פורטל תעשיית השבבים בישראל מבית מגזין

פורטל תעשיית השבבים בישראל מבית מגזין

צ'יפורטל - פורטל של תעשית השבבים בישראל
חדשות מתעשיית השבבים בישראל

solar_cell
תא שמש. מתוך ויקיפדיה

חברת Taiwan Semiconductor Manufacturing Co., הטיוואנית, היצרנית הגדולה בעולם של שבבים עבור חברות פאבלס הודיעה ביום רביעי כי הסכימה לשלם 193 מיליון דולר בעבור 20% ממניותיה של יצרנית תאי השמש Motech.

העסקה תאפשר ל-TSMC להפוך לבעל המניות הגדול ביותר ב-- Motech ולהתרחב לתעשיית האנרגיה המתחדשת. החברה מסרה בהודעה שמסרה לבורסה כי חתמה על הסכם לרכישת 75,32 מיליון מניות חדשות שיונפקו בידי Motech בהנפקה פרטית.

"בזכות ההשקעה מתכוונת TSMC למנף את הפלטפורמה המבוססת של Motech כדי להאיץ את הזמן של הגעת המוצר לשוק, להעריך טוב יותר הזדמנויות בשרשרת הערך של אנרגית השמש, ולאפשר לנו לנסח את האסטרטגיה הכוללת שלנו בתחום זה" כתב ריק טסאי, נשיא אגף העסקים החדשים של TSMC בהודעה. קנת' לי, סגן נשיא מחלקת המחקר בחברת שירותי ההשקעות הטיוואנית פובון, אמר כי זו עסקה טובה עבור TSMC העשירה במזומנים.

"ל-TSMC לא יהיו חסמי כניסה לשוק תאי השמש מכיוון שהם פשוטים יותר לייצור מאשר שבבים, ושנית, בעוד בשלב הראשון ההחזר על השקעה יהיה קטן, תאי השמש ישמשו בכל היבט של החיים שלנו ב-5-10 השנים הקרובות אז למה לא? אמר לי.

ניסוי להפקת חשמל מפסי הרכבת

שירות הידען,‏ יום שישי, 4 בדצמבר 2009

"אינוואטק" הישראלית, החברה הראשונה בעולם שהציגה יכולת ייצור אנרגיה חשמלית מתנועת כלי רכב, החלה אמש בניסוי בשיתוף עם רכבת ישראל. המטרה: ייצור אנרגיה ירוקה עבור צרכנים שונים לאורך המסילה

צילום: רכבת ישראל
צילום: רכבת ישראל

פרויקט ראשון מסוגו בעולם להפקת אנרגיה ירוקה מפסי הרכבת, יוצא השבוע לדרכו, בניסוי משותף של חברת אינוואטק הישראלית, הטכניון ורכבת ישראל. הניסוי מבוצע במסילת הרכבת שלצד תחנת לוד, ונועד לבחון את יכולת קצירת האנרגיה החשמלית שמקורה בתנועת הרכבות החולפות במקום במסגרת התנהלותן הרגילה. במסגרת הניסוי, הותקנו במסלול המסילה אדנים סטנדרטיים בתוכם שובצו המערכות שפותחו ע"י מדעני אינוואטק.

"באדני הרכבת החדשים משובצים גנרטורים יעודיים המבוססים על חומרים פייזואלקטריים", מסבירה מנהלת הפרויקט ד"ר לוסי אדרעי-אזולאי, "תנועת הרכבת על פני המסילה המונחת על האדנים, מאפשרת המרה של האנרגיה המכאנית שמקורה במשקל הרכבת לאנרגיה חשמלית.

לפני כחודשיים, ביצענו בשיתוף עם החברה הלאומית לדרכים, ניסוי דומה בכביש 4, במהלכו שובצו גנרטורים מתחת לשכבת האספלט העליונה. בניסוי זה הצגנו בהצלחה יכולת קצירת אנרגיה חשמלית מנסיעת כלי רכב".

לדברי מנכ"ל הרכבת, יצחק (חקי) הראל: "החיבור בין רכבת ישראל לניסוי של חברת אינוואטק הוא אך טבעי. הרכבת הינה כלי תחבורה ירוק, התורם להפחתת זיהום האוויר. מספר הנוסעים הממוצע ברכבת טיפוסית אחת, שווה ערך למספר הנוסעים ב-323 כלי רכב מזהמים. ייצור אנרגיה מתנועת הרכבות היא יוזמה שיש לברך עליה ואנו גאים להיות חלק בהובלת המהפך לייצור אנרגיה ירוקה".

"פוטנציאל ייצור האנרגיה במסילות הינו רב", מסביר מנכ"ל אינוואטק פרופ' חיים אברמוביץ', "כמות האנרגיה שתופק מהמסילה, הינה יחסית לנפח תנועת הרכבות בשעה. במדינות מתקדמות בעולם, בהן נעות עשרות רכבות באותו הקטע בשעה ובממוצע של 10 קרונות לרכבת, ניתן להפיק כ-120 קילווואט שעה. כמות אנרגיה המאפשרת אספקת חשמל סדירה לכ-150 בתי אב בממוצע".

אדרעי-אזולאי מסבירה כי, "הטכנולוגיה שפותחה באינוואטק ובשיתוף פעולה עם מוסד הטכניון, מאפשרת אספקת חשמל לצרכנים שונים לאורך מסילת הרכבת, כדוגמת מנורות תאורה, שלטי פרסום, מערכות תקשורת, ומעבר לכך אספקת אנרגיה לצרכי הרכבת עצמה. יתרונותיה הבולטים של הטכנולוגיה כפי שכבר הובהרו ביישום הכביש, נכונים גם עבור יישום הטכנולוגיה לאורך המסילה: ייצור אנרגיה חשמלית ללא תלות בתנאי מזג אוויר, ניצול המסילה ללא צורך בשטחים נוספים, ואפשרות ייצור וקצירה של חשמל בקרבת הצרכנים, ללא צורך בהקמת תשתיות הולכה. חברות גדולות בעולם בתחום התשתיות והאנרגיה הירוקה, עוקבות מקרוב ומגלות התעניינות חסרת תקדים בטכנולוגיה שפותחה בישראל".



עוד בתחום טכנולוגיות ירוקות
תגובות (0)Add Comment
כתוב תגובה
 
 
יותר קטן | יותר גדול
 

security image
העתק תווים מוצגים


busy

שדרת הלוגואים

  • 1-Synopsys_Logo_HQ
  • 2-Umclogo
  • 3-EMC
  • 1
  • 5-Gary
  • 6-SIA
  • 7-muadon-shovevim
  • 8-Logo_Chipex
  • 9-Chiportal_logo_HR
  • 10-TAPEOUT_Logo
 
www.Deezee.co.il בניית אתרים בעצם גלישתכם באתר הכנם מסכימים לתנאי השימוש בו - לחצו כאן לקריאת תנאי השימוש - כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010


CHIPORTAL RSS FEEDS
מאמרים ומחקרים
מוצרים חדשים והודעות לעיתונות