• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    מפת הדרכים של TSMC נכון לנובמבר 2025. מתוך המצגת של פול דה בוט, אמסטרדם, נובמבר 2025

    קיידנס מציגה בכנס TSMC באמסטרדם: זרימת תכנון חדשה ל-A16 עם הספק בגב השבב ו-AI מובנה

    שון מגייור, סקויה קפיטל בכנס DEFENCE TECH ישראל, דצמבר 2025. צילום: חן גלילי

    "אם ישראל לא תבנה מנועי AI משלה – היא תפסיד במלחמת הדיסאינפורמציה שהיא כבר נמצאת בה"

    ניר סבר, פרוטאנטקס בכנס SMC 2025 Europe Open Innovation Platform Ecosystem Forum. צילום: אבי בליזובסקי

    "השבב הופך לחיישן־על של כל המערכת": ניר סבר מפרוטאנטקס הציג בכנס TSMC באמסטרדם

    מעבד ARC-V של סינופסיס. צילום יחצ

    NVIDIA משקיעה 2 מיליארד דולר בסינופסיס: שותפות אסטרטגית להאצת ההנדסה בעזרת AI ותאומים דיגיטליים

    iPad Air 2020. צילום יחצ, אפל.

    אפל תשוב לייצר שבבים באינטל, בטכנולוגית 18A כבר ב־2027

    מנכ"ל TSMC אירופה פול דה בוט. צילום יחצ

    מנכ"ל TSMC אירופה פול דה בוט: מהפכת ה-AI דוחפת את שוק השבבים מעל 750 מיליארד דולר

  • בישראל
    אנפורנה/AWS ואנסיס הציגו שיטה לקיצור דרמטי בפעילו מערכות על שבב מורכבות

    אנפורנה/AWS ואנסיס הציגו שיטה לקיצור דרמטי בפעילו מערכות על שבב מורכבות

    כלי ה-Physical AI שפיתחה פורטליקס הישראלית ישולבו בפיתוח פלטפורמת הרכב האוטונומי של אנבידיה

    מייסדי Moonshot - מימין פרד סימון הילה חדד חמלניק שחר בהירי. צילום יחצ

    חברת Moonshot Space נחשפה לאחר שנה וחצי של סודיות

    פרופ' שחר קוטינסקי, דב מורן, פרופ' עדית קידר פרופ' ליהי צלניק-מנור ופרופ' יובל גרעיני. צילום:רמי שלוש, דוברות הטכניון

    25 שנה להמצאה ששינתה את עולם האחסון

    חשיפה: הכירו את ספינאדג' – החברה שתאפשר חישובי AI בקצה (Edge)

    חשיפה: הכירו את ספינאדג' – החברה שתאפשר חישובי AI בקצה (Edge)

    יוליה מילשטיין ופאבל ויליק, אבנט ASIC. צילום יחצ

    אבנט אייסיק: החברה הישראלית שמחברת בין חברות שבבים בגודל בינוני ל-TSMC

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
  • עיקר החדשות
    מפת הדרכים של TSMC נכון לנובמבר 2025. מתוך המצגת של פול דה בוט, אמסטרדם, נובמבר 2025

    קיידנס מציגה בכנס TSMC באמסטרדם: זרימת תכנון חדשה ל-A16 עם הספק בגב השבב ו-AI מובנה

    שון מגייור, סקויה קפיטל בכנס DEFENCE TECH ישראל, דצמבר 2025. צילום: חן גלילי

    "אם ישראל לא תבנה מנועי AI משלה – היא תפסיד במלחמת הדיסאינפורמציה שהיא כבר נמצאת בה"

    ניר סבר, פרוטאנטקס בכנס SMC 2025 Europe Open Innovation Platform Ecosystem Forum. צילום: אבי בליזובסקי

    "השבב הופך לחיישן־על של כל המערכת": ניר סבר מפרוטאנטקס הציג בכנס TSMC באמסטרדם

    מעבד ARC-V של סינופסיס. צילום יחצ

    NVIDIA משקיעה 2 מיליארד דולר בסינופסיס: שותפות אסטרטגית להאצת ההנדסה בעזרת AI ותאומים דיגיטליים

    iPad Air 2020. צילום יחצ, אפל.

    אפל תשוב לייצר שבבים באינטל, בטכנולוגית 18A כבר ב־2027

    מנכ"ל TSMC אירופה פול דה בוט. צילום יחצ

    מנכ"ל TSMC אירופה פול דה בוט: מהפכת ה-AI דוחפת את שוק השבבים מעל 750 מיליארד דולר

  • בישראל
    אנפורנה/AWS ואנסיס הציגו שיטה לקיצור דרמטי בפעילו מערכות על שבב מורכבות

    אנפורנה/AWS ואנסיס הציגו שיטה לקיצור דרמטי בפעילו מערכות על שבב מורכבות

    כלי ה-Physical AI שפיתחה פורטליקס הישראלית ישולבו בפיתוח פלטפורמת הרכב האוטונומי של אנבידיה

    מייסדי Moonshot - מימין פרד סימון הילה חדד חמלניק שחר בהירי. צילום יחצ

    חברת Moonshot Space נחשפה לאחר שנה וחצי של סודיות

    פרופ' שחר קוטינסקי, דב מורן, פרופ' עדית קידר פרופ' ליהי צלניק-מנור ופרופ' יובל גרעיני. צילום:רמי שלוש, דוברות הטכניון

    25 שנה להמצאה ששינתה את עולם האחסון

    חשיפה: הכירו את ספינאדג' – החברה שתאפשר חישובי AI בקצה (Edge)

    חשיפה: הכירו את ספינאדג' – החברה שתאפשר חישובי AI בקצה (Edge)

    יוליה מילשטיין ופאבל ויליק, אבנט ASIC. צילום יחצ

    אבנט אייסיק: החברה הישראלית שמחברת בין חברות שבבים בגודל בינוני ל-TSMC

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
No Result
View All Result

בית מדורים ‫שבבים‬ כל מכונית אוספת ומשדרת כבר היום ליצרנים הררי נתונים, אבל הם לא יודעים איך להפיק מהם הכנסות

כל מכונית אוספת ומשדרת כבר היום ליצרנים הררי נתונים, אבל הם לא יודעים איך להפיק מהם הכנסות

מאת אבי בליזובסקי
28 דצמבר 2016
in ‫שבבים‬, בישראל
avner cohen autonomo
Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

כך אומר אבנר כהן, מייסד, שותף ונשיא Otonomo במפגש מועדון השבבים הישראלי.

אבנר כהן, מייסד שותף ונשיא Otonomo במפגש מועדון השבבים, דצמבר 2016. צילום: שמואל אוסטר

"כל מכונית אוספת ומשדרת כבר היום ליצרנים הררי נתונים, אבל הם לא יודעים איך להפיק מהם הכנסות ובנוסף, המידע הזה אינו נגיש למי שכן יוכלו לספק לנהג התראות שונות, שירותים מבוססי מיקום ועוד."

כך אומר אבנר כהן, מייסד שותף ונשיא Otonomo שגייסה 12 מיליון דולר מקרן בסמר, במפגש מועדון השבבים הישראלי שהתקיים השבוע (26 בדצמבר) תחת הכותרת: "מכונית המחר".

"בשנים האחרונות התפתחו אפליקציות ושירותים הנדרשים לנתונים מהמכונית ואין להם גישה, למרות שהנתונים הללו קיימים כביג דטה אצל יצרני המכוניות."

"כפתרון משתמשים בממשק שנועד לטיפולים במוסך לפחות בדיעבד. פתרון אחר הוא להכניס לרכב טלפון חכם וממנו לאסוף את הנתונים וכך לעקוף את יצרני הרכב. במקביל יצרני הרכב הבינו שמתרחשת מהפכה דיגיטלית ויש עליהם איומים מחברות כמו אפל גוגל. הדבר מדרבן גם אותם להכנס לתמונה בתחומי ההתקשרות בין הרכב והנהג לבין האפליקציות."

"ברכב יש היום הרבה מעבדים שאוספים הרבה נתונים החל מתקלות , מיקום, תאוצה, מידת חדות הפניות. במידע הזה לא נעשה שימוש ונדרשת שיטה לחלוק את המידע ברכב כאשר בעולם יש מספר עצום של כלי רכב וכמות נתונים גדולה שנוצרת בכל כלי רכב."

"דוגמה למיישמים אפשריים הם חברות ביטוח שמבקשות לעשות בנוסף להערכת הסיכונים המקובלת לפי גיל הנהג וגיל הרכב, גם נתונים על הנהיגה של המבוטח עצמו. חברות הביטוח מחפשות פלטפורמה כדי להתחבר לנהגים לצרכי הורדת סיכונים. למשל ניתן לבנות כרטיס דירוג של הנהג שמודד כיצד הוא נוהג, באיזה שעות, באילו כבישים, האם הוא נסע בזמן שדלקה נורית שהראתה על תקלה ברכב וכדומה."
דוגמאות נוספות – חברות תדלוק שיקבלו התראה מהמכוניות הקרובות על ריקון המיכל שלהן ויציעו לנהג בזמן אמת הנחה כדי שיבואו דווקא אליהם ועוד עשרות אפליקציות כגון קבלת הצעה ממוסכים רבים לתיקון תקלה ספציפית וכך תופסים שני ציפורים – ראשית מקבלים טיפול מהיר, ושנית, כבר לא יכולים לעבוד על הנהג ולהוציא ממנו כספים על תיקונים שאינם נדרשים; מידע מדוייק על ההסטוריה של המכונית לקונים ועוד.
במוו הכריזה שתוך שלוש שנים 50% מהמהנדסים שלה יהיו מהנדסי תוכנה ותוכנה זו כמובן תידרש לטפל בנתונים הללו.
"אוטנומו פועלת בתוך העולם של הביג דטה, מכוניות חדשות שנמכרות בארהב ובאירופה כבר מכילות כרטיס סים שאוסף נתונים לדטה סנטר של יצרן הרכב לצרכי דיאגנוסטיקה. בעתיד האמצעי הזה יכול לשמש לצרכים אחרים. אנחנו עובדים עם יצרני רכב ואומרים תנו לנו לעשות לחלוק את הנתונים בהסכמתכם ובהסכמת הנהג עם אפליקציות כדי לשפר את חוויית הנסיעה, להגביר את הבטיחות, לספק שירות יותר טוב במוסך, ביטוח יותר זול, דלק יותר זול ועוד, וכל זה במכוניות הנוכחיות. אנו מציעים להם לתת לנו לטפל בנתונים ולמכור שירותים על בסיס הנתונים ולא את הנתונים הגולמיים. "
"אנחנו באוטונומו מטפלים בחלק הטכני: כיצד לוקחים טונות של נתונים בודקים מה דחוף (אם זה משהו שקשור לבטיחות). עושים אנונימיזציה של המידע, דבר שמספיק ליישומים רבים, דואגים לאיחסון של נתונים, מחיקת המידע שקשור לאדם באופן אישי אם יבקש זאת. כל עיבוד הנתונים דורש יישות מרכזית. אנחנו מקבלים נתונים, בוחנים לאיזה יישום כל פיסת מידע רלוונטית, מי זכאי לקבל אותו ולמי הנהג מאשר, ורק אם יש את כל האישורים מעבירים את המדיע הלאה. "
אנו עוזרים גם לסגירת הכסף בין הצד המשלם – יצרני האפליקציות ובין הצד של ספקי המידע. עיבוד של נתונים, מיסוך של פרמטרים, אנליטיקה, הרבה חוכמה שקשורה לרגולציות. יש המון חוקים לשימוש בנתונים במדינות רבות בעולם. מישהו צריך להיות המוח שבודק שהמידע הזה לא עובר ישר לגוגל ושאין שימוש מסחרי אסור במידע על אנשים.

החיבור בין יצרני רכב לבין שירותים ואפליקציות יאפשר ליצרן הרכב לספק רכב טוב יותר ללקוח ולתת שירות תחרותי מול חברות הטכנולוגיה.

כל הזמן מגיעות לארץ משלכות בכיריםב תחום הרכב שמבקשות לסגור את הפער מול חברות הטכנולוגיה בסיוע הסטארטאפים הישראלים.

{loadposition content-related}
אבי בליזובסקי

אבי בליזובסקי

נוספים מאמרים

‫שבבים‬

אנפורנה/AWS ואנסיס הציגו שיטה לקיצור דרמטי בפעילו מערכות על שבב מורכבות

פרופ' שחר קוטינסקי, דב מורן, פרופ' עדית קידר פרופ' ליהי צלניק-מנור ופרופ' יובל גרעיני. צילום:רמי שלוש, דוברות הטכניון
‫שבבים‬

25 שנה להמצאה ששינתה את עולם האחסון

בינה מלאכותית (AI/ML)

חשיפה: הכירו את ספינאדג' – החברה שתאפשר חישובי AI בקצה (Edge)

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן. אילוסטרציה: depositphotos.com
‫שבבים‬

ארה״ב אישרה מכירת שבבי AI מתקדמים לאמירויות ולסעודיה בהיקף של 35 אלף מעבדי Blackwell

Next Post
power_chip

מנכ"ל Powerchip צופה שוק DRAM איתן

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • הידיעות הנקראות ביותר
  • מאמרים פופולאריים

הידיעות הנקראות ביותר

  • חשיפה: הכירו את ספינאדג' – החברה שתאפשר חישובי…
  • מחקר חדש: GenAI כבר חלק משגרת העבודה בהייטק – אבל…
  • "השבב הופך לחיישן־על של כל המערכת": ניר…
  • TSMC תובעת בכיר שעבר לאינטל – הקרב על סודות ה-2…
  • מנכ"ל TSMC אירופה פול דה בוט: מהפכת ה-AI דוחפת…

מאמרים פופולאריים

  • הגיע הזמן שבמקביל לבניית שבבים מהפכנים נבנה גם את…
  • טראמפ משחק באש: אמברגו סיני עלול לשתק את הכלכלה הגלובלית
  • האיחוד האירופי מרכך את ה-GDPR כדי להאיץ את מהפכת…
  • קפיצת מדרגה באופטיקה: בינה מלאכותית מאיצה תכנון…
  • לקרב את המחשבים ליעילות האנרגטית של המוח

השותפים שלנו

לוגו TSMC
לוגו TSMC

לחצו למשרות פנויות בהייטק

כנסים ואירועים

כנסים ואירועים

כנס ChipEx2026 יערך ב-12-13 במאי, 2026. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

ChipEx2026 will be held on May 12-13, 2026. The conference is intended for everyone involved in the semiconductor industry, including engineers, professional experts, and senior executives.

לחץ לפרטים

הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


    • פרסם אצלנו
    • עיקר החדשות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • בישראל
    • צור קשר
    • צ'יפסים
    • Chiportal Index
    • TapeOut Magazine
    • אודות
    • מאמרים ומחקרים
    • תנאי שימוש
    • כנסים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫שבבים‬
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

    השותפים שלנו

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    No Result
    View All Result
    • עיקר החדשות
    • בישראל
    • מדורים
      • אוטומוטיב
      • בינה מלאכותית (AI/ML)
      • בטחון, תעופה וחלל
      • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
      • ‫יצור (‪(FABs‬‬
      • ‫צב"ד‬
      • ‫שבבים‬
      • ‫רכיבים‬ (IoT)
      • ‫תוכנות משובצות‬
      • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
      • ‫‪FPGA‬‬
      • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • תקשורת מהירה
    • מאמרים ומחקרים
    • צ'יפסים
    • כנסים
    • Chiportal Index
      • אינדקס חברות – קטגוריות
      • אינדקס חברות A-Z
    • אודות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • TapeOut Magazine
    • צור קשר
    • ChipEx
    • סיליקון קלאב

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס