"יחד עם מובילאיי, אינטל היא המובילה ביצירת היסודות הטכנולוגיים הדרושים לתעשיית הרכב עבור העתיד האוטונומי," אמר מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ
מימין לשמאל: יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל, פרופ' אמנון שעשוע, מנכ"ל ומייסד שותף במובילאיי, מקסין פסברג הממונה על המיזוג בין אינטל למובילאיי, וזיו אבירם, נשיא ומייסד שותף במובילאי. צילום: יוני ריקנר |
אינטל ומובילאיי הודיעו היום על השלמת הצעת הרכש של אינטל להון המניות הבלתי נפרע של מובילאיי, המובילה העולמית בפיתוח ראיית מחשב ולמידת מכונה, ניתוח נתונים, מיקום ומיפוי עבור מערכות תומכות נהיגה מתקדמות ונהיגה אוטונומית. הרכישה צפויה להאיץ את החדשנות בתעשיית הרכב ולמצב את אינטל כספקית הטכנולוגיה המובילה בשוק כלי הרכב האוטונומיים באופן חלקי או מלא.
בהודעה המשותפת שהוציאו שתי החברות נמסר כי מיזוגן של אינטל ומובילאיי יאפשר למומחיות המובילה של מובילאיי בראיה ממוחשבת ("העיניים") להשלים את המומחיות של אינטל במחשוב וקישוריות עתירי ביצועים ("המוח") וליצור פתרונות נהיגה אוטומטיים מהענן עד למכונית. אינטל מעריכה את ההזדמנויות בשוק מערכות רכב, הנתונים והשירותים ב-70 מיליארד דולר עד 2030.
"יחד עם מובילאיי, אינטל היא המובילה ביצירת היסודות הטכנולוגיים הדרושים לתעשיית הרכב עבור העתיד האוטונומי," אמר מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ. "זהו אתגר הנדסי מסעיר והזדמנות צמיחה עצומה לאינטל. עוד יותר מרגש הוא הפוטנציאל של המכוניות האוטונומיות לחולל מהפך בענפים שלמים, לשפר את חברת האדם ולהציל מיליוני חיים."
קבוצת הנהיגה האוטומטית של אינטל (Automated Driving Group – ADG) תתמזג עם מובילאיי, חברה בת של אינטל. הארגון הממוזג יוביל את מאמצי אינטל בתחום הנהיגה האוטומטית וייהנה מתמיכה מלאה של משאבי וטכנולוגיות של אינטל עבור ההגדרה והאספקה של פתרונות מהענן עד למכונית עבור שוק הנהיגה הממוכנת. כחברה בת של אינטל, מובילאיי תמשיך לפעול מישראל בהנהגתו של פרופ' אמנון שעשוע שיתמנה לסגן נשיא בכיר של אינטל ולמנכ"ל ומנהל טכנולוגיה ראשי של מובילאיי. זיו אבירם, שותף מייסד של מובילאיי, אשר שימש כנשיא ומנכ"ל החברה עד לרכישתה על-ידי אינטל, יפרוש מהחברה. אבירם יפרוש מהחברה עם השלמת הצעת הרכש.
"הובלה בתחום טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית מצריכה שילוב של מוצרי תוכנה חדשניים וקנייניים עם פלטפורמות חומרה בעלות מערכות פתוחות המאפשרות ללקוחות ושותפים ליצור פתרונות מותאמים," אמר פרופ' אמנון שעשוע. "לראשונה יש לתעשיית הרכב שותף אחד המחזיק במומחיות מעמיקה ובמורשת תרבותית בשני התחומים. מובילאיי נרגשת מאוד לפתוח את הפרק החדש הזה."
בפיתוח מערכות עזר לנהיגה ותוכניות נהיגה אוטונומיות חלקיות ומלאות מובילאיי תתמוך ותתבסס על הטכנולוגיה הקיימת וקשרי הלקוחות שלה עם יצרני מכוניות, ספקים מהרובד הראשון ושותפים מתחום המוליכים למחצה.
{loadposition content-related} |