Navina משתמשת ביכולות בינה מלאכותית ולמידת מכונה מתקדמות כדי לאפשר לרופאים לקבל תמונת מצב על מטופליהם בין-רגע בהסתמך על נתוני העבר וההווה, לצורך הענקת טיפול מיטבי
Navina (נבינה), המפתחת פלטפורמה מבוססת AI לרופאים, הודיעה היום על השלמת סבב Seed בסך 7 מיליון דולר בהובלת קרן הון הסיכון Grove Ventures (גרוב ונצ'רס).
הפתרון שפיתחה Navina כבר מוטמע בקרב ארגוני בריאות אמריקאיים, והיא מסרה כי תשתמש בהון שגויס לצורך קידום המחקר והפיתוח של פלטפורמת ה-AI ולמידה המכונה הייחודית שלה. כמו כן, החברה תאיץ יוזמות פיתוח עסקי ממוקדות שנועדו להרחיב את השימוש במערכת בקרב קבוצות רופאים וארגוני בריאות גדולים בארה"ב.
מייסדי החברה הם רונן לביא (מנכ"ל) ושי פררה (מנהל טכנולוגיות ראשי), אשר פיתחו מערכות ניתוח נתונים ב-8200, ייסדו את מעבדת הבינה המלאכותית של חיל המודיעין בצה"ל ואף זכו בפרס ביטחון ישראל. כעת, החליטו לנתב את ניסיונם העשיר בפיתוח מערכות חכמות המאפשרות למפקדים לקבל החלטות בשטח על סמך נתונים ממקורות שונים, לצורך סיוע לרופאי משפחה בקבלת החלטות קליניות בזמן אמת על סמך מידע רפואי רב.
Navina מציעה פתרון מהפכני לבעיה אקוטית: רופאים מוצפים כיום במידע רב, מורכב ובלתי מאורגן על מטופליהם – מה שמוביל לעיתים קרובות להחמצת אבחנות, לתסכול מצד מטופלים ורופאים, ולהפסדים כלכליים ניכרים. Navina משתמשת בבינה מלאכותית על מנת לארגן מחדש את המידע הרב הקיים אודות מטופלים לכדי תובנות ברות-ביצוע ובכדי ליצור תעודת זהות קלינית לכל מטופל בפורמט נוח, שנגיש לקריאה ולהבנה מיידית.
הפלטפורמה של Navina מאפשרת לרופאים להעניק טיפול איכותי ואמפתי, הקשוב לצרכיו ולמצבו הייחודי של כל מטופל על בסיס כלל המידע הקיים במרחב הדיגיטלי. הודות למערכת, רופאים יכולים להגיע בין רגע לאבחנות בהתבסס על נתונים מרובים וזוכים לקבל זמן נוסף ויקר במחיצת מטופליהם. כל אלו מאפשרים טיפול טוב יותר, הפחתת טעויות אבחנתיות, חסכון בעלויות וחיזוק הרפואה בקהילה.
בימים בהם ממשיך ומתפשט נגיף הקורונה ברחבי העולם, הפתרון של Navina מסייע לשימוש ההולך וגובר בשירותי רפואה מרחוק (Telehealth), אשר מומחים צופים כי ימשיך להיות חלק מרכזי ברפואה גם ביום שלאחר ההתמודדות עם המגיפה. הפתרון של Navina מספק מענה לצורך הגובר במתן תעודת זהות קלינית שתאפשר קבלת החלטות טובה ומהירה גם בביקורים המתבצעים מרחוק. זאת ועוד, אחד מהחששות המרכזיים של מערכות בריאות ברחבי העולם כיום כתוצאה מהתפשטות הנגיף הינו עומס עצום בעקבות גל של תורים רפואיים שנדחו ויציפו את מערכות הבריאות. הפתרון של Navina יאפשר להקל באופן משמעותי גם על ההתמודדות הזו, ולהוריד חלק ניכר מן המאמץ והזמן הנדרשים לרופאים בכדי לעבד מידע של מטופלים לצורך אבחון וטיפול.
"Navina מכירה בתפקיד שממלאת רפואת המשפחה, הנמצאת בחזית הטיפול בקהילה, כגורם שבכוחו להשפיע על כלל מערכת הבריאות האמריקאית" מסר רונן לביא, מנכ"ל Navina. "אנו מחליפים את הכאוס שקיים כיום במידע הקליני ויוצרים עולם חדש ופשוט, בו כל רופא יכול לקבל את המידע הקריטי לטיפול בצורה פשוטה ובהירה על סמך מלוא המידע, בעבר ובהווה הרפואי של כל מטופל. זהו פתרון שיוביל לשיפור באיכות הטיפול בקהילה, ולחסכון כספי משמעותי בקרב ספקי הבריאות והמבטחים".
בין לקוחות החברה כבר מצוי ארגון המומחים הרפואיים של צפון אוהיו, NOMS, המאגד קבוצת רופאים עצמאית אשר מעניקה שירותי בריאות ב-30 תחומי התמחות שונים. הארגון, אשר זכה בפרס HIMSS לחדשנות בטכנולוגיות רפואיות, בחר ב-Navina בכדי לתמוך בעבודתם של 300 הרופאים החברים בו.
בנוסף, Navina חתמה על שותפות עם מעבדת החדשנות של האיגוד האמריקאי לרפואת משפחה (AAFP). "העידן הדיגיטלי מתאפיין בכמויות אדירות של מידע זמין בנוגע למטופלים. אלא שלעיתים תכופות, המידע הרב הזה הופך לנטל אדיר על רופאים. הבעיה הזו תלך ותגדל, משום שהיקף המידע וסוגיו רק יגדלו עם הזמן – ורק בינה מלאכותית תאפשר ל להציף תובנות מתוך מאגרי המידע הגדולים הללו", מסר ד"ר סטיבן וולדרן, סמנכ"ל טכנולוגיות רפואיות ב-AAFP. "בשל כך, אנו מאמינים במערכת של Navina, המספקת תמונת מצב בהירה על סמך נתונים מורכבים ומידע סבוך בפורמט פשוט המאפשר תובנות רפואיות מעשיות וברות-ביצוע".
לוטן לבקוביץ', שותף בקרן Grove Ventures מסר: "Grove Ventures נרגשת להוביל את סיבוב ה-Seed ב-Navina. Navina עוסקת בבריאות דיגיטלית, ויש לה חזון ברור על האופן בו ניתן לשנות מן היסוד את ניהול המידע אודות מטופלים והשימוש שנעשה בו על ידי רופאים, וכפועל יוצא מכך – לייעל ולהיטיב משמעותית את הטיפול. אנו גאים שהייתה לנו את ההזדמנות לקחת חלק במסע של היזמים הנהדרים האלו מהיום הראשון, ואנו סמוכים ובטוחים שיש להם את מה שנדרש כדי לפתור את האתגרים הסבוכים ולשנות את עתיד הרפואה".