המאגד, במימון מנהלת תחבורה חכמה במשרד התחבורה, רשות החדשנות במסגרת תכנית מאגדי מגנ"ט, והחברות ההמסחריות השותפות בו, הציגו מודל רכב אוטונומי אשר משלב את יכולות החברות בו ואת הפיתוחים החדשים בתחום
מאגד אווטר הציג בכנס אקומושן מודל של רכב אוטונומי, על גבי רכב ניסוי של מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בישראל, אשר משלב את יכולות החברות בו ואת הפיתוחים החדשים בתחום. המאגד מתכונן לבצע הדגמה מקיפה של כלל הטכנולוגיות שפותחו, הכוללות הדגמה סימולטיבית, הדגמה של יכולת המערכת בנהיגה (אנושית) בסביבה אורבאנית, והדגמה של יכולות המערכת בנהיגה (אוטונמית) בסביבת ניסויים בחודש ספטמבר 2022.
במאגד משתתפות חברות היי-טק מובילות בתחום האוטו-טק, כגון Cognata, ספקית עולמית מובילה של סימולציה לרכב בקנה מידה גדול לשוקי ADAS ושוקי הרכב האוטונומיים | אלביט מערכות, מובילה עולמית בפיתוח כלים אוטונומיים מתקדמים לשימושים יבשתיים, ימיים ואוויריים, ומפתחת מערכות מורכבות מבוססות ראייה ממוחשבת | ויה ויז׳ן (לדרטק ישראל), המפתחת פתרונות חישה סביבתית עבור רכבים אוטונומיים ומערכות תמיכה מתקדמות לנהג | חברת Opsys, המפתחת LiDAR ייחודי ומתקדם ללא חלקים נעים לתעשיית הרכב | חברת עין שלישית מערכות, הפועלת בתחום הבינה המלאכותית והראייה הממוחשבת, ועוסקת בייצור ושיווק מערכות אלקטרואופטיות | חברת סיוה די. אס. פי. בע"מ, חברה ישראלית ציבורית, אשר מספקת טכנולוגיה לעיבוד אותות ומעבדי AI המיועדים לשווקים כגון שוק הרכב, הסלולר, האלקטרוניקה, וה- IoT | ורפאל, המפתחת ומייצרת מערכות בחזית הצורך המבצעי ובקדמת הטכנולוגיה עבור צה"ל ומערכת הביטחון ומהווה נדבך משמעותי בביטחון מדינת ישראל. בנוסף, חברים במאגד חוקרים מובילים מהמוסדות האקדמאיים המרכזיים בישראל: הטכניון, אוניברסיטת תל–אביב, אוניברסיטת בר–אילן, אוניברסיטת בן–גוריון, אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת אריאל ומכון וייצמן.
מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בישראל מקדמת שיתופי פעולה בין שלוש חברות הרכב הבינלאומיות לבין האקוסיסטם הישראלי. משימת המעבדה היא לאתר ולבחון טכנולוגיות ישראליות לצורך שילובן ברכבי ושירותי העתיד של שלוש החברות. במסגרת מאגד אוואטר, הותקנו על אחד מרכבי הניסוי של מעבדת החדשנות סנסורים ומערכות מחשוב שונות שפותחו על ידי חברות המאגד. הטכנולוגיות ייבחנו על ידי המעבדה בשיתוף פעולה עם המאגד.
פעילות המאגד חיזקה את השותפות העסקית והאסטרטגית בין החברות הפועלות בו ואת הקשר שלהן עם יצרני הרכב המובילים בתעשייה. עם תחילת השלב השני של פעילות הפיתוח במאגד, חברות המאגד צופות שהפיתוחים החדשים בתחום האוטונומיה המפותחים במאגד יסייעו להבאת חלום הרכב האוטונומי למציאות קיימת בכבישי ישראל.
אביב זאבי, סמנכ"ל תשתית טכנולוגית ברשות החדשנות: "רשות החדשנות רואה ערך גדול בהעצמת ואינטגרציה של השחקנים באקדמיה והתעשייה באקו סיסטם העוסק בחישה , חיבור והדמייה של נתונים ברכב האוטונומי על מנת ליצר להם ערך מצרפי טכנולוגי וכלכלי. זאת בדיוק מטרתו של המאגד הזה ואנו מצפים שיביא בשורה של ממש בתחום"
חזון המאגד הוא לפתח יכולות לבניית תמונת עולם מפורטת ומדויקת לטובת קבלת החלטות ניהוג רכב אוטונומי על ידי היתוך מידע סינרגטי מחיישנים שונים, ועל גבי מערכת משובצת מחשב יעילה המשולבת באלגוריתמיקה חדשנית.