גם בהרים
          שנז'ן היא עיר מישורית ובחברה רצו לערוך ניסויים גם במקומות שאינם כאלה – אבל עדיין סואנים. הם בחרו לצורך כך בסן פרנסיסקו. "הניסוי שם הראה שהטכנולוגיה שלנו יכולה לפעול היטב גם בערים בעלות טופוגרפיה הררית", ציין טונג.

          שדה ניסויים נוסף של Roadstar AI היה טוקיו, בין הערים הצפופות בעולם, אלא שבבירה היפנית ניסתה החברה אוטובוס אוטונומי. "דווקא באוטובוס הטכנולוגיה יכולה להיות פשוטה יותר, כי מדובר בקווים קבועים והמערכת יכולה ללמוד אותם היטב", אמר טונג. "אבל מצד שני, דרישות הבטיחות בהם גבוהות יותר. העלינו בין 20 ל-30 אנשים לכל נסיעה, אחרי שהם השתכנעו שהאוטובוס בטוח, הגם שהוא ללא נהג. ככלל, אנשים יצטרכו להתאים את עצמם ולקבל את הטכנולוגיות החדשות. אין דרך חזרה".

          מה לגבי ערים כמו ניו-דלהי ומומביי, שבהן התחבורה כאוטית?
          "הודו היא מדינה קשה מבחינה תחבורתית ואנחנו רוצים קודם כל לפתור את הבעיה בסין. לכן, אנחנו פונים לשוק הסיני, אם כי יש לנו פרויקטים גם בארצות הברית, באירופה וביפן".

          איך עלה הרעיון לפתח התקן שיהפוך כל מכונית לאוטונומית?
          "ב-2009 עברתי לארצות הברית ולמדתי לדוקטורט ב-וירג'יניה טק. המחקר שלי עסק במיקום, לוקליזציה ומיפוי. אחרי שסיימתי את התואר, עברתי לקליפורניה ועבדתי תחילה ב-Nvidia, ולאחר מכן עברתי למרכז הפיתוח של ביידו (Baidu) בעמק הסיליקון. אחר כך חזרתי לסין כדי להקים את החברה.

          הרעיון נולד משנים של ניסיון. לאורך עבודתי בחברות השונות ראיתי פתרונות שונים. היכרתי מייסד שותף של ביידו והצעתי לו להקים חטיבה בתוך החברה שתפתח את המוצר, אך תהליך קבלת ההחלטות בחברות גדולות הוא איטי, ולכן יצאתי והקמתי את Roadstar AI".

          האם יש לכם קשר עם תעשיית טכנולוגית הרכב בישראל?
          "אנחנו פתוחים לשיתוף פעולה. אני יודע שבישראל יש חברות טכנולוגיה טובות ובאחרונה יצרנו קשר עם אינווייז כדי לשלב את מערכות הלידאר שלהם בניסויים, אך טרם קיבלנו את הדוגמה שניתן יהיה להתקין".

           

          {loadposition content-related}
          אבי בליזובסקי

          אבי בליזובסקי

          נוספים מאמרים

          קובי חנוך, מנכל ויביט נאנו. צילום יחצ
          אוטומוטיב

          לקראת ChipEx2025: העולם עובר ל-ReRAM, וויביט ננו היא כיום הספק העצמאי היחיד לטכנולוגיה זו

          אוטומוטיב

          CEVA זכתה במכרז של Nextchip: מחזק את מעמדה בשוק ה-ADAS

          מנכ
          אוטומוטיב

          לקראת ChipEx2025. קובי מרנקו, ארבה: כך מקצרים עשר שנים בפיתוח שבבי אוטומוטיב

          פתרון זכרונות לשימוש ברכב. איור: וויביט ננו
          אוטומוטיב

          וויביט: טכנולוגיית הזיכרון ההתנגדותי עברה בהצלחה את דרישות התקן המחמיר של מועצת האלקטרוניקה לרכבים

          הפוסט הבא
          hiaohau road shanghai

          סין תדרוש התקנת שבבי RFID במכוניות החדשות שיימכרו בה

          כתיבת תגובה לבטל

          האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

          • הידיעות הנקראות ביותר
          • מאמרים פופולאריים

          הידיעות הנקראות ביותר

          • לקראת ChipEx2025: היהלום שבשבב
          • Cadence ו-TSMC מאיצות פיתוח שבבי AI ופתרונות אריזה מתקדמים
          • למרות מצב המלחמה: כנס ChipEx2025 יתקיים בתל אביב בשבוע הבא
          • האיחוד האירופי מכין את חוק השבבים 2.0 על יסוד…
          • ניוריאליטי תציג ב- ChipEx2025 דרך למצות יותר את…

          מאמרים פופולאריים

          • Neoclouds: הסטארט-אפים הזריזים המגדירים מחדש את…
          • היכונו לדור הרובוטים החדש: רובוטיקת בינה מלאכותית…
          • להוביל עם הלב: הכוח של ניהול ממוקד באדם בעידן הבינה…
          • הינן שחולם: לייצר ינות ישראלים ברמת סופר פרימיום
          • מהפך במערכות הניווט של המחר: האם שבבים חכמים יחליפו…

          השותפים שלנו

          לוגו TSMC
          לוגו TSMC

          לחצו למשרות פנויות בהייטק

          כנסים ואירועים

          כנסים ואירועים

          כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

          לחץ לפרטים

          הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

          הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


            • פרסם אצלנו
            • עיקר החדשות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • בישראל
            • צור קשר
            • צ'יפסים
            • Chiportal Index
            • TapeOut Magazine
            • אודות
            • מאמרים ומחקרים
            • תנאי שימוש
            • כנסים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫שבבים‬
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

            השותפים שלנו

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            No Result
            View All Result
            • עיקר החדשות
            • בישראל
            • מדורים
              • אוטומוטיב
              • בינה מלאכותית (AI/ML)
              • בטחון, תעופה וחלל
              • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
              • ‫יצור (‪(FABs‬‬
              • ‫צב"ד‬
              • ‫שבבים‬
              • ‫רכיבים‬ (IoT)
              • ‫תוכנות משובצות‬
              • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
              • ‫‪FPGA‬‬
              • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
              • תקשורת מהירה
            • מאמרים ומחקרים
            • צ'יפסים
            • כנסים
            • Chiportal Index
              • אינדקס חברות – קטגוריות
              • אינדקס חברות A-Z
            • אודות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • TapeOut Magazine
            • צור קשר
            • ChipEx
            • סיליקון קלאב

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            דילוג לתוכן
            פתח סרגל נגישות כלי נגישות

            כלי נגישות

            • הגדל טקסטהגדל טקסט
            • הקטן טקסטהקטן טקסט
            • גווני אפורגווני אפור
            • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
            • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
            • רקע בהיררקע בהיר
            • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
            • פונט קריאפונט קריא
            • איפוס איפוס