העיר בוסן היא עיר נמל הממוקמת בדרום מזרחה של קוריאה הדרומית ומשמשת כמרכז תיירות ותעשיה. בעיר זו, המרוחקת ביותר מ-300 ק"מ מסיאול בירת דרום קוריאה הוקמה בשנת 1977חברה בשם SungWoo Metal אשר יצרה חלקים לרכבים. עם השנים גדלה החברה והחלה לייצא תוצרתה למפעלי רכב בכל העולם. בשנת 1995 הפכה לחברה ציבורית הנסחרת בבורסה של קוריאה ובשנת 2000 שינתה את שמה ל- Sungwoo Hitech תוך שהיא ממשיכה לפעול בעיקר באותם תחומים בהם היתה פעילה בעבר ומשרתת את מיטב יצרני המכוניות בעולם כולל Hyundai , Kia Motors, General Motors, BMW, Volkswagen, Daimler, Nissan ורבות אחרות.
לאחרונה הבינו קברנטי החברה כי מה שהיה הוא לא מה שיהיה והחלו לגלות ענין בתחומי הסוללות לרכבים חשמלים ורכבים אוטונומים. ההתענינות ברכבים אוטנומים הביאה אותם גם לישראל בה חיפשו לקבל דריסת רגל בטכנולוגיות החדישות שיאפשרו מימוש הרעיון של מכונית ללא נהג. חברת אדאסקיי, עליה דיווחנו בהרחבה כבר במרץ השנה, השלימה לאחרונה גיוס של 20 מליון דולר מחברת Sungwoo Hitech. עפ"י הסכם ההשקעה תייצר Sungwoo את המוצרים של אדאסקיי ותתמוך במערך השיווק של אדאסקיי במדינות אסיה.
אדאסקיי מפתחת חיישן ראייה תרמי אשר להבדיל מפתרונות כמו של מובליאיי המתמקדים בראיה ממוחשבת או פתרונות LADAR המבוססים על רדאר ולייזר מתבסס על חיישן רגיש לחום המסוגל לאתר בני אדם, עצמים וסכנות שונות בסביבת המכונית האוטונומית ביום ובלילה. החיבור בין אדאסקיי הישראלית לבין סנגוו הקוריאנית נראה נכון שכן בעוד החברה הישראלית מתמקדת בפיתוח טכנולוגיות חדישות בחזית הטכנולוגיה לתחום הרכב לסנגוו יכולות ייצור מתקדמות המותאמות לעולם הרכב וכן גישה ליצרניות הרכב הרבות שהן כבר לקוחות שלה.
לאחר קבלת ההשקעה מסנגוו ציין יעקב שהרבני, מנכ"ל אדאסקיי: "החיישן שלנו (המכונה Viper) מאפשר לרכבים אוטונומיים להתמודד עם מצבים מאוד מורכבים. אנחנו רואים יותר ויותר התעניינות וקשרים מתפתחים עם יצרניות רכב, שמבינות שהן צריכות היתוך של מספר סוגי סנסורים, ובעולם ההדמיה הטרמית אנחנו הסנסור המתקדם בשוק. מדובר בטכנולוגיה חיונית שבמספר מצבים כמו תנאי תאורה קיצוניים או מזג אוויר בעייתי היא היחידה שמאפשרת התמודדות".
{loadposition content-related} |