• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    ליתוגרפיית EUV. אילוסטרציה: depositphotos.com

    אב־טיפוס EUV סיני בשֶׁנְגֶ’ן מאותת על פריצת דרך, אבל הדרך לייצור המוני עדיין ארוכה

    הדמיית קמפוס אנבידיה המתוכנן להיבנות בקריית טבעון. צילום יחצ

    אנבידיה חנכה רשמית את המרכז בקרית טבעון; האיכלוס הראשוני צפוי ל-2031

    תחזית SEMI: מכירות ציוד לייצור שבבים יגיעו לשיא של 156 מיליארד דולר ב־2027

    תחזית SEMI: מכירות ציוד לייצור שבבים יגיעו לשיא של 156 מיליארד דולר ב־2027

    מטה אנבידיה בעמק הסיליקון. צילום יחצ

    אנבידיה רוכשת את SchedMD, מפתחת Slurm — מתזמן הקוד הפתוח הנפוץ במחשבי־על וב-AI

    מודל Nemotron 3 Nano הושק כמודל “משקולות פתוחות” עם ארכיטקטורת MoE, בעוד הדגמים הגדולים Super ו־Ultra צפויים במחצית הראשונה של 2026.

    אנבידיה השיקה את Nemotron 3: מודלים פתוחים לסוכני AI שפותח בישראל

    תעשיית השבבים בגרמניה. אילוסטרציה: depositphotos.com

    האיחוד מאשר הזרמת 623 מיליון אירו לשני מפעלי שבבים בגרמניה: GlobalFoundries בדרזדן ו-X-FAB בארפורט

  • בישראל
    גארי גולמבו, מנכ״ל MosaIC, שתייצג בישראל את SignOff Semiconductors. (צילום: באדיבות החברה)

    SignOff Semiconductors הודיעה על פתיחת פעילות מכירות בישראל בשיתוף MosaIC

    לוגו סינופסיס. צילום יחצ

    הפיטורים בסינופסיס הגיעו גם לישראל. לאחר רכישת Ansys צפויה לפטר בין 20 ל-25 עובדים! חלקם כבר פוטרו

    אתר אנבידיה ביוקנעם. צילום יחצ

    הקמפוס של אנבידיה בקריית טבעון מתקרב לחתימה: 90 דונם בהנחה וללא מכרז

    מימין לשמאל - פאבל וילק ויוליה מילשטיין – אבנט אייסיק. ד''ר ליאוניד יאביץ, פרופ' אדם תימן, פרופ' אלכס פיש – אוניברסיטת בר אילן. קרדיט – יוני רייף

    אבנט אייסיק ואוניברסיטת בר-אילן משיקים מרכז חדשנות לצ'יפלטים מהדור הבא

    בכירי קוונטום טרנזיסטורס. צילום יחצ

    Quantum Transistors מדווחת על נאמנות של 99.9988% בשער דו־קיוביטי מבוסס יהלום

    מטוס מתוצרת איירבוס. עושה שימוש ברכיבים מודפסים של סטרטסיס. צילום יחצ

    סטרטסיס מאיצה את הייצור של יצרנית המטוסים איירבוס:200 אלף רכיבים, מתוכם 25 אלף השנה, הודפסו בתלת ממד

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
  • עיקר החדשות
    ליתוגרפיית EUV. אילוסטרציה: depositphotos.com

    אב־טיפוס EUV סיני בשֶׁנְגֶ’ן מאותת על פריצת דרך, אבל הדרך לייצור המוני עדיין ארוכה

    הדמיית קמפוס אנבידיה המתוכנן להיבנות בקריית טבעון. צילום יחצ

    אנבידיה חנכה רשמית את המרכז בקרית טבעון; האיכלוס הראשוני צפוי ל-2031

    תחזית SEMI: מכירות ציוד לייצור שבבים יגיעו לשיא של 156 מיליארד דולר ב־2027

    תחזית SEMI: מכירות ציוד לייצור שבבים יגיעו לשיא של 156 מיליארד דולר ב־2027

    מטה אנבידיה בעמק הסיליקון. צילום יחצ

    אנבידיה רוכשת את SchedMD, מפתחת Slurm — מתזמן הקוד הפתוח הנפוץ במחשבי־על וב-AI

    מודל Nemotron 3 Nano הושק כמודל “משקולות פתוחות” עם ארכיטקטורת MoE, בעוד הדגמים הגדולים Super ו־Ultra צפויים במחצית הראשונה של 2026.

    אנבידיה השיקה את Nemotron 3: מודלים פתוחים לסוכני AI שפותח בישראל

    תעשיית השבבים בגרמניה. אילוסטרציה: depositphotos.com

    האיחוד מאשר הזרמת 623 מיליון אירו לשני מפעלי שבבים בגרמניה: GlobalFoundries בדרזדן ו-X-FAB בארפורט

  • בישראל
    גארי גולמבו, מנכ״ל MosaIC, שתייצג בישראל את SignOff Semiconductors. (צילום: באדיבות החברה)

    SignOff Semiconductors הודיעה על פתיחת פעילות מכירות בישראל בשיתוף MosaIC

    לוגו סינופסיס. צילום יחצ

    הפיטורים בסינופסיס הגיעו גם לישראל. לאחר רכישת Ansys צפויה לפטר בין 20 ל-25 עובדים! חלקם כבר פוטרו

    אתר אנבידיה ביוקנעם. צילום יחצ

    הקמפוס של אנבידיה בקריית טבעון מתקרב לחתימה: 90 דונם בהנחה וללא מכרז

    מימין לשמאל - פאבל וילק ויוליה מילשטיין – אבנט אייסיק. ד''ר ליאוניד יאביץ, פרופ' אדם תימן, פרופ' אלכס פיש – אוניברסיטת בר אילן. קרדיט – יוני רייף

    אבנט אייסיק ואוניברסיטת בר-אילן משיקים מרכז חדשנות לצ'יפלטים מהדור הבא

    בכירי קוונטום טרנזיסטורס. צילום יחצ

    Quantum Transistors מדווחת על נאמנות של 99.9988% בשער דו־קיוביטי מבוסס יהלום

    מטוס מתוצרת איירבוס. עושה שימוש ברכיבים מודפסים של סטרטסיס. צילום יחצ

    סטרטסיס מאיצה את הייצור של יצרנית המטוסים איירבוס:200 אלף רכיבים, מתוכם 25 אלף השנה, הודפסו בתלת ממד

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
No Result
View All Result

בית מדורים אוטומוטיב “יש הבדל עצום בין עדכון אפליקציות בטלפון לבין עדכון מערכת של מכונית”

"יש הבדל עצום בין עדכון אפליקציות בטלפון לבין עדכון מערכת של מכונית"

מאת אבי בליזובסקי
10 יוני 2019
in אוטומוטיב, ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬, עיקר החדשות
OREN BEZLELI
Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

כך אומר בראיון ל-CHIPORTAL אורן בצלאלי, מנכ"ל הרמן ישראל, במהלך אירוע הצגת סביבת הנהג העתידית בין היתר באמצעות הדגמה במכונית מזרטי

 מנכ"ל הרמן ישראל אורן בצלאלי במכונית המזרטי ששימשה להדגמת הטכנולוגיות שפותחו בהרמן ישראל. צילום: אבי בליזובסקי

"יש הבדל עצום בין עדכון אפליקציות בטלפון לבין עדכון מערכת של מכונית" . כך אומר בראיון ל-CHIPORTAL אורן בצלאלי, מנכ"ל הרמן ישראל, במהלך אירוע הצגת סביבת הנהג העתידית בין היתר באמצעות הדגמה במכונית מזרטי. מערכת העדכון מרחוק היא אחת המערכות הקריטיות שפותחו במרכז הפיתוח של הרמן בהוד השרון.

בצלאלי מסביר כי טכנולוגיה ישראלית זו, מוטמעת במספר הגדול ביותר של מכוניות. הרבה יותר מורכב מלעדכן טלפונים. הטלפון הוא מחשב אחד, ברכב יש 50. שנית, התקשורת בין המחשבים נעשית באמצעות פרוטקול קנבס, פרוטוקול תקשורת ישן, לא יעיל ומסורבל והמהירות איטית ולכן עכון התוכנה צריך להיות יעיל מאוד בכל הקשור להעברת הנתונים.

כשאנו מקבלים עדכון תוכנה לטלפון, בדרך כלל זה קורה כאשר המשתמש נמצא בבית ומחובר לוויפי ולחשמל, בדרך כלל בלילה. היתרון של הטלפונים שהם תמיד דלוקים ותמיד מחוברים. הרכב רוב הזמן לא דלוק ולא מחובר. אי אפשר לבצע עדכונים תוך כדי הנסיעה לעבודה משום שאז גוזלים משאבים חיוניים מהמחשבים שצריכים לפעול. מרגע שמחנים את המכונית יש חלון זמן של חמש דקות בו אפשר לבצע את העדכון כאשר הרכב עדיין מחובר לרשת, ויש מספיק חשמל בסוללה."

"יש לי חלון זמן מצומצם לעדכן, לוודא שזה הצליח ולשדר סטטוס חזרה ליצרן. בחלון הזמןה זה צריך להוריד אולי 20 חתיכות תוכנה ל-20 מחשבים שונים. כל הפתרון צריך להיות יעיל וחסכוני כדי שהתהליך יקרה באופן חלק. הדבר הבא שצריך לדעת הוא כיצד להתמודד עם תקלות. אם עדכון אחד נכשל, מה אתה עושה. אם יש תלות בין המחש של במנוע לבין המחשב של לוח המכוונים אחד מהם הצליח להתעדכן והשני לא, צריך לקבל החלטה מה לעשות, לדוגמה האם להחזיר אחורה. הכל חייב להיות מסונכרן."

"טכנולוגיה נוספת שפותחה במרכז הפיתוח של הרמן בישראל הוא הגנת סייבר. אנחנו מאמינים שהדבר הכי חשוב בסייבר לרכב זה היכולת לדעת מה קורה. להגן – יהיה כמעט בלתי אפשרי לסגור את כל הפרצות. יש הבמון מחשבים, הרכב מחובר, טונות של תוכנה. לסגור את כל הפרצות לא תוכל בניגוד לבית – אזעקה וסורגים צריכים גם מצלמה וחיישנים אחרים כדי לדעת מה קורה בתוך הרכב וכן נדרשת אנליזה על מה שקורה ברכב ולהבין האם יש פריצה והאם מישהו ניצל אותה, ובכלל היכולת לזהות דברים לא נורמאליים שקורים לך ברכב כאינדיקטורים שיכולים להיות אינדיקטורים שמראים על סכנה."

"הטכנלוגיה השלישית שאנחנו מדגימים היא החיבור של מכוניות לענן. יש אינספור דברים שאפשר לעשות עם החיבוריות הזו, החל מאפלקיציות שיפותחו על ידי יצרן הרכב או השותפים שלו אולי בעתיד על ידי הקהילה, המשך בלהביא נתונים מהמכונית. למשל יצרן הרכב משקיע לא מעט בבניית הממשק הכי טוב אבל איך הוא יודע אם המשתמש אכן עושה שימוש בכל הכפתורים והפונקציות. בנוסף, הרכב משדר נתונים על בריאותו. אם מכוניות מדגם מסויים מדווחות כולן על אותה בעיה, למשל רעש במנוע, מתבצע עדכון תוכנה דחוף או שיוצאת קריאת ריקול לבעלי הדגם לסור למוסך."

תחום נוסף שמפותח בהרמן ישראל הוא בקרת הורים- אתה רוצה לתת את הרכב לבת שלך אני רוצה לדעת שהיא נוהגת כמו שצריך, שלא עוברת את המהירות, שלא יוצאת מהטווח שקבעתי. זה סוג של נתונים שאני מוציא מהרכב ומנגיש אותו באמצעות אפליקציה כדוגמת שירותי מוזיקה, שירותי חניה שירותים שקשורים למזג אוויר, ניווט, נקודות עניין, מסעדות. יש מספר עצום של אפליקציות בטלפונים שלנו גם אם אחוז אחד מהם יכול להיות רלוונטי אפשר לדבר על מאות שירותים, אפליקציות. גם שירותי פרסונליזציה. אם אני מכיר את הנהג, אני מאפשר לו למשל להעביר את הפלייליסט בין מכוניות."

"במזרטי אנו מראים איך חיבור של כל הטכנולוגיות האלה מתפקד בתוך רכב אמיתי. עד עכשיו לא יכולנו להראות את זה בישראל כי לא היה לנו רכב מצוייד כמו המזרטי. אנחנו מראים טכנולוגיות שקשורות בעיבוד תמונה לטובת אבטחה, תבונה מלאכותית, לימוד מכונה, ניווט במציאות רבודה. במקום לנווט על מפה תנווט על תמונה של הדרך והחץ יצויר על מה שאתה רואה במציאות. הרעיון הוא שהניווט יהיה על החלון,יראה מה כל מבנה והיכן לפנות לא על מפה אלא על המציאות. כל הדברים האלה מפותחים פה מישראל ומהווים היום נדבך מאוד אסטרטגי וחשוב בהרמן הגדולה."

{loadposition content-related}
אבי בליזובסקי

אבי בליזובסקי

נוספים מאמרים

פרופ' אמנון שעשוע. צילום יחצ, מובילאיי
אוטומוטיב

מובילאיי מפטרת כ־200 עובדים – רובם בישראל – על רקע ירידה בביקוש

מנכ
אוטומוטיב

ארבה רובוטיקס מתקרבת לזכיות עם יצרניות רכב פרימיום

נשיא סין שי ג'ינפין ונשיא ארה
אוטומוטיב

הסכם שי–טראמפ מחזיר לשוק את שבבי הרכב של Nexperia ומונע עצירה במפעלי הרכב

יורם זלינגר מנכ
אוטומוטיב

ולנס סמיקונדקטור ממנה את יורם זלינגר לתפקיד המנכ"ל

Next Post
RENAULT NISSAN

רנו וניסאן משיקות את מתקני מעבדת החדשנות של הקבוצה בתל אביב

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • הידיעות הנקראות ביותר
  • מאמרים פופולאריים

הידיעות הנקראות ביותר

  • מתג X2 של Xsight Labs ישמש כליבת הרשת בלווייני…
  • מיקרון יוצאת משוק הזיכרון לצרכן כדי להתמקד בשבבי…
  • Quantum Transistors מדווחת על נאמנות של 99.9988%…
  • שבבי TPU של גוגל מעלים את מפלס הלחץ על OpenAI…
  • אבנט אייסיק ואוניברסיטת בר-אילן משיקים מרכז חדשנות…

מאמרים פופולאריים

  • לקרב את המחשבים ליעילות האנרגטית של המוח
  • מדענים צפו בהיפוך ספיני אלקטרון בתוך 140 טריליוניות השנייה

השותפים שלנו

לוגו TSMC
לוגו TSMC

לחצו למשרות פנויות בהייטק

כנסים ואירועים

כנסים ואירועים

כנס ChipEx2026 יערך ב-12-13 במאי, 2026. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

ChipEx2026 will be held on May 12-13, 2026. The conference is intended for everyone involved in the semiconductor industry, including engineers, professional experts, and senior executives.

לחץ לפרטים

הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


    • פרסם אצלנו
    • עיקר החדשות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • בישראל
    • צור קשר
    • צ'יפסים
    • Chiportal Index
    • TapeOut Magazine
    • אודות
    • מאמרים ומחקרים
    • תנאי שימוש
    • כנסים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫שבבים‬
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

    השותפים שלנו

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    No Result
    View All Result
    • עיקר החדשות
    • בישראל
    • מדורים
      • אוטומוטיב
      • בינה מלאכותית (AI/ML)
      • בטחון, תעופה וחלל
      • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
      • ‫יצור (‪(FABs‬‬
      • ‫צב"ד‬
      • ‫שבבים‬
      • ‫רכיבים‬ (IoT)
      • ‫תוכנות משובצות‬
      • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
      • ‫‪FPGA‬‬
      • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • תקשורת מהירה
    • מאמרים ומחקרים
    • צ'יפסים
    • כנסים
    • Chiportal Index
      • אינדקס חברות – קטגוריות
      • אינדקס חברות A-Z
    • אודות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • TapeOut Magazine
    • צור קשר
    • ChipEx
    • סיליקון קלאב

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס