• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    ג'וני סרוג'י נואם בכנס ChipEx2016 צילום: ניב קנטור

    דיווח: ג'וני סרוג'י שוקל לעזוב את אפל – הישראלי שמאחורי מהפכת Apple Silicon

    מנכ״ל Cambricon Technology, צ׳ן טיינשי (משמאל), וצ׳ן גואוליאנג, אקדמאי של האקדמיה הסינית למדעים (CAS), חושפים את שבב הענן Cambricon MLU100 – שבב הענן הראשון לבינה מלאכותית (AI) בסין, שפותח על-ידי Cambricon Technology. אילוסטרציה: depositphotos.com

    קאמבריקון: יצרנית השבבים הסינית שמדאיגה את אנבידיה

    צוות ההנהלה של xLight במשרדי קרן ההון סיכון Playground Global בפאלו אלטו, קליפורניה. משמאל לימין: סגן נשיא למערכות מאיצים ברוס דונהאם (Bruce Dunham), סגן נשיא למדיניות גלובלית ולשיתופי פעולה עם המגזר הציבורי בן פרסר (Ben Purser), סגן נשיא למערכות פוטונים כריס אנדרסון (Chris Anderson), המנכ"ל ומנהל הטכנולוגיות הראשי ניקולס קלז (Nicholas Kelez), הסמנכ"ל המסחרי קווין היידריך (Kevin Heidrich) וסגן נשיא להנדסה ולתיעוש אנדרו בריל (Andrew Burrill). צילום: xLight / סטפני קואן (Stephanie Cowan).

    ממשלת ארה״ב תשקיע 150 מיליון דולר בסטארט-אפ הליתוגרפיה xLight של פט גלסינגר

    MARVEL LOGO לוגו מארוול

    מארוול תרכוש את Celestial AI תמורת 3.25 מיליארד דולר בכדי לקדם את מהפכת הקישוריות האופטית במרכזי הנתונים

    מפת הדרכים של TSMC נכון לנובמבר 2025. מתוך המצגת של פול דה בוט, אמסטרדם, נובמבר 2025

    קיידנס הציגה בכנס TSMC באמסטרדם: זרימת תכנון חדשה ל-A16 עם הספק בגב השבב ו-AI מובנה

    שון מגייור, סקויה קפיטל בכנס DEFENCE TECH ישראל, דצמבר 2025. צילום: חן גלילי

    "אם ישראל לא תבנה מנועי AI משלה – היא תפסיד במלחמת הדיסאינפורמציה שהיא כבר נמצאת בה"

  • בישראל
    מנכ"ל רד חגי סלע. צילום יחצ

    חגי סלע מונה למנהל אזורי ישראל, המזה״ת,אפריקה ומדינות בריה״מ לשעבר בחברת RAD

    אנפורנה/AWS ואנסיס הציגו שיטה לקיצור דרמטי בפעילו מערכות על שבב מורכבות

    אנפורנה/AWS ואנסיס הציגו שיטה לקיצור דרמטי בפעילו מערכות על שבב מורכבות

    כלי ה-Physical AI שפיתחה פורטליקס הישראלית ישולבו בפיתוח פלטפורמת הרכב האוטונומי של אנבידיה

    מייסדי Moonshot - מימין פרד סימון הילה חדד חמלניק שחר בהירי. צילום יחצ

    חברת Moonshot Space נחשפה לאחר שנה וחצי של סודיות

    פרופ' שחר קוטינסקי, דב מורן, פרופ' עדית קידר פרופ' ליהי צלניק-מנור ופרופ' יובל גרעיני. צילום:רמי שלוש, דוברות הטכניון

    25 שנה להמצאה ששינתה את עולם האחסון

    חשיפה: הכירו את ספינאדג' – החברה שתאפשר חישובי AI בקצה (Edge)

    חשיפה: הכירו את ספינאדג' – החברה שתאפשר חישובי AI בקצה (Edge)

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
  • עיקר החדשות
    ג'וני סרוג'י נואם בכנס ChipEx2016 צילום: ניב קנטור

    דיווח: ג'וני סרוג'י שוקל לעזוב את אפל – הישראלי שמאחורי מהפכת Apple Silicon

    מנכ״ל Cambricon Technology, צ׳ן טיינשי (משמאל), וצ׳ן גואוליאנג, אקדמאי של האקדמיה הסינית למדעים (CAS), חושפים את שבב הענן Cambricon MLU100 – שבב הענן הראשון לבינה מלאכותית (AI) בסין, שפותח על-ידי Cambricon Technology. אילוסטרציה: depositphotos.com

    קאמבריקון: יצרנית השבבים הסינית שמדאיגה את אנבידיה

    צוות ההנהלה של xLight במשרדי קרן ההון סיכון Playground Global בפאלו אלטו, קליפורניה. משמאל לימין: סגן נשיא למערכות מאיצים ברוס דונהאם (Bruce Dunham), סגן נשיא למדיניות גלובלית ולשיתופי פעולה עם המגזר הציבורי בן פרסר (Ben Purser), סגן נשיא למערכות פוטונים כריס אנדרסון (Chris Anderson), המנכ"ל ומנהל הטכנולוגיות הראשי ניקולס קלז (Nicholas Kelez), הסמנכ"ל המסחרי קווין היידריך (Kevin Heidrich) וסגן נשיא להנדסה ולתיעוש אנדרו בריל (Andrew Burrill). צילום: xLight / סטפני קואן (Stephanie Cowan).

    ממשלת ארה״ב תשקיע 150 מיליון דולר בסטארט-אפ הליתוגרפיה xLight של פט גלסינגר

    MARVEL LOGO לוגו מארוול

    מארוול תרכוש את Celestial AI תמורת 3.25 מיליארד דולר בכדי לקדם את מהפכת הקישוריות האופטית במרכזי הנתונים

    מפת הדרכים של TSMC נכון לנובמבר 2025. מתוך המצגת של פול דה בוט, אמסטרדם, נובמבר 2025

    קיידנס הציגה בכנס TSMC באמסטרדם: זרימת תכנון חדשה ל-A16 עם הספק בגב השבב ו-AI מובנה

    שון מגייור, סקויה קפיטל בכנס DEFENCE TECH ישראל, דצמבר 2025. צילום: חן גלילי

    "אם ישראל לא תבנה מנועי AI משלה – היא תפסיד במלחמת הדיסאינפורמציה שהיא כבר נמצאת בה"

  • בישראל
    מנכ"ל רד חגי סלע. צילום יחצ

    חגי סלע מונה למנהל אזורי ישראל, המזה״ת,אפריקה ומדינות בריה״מ לשעבר בחברת RAD

    אנפורנה/AWS ואנסיס הציגו שיטה לקיצור דרמטי בפעילו מערכות על שבב מורכבות

    אנפורנה/AWS ואנסיס הציגו שיטה לקיצור דרמטי בפעילו מערכות על שבב מורכבות

    כלי ה-Physical AI שפיתחה פורטליקס הישראלית ישולבו בפיתוח פלטפורמת הרכב האוטונומי של אנבידיה

    מייסדי Moonshot - מימין פרד סימון הילה חדד חמלניק שחר בהירי. צילום יחצ

    חברת Moonshot Space נחשפה לאחר שנה וחצי של סודיות

    פרופ' שחר קוטינסקי, דב מורן, פרופ' עדית קידר פרופ' ליהי צלניק-מנור ופרופ' יובל גרעיני. צילום:רמי שלוש, דוברות הטכניון

    25 שנה להמצאה ששינתה את עולם האחסון

    חשיפה: הכירו את ספינאדג' – החברה שתאפשר חישובי AI בקצה (Edge)

    חשיפה: הכירו את ספינאדג' – החברה שתאפשר חישובי AI בקצה (Edge)

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
No Result
View All Result

בית מדורים ‫רכיבים‬ (IoT) “אינטל קופצת על עגלת הרכב, עם רכישת מובילאיי”

"אינטל קופצת על עגלת הרכב, עם רכישת מובילאיי"

מאת אבי בליזובסקי
14 מרץ 2017
in ‫רכיבים‬ (IoT), עיקר החדשות
avineri60011
Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

כך אומר בראיון לאתר CHIPORTAL פרופסור אראל אבינרי ראש התוכנית להנדסה וניהול מערכות תשתית במכללת אפקה, ומומחה לתקשורת בין כלי רכב

 

"אינטל קופצת על עגלת הרכב, עם רכישת מובילאיי". כך אומר בראיון לאתר CHIPORTAL פרופסור אראל אבינרי ראש התוכנית להנדסה וניהול מערכות תשתית במכללת אפקה ומומחה לתקשורת בין כלי רכב וביניהם לבין התשתיות.

לדברי פרופ' אבינרי, "אנחנו עומדים בפני מהפכה תחבורתית שבבסיסה הקישוריות. כל כלי הרכב יוכלו לדבר זה עם זה (V2V – Vehicle To Vehicle) וכל רכב יוכל למסור פרטים בסיסיים לרכבים שנמצאים בסביבתו – מיד, ללא צורך בענן או בגורם מתווך כלשהו, אפילו לא בסמארטפון. זה מעורר שאלות רבות של סייבר ואבטחת מידע, וכרגע נמצא בתקינה במדינות המרכזיות המייצרות מכוניות – ארצות הברית, יפן ומדינות באירופה. בנוסף, נערכים לתקינה גם לקישוריות בין כלי רכב לתשתיות, כגון רמזורים, שלטי חוצות וכו'… (V2I – Vehicle To Infrastructure)".

הוא הסביר ש-"הדבר נולד מתוך צורך בטיחותי. חלק גדול מתאונות הדרכים יכולות היו להימנע אם הנהגים היו יודעים על האיום המתקרב אליהם, שלא נמצאים בטווח הראייה שלהם. האינפורמציה הזו לא נמצאת כיום בידי הנהגים בגלל העדר קו הראייה, אבל גם אם הנהג יכול לראות – לא תמיד הוא מגיב בזמן".

"על הרקע הזה הוקדש תדר מיוחד לרכב המקושר, של 5.9 ג'יגה-הרץ – Dedicated Short Range Communication (או DSRC). לכל רכב תהיה אנטנה שתשדר בכל 10 מילי-שניות מידע על הרכב ומיקומו במרחב לכל המכוניות שברדיוס של 300 מטר סביבו. במיוחד היא תשדר מידע על אירועים שצריכים לעניין את כלי הרכב שבסביבה: בלימת חירום, הפעלת כריות אוויר וכל פעולה אחרת שעלולה לרמז על בעיה בבטיחות הנסיעה".

מה משמעות העסקה להתפתחות תחום הרכב האוטונומי?
החשיבות של הפיתוחים של מובילאיי עצומה. כל סוגית החיישנים היא פונקציה חיונית לרכב אוטומטי. הוא צריך חיישנים להכיר את הסביבה להבין גם את המפגעים הבטיחותיים גם לזהות משתמשים אחרים בזמן אמת ולעבד כמות גדולה מאוד של מידע בזמן קצר. זה מה שמובילאיי עושה כרגע. כמובן שנושא הבטיחות הוא חשוב ביותר אבל אינו היחידי.

"לי די ברור שההתפתחות של הרכב האוטונומי תהייה מבוססת על מערכות של יותר מטכנולוגיה אחת, יש המדברים על תקשורת האינטרנט של הדור הבא (הדור החמישי) כאמצעי לתקשורת בין כלי רכב ובינם לבין התשתיות: תמרורים, רמזורים, משתמשי דרך. כדי שרכב יהיה אוטונומי צריכה להיות לו קישוריות מאוד טובה בזמן אמיתי. יש יותר מטכנולוגיה אחת שמשמשת לצורך העניין הזה והטכנולוגיות שמובילאיי משתמשת בהן הן טכנולוגיות משלימות אך לא בלעדיות."

מה עדיין חסר?

"אם אני מבין נכון היא מוגבלת כרגע על תקשורת שמסתמכת על אופטיקה, כלומר מה שנמצא בקו הראיה של הרכב. זה דורש הרחבות של עיבוד מידע שמגיע גם בדרכים אחרות, למשל צריכה להיות קישוריות בין כלי רכב גם אם אין ביניהם קו ראיה. למשל צומת T או טופוגרפיה או תנאי ראות לקויים יש סיכוי שהמערכת תפספס אותם. בפני עצמה היא עדיין לא הפתרון אבל היא יכולה להיות פתרון משלים לרכב אוטונומי. זה לא PLUG AND PLAY – שמכניסים מערכת כזו והרכב הופך להיות אוטונומי אבל זו פונקציה משלימה/תומכת ביכולת של הרכב להגיב בצורה אינטלגנטית ומהירה לתנאי הסביבה והדרך."

מה יוצא לאינטל מהעסקה?
בסופו של דבר הפעילות העיקרית של אינטל היא למכור מעבדים, כל דבר שיש בו מעבד, ובכלל שבבים מעניין אותם. כבר מזמן לא מדובר רק במחשבים, יש את האינטרנט של הדברים כאשר מכשירים רבים שאינם מחשבים מצוידים בשבבים. זה רק טבעי שאינטל תתעניין במכוניות כי שוק המכוניות הוא עצום ויש פוטנציאל ענק. אם יהיו שבבים של אינטל במכוניות ובמיוחד אם הם יצליחו איכשהו להיכנס כסטנדרט של מערכות הרכב, אין ספק שיש פה פוטנציאל מכירות עצום. אולי בהמשך הם יפתחו לא רק שבבים לרכב אלא גם לתקשורת בין כלי רכב ומערכות תשתית של ערים חכמות המתקשרות עם המכוניות. גם הם יתבססו על רכיבי מחשב וזה שוק שאינטל לא תרצה לפספס.

האם האקדמיה הישראלית ערוכה להוציא מהנדסים בתחום הרכב? הרי רק השבוע דווחנו כי ON סמיקונדקטור רוכשת טכנולוגיה למכ"ם רכב מיבמ ותקים עבורה מרכז פיתוח בחיפה

"ישראל הפכה להיות למעצמה בתחום פיתוחים לכלי הרכב וזאת למרות העובדה שאין פה אף יצרן מכוניות שזו תופעה יוצאת דופן. ולעומת זאת ישראל עצמה היא מעצמה גם בלי מובילאיי. יש כמות עצומה של חברות שמפתחות פתרונות חומרה ותוכנה ייחודיים לכלי רכב. יש פוטנציאל."
"אני יודע שיש פעילויות רבה באקדמיה בתחום הרכב. במכללת אפקה פתחנו מסלול ייחודי של פיתוח כלי רכב במחלקה להנדסת מכונות שמושך הרבה מאוד תלמידים לאחרונה קיימנו לאחרונה כנס שמשך תשומת לב של קהילת המפתחים לרכב בישראל שהיא קהילה דינמית ובתהליך של צמיחה. גדל דור חדש של מהנדסים יותר אינטגרטיביים. לא רק מהנדסי מכונות קלאסיים או מהנדסי חשמל קלאסיים ומסתכלים על אספקט מסוים של מערכות הרכב. בישראל יש פוטנציאל יותר מאשר במדינות אחרות לקדם את הגישה האינטרדיסציפלינרית והמערכתית יותר בנושא כלי רכב ותחבורה וזה לא מקרה שיש מספר לא קטן של חברות ישראליות המפתחות מערכות למכוניות."

{loadposition content-related}
אבי בליזובסקי

אבי בליזובסקי

נוספים מאמרים

מנכ
‫רכיבים‬ (IoT)

חגי סלע מונה למנהל אזורי ישראל, המזה״ת,אפריקה ומדינות בריה״מ לשעבר בחברת RAD

IOT תעשיתי. אילוסטרציה: depositphotos.com
‫רכיבים‬ (IoT)

קלארוטי משיקה ספריית CPS לזיהוי חולשות בציוד תעשייתי ורפואי מחובר לרשת

חנות של וולמארט. אילוסטרציה: depositphotos.com
‫רכיבים‬ (IoT)

וולמארט ו־Wiliot משיקות פריסת ענק של טכנולוגיית IoT פיזית בשרשרת האספקה

אבי בקל, מנכ
‫רכיבים‬ (IoT)

‏TriEye ו-LITEON מקדמות פתרונות חישה ותצלום SWIR לרובוטיקה ולרכב

Next Post
פרופ20שעשוע20ואבירם20זיו1

"כשהקמנו את מובילאיי היה לנו חזון להילחם בתאונות דרכים, כעת עם העסקה והגב של אינטל אנו קרובים להגשמתו"

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • הידיעות הנקראות ביותר
  • מאמרים פופולאריים

הידיעות הנקראות ביותר

  • חשיפה: הכירו את ספינאדג' – החברה שתאפשר חישובי…
  • "השבב הופך לחיישן־על של כל המערכת": ניר…
  • NVIDIA משקיעה 2 מיליארד דולר בסינופסיס: שותפות…
  • אנפורנה/AWS ואנסיס הציגו שיטה לקיצור דרמטי בפעילו…
  • חברת Moonshot Space נחשפה לאחר שנה וחצי של סודיות

מאמרים פופולאריים

  • הגיע הזמן שבמקביל לבניית שבבים מהפכנים נבנה גם את…
  • האיחוד האירופי מרכך את ה-GDPR כדי להאיץ את מהפכת…
  • לקרב את המחשבים ליעילות האנרגטית של המוח

השותפים שלנו

לוגו TSMC
לוגו TSMC

לחצו למשרות פנויות בהייטק

כנסים ואירועים

כנסים ואירועים

כנס ChipEx2026 יערך ב-12-13 במאי, 2026. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

ChipEx2026 will be held on May 12-13, 2026. The conference is intended for everyone involved in the semiconductor industry, including engineers, professional experts, and senior executives.

לחץ לפרטים

הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


    • פרסם אצלנו
    • עיקר החדשות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • בישראל
    • צור קשר
    • צ'יפסים
    • Chiportal Index
    • TapeOut Magazine
    • אודות
    • מאמרים ומחקרים
    • תנאי שימוש
    • כנסים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫שבבים‬
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

    השותפים שלנו

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    No Result
    View All Result
    • עיקר החדשות
    • בישראל
    • מדורים
      • אוטומוטיב
      • בינה מלאכותית (AI/ML)
      • בטחון, תעופה וחלל
      • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
      • ‫יצור (‪(FABs‬‬
      • ‫צב"ד‬
      • ‫שבבים‬
      • ‫רכיבים‬ (IoT)
      • ‫תוכנות משובצות‬
      • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
      • ‫‪FPGA‬‬
      • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • תקשורת מהירה
    • מאמרים ומחקרים
    • צ'יפסים
    • כנסים
    • Chiportal Index
      • אינדקס חברות – קטגוריות
      • אינדקס חברות A-Z
    • אודות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • TapeOut Magazine
    • צור קשר
    • ChipEx
    • סיליקון קלאב

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס