• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    פאב 52 של אינטל באריזונה. צילום יחצ

    אינטל חונכת את מפעל Fab 52 באריזונה ופותחת עידן חדש בייצור שבבים עם טכנולוגיית 18A

    נציגי Toby, Texas Instruments, D3 Embedded ו-HTC במסיבת העיתונאים בכנס AUTOSENS/InCabin שהתקיים בברצלונה, 8 באוקטובר 2024. צילום: אבי בליזובסקי

    פוקחים עין על ערנות הנהג

    פנתר לייק. שקף באדיבות אינטל

    אינטל חושפת את Clearwater Forest: מעבד שרתים חדש עם 288 ליבות יעילות

    שבבי סנאפדרגון של קוואלקום. אילוסטרציה: depositphotos.com

    קוולקום רוכשת את Arduino ומשיקה UNO Q עם “שני מוחות” ל-Edge AI

    איור, וועדת פרס נובל

    פרס נובל לפיזיקה 2025: נקודות קוונטיות מניסוי זעיר על שבב לפיזיקה ומחשבים קוונטיים

    זכרונות NAND. אילוסטרציה: depositphotos.com

    מנכ"ל Phison: המחסור ב־NAND יימשך עשור ויוביל ל"סופר־סייקל" חדש

  • בישראל
    מייסדי נוירובלייד מימין לשמאל - אלעד סיטי, אליעד הלל. צילום - דייויד גארב

    נוירובלייד נסגרת, המפתחים עוברים ל-AWS

    משתתפי הפאנל במפגש הסיליקון קלאב, 30 בספטמבר 2025. מימין: עופר סמדרי, בן וולקוב, הילה זינגר והמנחה שלמה גרדמן. צילום: שמואל אוסטר

    פנל סיליקון קלאב: בינה מלאכותית בסייבר: משבר או מהפכה?

    מיקי בודאי, מנכ"ל Transmit Security במפגש הסיליקון קלאב, 30 בספטמבר 2025. צילום: שמואל אוסטר

    מיקי בודאי,  Transmit Security : "אי אפשר לסמוך עוד על קול, וידאו או תעודות – הדיפ-פייק שבר את כללי המשחק

    מערכת הטעינה אלחוטית Genesis של CaPow. צילום: אדווה שלהבת ברזילי

    CaPow קיבלה אישור CE למערכת Genesis להעברת אנרגיה בתנועה

    חנות של וולמארט. אילוסטרציה: depositphotos.com

    וולמארט ו־Wiliot משיקות פריסת ענק של טכנולוגיית IoT פיזית בשרשרת האספקה

    שי און, מייסד שותף ונשיא חברת ההזנק AKEYLESS במפגש הסיליקון קלאב, ספטמבר 2025. צילום: שמואל אוסטר

    נשיא Akeyless בסיליקון קלאב: האתגר האמיתי הוא הגנה על זהויות לא אנושיות

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
  • עיקר החדשות
    פאב 52 של אינטל באריזונה. צילום יחצ

    אינטל חונכת את מפעל Fab 52 באריזונה ופותחת עידן חדש בייצור שבבים עם טכנולוגיית 18A

    נציגי Toby, Texas Instruments, D3 Embedded ו-HTC במסיבת העיתונאים בכנס AUTOSENS/InCabin שהתקיים בברצלונה, 8 באוקטובר 2024. צילום: אבי בליזובסקי

    פוקחים עין על ערנות הנהג

    פנתר לייק. שקף באדיבות אינטל

    אינטל חושפת את Clearwater Forest: מעבד שרתים חדש עם 288 ליבות יעילות

    שבבי סנאפדרגון של קוואלקום. אילוסטרציה: depositphotos.com

    קוולקום רוכשת את Arduino ומשיקה UNO Q עם “שני מוחות” ל-Edge AI

    איור, וועדת פרס נובל

    פרס נובל לפיזיקה 2025: נקודות קוונטיות מניסוי זעיר על שבב לפיזיקה ומחשבים קוונטיים

    זכרונות NAND. אילוסטרציה: depositphotos.com

    מנכ"ל Phison: המחסור ב־NAND יימשך עשור ויוביל ל"סופר־סייקל" חדש

  • בישראל
    מייסדי נוירובלייד מימין לשמאל - אלעד סיטי, אליעד הלל. צילום - דייויד גארב

    נוירובלייד נסגרת, המפתחים עוברים ל-AWS

    משתתפי הפאנל במפגש הסיליקון קלאב, 30 בספטמבר 2025. מימין: עופר סמדרי, בן וולקוב, הילה זינגר והמנחה שלמה גרדמן. צילום: שמואל אוסטר

    פנל סיליקון קלאב: בינה מלאכותית בסייבר: משבר או מהפכה?

    מיקי בודאי, מנכ"ל Transmit Security במפגש הסיליקון קלאב, 30 בספטמבר 2025. צילום: שמואל אוסטר

    מיקי בודאי,  Transmit Security : "אי אפשר לסמוך עוד על קול, וידאו או תעודות – הדיפ-פייק שבר את כללי המשחק

    מערכת הטעינה אלחוטית Genesis של CaPow. צילום: אדווה שלהבת ברזילי

    CaPow קיבלה אישור CE למערכת Genesis להעברת אנרגיה בתנועה

    חנות של וולמארט. אילוסטרציה: depositphotos.com

    וולמארט ו־Wiliot משיקות פריסת ענק של טכנולוגיית IoT פיזית בשרשרת האספקה

    שי און, מייסד שותף ונשיא חברת ההזנק AKEYLESS במפגש הסיליקון קלאב, ספטמבר 2025. צילום: שמואל אוסטר

    נשיא Akeyless בסיליקון קלאב: האתגר האמיתי הוא הגנה על זהויות לא אנושיות

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
No Result
View All Result

בית מדורים ‫רכיבים‬ (IoT) “אינטל קופצת על עגלת הרכב, עם רכישת מובילאיי”

"אינטל קופצת על עגלת הרכב, עם רכישת מובילאיי"

by אבי בליזובסקי
14 מרץ 2017
in ‫רכיבים‬ (IoT), עיקר החדשות
avineri60011
Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

כך אומר בראיון לאתר CHIPORTAL פרופסור אראל אבינרי ראש התוכנית להנדסה וניהול מערכות תשתית במכללת אפקה, ומומחה לתקשורת בין כלי רכב

 

"אינטל קופצת על עגלת הרכב, עם רכישת מובילאיי". כך אומר בראיון לאתר CHIPORTAL פרופסור אראל אבינרי ראש התוכנית להנדסה וניהול מערכות תשתית במכללת אפקה ומומחה לתקשורת בין כלי רכב וביניהם לבין התשתיות.

לדברי פרופ' אבינרי, "אנחנו עומדים בפני מהפכה תחבורתית שבבסיסה הקישוריות. כל כלי הרכב יוכלו לדבר זה עם זה (V2V – Vehicle To Vehicle) וכל רכב יוכל למסור פרטים בסיסיים לרכבים שנמצאים בסביבתו – מיד, ללא צורך בענן או בגורם מתווך כלשהו, אפילו לא בסמארטפון. זה מעורר שאלות רבות של סייבר ואבטחת מידע, וכרגע נמצא בתקינה במדינות המרכזיות המייצרות מכוניות – ארצות הברית, יפן ומדינות באירופה. בנוסף, נערכים לתקינה גם לקישוריות בין כלי רכב לתשתיות, כגון רמזורים, שלטי חוצות וכו'… (V2I – Vehicle To Infrastructure)".

הוא הסביר ש-"הדבר נולד מתוך צורך בטיחותי. חלק גדול מתאונות הדרכים יכולות היו להימנע אם הנהגים היו יודעים על האיום המתקרב אליהם, שלא נמצאים בטווח הראייה שלהם. האינפורמציה הזו לא נמצאת כיום בידי הנהגים בגלל העדר קו הראייה, אבל גם אם הנהג יכול לראות – לא תמיד הוא מגיב בזמן".

"על הרקע הזה הוקדש תדר מיוחד לרכב המקושר, של 5.9 ג'יגה-הרץ – Dedicated Short Range Communication (או DSRC). לכל רכב תהיה אנטנה שתשדר בכל 10 מילי-שניות מידע על הרכב ומיקומו במרחב לכל המכוניות שברדיוס של 300 מטר סביבו. במיוחד היא תשדר מידע על אירועים שצריכים לעניין את כלי הרכב שבסביבה: בלימת חירום, הפעלת כריות אוויר וכל פעולה אחרת שעלולה לרמז על בעיה בבטיחות הנסיעה".

מה משמעות העסקה להתפתחות תחום הרכב האוטונומי?
החשיבות של הפיתוחים של מובילאיי עצומה. כל סוגית החיישנים היא פונקציה חיונית לרכב אוטומטי. הוא צריך חיישנים להכיר את הסביבה להבין גם את המפגעים הבטיחותיים גם לזהות משתמשים אחרים בזמן אמת ולעבד כמות גדולה מאוד של מידע בזמן קצר. זה מה שמובילאיי עושה כרגע. כמובן שנושא הבטיחות הוא חשוב ביותר אבל אינו היחידי.

"לי די ברור שההתפתחות של הרכב האוטונומי תהייה מבוססת על מערכות של יותר מטכנולוגיה אחת, יש המדברים על תקשורת האינטרנט של הדור הבא (הדור החמישי) כאמצעי לתקשורת בין כלי רכב ובינם לבין התשתיות: תמרורים, רמזורים, משתמשי דרך. כדי שרכב יהיה אוטונומי צריכה להיות לו קישוריות מאוד טובה בזמן אמיתי. יש יותר מטכנולוגיה אחת שמשמשת לצורך העניין הזה והטכנולוגיות שמובילאיי משתמשת בהן הן טכנולוגיות משלימות אך לא בלעדיות."

מה עדיין חסר?

"אם אני מבין נכון היא מוגבלת כרגע על תקשורת שמסתמכת על אופטיקה, כלומר מה שנמצא בקו הראיה של הרכב. זה דורש הרחבות של עיבוד מידע שמגיע גם בדרכים אחרות, למשל צריכה להיות קישוריות בין כלי רכב גם אם אין ביניהם קו ראיה. למשל צומת T או טופוגרפיה או תנאי ראות לקויים יש סיכוי שהמערכת תפספס אותם. בפני עצמה היא עדיין לא הפתרון אבל היא יכולה להיות פתרון משלים לרכב אוטונומי. זה לא PLUG AND PLAY – שמכניסים מערכת כזו והרכב הופך להיות אוטונומי אבל זו פונקציה משלימה/תומכת ביכולת של הרכב להגיב בצורה אינטלגנטית ומהירה לתנאי הסביבה והדרך."

מה יוצא לאינטל מהעסקה?
בסופו של דבר הפעילות העיקרית של אינטל היא למכור מעבדים, כל דבר שיש בו מעבד, ובכלל שבבים מעניין אותם. כבר מזמן לא מדובר רק במחשבים, יש את האינטרנט של הדברים כאשר מכשירים רבים שאינם מחשבים מצוידים בשבבים. זה רק טבעי שאינטל תתעניין במכוניות כי שוק המכוניות הוא עצום ויש פוטנציאל ענק. אם יהיו שבבים של אינטל במכוניות ובמיוחד אם הם יצליחו איכשהו להיכנס כסטנדרט של מערכות הרכב, אין ספק שיש פה פוטנציאל מכירות עצום. אולי בהמשך הם יפתחו לא רק שבבים לרכב אלא גם לתקשורת בין כלי רכב ומערכות תשתית של ערים חכמות המתקשרות עם המכוניות. גם הם יתבססו על רכיבי מחשב וזה שוק שאינטל לא תרצה לפספס.

האם האקדמיה הישראלית ערוכה להוציא מהנדסים בתחום הרכב? הרי רק השבוע דווחנו כי ON סמיקונדקטור רוכשת טכנולוגיה למכ"ם רכב מיבמ ותקים עבורה מרכז פיתוח בחיפה

"ישראל הפכה להיות למעצמה בתחום פיתוחים לכלי הרכב וזאת למרות העובדה שאין פה אף יצרן מכוניות שזו תופעה יוצאת דופן. ולעומת זאת ישראל עצמה היא מעצמה גם בלי מובילאיי. יש כמות עצומה של חברות שמפתחות פתרונות חומרה ותוכנה ייחודיים לכלי רכב. יש פוטנציאל."
"אני יודע שיש פעילויות רבה באקדמיה בתחום הרכב. במכללת אפקה פתחנו מסלול ייחודי של פיתוח כלי רכב במחלקה להנדסת מכונות שמושך הרבה מאוד תלמידים לאחרונה קיימנו לאחרונה כנס שמשך תשומת לב של קהילת המפתחים לרכב בישראל שהיא קהילה דינמית ובתהליך של צמיחה. גדל דור חדש של מהנדסים יותר אינטגרטיביים. לא רק מהנדסי מכונות קלאסיים או מהנדסי חשמל קלאסיים ומסתכלים על אספקט מסוים של מערכות הרכב. בישראל יש פוטנציאל יותר מאשר במדינות אחרות לקדם את הגישה האינטרדיסציפלינרית והמערכתית יותר בנושא כלי רכב ותחבורה וזה לא מקרה שיש מספר לא קטן של חברות ישראליות המפתחות מערכות למכוניות."

{loadposition content-related}
אבי בליזובסקי

אבי בליזובסקי

נוספים מאמרים

חנות של וולמארט. אילוסטרציה: depositphotos.com
‫רכיבים‬ (IoT)

וולמארט ו־Wiliot משיקות פריסת ענק של טכנולוגיית IoT פיזית בשרשרת האספקה

אבי בקל, מנכ
‫רכיבים‬ (IoT)

‏TriEye ו-LITEON מקדמות פתרונות חישה ותצלום SWIR לרובוטיקה ולרכב

אמיר פנוש מנכ'ל סיוה. צילום באדיבות החברה
‫רכיבים‬ (IoT)

דירוג בינ"ל: סיוה שומרת על ההובלה העולמית בתחום ה-IP לקישוריות אלחוטית

מצלמת עומק של Realsense. צילום יחצ - אינטל
‫רכיבים‬ (IoT)

RealSense נפרדת מאינטל והופכת לחברה עצמאית: נדב אורבך יכהן כמנכ"ל

הפוסט הבא
פרופ20שעשוע20ואבירם20זיו1

"כשהקמנו את מובילאיי היה לנו חזון להילחם בתאונות דרכים, כעת עם העסקה והגב של אינטל אנו קרובים להגשמתו"

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • הידיעות הנקראות ביותר
  • מאמרים פופולאריים

הידיעות הנקראות ביותר

  • מנכ"ל Phison: המחסור ב־NAND יימשך עשור ויוביל…
  • פנל סיליקון קלאב: בינה מלאכותית בסייבר: משבר או מהפכה?
  • מיקי בודאי,  Transmit Security : "אי אפשר לסמוך…
  • פרס נובל לפיזיקה 2025: נקודות קוונטיות מניסוי זעיר…
  • CaPow קיבלה אישור CE למערכת Genesis להעברת אנרגיה בתנועה

מאמרים פופולאריים

  • הקאמבק הגדול של השיחה הטלפונית
  • עסקת אינטל טראמפ – האם מדובר בהימור אסטרטגי או בצעד נואש
  • מי ששולט בשבבים – שולט בעולם: המלחמה הקרה על הסיליקון
  • הקפאת זמן קוונטית: לייזרים מקבעים מצבים קוונטיים פי…
  • קרן לייזר אחת מגנה על אטומים מפני אובדן מידע

השותפים שלנו

לוגו TSMC
לוגו TSMC

לחצו למשרות פנויות בהייטק

כנסים ואירועים

כנסים ואירועים

כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

לחץ לפרטים

הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


    • פרסם אצלנו
    • עיקר החדשות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • בישראל
    • צור קשר
    • צ'יפסים
    • Chiportal Index
    • TapeOut Magazine
    • אודות
    • מאמרים ומחקרים
    • תנאי שימוש
    • כנסים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫שבבים‬
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

    השותפים שלנו

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    No Result
    View All Result
    • עיקר החדשות
    • בישראל
    • מדורים
      • אוטומוטיב
      • בינה מלאכותית (AI/ML)
      • בטחון, תעופה וחלל
      • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
      • ‫יצור (‪(FABs‬‬
      • ‫צב"ד‬
      • ‫שבבים‬
      • ‫רכיבים‬ (IoT)
      • ‫תוכנות משובצות‬
      • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
      • ‫‪FPGA‬‬
      • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • תקשורת מהירה
    • מאמרים ומחקרים
    • צ'יפסים
    • כנסים
    • Chiportal Index
      • אינדקס חברות – קטגוריות
      • אינדקס חברות A-Z
    • אודות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • TapeOut Magazine
    • צור קשר
    • ChipEx
    • סיליקון קלאב

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס