המתכון להצלחה של דן חרש
אמש כשדן חרש, מנכ"ל פרוביג'נט מזג שמפניה ל-120 עובדיו לרגל רכישתה ע"י ברודקום ב- 313 מליון דולר הסתיים פרק מעניין בחייו של בחור צעיר (40) שניתב את חברתו להצלחה בתבונה מקצועית ובחכמה עיסקית.
המתכון להצלחה של דן חרש
אמש כשדן חרש, מנכ"ל פרוביג'נט מזג שמפניה ל-120 עובדיו לרגל רכישתה ע"י ברודקום ב- 313 מליון דולר הסתיים פרק מעניין בחייו של בחור צעיר (40) שניתב את חברתו להצלחה בתבונה מקצועית ובחכמה עיסקית.
דן החל את חיו המקצועיים בתוכנית "תלפיות" היוקרתית להכשרת מנהיגות טכנולוגית-מבצעית אשר הוקמה במטרה להכשיר מצטיינים למערכי המחקר והפיתוח (מו"פ) ומערכי האמל"ח (אמצעי לחימה) של מערכת הביטחון. במהלך שירותו הצבאי סיים תואר ראשון בפיזיקה ומתימטיקה ותואר שני בהנדסת אלקטרוניקה עם התמחות בעיבוד אותות בטכניון. ב"תלפיות" גם פגש את גיא רשף שותפו להקמת פרוביג'נט ונראה כי שניהם קיבלו ב"תלפיות" לא רק הכשרה מקצועית אלא גם הכשרה למנהיגות ולמצוינות.
בטרם חלם על הקמת הסטארטאפ שלו הספיק דן לשרת תשע שנים במערכת הבטחון עד שיצא לחיים האזרחיים והצטרף לחברת הייטק צעירה בשם "כרמל ביוסנסורים", שעסקה במכשור רפואי. בשנת 2000 בהיותו בן 30 החליט להקים את הסטאראפ שלו וקרא לו פרוביג'נט. שילוב של המילים Provident –הצופה לעתיד וGent – גבר אבירי או בקיצור "האביר שצופה את הנולד". ואכן בראשית שנת 2000 כשתשתיות התקשורת הקווית והאלחוטית סבלו מעודף היצע וחברות התקשורת הגדולות שבעו ממגוון הפתרונות שהוצעו להן ע"י יצרנים גדולים ומנוסים היה צריך להיות איש חזון ותעוזה בכדי לדעת שבעוד 7-10 שנים יזדקק השוק לפתרונות טובים יותר בכדי לתמוך בכמות התעבורה הגדלה והולכת בין הטלפונים החכמים ורשת האינטרנט.
דן חרש ידע לעשות מספר דברים חשובים:
• הוא ידע לזהות נישה חשובה שלא רבים התייחסו אליה באותה עת
• הוא ידע להצית את דמיונם של המשקיעים ולשכנע אותם כי למרות גילו הצעיר הוא יודע מה הוא עושה
• הוא ידע לנצל את השנים הקשות של תחילת העשור לפיתוח מוצרי החברה
• הוא הצליח לגייס לא רק משקיעים מהשורה הראשונה אלא גם את ריי סטאטה, מייסד אנלוג דיוויסס, את אנרדו ויטרבי ממייסדי קוולקום לו הוא קרא ה"אלברט איינשטיין" וה"ביל גייטס" של תחום התקשורת האלחוטית וגם את יוסי פרל, מומחה לעיבוד אותות ומנכ"ל DSPC לשעבר.
אך מעל לכל הצליח דן בעזרת הצוות הנפלא של פרוביג'נט לפתח שבב שסיפק פתרון טוב יותר וזול יותר לחברות האינטגרציה המספקות ציוד ושירותים לחברות הסלולר. הפתרון של פרוביג'נט איפשר את האצת התעבורה בין הרשת הסלולארית לרשת האינטרנט באמצעות שבבים אשר הותקנו בעמוד השדרה של הרשת (backbone).
בשנתיים האחרונות כאשר כמות הסמארטפונים בשוק הפכה למשמעותית כתוצאה מהופעתו של ה-iPhone , גדל קצב צריכת הנתונים עבור לקוחות האייפון וטלפונים חכמים אחרים בצורה דרמטית ושינה באופן משמעותי את פרופיל השימוש ברשתות הסלולריות. חברות הטלקום הבינו שצריך לשדרג את הרשתות כדי להתאימן לדרישות הצרכנים ופרוביג'נט היתה במקום הנכון ובזמן הנכון. ההערכות בשוק (עפ"י נתוני (IVC הן שהחברה סיימה את שנת 2009 עם מכירות של 25 $ מיליון ועברה לרווחיות וב- 2010 כבר מכרה בכ- 40 מיליון דולר. בין לקוחות החברה ניתן למצא את ספקיות ציוד התקשורת הגדולות בעולם כולל אלקטל-לוסנט,, Huawei ונוקיה-סימנס.
פרוביג'נט היא כמעט השחקן היחידי באספקת שבבי מיקרו גל המתאימים גם לדור הרביעי (G4). לכן אין פלא שד"ר שלמה מרקל, סגן נשיא ברודקום ומי שבישל את עסקת הרכישה נשמע מרוצה מאד כששאלנו אותו על הרכישה שאך הושלמה. עוד גורמים מרוצים הם הקרנות פיטנגו, סקויה, גלובספאן קפיטל, מגמה ונצ'ר, אסנד טכנולוג'י, לייטספיד ודלתא ונצ'רס שהשקיעו בחברה כ-55 מליון דולר וקיבלו תמורתן קרוב לפי שש! וגם אנחנו ב Chiportal שבענו נחת מהחברה המופיעה ראשונה ברשימת החברות המבטיחות של Chiportal לשנת 2011 ומימשה את ההבטחה שתלינו בה.