מנכ״ל סיוה, אמיר פנוש, אמר כי “אנו מרוצים מהתוצאות, שנשענו על הרחבת עסקאות רישוי ה-AI ועל ביצוע טוב בשלושת עיקרי השימושים שלנו — קישוריות, חישה ובינה מלאכותית — לצד צמיחה בתמלוגים ביחס לרבעון הקודם.” לדבריו, עסקי ה-Edge AI ממשיכים לצמוח: במהלך הרבעון נחתמו ארבעה הסכמי NPU חדשים, “רגע מכונן באימוץ מצד לקוחות” שממחיש את הביקוש הגובר לטכנולוגיות ה-Edge AI של סיוה.
חברת סיוה (נאסד״ק: CEVA), ספקית טכנולוגיות קישוריות, חישה ובינה מלאכותית למכשירי קצה חכמים, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני שהסתיים ב-30 ביוני 2025. ההכנסות הסתכמו ב-25.7 מיליון דולר — עלייה של 6% לעומת הרבעון הראשון (24.2 מיליון דולר) — לעומת 28.4 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2024. פירוק ההכנסות מצביע על יציבות בעסקי הרישוי לצד האצה בתמלוגים: 15 מיליון דולר מרישוי (זהה לרבעון הקודם; 17.3 מיליון דולר ברבעון המקביל) ו-10.7 מיליון דולר מתמלוגים (מול 9.2 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-11.2 מיליון דולר אשתקד).
מנכ״ל סיוה, אמיר פנוש, אמר כי “אנו מרוצים מהתוצאות, שנשענו על הרחבת עסקאות רישוי ה-AI ועל ביצוע טוב בשלושת עיקרי השימושים שלנו — קישוריות, חישה ובינה מלאכותית — לצד צמיחה בתמלוגים ביחס לרבעון הקודם.” לדבריו, עסקי ה-Edge AI ממשיכים לצמוח: במהלך הרבעון נחתמו ארבעה הסכמי NPU חדשים, “רגע מכונן באימוץ מצד לקוחות” שממחיש את הביקוש הגובר לטכנולוגיות ה-Edge AI של סיוה.
במהלך הרבעון השני נחתמו 13 הסכמי רישוי IP לשורה רחבה של יישומים ושווקי קצה, ובהם יחידות NPU ל-AI במכשירי צריכה ולהאצת תקשורת בתשתיות ענן; פתרונות V2X ומכ״ם 4D לרכב; בלוטות׳ לתעשייה ולצרכנות; ואודיו מרחבי לאוזניות ולדיבוריות. חמש מהעסקאות בוצעו עם לקוחות חדשים וארבע עם יצרני OEM. במקביל רשמה החברה שיא שילוחים של מוצרי IoT סלולרי ו-Wi-Fi 6, והיקף המסירות הכולל של מוצרים מבוססי סיוה ברבעון עמד על 488 מיליון יחידות. סיוה חצתה אבן דרך מצטברת של למעלה מ-20 מיליארד מכשירים מבוססי IP שלה לאורך יותר משני עשורים.
בצד הרווחיות, שיעור הרווח הגולמי על בסיס GAAP עמד על 86% (לעומת 90% ברבעון המקביל). ההפסד התפעולי GAAP היה 4.5 מיליון דולר (מול הפסד 0.04 מיליון דולר אשתקד), והחברה סיימה את הרבעון בהפסד נקי GAAP של 3.7 מיליון דולר, או 15 סנט למניה מדוללת (לעומת הפסד 0.3 מיליון דולר ו-1 סנט למניה אשתקד). על בסיס Non-GAAP עמד הרווח הגולמי על 87% (91% אשתקד), הרווח התפעולי היה 0.8 מיליון דולר (4.4 מיליון דולר ברבעון המקביל), והרווח הנקי הגיע ל-1.8 מיליון דולר — 7 סנט למניה מדוללת (מול 4.2 מיליון דולר ו-17 סנט למניה אשתקד).
סמנכ״ל הכספים, יניב אריאלי, ציין כי הביקוש ל-NPU-AI תמך ברישוי זה רבעון חמישי ברציפות מעל 15 מיליון דולר, וכי תחום התמלוגים נהנה ממכירות שיא ב-IoT סלולרי ו-Wi-Fi 6. לדבריו, החברה ממשיכה להתמקד בניהול הוצאות ממושמע ובהשבחת רווחיות. במקביל הפעילה סיוה תוכנית רכישה חוזרת ורכשה 300 אלף מניות בכ-6.2 מיליון דולר.
בחזית העסקית, לפי דו״ח IPnest ל-2025, סיוה שומרת על ההובלה העולמית ב-IP לקישוריות אלחוטית עם נתח שוק של 68% — פי עשרה מהמתחרה הבא. בנוסף, חברת ALi מטאיוואן בחרה במעבדי ה-AI של סיוה לפלטפורמות וידאו מהדור הבא, ותשלב את NeuPro-Nano ו-NeuPro-M בפלטפורמת ה-VDSS שלה, לשם האצת ביצועי AI חסכונית באנרגיה במכשירי קצה מבוססי וידאו.
פנוש סיכם כי החברה ממוצבת לצמיחה במחצית השנייה של השנה — הן לעומת המחצית הראשונה והן מול התקופה המקבילה אשתקד — תוך המשך מיצובה כשותפת IP מועדפת לקישוריות אלחוטית ו-Edge AI.