• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    שבבים תוצרת אירופה. אילוסטרציה: depositphotos.com

    מכירות השבבים באירופה עלו ברבעון השלישי ב־7.2% – מונעות בעיקר מזיכרונות ומשבבים אנלוגיים

    מנכל ומייסד אנבידיה, ג'נסן הואנג (קרדיט צילום - באדיבות אנבידיה)

    מנכ"ל אנבידיה נזהר במילים: אחרי שאמר "סין תנצח במרוץ ה-AI" – באה הכחשה רכה

    שבב בינה מלאכותית. איור באדיבות קיידנס

    קיידנס רוכשת את Secure-IC ומחברת בין עולמות השבבים והסייבר

    לוגו אלטייר לפני שינוי השם, כחברה בת של סוני. כעת המותג יושב. צילום יחצ

    סוני מפרידה את פעילות השבבים בישראל: אלטייר סמיקונדקטור חוזרת להיות עצמאית

    נשיא סין שי ג'ינפין ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ. אילוסטרציה: depositphotos.com

    הסכם שי–טראמפ מחזיר לשוק את שבבי הרכב של Nexperia ומונע עצירה במפעלי הרכב

    מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג בכנס CES 2025. צילום יחצ אנבידיה

    אנבידיה וסמסונג יקימו “מפעל בינה” עם 50 אלף ‏GPU — לשילוב AI בייצור שבבים, מובייל ורובוטיקה

  • בישראל
    ברוך דיליאון - מנכל אוטונומוס גארד ומנכל ביסנס מערכות סנסורים. קרדיט צילום- עוז שכטר

    אוטונומוס גארד ו"קלע מערכות הגנה" חתמו על מזכר עקרונות לפריסת מערכות הגנה בגבולות ישראל

    מייסדי DualBird. מימין: אוהד גמליאל, גלעד טל, אהוד אליעז ואמיר גלעד. צילום יחצ

    DualBird גייסה 25 מיליון דולר כדי להאיץ עיבוד נתונים לענן ה־AI

    אמיר פנוש מנכ'ל חברת סיוה. צילום באדיבות החברה

    סיוה ומיקרוצ'יפ בשיתוף פעולה אסטרטגי: מעבדי ה-AI של סיוה יוטמעו בקו מוצרי Microchip

    איתן ליבנה מנכל אורביט צילום אורביט

    אורביט נמכרת לקרייטוס האמריקנית בכ־360 מיליון דולר: עוד חברת ביטחון ישראלית יורדת מהבורסה

    חברת RAAAM גייסה 17.5 מיליון דולר בסבב A במטרה לקדם את טכנולוגיית הזיכרון החדשנית שלה

    חברת RAAAM גייסה 17.5 מיליון דולר בסבב A במטרה לקדם את טכנולוגיית הזיכרון החדשנית שלה

    יורם זלינגר מנכ"ל ולנס. צילום יחצ, ולנס

    ולנס סמיקונדקטור ממנה את יורם זלינגר לתפקיד המנכ"ל

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
  • עיקר החדשות
    שבבים תוצרת אירופה. אילוסטרציה: depositphotos.com

    מכירות השבבים באירופה עלו ברבעון השלישי ב־7.2% – מונעות בעיקר מזיכרונות ומשבבים אנלוגיים

    מנכל ומייסד אנבידיה, ג'נסן הואנג (קרדיט צילום - באדיבות אנבידיה)

    מנכ"ל אנבידיה נזהר במילים: אחרי שאמר "סין תנצח במרוץ ה-AI" – באה הכחשה רכה

    שבב בינה מלאכותית. איור באדיבות קיידנס

    קיידנס רוכשת את Secure-IC ומחברת בין עולמות השבבים והסייבר

    לוגו אלטייר לפני שינוי השם, כחברה בת של סוני. כעת המותג יושב. צילום יחצ

    סוני מפרידה את פעילות השבבים בישראל: אלטייר סמיקונדקטור חוזרת להיות עצמאית

    נשיא סין שי ג'ינפין ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ. אילוסטרציה: depositphotos.com

    הסכם שי–טראמפ מחזיר לשוק את שבבי הרכב של Nexperia ומונע עצירה במפעלי הרכב

    מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג בכנס CES 2025. צילום יחצ אנבידיה

    אנבידיה וסמסונג יקימו “מפעל בינה” עם 50 אלף ‏GPU — לשילוב AI בייצור שבבים, מובייל ורובוטיקה

  • בישראל
    ברוך דיליאון - מנכל אוטונומוס גארד ומנכל ביסנס מערכות סנסורים. קרדיט צילום- עוז שכטר

    אוטונומוס גארד ו"קלע מערכות הגנה" חתמו על מזכר עקרונות לפריסת מערכות הגנה בגבולות ישראל

    מייסדי DualBird. מימין: אוהד גמליאל, גלעד טל, אהוד אליעז ואמיר גלעד. צילום יחצ

    DualBird גייסה 25 מיליון דולר כדי להאיץ עיבוד נתונים לענן ה־AI

    אמיר פנוש מנכ'ל חברת סיוה. צילום באדיבות החברה

    סיוה ומיקרוצ'יפ בשיתוף פעולה אסטרטגי: מעבדי ה-AI של סיוה יוטמעו בקו מוצרי Microchip

    איתן ליבנה מנכל אורביט צילום אורביט

    אורביט נמכרת לקרייטוס האמריקנית בכ־360 מיליון דולר: עוד חברת ביטחון ישראלית יורדת מהבורסה

    חברת RAAAM גייסה 17.5 מיליון דולר בסבב A במטרה לקדם את טכנולוגיית הזיכרון החדשנית שלה

    חברת RAAAM גייסה 17.5 מיליון דולר בסבב A במטרה לקדם את טכנולוגיית הזיכרון החדשנית שלה

    יורם זלינגר מנכ"ל ולנס. צילום יחצ, ולנס

    ולנס סמיקונדקטור ממנה את יורם זלינגר לתפקיד המנכ"ל

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
No Result
View All Result

בית מדורים אוטומוטיב CES Asia – ה-AI יוכל להביא את המכוניות האוטנומיות לרמה 4

CES Asia – ה-AI יוכל להביא את המכוניות האוטנומיות לרמה 4

by אבי בליזובסקי
23 יוני 2018
in אוטומוטיב, בינה מלאכותית (AI/ML), ‫שבבים‬, בישראל
ROADSTAR AI6001
Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

לדברי שיאנצ'או טונג, מנכ"ל ומייסד במשותף של Roadstar AI הרעיון נולד משנים של ניסיון. לאורך עבודתי בחברות השונות ראיתי פתרונות שונים. היכרתי מייסד שותף של ביידו והצעתי לו להקים חטיבה בתוך החברה שתפתח את המוצר, אך תהליך קבלת ההחלטות בחברות גדולות הוא איטי, ולכן יצאתי והקמתי את Roadstar AI".

 שיאנצ'או טונג, מנכ"ל ומייסד במשותף של Roadstar AI, ליד רכב עם הטכנולוגיה של החברה בכנס CES Asia. צילום: אבי בליזובסקי

רמת האוטונומיות של כלי רכב מחולקת לחמישה, החל מדרגה 1 – עזרי נהיגה ועד לדרגה 5 – מכונית שיכולה לנהוג בעצמה בכל מצב. מרבית הניסויים של מכוניות אלה הם בדרגה 2, כלומר עדיין נדרשת התערבות של נהג בשעת חרום וראינו מה קרה כשהנהגים לא היו ערניים.  ברמה 4 הגורם האנושי כבר לא נצרך כלל והמכוניות נוסעות בעצמן, ללא כל עזרה, כולל בערים סואנות, אך עדיין לא באיזורים מורכבים למדי כמו עריה הגדולות של הודו.

 יש סטארט-אפ סיני בשם Roadstar AI, שמבקש לקפוץ לרמה 4, כלומר – רמה שבה לא תידרש התערבותו של נהג, כולל בערים סואנות. פגשתי את המנכ"ל והמייסד במשותף של החברה, שיאנצ'או טונג, בכנס CES Asia, שנערך באחרונה בסין.

Roadstar AI לא מציעה מכונית משלה, אלא מתיימרת להפוך מכוניות קיימות לאוטונומיות. היא מציעה התקן רב חיישנים על הגג של המכונית וחיבור למחשב הרכב, כמו גם היתוך של המידע מכל החיישנים הללו. ההתקן, Car top box, משלב חומרה ותוכנה, ומכיל חיישנים מסוגים רבים, ובכלל זה חיישנים אופטיים (מצלמות) לידאר ומכ"ם, כדי לכסות את כל תנאי הראות האפשריים. "אנחנו משתמשים, לצורך היתוך החיישנים, בבינה מלאכותית, למידה עמוקה, למידת מכונה ורובוטיקה. אנחנו משלבים במכוניות אוטונומיות לידאר ומכ"ם כדי להשיג ביצועים טובים יותר בהיבט של נוחות, בטיחות ויעילות הנהיגה", הסביר טונג.

 

אחד המקומות המרכזיים שבהם עורכת Roadstar AI את הניסויים שלה הוא שנז'ן, בין האזורים הצפופים בסין. לדבריו, החברה בחרה בשנז'ן משום ש-"צומת בסין יכולה להכיל בו זמנית מאות מכוניות ומאות הולכי רגל. יש אנשים שלא שומרים על הכללים, למשל חוצים באדום, הרחובות צרים ורבים נוהגים באופן אגרסיבי. גם בסין, המכוניות צריכות לתת זכות קדימה, אבל כבר אחרי שבוע של ניסוי הבנו שהולכי הרגל צריכים לקחת את זכות הקדימה, הנהגים לא כל כך נותנים אותה. אולי המכוניות האוטונומיות כן יתנו".

ניסויים – גם בהרים
שנז'ן היא עיר מישורית ובחברה רצו לערוך ניסויים גם במקומות שאינם כאלה – אבל עדיין סואנים. הם בחרו לצורך כך בסן פרנסיסקו. "הניסוי שם הראה שהטכנולוגיה שלנו יכולה לפעול היטב גם בערים בעלות טופוגרפיה הררית", ציין טונג.

שדה ניסויים נוסף של Roadstar AI היה טוקיו, בין הערים הצפופות בעולם, אלא שבבירה היפנית ניסתה החברה אוטובוס אוטונומי. "דווקא באוטובוס הטכנולוגיה יכולה להיות פשוטה יותר, כי מדובר בקווים קבועים והמערכת יכולה ללמוד אותם היטב", אמר טונג. "אבל מצד שני, דרישות הבטיחות בהם גבוהות יותר. העלינו בין 20 ל-30 אנשים לכל נסיעה, אחרי שהם השתכנעו שהאוטובוס בטוח, הגם שהוא ללא נהג. ככלל, אנשים יצטרכו להתאים את עצמם ולקבל את הטכנולוגיות החדשות. אין דרך חזרה".

מה לגבי ערים כמו ניו-דלהי ומומביי, שבהן התחבורה כאוטית?
"הודו היא מדינה קשה מבחינה תחבורתית ואנחנו רוצים קודם כל לפתור את הבעיה בסין. לכן, אנחנו פונים לשוק הסיני, אם כי יש לנו פרויקטים גם בארצות הברית, באירופה וביפן".

איך עלה הרעיון לפתח התקן שיהפוך כל מכונית לאוטונומית?
"ב-2009 עברתי לארצות הברית ולמדתי לדוקטורט ב-וירג'יניה טק. המחקר שלי עסק במיקום, לוקליזציה ומיפוי. אחרי שסיימתי את התואר, עברתי לקליפורניה ועבדתי תחילה ב-Nvidia, ולאחר מכן עברתי למרכז הפיתוח של ביידו (Baidu) בעמק הסיליקון. אחר כך חזרתי לסין כדי להקים את החברה.

הרעיון נולד משנים של ניסיון. לאורך עבודתי בחברות השונות ראיתי פתרונות שונים. היכרתי מייסד שותף של ביידו והצעתי לו להקים חטיבה בתוך החברה שתפתח את המוצר, אך תהליך קבלת ההחלטות בחברות גדולות הוא איטי, ולכן יצאתי והקמתי את Roadstar AI".

האם יש לכם קשר עם תעשיית טכנולוגית הרכב בישראל?
"אנחנו פתוחים לשיתוף פעולה. אני יודע שבישראל יש חברות טכנולוגיה טובות ובאחרונה יצרנו קשר עם אינווייז כדי לשלב את מערכות הלידאר שלהם בניסויים, אך טרם קיבלנו את הדוגמה שניתן יהיה להתקין".

 

{loadposition content-related}
אבי בליזובסקי

אבי בליזובסקי

נוספים מאמרים

נשיא סין שי ג'ינפין ונשיא ארה
אוטומוטיב

הסכם שי–טראמפ מחזיר לשוק את שבבי הרכב של Nexperia ומונע עצירה במפעלי הרכב

יורם זלינגר מנכ
אוטומוטיב

ולנס סמיקונדקטור ממנה את יורם זלינגר לתפקיד המנכ"ל

דניאל לוית מנהל פעילות קונפלואנט בישראל
אוטומוטיב

רד בול VCARB תשלב את Confluent לניהול נתונים בזמן אמת במרוצי פורמולה 1

פרויקט שימוש ב-V2X להגברת בטיחות רוכבי אופניים. באדיבות אוטוטוקס
אוטומוטיב

סין פתחה בחקירת הגבלים עסקיים נגד קוולאקום – החברה הודתה שסגרה את רכישת Autotalks בלי לדווח לבייג׳ינג

הפוסט הבא
hiaohau road shanghai

סין תדרוש התקנת שבבי RFID במכוניות החדשות שיימכרו בה

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • הידיעות הנקראות ביותר
  • מאמרים פופולאריים

הידיעות הנקראות ביותר

  • ולנס סמיקונדקטור ממנה את יורם זלינגר לתפקיד המנכ"ל
  • חברת RAAAM גייסה 17.5 מיליון דולר בסבב A במטרה לקדם…
  • סוני מפרידה את פעילות השבבים בישראל: אלטייר…
  • משרד האוצר, רשות המסים ורשות החדשנות מציגים: רפורמה…
  • אנבידיה וסמסונג יקימו “מפעל בינה” עם 50 אלף ‏GPU —…

מאמרים פופולאריים

  • אריק שמר:"מאד מעניין אותי לפתור בעיות".…
  • הפנים הפחות מוכרות של דב מורן: מבחינתי המכירה של M…
  • גרפן 2026: האם הגענו לשלב בו יחליף את שבבי הסיליקון?
  • איחוד האמיריות: ממירים נפט בטכנולוגיה – מכון…
  • יקב שדות ים – שלושה חברים ויין

השותפים שלנו

לוגו TSMC
לוגו TSMC

לחצו למשרות פנויות בהייטק

כנסים ואירועים

כנסים ואירועים

כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

לחץ לפרטים

הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


    • פרסם אצלנו
    • עיקר החדשות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • בישראל
    • צור קשר
    • צ'יפסים
    • Chiportal Index
    • TapeOut Magazine
    • אודות
    • מאמרים ומחקרים
    • תנאי שימוש
    • כנסים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫שבבים‬
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

    השותפים שלנו

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    No Result
    View All Result
    • עיקר החדשות
    • בישראל
    • מדורים
      • אוטומוטיב
      • בינה מלאכותית (AI/ML)
      • בטחון, תעופה וחלל
      • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
      • ‫יצור (‪(FABs‬‬
      • ‫צב"ד‬
      • ‫שבבים‬
      • ‫רכיבים‬ (IoT)
      • ‫תוכנות משובצות‬
      • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
      • ‫‪FPGA‬‬
      • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • תקשורת מהירה
    • מאמרים ומחקרים
    • צ'יפסים
    • כנסים
    • Chiportal Index
      • אינדקס חברות – קטגוריות
      • אינדקס חברות A-Z
    • אודות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • TapeOut Magazine
    • צור קשר
    • ChipEx
    • סיליקון קלאב

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס