מטרת טכנולוגית ADEP) Automotive Design Enablement Platform) היא להאיץ את זמן התכנון עבור מערכות מבוססות בינה מלאכותית, מערכות מתקדמות לסיוע לנהגים (ADAS) ויישומי נהיגה אוטונומית.
מגיפת הקורונה (COVID-19 ) השפיעה במהירות ובצורה חמורה על תעשיית הרכב בעולם. שיבושים בשרשרת האספקה והפרעות למפעלי ההרכבה והייצור הציבו אתגרים ייחודיים לתעשייה. יצרני הרכבים הם המפתח להנעת הכלכלה העולמית, באמצעות חדשנותם ויכולתם ליצור התרגשות למוצריהם. ענף הרכב מחויב גם להפחית נפגעים מתאונות דרכים, ולהקטין פליטות מזהמות, תוך שיפור ביצועים ושיפור יעילות תצרוכת הדלק. מערכות תובלה חכמות, רכבים חשמליים, מערכות מתקדמות לסיוע בנהיגה (ADAS) ומערכות נהיגה אוטונומיות יאפשרו כלי רכב בטוחים יותר, ירוקים ויעילים יותר בכביש.
TSMC גאה להכריז על הזמינות של הפלטפורמה הראשונה לתכנון יעודי לתחום הרכב בטכנולוגית nm 7. מטרת טכנולוגית ADEP) Automotive Design Enablement Platform) היא להאיץ את זמן התכנון עבור מערכות מבוססות בינה מלאכותית, מערכות מתקדמות לסיוע לנהגים (ADAS) ויישומי נהיגה אוטונומית.
עם משפחת הטכנולוגיות של 7 ננומטר הנמצאת ביצור המוני מאז 2018, TSMCמובילה בניצולת היצור וברמת אבטחת האיכות כדי לספק הן את הביקוש ההולך וגובר לתהליכי עיבוד וחישוב גבוהים הדרושים ליישומים בתחום הרכב, והן בכדי לעמוד בדרישות המחמירות של עמידות ואמינות בענף הרכב.
ADEP של TSMC עומד בתקן ISO 26262 לתפקוד בטיחותי ומורכב מתקן IP של תאים בסיסים, GPIO ו SRAM- המבוססים על שנות הניסיון הרבות של החברה בייצור nm7 ליציבות התכנון ולהצלחה בפעם הראשונה.
בנוסף, ה- IPs הבסיסים של TSMC עברו גם את התקנים הקפדנים על פי AEC-Q100 רמה 1, ומעניקים ללקוחות שכבה נוספת של אבטחת איכות. קיימות גם ערכות לתכנון תהליכים ותמיכה בכלי IP של ספקים חיצוניים, כדי לאפשר ללקוחות להמשיך ולמקד את מאמציהם ביכולות הייחודיות המבדילות את מוצריהן בשוק.
יתר על כן, TSMC לא רק מספקת יכולות יצור מתקדמות של nm 7 עם PPM ברמת אמינות המתאימה לכלי רכב. אנו מחויבים לתמוך במחזורי החיים הארוכים של המוצרים לתחום הרכב ולשם כך – TSMCכבר פועלת למעלה מעשר שנים עם ספקים מרכזיים בענף הרכב.
"יישומים לתחום הרכב תמיד דרשו את האיכות הגבוהה ביותר. עם כניסתם של ADAS ונהיגה אוטונומית, מיחשוב עוצמתי ויעיל נדרש כעת גם כדי לאפשר למנועי ההסקה של בינה מלאכותית לראות את מפת הכבישים ולהבין את מהלכי התנועה כדי לעזור לנהגים לקבל החלטות בשבריר שנייה" אומר ד"ר קליף הו, סגן נשיא בכיר למו"פ ופיתוח טכנולוגי ב- .TSMC
"TSMC ממוקמת באופן ייחודי עם חווית nm 7 שלנו ומערכת אקולוגית תכנונית כוללת הבנויה כדי לשרת את החידושים של לקוחותינו ולהשיג הצלחה בסיליקון בפעם הראשונה תוך עמידה בדרישות המחמירות שיסייעו להביא את שוק הרכב למקום בטוח יותר וחכם יותר."
סוק לי, מנהל בכיר בחטיבת שיווק תשתיות תכנון ב – TSMCמוסיף: "כלי ה- IP והמערכות-על-שבב (SoCs) המיועדים ליישומי רכב המשתמשים בטכנולוגיית תהליך N7 (7nm) של TSMC מציעים שילוב פונקציונליות ומהירות הפעלה מוגברת אך חייבים לעמוד בדרישות קפדניות לבטיחות ואמינות תפקודית".
בנוסף למערכת IP חזקה לתחום הרכב, מפעלי היצור ( (Fabs של TSMC מוסמכים בתקן IATF 16949 לייצור מוצרי רכב. TSMC מספקת גם חבילת שירותי רכב לייצור וייפרים, הכוללת תהליך "Zero Defect Mindset" מובנה לשליטה הדוקה ושערים משופרים במטרה להשיג את יעדי ה- DPPM לרכב, כמו גם תוכנית הפעלה בטוחה של הגברת הייצור הראשוני במטרה להבטיח את הצלחת הצגת המוצר החדש בשוק.
גארט ג'ונס הוא דירקטור לשיווק, במטה האירופי של חברת TSMC
מאמר זה מתפרסם בחסות חברת TSMC