• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    תחזית SEMI: מכירות ציוד לייצור שבבים יגיעו לשיא של 156 מיליארד דולר ב־2027

    תחזית SEMI: מכירות ציוד לייצור שבבים יגיעו לשיא של 156 מיליארד דולר ב־2027

    מטה אנבידיה בעמק הסיליקון. צילום יחצ

    אנבידיה רוכשת את SchedMD, מפתחת Slurm — מתזמן הקוד הפתוח הנפוץ במחשבי־על וב-AI

    מודל Nemotron 3 Nano הושק כמודל “משקולות פתוחות” עם ארכיטקטורת MoE, בעוד הדגמים הגדולים Super ו־Ultra צפויים במחצית הראשונה של 2026.

    אנבידיה השיקה את Nemotron 3: מודלים פתוחים לסוכני AI שפותח בישראל

    תעשיית השבבים בגרמניה. אילוסטרציה: depositphotos.com

    האיחוד מאשר הזרמת 623 מיליון אירו לשני מפעלי שבבים בגרמניה: GlobalFoundries בדרזדן ו-X-FAB בארפורט

    לוגו Google Cloud. אילוסטרציה: depositphotos.com

    שבבי TPU של גוגל מעלים את מפלס הלחץ על OpenAI ומטלטלים את משקיעי אנבידיה

    משרדים של מיקרון בארה"ב. המחשה: depositphotos.com

    מיקרון יוצאת משוק הזיכרון לצרכן כדי להתמקד בשבבי זיכרון מתקדמים למרכזי נתונים של בינה מלאכותית

  • בישראל
    אתר אנבידיה ביוקנעם. צילום יחצ

    הקמפוס של אנבידיה בקריית טבעון מתקרב לחתימה: 90 דונם בהנחה וללא מכרז

    מימין לשמאל - פאבל וילק ויוליה מילשטיין – אבנט אייסיק. ד''ר ליאוניד יאביץ, פרופ' אדם תימן, פרופ' אלכס פיש – אוניברסיטת בר אילן. קרדיט – יוני רייף

    אבנט אייסיק ואוניברסיטת בר-אילן משיקים מרכז חדשנות לצ'יפלטים מהדור הבא

    בכירי קוונטום טרנזיסטורס. צילום יחצ

    Quantum Transistors מדווחת על נאמנות של 99.9988% בשער דו־קיוביטי מבוסס יהלום

    מטוס מתוצרת איירבוס. עושה שימוש ברכיבים מודפסים של סטרטסיס. צילום יחצ

    סטרטסיס מאיצה את הייצור של יצרנית המטוסים איירבוס:200 אלף רכיבים, מתוכם 25 אלף השנה, הודפסו בתלת ממד

    יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight Labs צילום: קוקו קליק

    מתג X2 של Xsight Labs ישמש כליבת הרשת בלווייני Starlink V3 ויאפשר קישוריות במהירויות גיגה-ביט

    תמרה בקשט, מנכ"לית VisIC. צילום יחצ

    VisIC גייסה 26 מיליון דולר בהובלת יצרן שבבים גלובלי; יונדאי וקיה מצטרפות כמשקיעות אסטרטגיות

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
  • עיקר החדשות
    תחזית SEMI: מכירות ציוד לייצור שבבים יגיעו לשיא של 156 מיליארד דולר ב־2027

    תחזית SEMI: מכירות ציוד לייצור שבבים יגיעו לשיא של 156 מיליארד דולר ב־2027

    מטה אנבידיה בעמק הסיליקון. צילום יחצ

    אנבידיה רוכשת את SchedMD, מפתחת Slurm — מתזמן הקוד הפתוח הנפוץ במחשבי־על וב-AI

    מודל Nemotron 3 Nano הושק כמודל “משקולות פתוחות” עם ארכיטקטורת MoE, בעוד הדגמים הגדולים Super ו־Ultra צפויים במחצית הראשונה של 2026.

    אנבידיה השיקה את Nemotron 3: מודלים פתוחים לסוכני AI שפותח בישראל

    תעשיית השבבים בגרמניה. אילוסטרציה: depositphotos.com

    האיחוד מאשר הזרמת 623 מיליון אירו לשני מפעלי שבבים בגרמניה: GlobalFoundries בדרזדן ו-X-FAB בארפורט

    לוגו Google Cloud. אילוסטרציה: depositphotos.com

    שבבי TPU של גוגל מעלים את מפלס הלחץ על OpenAI ומטלטלים את משקיעי אנבידיה

    משרדים של מיקרון בארה"ב. המחשה: depositphotos.com

    מיקרון יוצאת משוק הזיכרון לצרכן כדי להתמקד בשבבי זיכרון מתקדמים למרכזי נתונים של בינה מלאכותית

  • בישראל
    אתר אנבידיה ביוקנעם. צילום יחצ

    הקמפוס של אנבידיה בקריית טבעון מתקרב לחתימה: 90 דונם בהנחה וללא מכרז

    מימין לשמאל - פאבל וילק ויוליה מילשטיין – אבנט אייסיק. ד''ר ליאוניד יאביץ, פרופ' אדם תימן, פרופ' אלכס פיש – אוניברסיטת בר אילן. קרדיט – יוני רייף

    אבנט אייסיק ואוניברסיטת בר-אילן משיקים מרכז חדשנות לצ'יפלטים מהדור הבא

    בכירי קוונטום טרנזיסטורס. צילום יחצ

    Quantum Transistors מדווחת על נאמנות של 99.9988% בשער דו־קיוביטי מבוסס יהלום

    מטוס מתוצרת איירבוס. עושה שימוש ברכיבים מודפסים של סטרטסיס. צילום יחצ

    סטרטסיס מאיצה את הייצור של יצרנית המטוסים איירבוס:200 אלף רכיבים, מתוכם 25 אלף השנה, הודפסו בתלת ממד

    יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight Labs צילום: קוקו קליק

    מתג X2 של Xsight Labs ישמש כליבת הרשת בלווייני Starlink V3 ויאפשר קישוריות במהירויות גיגה-ביט

    תמרה בקשט, מנכ"לית VisIC. צילום יחצ

    VisIC גייסה 26 מיליון דולר בהובלת יצרן שבבים גלובלי; יונדאי וקיה מצטרפות כמשקיעות אסטרטגיות

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
No Result
View All Result

בית מדורים אוטומוטיב CES Asia – ה-AI יוכל להביא את המכוניות האוטנומיות לרמה 4

CES Asia – ה-AI יוכל להביא את המכוניות האוטנומיות לרמה 4

מאת אבי בליזובסקי
23 יוני 2018
in אוטומוטיב, בינה מלאכותית (AI/ML), ‫שבבים‬, בישראל
ROADSTAR AI6001
Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

לדברי שיאנצ'או טונג, מנכ"ל ומייסד במשותף של Roadstar AI הרעיון נולד משנים של ניסיון. לאורך עבודתי בחברות השונות ראיתי פתרונות שונים. היכרתי מייסד שותף של ביידו והצעתי לו להקים חטיבה בתוך החברה שתפתח את המוצר, אך תהליך קבלת ההחלטות בחברות גדולות הוא איטי, ולכן יצאתי והקמתי את Roadstar AI".

 שיאנצ'או טונג, מנכ"ל ומייסד במשותף של Roadstar AI, ליד רכב עם הטכנולוגיה של החברה בכנס CES Asia. צילום: אבי בליזובסקי

רמת האוטונומיות של כלי רכב מחולקת לחמישה, החל מדרגה 1 – עזרי נהיגה ועד לדרגה 5 – מכונית שיכולה לנהוג בעצמה בכל מצב. מרבית הניסויים של מכוניות אלה הם בדרגה 2, כלומר עדיין נדרשת התערבות של נהג בשעת חרום וראינו מה קרה כשהנהגים לא היו ערניים.  ברמה 4 הגורם האנושי כבר לא נצרך כלל והמכוניות נוסעות בעצמן, ללא כל עזרה, כולל בערים סואנות, אך עדיין לא באיזורים מורכבים למדי כמו עריה הגדולות של הודו.

 יש סטארט-אפ סיני בשם Roadstar AI, שמבקש לקפוץ לרמה 4, כלומר – רמה שבה לא תידרש התערבותו של נהג, כולל בערים סואנות. פגשתי את המנכ"ל והמייסד במשותף של החברה, שיאנצ'או טונג, בכנס CES Asia, שנערך באחרונה בסין.

Roadstar AI לא מציעה מכונית משלה, אלא מתיימרת להפוך מכוניות קיימות לאוטונומיות. היא מציעה התקן רב חיישנים על הגג של המכונית וחיבור למחשב הרכב, כמו גם היתוך של המידע מכל החיישנים הללו. ההתקן, Car top box, משלב חומרה ותוכנה, ומכיל חיישנים מסוגים רבים, ובכלל זה חיישנים אופטיים (מצלמות) לידאר ומכ"ם, כדי לכסות את כל תנאי הראות האפשריים. "אנחנו משתמשים, לצורך היתוך החיישנים, בבינה מלאכותית, למידה עמוקה, למידת מכונה ורובוטיקה. אנחנו משלבים במכוניות אוטונומיות לידאר ומכ"ם כדי להשיג ביצועים טובים יותר בהיבט של נוחות, בטיחות ויעילות הנהיגה", הסביר טונג.

 

אחד המקומות המרכזיים שבהם עורכת Roadstar AI את הניסויים שלה הוא שנז'ן, בין האזורים הצפופים בסין. לדבריו, החברה בחרה בשנז'ן משום ש-"צומת בסין יכולה להכיל בו זמנית מאות מכוניות ומאות הולכי רגל. יש אנשים שלא שומרים על הכללים, למשל חוצים באדום, הרחובות צרים ורבים נוהגים באופן אגרסיבי. גם בסין, המכוניות צריכות לתת זכות קדימה, אבל כבר אחרי שבוע של ניסוי הבנו שהולכי הרגל צריכים לקחת את זכות הקדימה, הנהגים לא כל כך נותנים אותה. אולי המכוניות האוטונומיות כן יתנו".

ניסויים – גם בהרים
שנז'ן היא עיר מישורית ובחברה רצו לערוך ניסויים גם במקומות שאינם כאלה – אבל עדיין סואנים. הם בחרו לצורך כך בסן פרנסיסקו. "הניסוי שם הראה שהטכנולוגיה שלנו יכולה לפעול היטב גם בערים בעלות טופוגרפיה הררית", ציין טונג.

שדה ניסויים נוסף של Roadstar AI היה טוקיו, בין הערים הצפופות בעולם, אלא שבבירה היפנית ניסתה החברה אוטובוס אוטונומי. "דווקא באוטובוס הטכנולוגיה יכולה להיות פשוטה יותר, כי מדובר בקווים קבועים והמערכת יכולה ללמוד אותם היטב", אמר טונג. "אבל מצד שני, דרישות הבטיחות בהם גבוהות יותר. העלינו בין 20 ל-30 אנשים לכל נסיעה, אחרי שהם השתכנעו שהאוטובוס בטוח, הגם שהוא ללא נהג. ככלל, אנשים יצטרכו להתאים את עצמם ולקבל את הטכנולוגיות החדשות. אין דרך חזרה".

מה לגבי ערים כמו ניו-דלהי ומומביי, שבהן התחבורה כאוטית?
"הודו היא מדינה קשה מבחינה תחבורתית ואנחנו רוצים קודם כל לפתור את הבעיה בסין. לכן, אנחנו פונים לשוק הסיני, אם כי יש לנו פרויקטים גם בארצות הברית, באירופה וביפן".

איך עלה הרעיון לפתח התקן שיהפוך כל מכונית לאוטונומית?
"ב-2009 עברתי לארצות הברית ולמדתי לדוקטורט ב-וירג'יניה טק. המחקר שלי עסק במיקום, לוקליזציה ומיפוי. אחרי שסיימתי את התואר, עברתי לקליפורניה ועבדתי תחילה ב-Nvidia, ולאחר מכן עברתי למרכז הפיתוח של ביידו (Baidu) בעמק הסיליקון. אחר כך חזרתי לסין כדי להקים את החברה.

הרעיון נולד משנים של ניסיון. לאורך עבודתי בחברות השונות ראיתי פתרונות שונים. היכרתי מייסד שותף של ביידו והצעתי לו להקים חטיבה בתוך החברה שתפתח את המוצר, אך תהליך קבלת ההחלטות בחברות גדולות הוא איטי, ולכן יצאתי והקמתי את Roadstar AI".

האם יש לכם קשר עם תעשיית טכנולוגית הרכב בישראל?
"אנחנו פתוחים לשיתוף פעולה. אני יודע שבישראל יש חברות טכנולוגיה טובות ובאחרונה יצרנו קשר עם אינווייז כדי לשלב את מערכות הלידאר שלהם בניסויים, אך טרם קיבלנו את הדוגמה שניתן יהיה להתקין".

 

{loadposition content-related}
אבי בליזובסקי

אבי בליזובסקי

נוספים מאמרים

פרופ' אמנון שעשוע. צילום יחצ, מובילאיי
אוטומוטיב

מובילאיי מפטרת כ־200 עובדים – רובם בישראל – על רקע ירידה בביקוש

מנכ
אוטומוטיב

ארבה רובוטיקס מתקרבת לזכיות עם יצרניות רכב פרימיום

נשיא סין שי ג'ינפין ונשיא ארה
אוטומוטיב

הסכם שי–טראמפ מחזיר לשוק את שבבי הרכב של Nexperia ומונע עצירה במפעלי הרכב

יורם זלינגר מנכ
אוטומוטיב

ולנס סמיקונדקטור ממנה את יורם זלינגר לתפקיד המנכ"ל

Next Post
hiaohau road shanghai

סין תדרוש התקנת שבבי RFID במכוניות החדשות שיימכרו בה

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • הידיעות הנקראות ביותר
  • מאמרים פופולאריים

הידיעות הנקראות ביותר

  • מתג X2 של Xsight Labs ישמש כליבת הרשת בלווייני…
  • VisIC גייסה 26 מיליון דולר בהובלת יצרן שבבים גלובלי;…
  • ממשלת דרום קוריאה מציגה: תוכנית ענק לשבבים – והכפלת…
  • מיקרון יוצאת משוק הזיכרון לצרכן כדי להתמקד בשבבי…
  • Quantum Transistors מדווחת על נאמנות של 99.9988%…

מאמרים פופולאריים

  • האיחוד האירופי מרכך את ה-GDPR כדי להאיץ את מהפכת…
  • לקרב את המחשבים ליעילות האנרגטית של המוח
  • מדענים צפו בהיפוך ספיני אלקטרון בתוך 140 טריליוניות השנייה

השותפים שלנו

לוגו TSMC
לוגו TSMC

לחצו למשרות פנויות בהייטק

כנסים ואירועים

כנסים ואירועים

כנס ChipEx2026 יערך ב-12-13 במאי, 2026. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

ChipEx2026 will be held on May 12-13, 2026. The conference is intended for everyone involved in the semiconductor industry, including engineers, professional experts, and senior executives.

לחץ לפרטים

הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


    • פרסם אצלנו
    • עיקר החדשות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • בישראל
    • צור קשר
    • צ'יפסים
    • Chiportal Index
    • TapeOut Magazine
    • אודות
    • מאמרים ומחקרים
    • תנאי שימוש
    • כנסים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫שבבים‬
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

    השותפים שלנו

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    No Result
    View All Result
    • עיקר החדשות
    • בישראל
    • מדורים
      • אוטומוטיב
      • בינה מלאכותית (AI/ML)
      • בטחון, תעופה וחלל
      • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
      • ‫יצור (‪(FABs‬‬
      • ‫צב"ד‬
      • ‫שבבים‬
      • ‫רכיבים‬ (IoT)
      • ‫תוכנות משובצות‬
      • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
      • ‫‪FPGA‬‬
      • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • תקשורת מהירה
    • מאמרים ומחקרים
    • צ'יפסים
    • כנסים
    • Chiportal Index
      • אינדקס חברות – קטגוריות
      • אינדקס חברות A-Z
    • אודות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • TapeOut Magazine
    • צור קשר
    • ChipEx
    • סיליקון קלאב

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס