החלטה זו מסמנת את סיום המאמצים החשאיים של החברה ליצור רכב שיתחרה ב-Tesla. התוכנית, המוכרת תחת שם קבוצת הפרויקטים המיוחדים, העסיקה אלפי עובדים אך לא התאימה לליבת עסקי האלקטרוניקה והשירותים המקוונים של אפל
אפל הודיעה על ביטול התוכניות לפיתוח רכב חשמלי, כך דיווחה Bloomberg. החלטה זו מסמנת את סיום המאמצים החשאיים של החברה ליצור רכב שיתחרה ב-Tesla. התוכנית, המוכרת תחת שם קבוצת הפרויקטים המיוחדים, העסיקה אלפי עובדים אך לא התאימה לליבת עסקי האלקטרוניקה והשירותים המקוונים של Apple, והעלתה שאלות לגבי הספק שאליו תפנה Apple לייצור הרכב.
דיווחים על שאיפותיה של אפללייצר רכב התפרסמו לראשונה ב-2014, לאחר שהחברה גייסה מהנדסים בתחום הרכב וכישרונות נוספים מחברות הרכב. למרות שהיה מעט מידע ציבורי אודות תוכניותיה של Apple, החברה הפעילה תוכנית שכללה רכבים עצמאיים בבעלות Apple, מצוידים בחיישנים ונהגי בטיחות, שנסעו באזור מפרץ סן פרנסיסקו.
קבוצת הפרויקטים המיוחדים של Apple עברה מספר שינויי ארגון לאורך השנים, כולל פיטורים ב-2019, כאשר עובדים הועברו לחלקים אחרים של החברה. חלק מעובדי מחלקת הרכב של Apple עשויים לעבור לצוות העוסק בבינה מלאכותית יוצרת, לפי Bloomberg.
לחברה יש פרויקטים נוספים הקשורים לתחום הרכב, כולל תוכנת האינפוטיינמנט CarPlay, שלפי Apple מותקנת ב-80% מהרכבים החדשים.
פרויקט הרכב של Apple היה חלק ממאמץ פנימי לחפש טכנולוגיות שהחברה יכולה לפתח עם שווקים פוטנציאליים גדולים. Apple ממשיכה לפתח טכנולוגיות בריאות, במיוחד עבור ה-Apple Watch. ובחוד
ש שעבר, החברה השיקה את מציאות המדומה הראשונה שלה, Vision Pro.
חלק מהמתחרים האסייתיים של Apple בשוק הסמארטפונים השקיעו באופן משמעותי בתכנון ובייצור פוטנציאלי של רכבים. Xiaomi, יצרנית הסמארטפונים במערכת ההפעלה אנדרואיד, הודיעה השבוע על רכב חשמלי חדש. Foxconn, שותפת הייצור העיקרית של Apple, אמרה בשנה שעברה שהיא תבנה רכבים חשמליים.
אפל לא פירטה את הוצאותיה בתחום הרכב. בסך הכל, החברה הוציאה כ-30 מיליארד דולר על מחקר ופיתוח ב-2023, עליה של 14% לעומת השנה הקודמת. תקציב המחקר והפיתוח של Apple כולל השקעות בתוכנה חדשה ובמאפיינים עבור מוצריה הקיימים, כמו ה-iPhone.