• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    IOT תעשיתי. אילוסטרציה: depositphotos.com

    קלארוטי משיקה ספריית CPS לזיהוי חולשות בציוד תעשייתי ורפואי מחובר לרשת

    מפעל השבבים של AWZ באשקלון – בין חזון למציאות

    מפעל השבבים של AWZ באשקלון – בין חזון למציאות

    תפיסת המיחשוב הקוונטי של אנבידיה. צילום יחצ

    מרכזי מחשוב-העל המובילים בעולם מאמצים את NVIDIA NVQLink לחיבור מעבדים קוונטיים ו-GPU

    דו"ח של Startup Nation Central מציג: כיצד הפכה ישראל למוקד עולמי למחקר ותכנון שבבים 

    דו"ח של Startup Nation Central מציג: כיצד הפכה ישראל למוקד עולמי למחקר ותכנון שבבים 

    שבב קוונטי. אילוסטרציה: depositphotos.com

    שבב קוונטי סיני חדש: מהיר פי אלף ממעבדי אנבידיה – אבל עדיין רחוק מייצור המוני

    האיחוד האירופי. אילוסטרציה: depositphotos.com

    האיחוד האירופי מרכך את ה-GDPR כדי להאיץ את מהפכת הבינה המלאכותית

  • בישראל
    גיא אזרד. צילום יחצ

    לאחר שלוש שנים: גיא אזרד עוזב את חטיבת השבבים של גוגל קלאוד ישראל

    פרופ' אמנון שעשוע בהרצאה בכנס CES 2023. צילום: אבי בליזובסקי

    אנבידיה מצטרפת לגיוס הענק בסטארטאפ ה-AI החדש של אמנון שעשוע AAI

    חדר הבקרה של מיזם הרחפנים הלאומי. צילום: מיזם הרחפנים הלאומי

    ישראל עוברת לשלב חדש במיזם הרחפנים הלאומי: ביסוס שירותים מסחריים מבוססי רחפנים בישראל

    מנכ"ל ארבה קובי מרנקו. צילוםיחצ

    ארבה רובוטיקס מתקרבת לזכיות עם יצרניות רכב פרימיום

    צוות חברת הסטארט-אפ קלאסיק. צילום: דוד גראב.

    קוואלקום ו-AMD מצטרפות להשקעה ב-Classiq: סבב אסטרטגי בעשרות מיליוני דולרים בהשתתפות IonQ

    לצד המיצג החדש. מימין לשמאל : קרין אייבשיץ סגל מנכ"לית משותפת של אינטל ישראל, פרופ' עדית קידר דיקנית הפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע"ש ויטרבי, רפי נוה ונשיא הטכניון פרופ' אורי סיון. קרדיט צילום : רמי שלוש, דוברות הטכניון

    מהשבב המיתולוגי ללוח ההיסטורי: אינטל והטכניון מציינים את השותפות שעיצבה את אומת ההייטק

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
  • עיקר החדשות
    IOT תעשיתי. אילוסטרציה: depositphotos.com

    קלארוטי משיקה ספריית CPS לזיהוי חולשות בציוד תעשייתי ורפואי מחובר לרשת

    מפעל השבבים של AWZ באשקלון – בין חזון למציאות

    מפעל השבבים של AWZ באשקלון – בין חזון למציאות

    תפיסת המיחשוב הקוונטי של אנבידיה. צילום יחצ

    מרכזי מחשוב-העל המובילים בעולם מאמצים את NVIDIA NVQLink לחיבור מעבדים קוונטיים ו-GPU

    דו"ח של Startup Nation Central מציג: כיצד הפכה ישראל למוקד עולמי למחקר ותכנון שבבים 

    דו"ח של Startup Nation Central מציג: כיצד הפכה ישראל למוקד עולמי למחקר ותכנון שבבים 

    שבב קוונטי. אילוסטרציה: depositphotos.com

    שבב קוונטי סיני חדש: מהיר פי אלף ממעבדי אנבידיה – אבל עדיין רחוק מייצור המוני

    האיחוד האירופי. אילוסטרציה: depositphotos.com

    האיחוד האירופי מרכך את ה-GDPR כדי להאיץ את מהפכת הבינה המלאכותית

  • בישראל
    גיא אזרד. צילום יחצ

    לאחר שלוש שנים: גיא אזרד עוזב את חטיבת השבבים של גוגל קלאוד ישראל

    פרופ' אמנון שעשוע בהרצאה בכנס CES 2023. צילום: אבי בליזובסקי

    אנבידיה מצטרפת לגיוס הענק בסטארטאפ ה-AI החדש של אמנון שעשוע AAI

    חדר הבקרה של מיזם הרחפנים הלאומי. צילום: מיזם הרחפנים הלאומי

    ישראל עוברת לשלב חדש במיזם הרחפנים הלאומי: ביסוס שירותים מסחריים מבוססי רחפנים בישראל

    מנכ"ל ארבה קובי מרנקו. צילוםיחצ

    ארבה רובוטיקס מתקרבת לזכיות עם יצרניות רכב פרימיום

    צוות חברת הסטארט-אפ קלאסיק. צילום: דוד גראב.

    קוואלקום ו-AMD מצטרפות להשקעה ב-Classiq: סבב אסטרטגי בעשרות מיליוני דולרים בהשתתפות IonQ

    לצד המיצג החדש. מימין לשמאל : קרין אייבשיץ סגל מנכ"לית משותפת של אינטל ישראל, פרופ' עדית קידר דיקנית הפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע"ש ויטרבי, רפי נוה ונשיא הטכניון פרופ' אורי סיון. קרדיט צילום : רמי שלוש, דוברות הטכניון

    מהשבב המיתולוגי ללוח ההיסטורי: אינטל והטכניון מציינים את השותפות שעיצבה את אומת ההייטק

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
No Result
View All Result

בית מדורים ‫רכיבים‬ (IoT) “אינטל קופצת על עגלת הרכב, עם רכישת מובילאיי”

"אינטל קופצת על עגלת הרכב, עם רכישת מובילאיי"

מאת אבי בליזובסקי
14 מרץ 2017
in ‫רכיבים‬ (IoT), עיקר החדשות
avineri60011
Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

כך אומר בראיון לאתר CHIPORTAL פרופסור אראל אבינרי ראש התוכנית להנדסה וניהול מערכות תשתית במכללת אפקה, ומומחה לתקשורת בין כלי רכב

 

"אינטל קופצת על עגלת הרכב, עם רכישת מובילאיי". כך אומר בראיון לאתר CHIPORTAL פרופסור אראל אבינרי ראש התוכנית להנדסה וניהול מערכות תשתית במכללת אפקה ומומחה לתקשורת בין כלי רכב וביניהם לבין התשתיות.

לדברי פרופ' אבינרי, "אנחנו עומדים בפני מהפכה תחבורתית שבבסיסה הקישוריות. כל כלי הרכב יוכלו לדבר זה עם זה (V2V – Vehicle To Vehicle) וכל רכב יוכל למסור פרטים בסיסיים לרכבים שנמצאים בסביבתו – מיד, ללא צורך בענן או בגורם מתווך כלשהו, אפילו לא בסמארטפון. זה מעורר שאלות רבות של סייבר ואבטחת מידע, וכרגע נמצא בתקינה במדינות המרכזיות המייצרות מכוניות – ארצות הברית, יפן ומדינות באירופה. בנוסף, נערכים לתקינה גם לקישוריות בין כלי רכב לתשתיות, כגון רמזורים, שלטי חוצות וכו'… (V2I – Vehicle To Infrastructure)".

הוא הסביר ש-"הדבר נולד מתוך צורך בטיחותי. חלק גדול מתאונות הדרכים יכולות היו להימנע אם הנהגים היו יודעים על האיום המתקרב אליהם, שלא נמצאים בטווח הראייה שלהם. האינפורמציה הזו לא נמצאת כיום בידי הנהגים בגלל העדר קו הראייה, אבל גם אם הנהג יכול לראות – לא תמיד הוא מגיב בזמן".

"על הרקע הזה הוקדש תדר מיוחד לרכב המקושר, של 5.9 ג'יגה-הרץ – Dedicated Short Range Communication (או DSRC). לכל רכב תהיה אנטנה שתשדר בכל 10 מילי-שניות מידע על הרכב ומיקומו במרחב לכל המכוניות שברדיוס של 300 מטר סביבו. במיוחד היא תשדר מידע על אירועים שצריכים לעניין את כלי הרכב שבסביבה: בלימת חירום, הפעלת כריות אוויר וכל פעולה אחרת שעלולה לרמז על בעיה בבטיחות הנסיעה".

מה משמעות העסקה להתפתחות תחום הרכב האוטונומי?
החשיבות של הפיתוחים של מובילאיי עצומה. כל סוגית החיישנים היא פונקציה חיונית לרכב אוטומטי. הוא צריך חיישנים להכיר את הסביבה להבין גם את המפגעים הבטיחותיים גם לזהות משתמשים אחרים בזמן אמת ולעבד כמות גדולה מאוד של מידע בזמן קצר. זה מה שמובילאיי עושה כרגע. כמובן שנושא הבטיחות הוא חשוב ביותר אבל אינו היחידי.

"לי די ברור שההתפתחות של הרכב האוטונומי תהייה מבוססת על מערכות של יותר מטכנולוגיה אחת, יש המדברים על תקשורת האינטרנט של הדור הבא (הדור החמישי) כאמצעי לתקשורת בין כלי רכב ובינם לבין התשתיות: תמרורים, רמזורים, משתמשי דרך. כדי שרכב יהיה אוטונומי צריכה להיות לו קישוריות מאוד טובה בזמן אמיתי. יש יותר מטכנולוגיה אחת שמשמשת לצורך העניין הזה והטכנולוגיות שמובילאיי משתמשת בהן הן טכנולוגיות משלימות אך לא בלעדיות."

מה עדיין חסר?

"אם אני מבין נכון היא מוגבלת כרגע על תקשורת שמסתמכת על אופטיקה, כלומר מה שנמצא בקו הראיה של הרכב. זה דורש הרחבות של עיבוד מידע שמגיע גם בדרכים אחרות, למשל צריכה להיות קישוריות בין כלי רכב גם אם אין ביניהם קו ראיה. למשל צומת T או טופוגרפיה או תנאי ראות לקויים יש סיכוי שהמערכת תפספס אותם. בפני עצמה היא עדיין לא הפתרון אבל היא יכולה להיות פתרון משלים לרכב אוטונומי. זה לא PLUG AND PLAY – שמכניסים מערכת כזו והרכב הופך להיות אוטונומי אבל זו פונקציה משלימה/תומכת ביכולת של הרכב להגיב בצורה אינטלגנטית ומהירה לתנאי הסביבה והדרך."

מה יוצא לאינטל מהעסקה?
בסופו של דבר הפעילות העיקרית של אינטל היא למכור מעבדים, כל דבר שיש בו מעבד, ובכלל שבבים מעניין אותם. כבר מזמן לא מדובר רק במחשבים, יש את האינטרנט של הדברים כאשר מכשירים רבים שאינם מחשבים מצוידים בשבבים. זה רק טבעי שאינטל תתעניין במכוניות כי שוק המכוניות הוא עצום ויש פוטנציאל ענק. אם יהיו שבבים של אינטל במכוניות ובמיוחד אם הם יצליחו איכשהו להיכנס כסטנדרט של מערכות הרכב, אין ספק שיש פה פוטנציאל מכירות עצום. אולי בהמשך הם יפתחו לא רק שבבים לרכב אלא גם לתקשורת בין כלי רכב ומערכות תשתית של ערים חכמות המתקשרות עם המכוניות. גם הם יתבססו על רכיבי מחשב וזה שוק שאינטל לא תרצה לפספס.

האם האקדמיה הישראלית ערוכה להוציא מהנדסים בתחום הרכב? הרי רק השבוע דווחנו כי ON סמיקונדקטור רוכשת טכנולוגיה למכ"ם רכב מיבמ ותקים עבורה מרכז פיתוח בחיפה

"ישראל הפכה להיות למעצמה בתחום פיתוחים לכלי הרכב וזאת למרות העובדה שאין פה אף יצרן מכוניות שזו תופעה יוצאת דופן. ולעומת זאת ישראל עצמה היא מעצמה גם בלי מובילאיי. יש כמות עצומה של חברות שמפתחות פתרונות חומרה ותוכנה ייחודיים לכלי רכב. יש פוטנציאל."
"אני יודע שיש פעילויות רבה באקדמיה בתחום הרכב. במכללת אפקה פתחנו מסלול ייחודי של פיתוח כלי רכב במחלקה להנדסת מכונות שמושך הרבה מאוד תלמידים לאחרונה קיימנו לאחרונה כנס שמשך תשומת לב של קהילת המפתחים לרכב בישראל שהיא קהילה דינמית ובתהליך של צמיחה. גדל דור חדש של מהנדסים יותר אינטגרטיביים. לא רק מהנדסי מכונות קלאסיים או מהנדסי חשמל קלאסיים ומסתכלים על אספקט מסוים של מערכות הרכב. בישראל יש פוטנציאל יותר מאשר במדינות אחרות לקדם את הגישה האינטרדיסציפלינרית והמערכתית יותר בנושא כלי רכב ותחבורה וזה לא מקרה שיש מספר לא קטן של חברות ישראליות המפתחות מערכות למכוניות."

{loadposition content-related}
אבי בליזובסקי

אבי בליזובסקי

נוספים מאמרים

IOT תעשיתי. אילוסטרציה: depositphotos.com
‫רכיבים‬ (IoT)

קלארוטי משיקה ספריית CPS לזיהוי חולשות בציוד תעשייתי ורפואי מחובר לרשת

חנות של וולמארט. אילוסטרציה: depositphotos.com
‫רכיבים‬ (IoT)

וולמארט ו־Wiliot משיקות פריסת ענק של טכנולוגיית IoT פיזית בשרשרת האספקה

אבי בקל, מנכ
‫רכיבים‬ (IoT)

‏TriEye ו-LITEON מקדמות פתרונות חישה ותצלום SWIR לרובוטיקה ולרכב

אמיר פנוש מנכ'ל סיוה. צילום באדיבות החברה
‫רכיבים‬ (IoT)

דירוג בינ"ל: סיוה שומרת על ההובלה העולמית בתחום ה-IP לקישוריות אלחוטית

Next Post
פרופ20שעשוע20ואבירם20זיו1

"כשהקמנו את מובילאיי היה לנו חזון להילחם בתאונות דרכים, כעת עם העסקה והגב של אינטל אנו קרובים להגשמתו"

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • הידיעות הנקראות ביותר
  • מאמרים פופולאריים

הידיעות הנקראות ביותר

  • דו"ח של Startup Nation Central מציג: כיצד הפכה…
  • שבב קוונטי סיני חדש: מהיר פי אלף ממעבדי אנבידיה –…
  • מפעל השבבים של AWZ באשקלון – בין חזון למציאות
  • קוואלקום ו-AMD מצטרפות להשקעה ב-Classiq: סבב אסטרטגי…
  • ארבה רובוטיקס מתקרבת לזכיות עם יצרניות רכב פרימיום

מאמרים פופולאריים

  • הגיע הזמן שבמקביל לבניית שבבים מהפכנים נבנה גם את…
  • איחוד האמיריות: ממירים נפט בטכנולוגיה – מכון…
  • טראמפ משחק באש: אמברגו סיני עלול לשתק את הכלכלה הגלובלית
  • האיחוד האירופי מרכך את ה-GDPR כדי להאיץ את מהפכת…
  • קפיצת מדרגה באופטיקה: בינה מלאכותית מאיצה תכנון…

השותפים שלנו

לוגו TSMC
לוגו TSMC

לחצו למשרות פנויות בהייטק

כנסים ואירועים

כנסים ואירועים

כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

לחץ לפרטים

הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


    • פרסם אצלנו
    • עיקר החדשות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • בישראל
    • צור קשר
    • צ'יפסים
    • Chiportal Index
    • TapeOut Magazine
    • אודות
    • מאמרים ומחקרים
    • תנאי שימוש
    • כנסים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫שבבים‬
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

    השותפים שלנו

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    No Result
    View All Result
    • עיקר החדשות
    • בישראל
    • מדורים
      • אוטומוטיב
      • בינה מלאכותית (AI/ML)
      • בטחון, תעופה וחלל
      • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
      • ‫יצור (‪(FABs‬‬
      • ‫צב"ד‬
      • ‫שבבים‬
      • ‫רכיבים‬ (IoT)
      • ‫תוכנות משובצות‬
      • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
      • ‫‪FPGA‬‬
      • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • תקשורת מהירה
    • מאמרים ומחקרים
    • צ'יפסים
    • כנסים
    • Chiportal Index
      • אינדקס חברות – קטגוריות
      • אינדקס חברות A-Z
    • אודות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • TapeOut Magazine
    • צור קשר
    • ChipEx
    • סיליקון קלאב

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס