קטגורית מפעלי ה-OEM למדיה וטלבטים של PC ולכל הטלפונים הסלולארים מהדור השלישי והרביעי – קטגוריה שברובה נשלטת על ידי הטלפונים החכמים – תגיע ל-354.3 מיליארד דולר ב-2013. כך עולה מניתוח כלי אפליקציות תחזית השוק (AMFT) של חברת IHS
הנתונים ההסטוריים והחזויים של הכנסות מפעלי ה-OEM לכל סוגי הטלבטים והטלפונים החכמים |
עדות לכך שהעדפות הצרכנים עוברות למוצרים אלחוטיים מרגשים וחדשים, היא העובדה שההכנסות המצרפיות של המפעלים המייצרםי טלפונים סלולאריים וטלבטים השנה תהיינה השנה גדולות מההכנסות של כל שוק האלקטרוניקה הצרכנית, לראשונה בהסטוריה.
קטגורית מפעלי ה-OEM למדיה וטלבטים של PC ולכל הטלפונים הסלולארים מהדור השלישי והרביעי – קטגוריה שברובה נשלטת על ידי הטלפונים החכמים – תגיע ל-354.3 מיליארד דולר ב-2013. כך עולה מניתוח כלי אפליקציות תחזית השוק (AMFT) של חברת IHS. מדובר ב-3% לעומת 344.4 מיליארד שוויו של שוק ה-OEM לתעשית האלקטרוניקה הצרכנית, קטגוריה נרחבת הכוללת מאות סוגי מוצרים לרבות טלוויזיות, ציוד אוקיו, מצלמות ומצלמות וידאו, קונסולות משחקי וידאו ומכשירים ביתיים. שוק מוצרי הצריכה האלקטרוניים גימד הסטורית את מגזר הטבלטים והסמארטפונים ובשנה שעברה היה גדול ממנו ב-30%.
בגרף המצ"ב אנו רואים את הנתונים ההסטוריים והחזויים של הכנסות מפעלי ה-OEM לכל סוגי הטלבטים והטלפונים החכמים. הכנסות המפעלים מוגדרות כערך הדולרי המצרפי עבור ה-OEM של כל המותגים והציוד בשוק. הנתונים מתחילים משנת 2007, השנה שבה זינקו מכירות הטללפונים החכמים עם הכרזת האייפון הראשון בידי אפל. הנתונים גם מייצגים את הזינוק בהכנסות ב-2010, השנה שבה הכריזה אפל על האייפד הראשון.
"דרישת הצרכנים לטלפונים חכמים ולטבלטים שגשגה בשנים האחרוונת בעוד הגידול במכירות מוצרי הצריכה האלקטרונית היה יציב פחות או יותר" אומר רנדי לוסון, אנליסט בכיר למוצרי השבבים ב-IHS. "העובדה ששתי קטגוריות מוצרים יוצרים יותר הכנסות ל-OEM מאשר כל שוק האלקטרוניקה הצרכנית ממחישה את הפופולריות העצומה של הטלפונים החכמ ים והטבלטים. בינתיים, שוק האלקטרוניקה הצרכנית נשאר יציב כאשר מרבית הקטגריות בו גדלות בקצב איטי או יורדות בהכנסות במהלך שש השנים האחרונות".
הצרכנים פשוט מוצאים ערך רב יותר בשימושיות וברבגוניות של הטלפונים החכמים והטבלטים, המשרתים את כל צרכיהם הניידים משיחות טלפון, דרך צילום וניווט והאזנה למוזיקה ועד למעקב אחר הכושר הגופני. בשל כך, הפלטפורמות הניידות מחליפות מכירות של מוצרי צריכה כגון מצלמות סטילס ווידאו, GPS ונגני מדיה.
הזינוק בשוק הטלפונים החכמים והטבלטים היה מרשים, כאשר הכנסות מפעלי ה-OEM התרחבו בתשעה סדרי גודל ל-354.3 מיליארד דולר ב-2013 לעומת 41.2 מיליארד ב-2007. רק השנה ההכנסות עלו בכ-31.
ואולם קצב הצמיחה מואט. בעוד ההכנסות ב-2014 יעלו רק ב-18% ויגיעו ל-418.6 מיליארד. בו בזמן, הכנסות מוצרי האלקטרוניקה הצרכנית יפחת בשנה הבאה. כתוצאה מכך יהיה שוק הטלפונים החכמים והטבלטים גדול ב-22.2% לעומת כל שוק האלקטרוניקה הצרכנית. פער זה ימשיך להתרחב ויגיע ל-35% ב-2017. בניגוד לכך, הכנסות מפעלי יצרני ה-OEM היו יציבות במהלך השנים האחרונות והם גדלו בפחות מאחוז אחד מ-2007 ל-2013. מבין 20 הקטגוריות העיקריות ש-IHS עוקבת אחריהם, 14 סבלו מירידה בקצב הגידול השנתי הממוצע בשנים 2007-2013. כמה קטגוריות מוצרים כגון טלוויזיות LCD רואות צמיחה בהכנסות במהלך תקופה זו. למרות זאת, הגידול השני הממוצע של קטגוריות טלוויזיות ה-LCD יהיה פחות מ-10% מייצגת האטה מגידול של 83% בשש השנים שקדמו לכך -2001-2007 – תקופה שבה היתה החלפה מאסיבית של טלוויזיות בעלות מסך שטוח. לא רק הכנסות יצרניות הטלוויזיות יחלו לרדת ב-2014, הכנסות כל שוק האלקטרוניקה הצרכנית עומדות להצטמק בטווח הארטוך. עד סוף 2017, הכנסות ה-OEM של שוק האלקטרוניקה הצרכנית יצנחו ל-327 מיליארד בסוף 2017, ירידה של 5% לעומת 2013.
{loadposition content-related} |