הרכישה תסייע לארגונים לאתר נתונים לקויים במקור ותחזק את ההובלה של IBM בתחום ניטור הנתונים לכל רוחב יכולות ה-IT שלה – בתחום התשתיות, היישומים, ניהול הנתונים ולמידת המכונה
IBM הודיעה היום שהיא רכשה את Databand.ai, ספקית מובילה של תוכנת Data Observability (ניטור נתונים בזמן אמת) המסייעת לארגונים לתקן בעיות בנתונים שלהם, כולל שגיאות, כשלים בזרימת הנתונים ואיכות ירודה של נתונים, לפני שאלה ישפיעו על התוצאות העסקיות. ההכרזה היום מחזקת את פורטפוליו התוכנה של IBM בתחומי הדאטה, הבינה המלאכותית והאוטומציה, מאפשרת לה לתת מענה לכל רוחב הספקטרום של ניטור נתונים, ותסייע לעסקים להבטיח שנתונים מהימנים עוברים לידיים הנכונות של המשתמשים הנכונים, ובזמן הנכון.
Databand.ai העסיקה כ-40 עובדים שיצטרפו כעת למרכז המו"פ של IBM. החברה נוסדה ב-2018 ובשנת 2020 גייסה 14.5 מיליון דולר בסבב ראשון בהובלת ACCEL
Databand.ai היא הרכישה החמישית של IBM בשנת 2022, כאשר החברה ממשיכה לחזק את יכולות הענן ההיברידי והבינה המלאכותית שלה. IBM רכשה יותר מ-25 חברות מאז הפך ארווינד קרישנה למנכ"ל באפריל 2020. לאחר הרכישה, עובדי Databand.ai הממוקמים במשרדים בתל אביב יצטרפו לעובדי חטיבת הנתונים והבינה המלאכותית של IBM. הרכישה נסגרה ב-27 ביוני 2022 והנתונים הכספיים שלה לא נחשפו.
לאתר בעיות בנתונים לפני שהן הופכות לבעיות עסקיות
ככל שהיקף הנתונים בתעשייה ממשיך לגדול בקצב חסר תקדים, כך קשה יותר לארגונים לנהל את הבריאות והאיכות של מערכי הנתונים שלהם, על מנת שיוכלו לקבל החלטות עסקיות טובות יותר ולהשיג יתרון תחרותי. לפי מכון המחקר גרטנר, מדי שנה, סוגיות של איכות נתונים ירודה עולה לארגונים 12.9 מיליון דולר בממוצע.
על הרקע הזה, פתרונות ניטור נתונים בזמן אמת מתבררים כקריטיים ביכולתם לסייע לצוותי הנתונים ולמהנדסים להבין טוב יותר את איכות ובריאות הנתונים במערכות הארגוניות, ולזהות בעיות, שגיאות או כשלים במבנה הנתונים באופן אוטומטי וכמעט בזמן אמת. פתרונות שכאלה נמצאים כיום בעמדת זינוק לצמיחה חזקה ועבור IBM מדובר בהזדמנות שוק בעלת פוטנציאל גדל והולך.
פתרונות ניטור הנתונים של Databand.ai מחלצים תובנות סטטיסטיות אודות עומסי העבודה וזרימת נתונים בארגון כבר במקור. הדבר מאפשר לקבוע האם תהליכי הנתונים עובדים, ולאתר היכן עלולות לצוץ בעיות כלשהן. שילוב יכולות ניטור הנתונים עם אסטרטגיית חיזוי בעיות ותקלות לכל רוחב פעילות ה-IT מאפשרת להציף – ולפתור במהירות – בעיות בתשתית או ביישומים, וכן במערכות למידת מכונה. כך יכולים ארגונים להבטיח שהנתונים המדויקים והאמינים ביותר יועברו לידיים הנכונות בזמן הנכון – לא משנה היכן הם נמצאים.
הרכישה של Databand.ai מצטרפת להשקעות של חטיבת המחקר והפיתוח של IBM, וכן לרכישות אסטרטגיות בתחום הבינה המלאכותית והאוטומציה. השימוש ביכולות של Databand.ai לצד היכולות של IBM Observability של Instana APM ו-IBM Watson Studio יאפשר ל-IBM לתת מענה לכל אפשרויות ניטור הנתונים לרוחב פעילות ה-IT הארגונית.
לדוגמה, היכולות של Databand.ai יאפשרו להתריע בפני צוותי הנתונים והמהנדסים כאשר הנתונים בהם הם משתמשים להפעלת יישומים אינם מדויקים, בעוד ש-Instana תסמן אם היישום חווה בעיות שעלולות להשפיע על הביצועים שלו. שני הכלים יחד יספקו לארגונים יכולת ניטור רחבה הניתנת להסבר על פני כל תשתית היישומים ומערכות הנתונים שלהם, שתסייע להם למנוע הפסדים או פגיעה במוניטין.
הרכישה תנגיש גם עבור Databand.ai משאבים החשובים לצורך הרחבת יכולותיה במסגרת אינטגרציות רחבות יותר, למשל – גם על פתרונות קוד פתוח ופתרונות מסחריים אחרים המניעים כיום את חטיבות הנתונים המודרניות בארגונים. הרכישה גם תעניק לארגונים גמישות מלאה בהפעלת הפתרונות של Databand.ai בין אם כשירות (SaaS) ובין אם כמנוי לתוכנה באירוח עצמי.
"רוב החברות מנהלות היום פטה-בייט של נתונים, ושגיאות או תקלות עלולות להפוך לבעיות יקרות. אספקת נתונים מדויקים ונקיים מתקלות היא נושא קריטי, שמאפשר לחברות לצמוח ולעצב את עתיד התעשייה כולה", אמר שי בנאים, מנכ"ל IBM ישראל. "רכישת Databand.ai הישראלית תרחיב את פורטפוליו פתרונות הנתונים שלנו כך שנוכל לספק פתרון מקיף לנושא ניטור הנתונים לכל רוחב פעילות ה-IT, ללקוחותינו הנמצאים בעיצומו של מסע הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם בישראל ובעולם".
"אי אפשר להגן על מה שאינך יכול לראות, וכאשר פלטפורמת הנתונים אינה יעילה כולם מושפעים – כולל לקוחות", אמר ג'וש בן-עמרם, מייסד משותף ומנכ"ל Databand.ai. "זאת הסיבה שמותגים גלובליים כמו FanDuel, Agoda ו-Trax Retail כבר מסתמכים על Databand.ai כדי להסיר הפתעות ותקלות בנתונים על ידי איתורן ופתרונן לפני שהם יוצרות השפעות עסקיות יקרות. ההצטרפות ל-IBM תעזור לנו להגדיל את התוכנה שלנו ולהאיץ משמעותית את היכולת שלנו לתת מענה על הצרכים המתפתחים של לקוחות ארגוניים".
"הלקוחות שלנו הם ארגונים מונעי נתונים אשר מסתמכים על נתונים איכותיים ומהימנים כדי להפעיל את התהליכים הקריטיים עבור המשימות שלהם. כשאין להם גישה לנתונים שהם צריכים בכל רגע נתון, העסק שלהם יכול להיעצר בחריקה", אמר דניאל הרננדז, מנהל כללי לתחום הנתונים והבינה מלאכותית ב-IBM. "עם ההצטרפות של Databand.ai תוכל IBM להציע את סט הפתרונות המקיף ביותר לתחום ניטור נתונים עבור כל ספקטרום ה-IT – יישומים, נתונים ולמידת מכונה – ולספק ללקוחותינו ולשותפינו את הטכנולוגיה הדרושה להם כדי לקבל נתונים אמינים ובינה מלאכותית בקנה מידה רחב".