משלוחי המחשבים האישיים בארה"ב צפויים להסתכם ב-50.9 מיליון יחידות בלבד * "נושאים כמו קלות השימוש יהפכו ב-2011 לחשובים יותר. מכיוון שספקיות התקשורת מציעות החזרים על הטלפונים הניידים, חשוב שיצרניות המכשירים יציעו מוצרים שיהיו אטרקטיביים גם עבור הצרכן הפחות מתוחכם", אומר יו דה לה ורנייה, אנליסט ראשי בגרטנר
מחשבי טאבלט – בינתיים במקום השישי |
רק השבוע דיווחנו לכם על מחסור ברכיבים למחשבים ניידים בשל הביקוש העצום לטלפונים חכמים ולמחשבי טבלט. כעת מגיעים נתונים של גרטנר המאירים עוד יותר את הסוגיה.
צרכנים בארה"ב צפויים לרכוש יותר מכשירי טלפון חכם (סמארטפון) מכל מוצר צריכה אלקטרוני אחר ב-2011, כך על פי סקר צרכנים חדש של חברת הייעוץ והמחקר גרטנר. קטגוריית מוצרי הצריכה האלקטרוניים של גרטנר כוללת מחשבים, טלפונים ניידים, קוראי ספרים אלקטרוניים, מחשבי טאבלט ומכשירי גיימינג.
מכירות מכשירי הסמארטפון צפויות להסתכם השנה ב-95 מיליון יחידות בארה"ב, עלייה לעומת 67 מיליון יחידות ב-2010. לשם ההשוואה, משלוחי המחשבים האישיים בארה"ב צפויים להסתכם ב-50.9 מיליון יחידות ב-2011, לעומת 45.6 מיליון יחידות אשתקד.
סקר גרטנר הקיף 1,557 משתמשי מכשירים ניידים בארה"ב, סין, הודו, איטליה, יפן ואנגליה, וכלל שאלות לגבי סוג המכשירים אותם מבקשים הצרכנים לרכוש במהלך 12 החודשים הבאים. בסקר השתתפו 256 צרכנים אמריקניים.
מהסקר עולה כי, אחרי מכשירי הסמארטפון, מוצרי הצריכה האלקטרוניים הפופולריים ביותר בקרב צרכני ארה"ב הם המחשב הנייד והמחשב הנייח. הטלפונים הניידים הגיעו למקום הרביעי במונחי כוונות רכישה, כאשר אחריהם מדורגים הקוראים האלקטרוניים, ואילו מחשבי הטאבלט נמצאים במקום השישי.
למרות שהביקוש מאוד חזק בקצה הגבוה של שוק הסמארטפונים, האנליסטים בגרטנר סבורים אסור ליצרניות המכשירים להתעלם מהקצה הנמוך ומהצרכנים שבתווך. צרכנים אלה יהיו מקור הצמיחה ב-2011, בעוד ספקיות התקשורת מבקשות לעבוד עם מכשירי סמארטפון בתשלום מראש, שרכישתם על ידי הצרכנים אינם מצריכה סובסידיה מצידן.
"ככל שהצרכנים מאמצים את הטלפון החכם, השוק זז מהמכשירים המורכבים לגאוני טכנולוגיה, לכיוון צרכנים שפשוט אוהבים טכנולוגיה. נושאים כמו קלות השימוש יהפכו ב-2011 לחשובים יותר, וצרכנים שירכשו טלפונים חכמים בפעם הראשונה אולי לא יהיו מודעים לאפשרויות מערכות ההפעלה שלהם, ולווריאציות של מערכות אלה. מכיוון שספקיות התקשורת מציעות החזרים נאים על כל הטלפונים הניידים, חשוב שיצרניות המכשירים יציעו לשוק מוצרים שיהיו אטרקטיביים גם עבור הצרכן הפחות מתוחכם", אומר יו דה לה ורנייה, אנליסט ראשי בגרטנר.
{loadposition content-related} |