האנליסטים תוהים ומדוע היא זו שדוחפת את 'תקן התעשייה' למכוניות אוטונומיות
משמאל לימין: מנכ"ל אינטל בריאן קרז'ניץ, נשיא ב.מ.וו הרולד קרוגר ונשיא מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע. צילום יח"צ |
כזכור ביום שישי, 1 ביולי הודיעו ב.מ.וו אינטל ומובילאיי כי הם נרתמים להבאת ציים של מכוניות אוטונומיות במלואן לרחובות בשנת 2021, ותיארו את שיתוף הפעולה שלהם כ"מחויב לשאוף לסטנדרט בתעשייה ולהגדיר פלטפורמה פתוחה לנהיגה אוטונומית".
בעוד הקשר BMW-Mobileye כבר ידוע למשקיפים בתעשייה, אינטל היה מרכיב ההפתעה בעסקה המשולשת.
עדיין לא ברור האם ההסכם המשולש יכלול גם תוכנית של "Intel Inside" גם למכוניות האוטנוומיות. ואפילו אם כן, האנליסטים ספקנים כי Mobileye – ידועה כמגינה קנאית על האלגוריתמים שלה – תחלוק אותם עם מישהו, בוודאי לא עם אינטל.
עם זאת, באקלים שבו מוכרזות תוכניות לפיתוח מכוניות אוטונומיות חדשות לבקרים אין מנכ"לי חברות רכב יכולים להימנע מלדבר על כלי רכב ללא נהג בשיחות הכספיות הרבעוניות .אין זה מפתיע לראות ספקי טכנולוגיה ממהרים אל אור הזרקורים כדי להוכיח כי החברה שלהם לא מפגרת אחר גוגל.
להאיץ את פיתוח המכונית האוטונומית
בעקבות ההודעה על העסקה המשולשת שאל אתר EE Times אנליסטים בתעשיית הרכב כמה שאלות: 1) האם זה הזמן עבור המתחרים של Mobileye – שהם NXP, NVIDIA וקוואלקום צריכים להתחיל לחשוש? 2) האם השותפים הנוכחיים האחרים של מובילאיי כגון פולקסווגן, ג'נרל מוטורס, ניסן וטסלה יתקוממו. או 3) כל אחד צריך פשוט להירגע ולקחת ההתפתחות החדשה הזאת בשלום?
אג'יל ג'וליוסן, מנהל המחקר, Infotainment & ADAS לתחום הרכב ב-IHS, סבור שהתשובה השניה נכונה. " קשה לפתח מכוניות אוטונומיות צריך כל כך הרבה טכנולוגיות שונות – למידה עמוקה, היתוך חיישנים ועוד כדי להחליף את הנהג האנושי במכונית ".
לדבריו, ב.מ.וו אינטל ומובילאיי מקווים להוביל במגזר המתהווה של מכוניות ללא נהג. יצרניות רבות אחרות נמצאות אף הן מירוץ כדי להגיע לשם, ואולם לחברות קטנות יותר אין כנראה כיסים מספיק עמוקים כדי לשלוף את התקציב הדרוש לכך.
לאחר מכן, "ישנו גורם Google," הוסיף ג'וליוסן. תעשיית הרכב לא יכולה להרשות לעצמה להתעלם מגוגל שהמכוניות שלה בנהיגה עצמית נתפסים כמקדימים את כל הענף בתחומים מסויימים." הוא ציין.
למרות שהמתחרים של מובילאיי עלולים להיות מודאגים מהברית המשולשת, מכונית אוטונומית הן "עדיין בשלב טרום תחרותי ולכולם יהיה מה להרוויח מתקן, שימנע פיתוחים מקבילים של רכיבים רבים", הדגיש ג'וליוסן.
ג'רמי קרלסון, אנליסט בכיר ב- IHS Automotive הצביע על כך שהוא מכיר לפחות שתי חברות נוספות המדברות על ארכיטקטורת מיחשוב מרכזי למכוניות אוטונומיות. הארכיטקטורה הראשונה קרויה zFAS עליה עובדת אאודי (שילוב שבבים של NVIDIA ומובילאיי). מרצדס בנץ עובדת עם אחד מחברות הטכנולוגיה הגדולות על פלטפורמה שונה של מכונית אוטונומית.
קרלסון אומר כי הוא הופתע לראות את אינטל בעסקה המשולשת. "כמובן, ניתן לראות זאת כפלטפורמה שבה המעבד של אינטל יהיה המחשב של המכונית האוטונומית שיעבוד ביחד עם המעבד של מובילאיי. אך עדיין איננו יודעים, משום שאין מספיק מידע לאשר או להכחיש זאת.
במסיבת העיתונאים, בכל אופן אמר מנכ"ל אינטל בריאן קרז'ניץ במעורפל כי אינטת "תביא פורטפוליו מלא של טכנולוגיות שיריצו ויחברו מיליארדי התקנים חכמים ומקושרים, לרבות מכוניות."
{loadposition content-related} |