• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    שבבים תוצרת אירופה. אילוסטרציה: depositphotos.com

    מכירות השבבים באירופה עלו ברבעון השלישי ב־7.2% – מונעות בעיקר מזיכרונות ומשבבים אנלוגיים

    מנכל ומייסד אנבידיה, ג'נסן הואנג (קרדיט צילום - באדיבות אנבידיה)

    מנכ"ל אנבידיה נזהר במילים: אחרי שאמר "סין תנצח במרוץ ה-AI" – באה הכחשה רכה

    שבב בינה מלאכותית. איור באדיבות קיידנס

    קיידנס רוכשת את Secure-IC ומחברת בין עולמות השבבים והסייבר

    לוגו אלטייר לפני שינוי השם, כחברה בת של סוני. כעת המותג יושב. צילום יחצ

    סוני מפרידה את פעילות השבבים בישראל: אלטייר סמיקונדקטור חוזרת להיות עצמאית

    נשיא סין שי ג'ינפין ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ. אילוסטרציה: depositphotos.com

    הסכם שי–טראמפ מחזיר לשוק את שבבי הרכב של Nexperia ומונע עצירה במפעלי הרכב

    מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג בכנס CES 2025. צילום יחצ אנבידיה

    אנבידיה וסמסונג יקימו “מפעל בינה” עם 50 אלף ‏GPU — לשילוב AI בייצור שבבים, מובייל ורובוטיקה

  • בישראל
    ברוך דיליאון - מנכל אוטונומוס גארד ומנכל ביסנס מערכות סנסורים. קרדיט צילום- עוז שכטר

    אוטונומוס גארד ו"קלע מערכות הגנה" חתמו על מזכר עקרונות לפריסת מערכות הגנה בגבולות ישראל

    מייסדי DualBird. מימין: אוהד גמליאל, גלעד טל, אהוד אליעז ואמיר גלעד. צילום יחצ

    DualBird גייסה 25 מיליון דולר כדי להאיץ עיבוד נתונים לענן ה־AI

    אמיר פנוש מנכ'ל חברת סיוה. צילום באדיבות החברה

    סיוה ומיקרוצ'יפ בשיתוף פעולה אסטרטגי: מעבדי ה-AI של סיוה יוטמעו בקו מוצרי Microchip

    איתן ליבנה מנכל אורביט צילום אורביט

    אורביט נמכרת לקרייטוס האמריקנית בכ־360 מיליון דולר: עוד חברת ביטחון ישראלית יורדת מהבורסה

    חברת RAAAM גייסה 17.5 מיליון דולר בסבב A במטרה לקדם את טכנולוגיית הזיכרון החדשנית שלה

    חברת RAAAM גייסה 17.5 מיליון דולר בסבב A במטרה לקדם את טכנולוגיית הזיכרון החדשנית שלה

    יורם זלינגר מנכ"ל ולנס. צילום יחצ, ולנס

    ולנס סמיקונדקטור ממנה את יורם זלינגר לתפקיד המנכ"ל

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
  • עיקר החדשות
    שבבים תוצרת אירופה. אילוסטרציה: depositphotos.com

    מכירות השבבים באירופה עלו ברבעון השלישי ב־7.2% – מונעות בעיקר מזיכרונות ומשבבים אנלוגיים

    מנכל ומייסד אנבידיה, ג'נסן הואנג (קרדיט צילום - באדיבות אנבידיה)

    מנכ"ל אנבידיה נזהר במילים: אחרי שאמר "סין תנצח במרוץ ה-AI" – באה הכחשה רכה

    שבב בינה מלאכותית. איור באדיבות קיידנס

    קיידנס רוכשת את Secure-IC ומחברת בין עולמות השבבים והסייבר

    לוגו אלטייר לפני שינוי השם, כחברה בת של סוני. כעת המותג יושב. צילום יחצ

    סוני מפרידה את פעילות השבבים בישראל: אלטייר סמיקונדקטור חוזרת להיות עצמאית

    נשיא סין שי ג'ינפין ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ. אילוסטרציה: depositphotos.com

    הסכם שי–טראמפ מחזיר לשוק את שבבי הרכב של Nexperia ומונע עצירה במפעלי הרכב

    מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג בכנס CES 2025. צילום יחצ אנבידיה

    אנבידיה וסמסונג יקימו “מפעל בינה” עם 50 אלף ‏GPU — לשילוב AI בייצור שבבים, מובייל ורובוטיקה

  • בישראל
    ברוך דיליאון - מנכל אוטונומוס גארד ומנכל ביסנס מערכות סנסורים. קרדיט צילום- עוז שכטר

    אוטונומוס גארד ו"קלע מערכות הגנה" חתמו על מזכר עקרונות לפריסת מערכות הגנה בגבולות ישראל

    מייסדי DualBird. מימין: אוהד גמליאל, גלעד טל, אהוד אליעז ואמיר גלעד. צילום יחצ

    DualBird גייסה 25 מיליון דולר כדי להאיץ עיבוד נתונים לענן ה־AI

    אמיר פנוש מנכ'ל חברת סיוה. צילום באדיבות החברה

    סיוה ומיקרוצ'יפ בשיתוף פעולה אסטרטגי: מעבדי ה-AI של סיוה יוטמעו בקו מוצרי Microchip

    איתן ליבנה מנכל אורביט צילום אורביט

    אורביט נמכרת לקרייטוס האמריקנית בכ־360 מיליון דולר: עוד חברת ביטחון ישראלית יורדת מהבורסה

    חברת RAAAM גייסה 17.5 מיליון דולר בסבב A במטרה לקדם את טכנולוגיית הזיכרון החדשנית שלה

    חברת RAAAM גייסה 17.5 מיליון דולר בסבב A במטרה לקדם את טכנולוגיית הזיכרון החדשנית שלה

    יורם זלינגר מנכ"ל ולנס. צילום יחצ, ולנס

    ולנס סמיקונדקטור ממנה את יורם זלינגר לתפקיד המנכ"ל

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
No Result
View All Result

בית מדורים ‫שבבים‬ כל מכונית אוספת ומשדרת כבר היום ליצרנים הררי נתונים, אבל הם לא יודעים איך להפיק מהם הכנסות

כל מכונית אוספת ומשדרת כבר היום ליצרנים הררי נתונים, אבל הם לא יודעים איך להפיק מהם הכנסות

by אבי בליזובסקי
28 דצמבר 2016
in ‫שבבים‬, בישראל
avner cohen autonomo
Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

כך אומר אבנר כהן, מייסד, שותף ונשיא Otonomo במפגש מועדון השבבים הישראלי.

אבנר כהן, מייסד שותף ונשיא Otonomo במפגש מועדון השבבים, דצמבר 2016. צילום: שמואל אוסטר

"כל מכונית אוספת ומשדרת כבר היום ליצרנים הררי נתונים, אבל הם לא יודעים איך להפיק מהם הכנסות ובנוסף, המידע הזה אינו נגיש למי שכן יוכלו לספק לנהג התראות שונות, שירותים מבוססי מיקום ועוד."

כך אומר אבנר כהן, מייסד שותף ונשיא Otonomo שגייסה 12 מיליון דולר מקרן בסמר, במפגש מועדון השבבים הישראלי שהתקיים השבוע (26 בדצמבר) תחת הכותרת: "מכונית המחר".

"בשנים האחרונות התפתחו אפליקציות ושירותים הנדרשים לנתונים מהמכונית ואין להם גישה, למרות שהנתונים הללו קיימים כביג דטה אצל יצרני המכוניות."

"כפתרון משתמשים בממשק שנועד לטיפולים במוסך לפחות בדיעבד. פתרון אחר הוא להכניס לרכב טלפון חכם וממנו לאסוף את הנתונים וכך לעקוף את יצרני הרכב. במקביל יצרני הרכב הבינו שמתרחשת מהפכה דיגיטלית ויש עליהם איומים מחברות כמו אפל גוגל. הדבר מדרבן גם אותם להכנס לתמונה בתחומי ההתקשרות בין הרכב והנהג לבין האפליקציות."

"ברכב יש היום הרבה מעבדים שאוספים הרבה נתונים החל מתקלות , מיקום, תאוצה, מידת חדות הפניות. במידע הזה לא נעשה שימוש ונדרשת שיטה לחלוק את המידע ברכב כאשר בעולם יש מספר עצום של כלי רכב וכמות נתונים גדולה שנוצרת בכל כלי רכב."

"דוגמה למיישמים אפשריים הם חברות ביטוח שמבקשות לעשות בנוסף להערכת הסיכונים המקובלת לפי גיל הנהג וגיל הרכב, גם נתונים על הנהיגה של המבוטח עצמו. חברות הביטוח מחפשות פלטפורמה כדי להתחבר לנהגים לצרכי הורדת סיכונים. למשל ניתן לבנות כרטיס דירוג של הנהג שמודד כיצד הוא נוהג, באיזה שעות, באילו כבישים, האם הוא נסע בזמן שדלקה נורית שהראתה על תקלה ברכב וכדומה."
דוגמאות נוספות – חברות תדלוק שיקבלו התראה מהמכוניות הקרובות על ריקון המיכל שלהן ויציעו לנהג בזמן אמת הנחה כדי שיבואו דווקא אליהם ועוד עשרות אפליקציות כגון קבלת הצעה ממוסכים רבים לתיקון תקלה ספציפית וכך תופסים שני ציפורים – ראשית מקבלים טיפול מהיר, ושנית, כבר לא יכולים לעבוד על הנהג ולהוציא ממנו כספים על תיקונים שאינם נדרשים; מידע מדוייק על ההסטוריה של המכונית לקונים ועוד.
במוו הכריזה שתוך שלוש שנים 50% מהמהנדסים שלה יהיו מהנדסי תוכנה ותוכנה זו כמובן תידרש לטפל בנתונים הללו.
"אוטנומו פועלת בתוך העולם של הביג דטה, מכוניות חדשות שנמכרות בארהב ובאירופה כבר מכילות כרטיס סים שאוסף נתונים לדטה סנטר של יצרן הרכב לצרכי דיאגנוסטיקה. בעתיד האמצעי הזה יכול לשמש לצרכים אחרים. אנחנו עובדים עם יצרני רכב ואומרים תנו לנו לעשות לחלוק את הנתונים בהסכמתכם ובהסכמת הנהג עם אפליקציות כדי לשפר את חוויית הנסיעה, להגביר את הבטיחות, לספק שירות יותר טוב במוסך, ביטוח יותר זול, דלק יותר זול ועוד, וכל זה במכוניות הנוכחיות. אנו מציעים להם לתת לנו לטפל בנתונים ולמכור שירותים על בסיס הנתונים ולא את הנתונים הגולמיים. "
"אנחנו באוטונומו מטפלים בחלק הטכני: כיצד לוקחים טונות של נתונים בודקים מה דחוף (אם זה משהו שקשור לבטיחות). עושים אנונימיזציה של המידע, דבר שמספיק ליישומים רבים, דואגים לאיחסון של נתונים, מחיקת המידע שקשור לאדם באופן אישי אם יבקש זאת. כל עיבוד הנתונים דורש יישות מרכזית. אנחנו מקבלים נתונים, בוחנים לאיזה יישום כל פיסת מידע רלוונטית, מי זכאי לקבל אותו ולמי הנהג מאשר, ורק אם יש את כל האישורים מעבירים את המדיע הלאה. "
אנו עוזרים גם לסגירת הכסף בין הצד המשלם – יצרני האפליקציות ובין הצד של ספקי המידע. עיבוד של נתונים, מיסוך של פרמטרים, אנליטיקה, הרבה חוכמה שקשורה לרגולציות. יש המון חוקים לשימוש בנתונים במדינות רבות בעולם. מישהו צריך להיות המוח שבודק שהמידע הזה לא עובר ישר לגוגל ושאין שימוש מסחרי אסור במידע על אנשים.

החיבור בין יצרני רכב לבין שירותים ואפליקציות יאפשר ליצרן הרכב לספק רכב טוב יותר ללקוח ולתת שירות תחרותי מול חברות הטכנולוגיה.

כל הזמן מגיעות לארץ משלכות בכיריםב תחום הרכב שמבקשות לסגור את הפער מול חברות הטכנולוגיה בסיוע הסטארטאפים הישראלים.

{loadposition content-related}
אבי בליזובסקי

אבי בליזובסקי

נוספים מאמרים

שבבים תוצרת אירופה. אילוסטרציה: depositphotos.com
‫שבבים‬

מכירות השבבים באירופה עלו ברבעון השלישי ב־7.2% – מונעות בעיקר מזיכרונות ומשבבים אנלוגיים

אנשים

טראמפ משחק באש: אמברגו סיני עלול לשתק את הכלכלה הגלובלית

nextsilicon logo
‫שבבים‬

NextSilicon משיקה את Maverick-2: מנוע Dataflow ל-HPC ומציגה גם מעבד RISC-V בשם Arbel

צעדים וצעדי נגד בין ארה
‫שבבים‬

סין דורשת נתונים רגישים מחברות שבבים אמריקניות במסגרת חקירת היצף – דגש על שבבים אנלוגיים

הפוסט הבא
power_chip

מנכ"ל Powerchip צופה שוק DRAM איתן

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • הידיעות הנקראות ביותר
  • מאמרים פופולאריים

הידיעות הנקראות ביותר

  • ולנס סמיקונדקטור ממנה את יורם זלינגר לתפקיד המנכ"ל
  • חברת RAAAM גייסה 17.5 מיליון דולר בסבב A במטרה לקדם…
  • סוני מפרידה את פעילות השבבים בישראל: אלטייר…
  • משרד האוצר, רשות המסים ורשות החדשנות מציגים: רפורמה…
  • אנבידיה וסמסונג יקימו “מפעל בינה” עם 50 אלף ‏GPU —…

מאמרים פופולאריים

  • אריק שמר:"מאד מעניין אותי לפתור בעיות".…
  • הפנים הפחות מוכרות של דב מורן: מבחינתי המכירה של M…
  • גרפן 2026: האם הגענו לשלב בו יחליף את שבבי הסיליקון?
  • איחוד האמיריות: ממירים נפט בטכנולוגיה – מכון…
  • יקב שדות ים – שלושה חברים ויין

השותפים שלנו

לוגו TSMC
לוגו TSMC

לחצו למשרות פנויות בהייטק

כנסים ואירועים

כנסים ואירועים

כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

לחץ לפרטים

הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


    • פרסם אצלנו
    • עיקר החדשות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • בישראל
    • צור קשר
    • צ'יפסים
    • Chiportal Index
    • TapeOut Magazine
    • אודות
    • מאמרים ומחקרים
    • תנאי שימוש
    • כנסים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫שבבים‬
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

    השותפים שלנו

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    No Result
    View All Result
    • עיקר החדשות
    • בישראל
    • מדורים
      • אוטומוטיב
      • בינה מלאכותית (AI/ML)
      • בטחון, תעופה וחלל
      • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
      • ‫יצור (‪(FABs‬‬
      • ‫צב"ד‬
      • ‫שבבים‬
      • ‫רכיבים‬ (IoT)
      • ‫תוכנות משובצות‬
      • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
      • ‫‪FPGA‬‬
      • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • תקשורת מהירה
    • מאמרים ומחקרים
    • צ'יפסים
    • כנסים
    • Chiportal Index
      • אינדקס חברות – קטגוריות
      • אינדקס חברות A-Z
    • אודות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • TapeOut Magazine
    • צור קשר
    • ChipEx
    • סיליקון קלאב

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס