החברה הוקמה ב-2019 על ידי המנכ"ל רועי בהרב, ה-CTO אייל שפירא וזוהר זיסאפל, המשמש כיו"ר פעיל ומשקיע
זוהר זיסאפל. צילום: הטכניון |
חברת הסטארט אפ Hi Auto השלימה גיוס סיד של 4.5 מיליון דולר להשלמת הפיתוח של הפתרון האודיו-ויזואלי הראשון בעולם להפרדת דוברים ולניקוי רעשי רקע, המיועד בשלב הראשון לענף הרכב.
את סבב הסיד הובילו דלק מוטורס וזוהר זיסאפל, המכהן כיו"ר פעיל של Hi Auto והשתתפו בו Allied Holdings (המחזיקה בבעלות על צ’מפיון מוטורס) ו-Goldbell Investments, זרוע ההשקעות של התאגיד הסינגפורי Goldbell Group, המתמחה בהפצה והחכרה של כלי רכב תעשייתיים, ו Plug and Play אשר עוזרת לחברות בין לאומיות באינטגרציה של חדשנות.
בכוונת Hi Auto, המעסיקה כעת 7 עובדים, להשתמש בכספי גיוס הסיד לצורך השלמת פיתוח המוצר הראשוני, תחילת מכירות והרחבת הצוות לכ-15 עובדים, ובכללם מהנדסי אלגוריתמיקה ו-deep learning בתחומי עיבוד תמונה וקול. Hi Auto כבר מקיימת קשרים עם שחקנים גדולים בשוק הרכב, שמתכוונים לבחון את הטכנולוגיה שלה בתחילת 2020.
Hi Auto הוקמה ב-2019 על ידי המנכ"ל רועי בהרב, ה-CTO אייל שפירא וזוהר זיסאפל, המשמש כיו"ר פעיל ומשקיע בחברה. בהרב חזר לאחרונה לישראל אחרי 12 שנים בחוף המערבי בארה"ב, בהן כיהן בתפקידי ניהול מוצר במטה גוגל במאונטיין ויו, קליפורניה, וכמנכ"ל הסטארט אפ SeamBI מלוס אנג’לס, אותו הקים ב-2006. בתחילת דרכו המקצועית, מילא בהרב תפקידים בכירים ביחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין בצבא הישראלי, ובכללם פיקוד על מדור של כ-40 מהנדסים ואנשי מקצוע אחרים.
אייל שפירא, בוגר תוכנית תלפיות, פיקד גם הוא על מדור של כ-40 מהנדסים ואנשי תוכנה ביחידת העילית הטכנולוגית בה שירת בהרב. אייל קיבל את פרס לביטחון ישראל על תרומתו. לאחר שירותו הצבאי שפירא הקים וניהל שתי חברות סטארט אפ ושימש כיועץ לחברות דוגמת אינטל וברודקום.
הטכנולוגיה האודיו-ויזואלית של Hi Auto משלבת תוכנת deep learning המותקנת על מעבד קיים (למשל ברכב), ומיקרופון ומצלמה הקוראת את שפתי הנהג. המערכת הישראלית רלוונטית לכל תחום בו נדרש זיהוי דיבור בסביבה עם מספר דוברים או עם רעשי רקע חזקים, ובכלל זה מגזרי הרכב, מוקדי שירות טלפוניים, ועידות וידאו ורובוטים המשרתים לקוחות בבתי מלון.
בשלב זה מתמקדת החברה בענף הרכב וצופה שהמערכת שלה תאפשר שליטה קולית ברכב בכל תנאי רעש. הטכנולוגיה של החברה מנקה לחלוטין מגוון רעשים קבועים ומשתנים ברכב – החל מקולות של נוסעים אחרים ברכב דוגמת ילדים, נוסעים נוספים, רדיו, רוחות, סירנות, וגשם כבד. Hi Auto תציע לחברות OEM בענף הרכב ערכת פיתוח תוכנה אותה יוכלו לשלב במוצרים שלהם יחד עם מיקרופון בודד ומצלמה פשוטה שמותקנת במכוניות ממילא לטובת זיהוי הירדמות של הנהג.
רועי בהרב, מנכ"ל ומייסד משותף של Hi Auto, מסר: "כל עוד אין פתרון טכנולוגי לבצע כראוי הפרדת דוברים וביטול מוחלט של כל רעשי הרקע, לא יהיה ניתן למצות את הפוטנציאל הגלום בזיהוי דיבור. השקעת הסיד מצד משקיעים מובילים בענף הרכב כמו זוהר זיסאפל, דלק מוטורס, ו-Allied מעידה על החשיבות העולה של ממשק קולי והכאב הנובע מכך שזיהוי הדיבור נופל בהרבה מרמת האיכות המצופה ממערכת בעולם הרכב.
אימוץ הפתרון שלנו בידי תעשיית הרכב, ישפר משמעותית את האמינות של השליטה הקולית בכלי רכב וגם ימחיש את הפוטנציאל האדיר של פתרון זה בשורה של מגזרים נוספים".