• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    תחזית שוק השבבים. אילוסטרציה: depositphotos.com

    תחזית ל־2026: תעשיית השבבים צומחת בזכות AI ורכב, אך נשארת תנודתית

    מיזוג נקספריה-מובי. צילום יחצ

    סין דורשת מהולנד לבטל את הצו נגד נקספריה: “התערבות מנהלית לא ראויה”

    תעשיית השבבים ואתגרי שרשרת האספקה. האיור הוכן באמצעות תוכנת הבינה המלאכותית DALEE

    ארה"ב השיקה את Pax Silica: קואליציה בת שבע מדינות לשרשרת האספקה בעידן ה-AI. ישראל בפנים!

    עסקת רכישת חטיבת הADAS של ZF בידי הרמן. צילום יחצ

    HARMAN רוכשת את פעילות ה-ADAS (מערכות סיוע לנהג) של ZF

    לי ג׳אה־יונג, יו״ר סמסונג אלקטרוניקס. צילום יחצ

    יו״ר סמסונג סייר באתרי השבבים בקוריאה, על רקע שיפור בביצועי חטיבת ה־DS

    ג'ון ויטל, פורטינט. צילום יחצ

    פורטינט ואנבידיה הכריזו על שיתוף פעולה לאספקת יכולות חדשות להאצת התשתיות בסביבות AI

  • בישראל
    מיחשוב קוונטי. אילוסטרציה: depositphotos.com

    ויו־ביקס ו-Quantum X Labs הגישו בקשת פטנט זמנית לשיטה קוונטית לניתוח ניסויים קליניים

    InnovizTwo. צילום יחצ

    Innoviz חשפה את InnovizThree: חיישן LiDAR קטן וזול יותר המותקן מאחורי השמשה

    דרור בין מנכל רשות החדשנות. קרדיט חנה טייב

    רשות החדשנות משקיעה 40 מיליון שקלים בהקמה והפעלה של 5 אתרי הרצה לסטרטאפים לפיילוטים בתנאי אמת

    גארי גולמבו, מנכ״ל MosaIC, שתייצג בישראל את SignOff Semiconductors. (צילום: באדיבות החברה)

    SignOff Semiconductors הודיעה על פתיחת פעילות מכירות בישראל בשיתוף MosaIC

    לוגו סינופסיס. צילום יחצ

    הפיטורים בסינופסיס הגיעו גם לישראל. לאחר רכישת Ansys צפויה לפטר בין 20 ל-25 עובדים! חלקם כבר פוטרו

    אתר אנבידיה ביוקנעם. צילום יחצ

    הקמפוס של אנבידיה בקריית טבעון מתקרב לחתימה: 90 דונם בהנחה וללא מכרז

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
  • עיקר החדשות
    תחזית שוק השבבים. אילוסטרציה: depositphotos.com

    תחזית ל־2026: תעשיית השבבים צומחת בזכות AI ורכב, אך נשארת תנודתית

    מיזוג נקספריה-מובי. צילום יחצ

    סין דורשת מהולנד לבטל את הצו נגד נקספריה: “התערבות מנהלית לא ראויה”

    תעשיית השבבים ואתגרי שרשרת האספקה. האיור הוכן באמצעות תוכנת הבינה המלאכותית DALEE

    ארה"ב השיקה את Pax Silica: קואליציה בת שבע מדינות לשרשרת האספקה בעידן ה-AI. ישראל בפנים!

    עסקת רכישת חטיבת הADAS של ZF בידי הרמן. צילום יחצ

    HARMAN רוכשת את פעילות ה-ADAS (מערכות סיוע לנהג) של ZF

    לי ג׳אה־יונג, יו״ר סמסונג אלקטרוניקס. צילום יחצ

    יו״ר סמסונג סייר באתרי השבבים בקוריאה, על רקע שיפור בביצועי חטיבת ה־DS

    ג'ון ויטל, פורטינט. צילום יחצ

    פורטינט ואנבידיה הכריזו על שיתוף פעולה לאספקת יכולות חדשות להאצת התשתיות בסביבות AI

  • בישראל
    מיחשוב קוונטי. אילוסטרציה: depositphotos.com

    ויו־ביקס ו-Quantum X Labs הגישו בקשת פטנט זמנית לשיטה קוונטית לניתוח ניסויים קליניים

    InnovizTwo. צילום יחצ

    Innoviz חשפה את InnovizThree: חיישן LiDAR קטן וזול יותר המותקן מאחורי השמשה

    דרור בין מנכל רשות החדשנות. קרדיט חנה טייב

    רשות החדשנות משקיעה 40 מיליון שקלים בהקמה והפעלה של 5 אתרי הרצה לסטרטאפים לפיילוטים בתנאי אמת

    גארי גולמבו, מנכ״ל MosaIC, שתייצג בישראל את SignOff Semiconductors. (צילום: באדיבות החברה)

    SignOff Semiconductors הודיעה על פתיחת פעילות מכירות בישראל בשיתוף MosaIC

    לוגו סינופסיס. צילום יחצ

    הפיטורים בסינופסיס הגיעו גם לישראל. לאחר רכישת Ansys צפויה לפטר בין 20 ל-25 עובדים! חלקם כבר פוטרו

    אתר אנבידיה ביוקנעם. צילום יחצ

    הקמפוס של אנבידיה בקריית טבעון מתקרב לחתימה: 90 דונם בהנחה וללא מכרז

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
No Result
View All Result

בית מדורים אוטומוטיב רכב הופך ממוצר לשירות ולכן האלקטרוניקה במכונית צריכה להיות עם אפס תקלות

רכב הופך ממוצר לשירות ולכן האלקטרוניקה במכונית צריכה להיות עם אפס תקלות

מאת אבי בליזובסקי
16 ינואר 2022
in אוטומוטיב, בישראל
מנכ"ל פרוטאנטקס שי כהן במגפש הסיליקון קלאב דצמבר 2021. צילום: שמואל אוסטר

מנכ"ל פרוטאנטקס שי כהן במגפש הסיליקון קלאב דצמבר 2021. צילום: שמואל אוסטר

Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

כך אומר שי כהן, מנכ"ל פרוטאנטקס במהלך מפגש הסיליקון קלאב שעסק בתחום ה Deep Tech

כך אמר שי כהן, מנכ"ל פרוטאנטקס במהלך מפגש הסיליקון קלאב שעסק בתחום ה- Deep Tech.

פרוטאנטקס פיתחה פתרון המשלב שתי פונקציות מרכזיות: רכיבים ייעודיים – או "סוכנים" המוטמעים בשבבים שתפקידם לנטר כשלים או בעיות; לצד פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית הנמצאת בענן ומנתחת את כל הנתונים שנשלחים אליה. לאחר ניתוח הנתונים, הפלטפורמה שולחת התראות על בעיות או תקלות – לפני שהן מתרחשות – וגם מספקת לחברה שהשבבים מותקנים במוצרים שלה מידע רב על ביצועי המוצרים שלה.

"הרעיון להקמת פרוטאנטקס נבע מכך שכמות האלקטרוניקה הסובבת אותנו כיום היא עצומה והחיים שלנו הופכים להיות תלויים בה. קחו לדוגמה את תחום הרכב. במכוניות יש המון חיישנים ויש צורך לאסוף את המידע מכל החיישנים ולשלב אותו בהקשר ולכן יש צורך בבינה מלאכותית. כדי לעשות את כל הפעולות הללו בטכנולוגיה מתקדמת הדבר נהיה יקר – לשם המחשה פיתוח שבב AI בטכנולוגית 5 ננומטר עולה 150 מיליון דולר."

"וכל זאת צריך להתרחש תוך ביצועים אדירים, צריכת אנרגיה נמוכה, עלות סבירה ואפס תקלות. הפתרון של המשוואה הזו הוא מאוד קשה. כל מי שנמצא בעולם האלקטרוניקה יודע שזה קשה. המורכבות הזו הופכת מסובכת בגלל מהפכה שניה שאנחנו עוברים – ממוצרים לשירותים. אם לפני 15 שנה במלאנוקס בנינו מרכז מיחשוב עצום מלא חוטי נחושת והיום מתחברים לאמזון או אז'ור. הדטה סנטר הפך למעשה להיות שירות. גם הרכב נמצא בדרכו להיות שירות 24 על 7 וכידוע זמן שווה כסף אבל כשמדובר במכונית אוטונומית יש גם חשש מאובדן חיים. זמינות הכל כשירות משמעותו אפס תקלות. בכל רכב כידוע יש המון שבבים שמגיעים ממקורות שונים למשל גדעון  בן צבי מנכ"ל ואלנס (שדיבר כאן לפני) מייצר שבבים ומוכר לחברת Tier 1 שמשלבת אותם בלוח, והם מוכרים לאינטגרטור ובסופו של דבר מגיעים ל-OEM – קרי יצרן הרכב.

איך אפשר לעשות אופטימיזציה לדבר כל כך מורכב כשהתעשיה מורכבת מיחידות נפרדות . בכל מקום רואים וריטקליזציה של התעשייה משבבים ועד דטה סנטרים, גם בתחום הרכב יש את  טסלה שמפתחת הכל מהשבבים ועד למכונית השלמה. בחברות הרכב הגדולות מודעים לבעיה.

הביזור הזה גורם לכשלים בחומרה. אמנם אפשר לשלב יתירות אך זה לא פתרון ארוך טווח. הרכיבים עצמם כל הזמן מתחלפים וקשה לעמוד בקריטריונים של הבטיחות. מקינזי צפו לפני שנתיים שבקרוב נוכל להיכנס למכונית והיא תגיד לי מה שלומה. אם אדם שיכור או חולה הוא נמנע מנהיגה, אז למה שמכונית לא תעשה כך?

בפרוטאנטקס אנחנו מאפשרים לחבר את כל שרשרת הערך, לא רק מהארכיטקט ועד לשבב אלא גם לשלב השימוש. אנחנו נותנים סוג חדש של נראות מתוך האלקטרוניקה שהתפקיד שלה הוא לחיות תמיד. בתכנון, בטסט של השבב, ושל המערכת אבל גם באפליקציה בכל רגע נתון ולהגיד שלומי טוב.

אחד היתרונות החשובים של הנראות הזו היא שאפשר לשפר את הביצועים תוך כדי שהרכב כבר עובד. אנחנו רואים כיצד אפשר לעשות אופטימיזציה למצב הסופי ולא בהתחלה וכדי שניתן יהיה לשפר את התחזוקה של הרכב.

יש הרבה חברות שעושות אנליטיקה. הסוד שלנו הוא בכריית הנתונים המייצרים מראש נתונים עבור כל שרשרת הערך. המערכת מעלה למעלה המון מידע ואפשר לעבד אותו למידע חדש שיכול שרת את כל התעשייה מהיום הראשון ועד לשירות – ולכן אנו משתמשים במערכות של לימוד מכונה וביג דטה. בסופו של דבר צריך רכיב שיישב במכונית ויחזה מתי היא הולכת להתרסק, ומתריע איזה שבב צריך להחליף כדי שזה לא יקרה.

אנו מוציאים מתוך השבב את ה-DNA שלו ומאפשרים לדעת כיצד האלגוריתם יתפקד במציאות. בנוסף אנחנו נותנים נתונים על הדרך שבה האפליקציה משפיעה על החומרה, וכך גם בכל הקשור לקישוריות. אנו מסוגלים להגיע לשורש של כל בעיה.

ואם כבר מפתחים שבבים בעלות של 150 מיליון דולר, למה שלא נוסיף לו גם תכונה שתוכל לתת לי מידע מה שלומו ומה שלום הלוח סביבו? כך אפשר להפחית את מספר השבבים התקולים ולבצע תחזוקה מונעת. "הפלטפורמה שפיתחנו היא פלטפורמה פתוחה  והדבר מאפשר להתחבר לחיישנים ופלטפורמות אנליטיות של חברות אחרות. למעשה יצרנו  שפת נתונים חדשה בתעשיה מהתכנון ועד לשימוש ברכב או במובייל."

עד כה גייסנו 150 -מיליון דולר. בין המשקיעים נמצאים זרוע ההשקעות של אינטל, ויולה ונצ'רס, אביגדור וילנץ ו-ITI ונצ'ר קפיטל פרטנרס. ו ליפ-בו טאן, מייסד שותף של WRVI Capital, חברת הון סיכון בינלאומית המתמקדת בשבבים. אנחנו מפתחים היום שבבים בטכנולוגית 5 ננומטר, ונמצאים בשלבי פיתוח של 3 ננומטר."

Tags: proteatecsסיליקון קלאבשי כהןפרוטאנטקס
אבי בליזובסקי

אבי בליזובסקי

נוספים מאמרים

InnovizTwo. צילום יחצ
אוטומוטיב

Innoviz חשפה את InnovizThree: חיישן LiDAR קטן וזול יותר המותקן מאחורי השמשה

פרופ' אמנון שעשוע. צילום יחצ, מובילאיי
אוטומוטיב

מובילאיי מפטרת כ־200 עובדים – רובם בישראל – על רקע ירידה בביקוש

מנכ
אוטומוטיב

ארבה רובוטיקס מתקרבת לזכיות עם יצרניות רכב פרימיום

נשיא סין שי ג'ינפין ונשיא ארה
אוטומוטיב

הסכם שי–טראמפ מחזיר לשוק את שבבי הרכב של Nexperia ומונע עצירה במפעלי הרכב

Next Post
אחת מכל חמש חברות יוניקורן היא חברת Deep Tech

אחת מכל חמש חברות יוניקורן היא חברת Deep Tech

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • הידיעות הנקראות ביותר
  • מאמרים פופולאריים

הידיעות הנקראות ביותר

  • הפיטורים בסינופסיס הגיעו גם לישראל. לאחר רכישת Ansys…
  • SignOff Semiconductors הודיעה על פתיחת פעילות מכירות…
  • אנבידיה חנכה רשמית את המרכז בקרית טבעון; האיכלוס…
  • אב־טיפוס EUV סיני בשֶׁנְגֶ’ן מאותת על פריצת דרך, אבל…
  • אינטל משיקה את AI Playground 3.0: מהפכה בנגישות ה-AI…

מאמרים פופולאריים

  • לקרב את המחשבים ליעילות האנרגטית של המוח
  • מדענים צפו בהיפוך ספיני אלקטרון בתוך 140 טריליוניות השנייה

השותפים שלנו

לוגו TSMC
לוגו TSMC

לחצו למשרות פנויות בהייטק

כנסים ואירועים

כנסים ואירועים

כנס ChipEx2026 יערך ב-12-13 במאי, 2026. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

ChipEx2026 will be held on May 12-13, 2026. The conference is intended for everyone involved in the semiconductor industry, including engineers, professional experts, and senior executives.

לחץ לפרטים

הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


    • פרסם אצלנו
    • עיקר החדשות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • בישראל
    • צור קשר
    • צ'יפסים
    • Chiportal Index
    • TapeOut Magazine
    • אודות
    • מאמרים ומחקרים
    • תנאי שימוש
    • כנסים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫שבבים‬
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

    השותפים שלנו

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    No Result
    View All Result
    • עיקר החדשות
    • בישראל
    • מדורים
      • אוטומוטיב
      • בינה מלאכותית (AI/ML)
      • בטחון, תעופה וחלל
      • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
      • ‫יצור (‪(FABs‬‬
      • ‫צב"ד‬
      • ‫שבבים‬
      • ‫רכיבים‬ (IoT)
      • ‫תוכנות משובצות‬
      • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
      • ‫‪FPGA‬‬
      • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • תקשורת מהירה
    • מאמרים ומחקרים
    • צ'יפסים
    • כנסים
    • Chiportal Index
      • אינדקס חברות – קטגוריות
      • אינדקס חברות A-Z
    • אודות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • TapeOut Magazine
    • צור קשר
    • ChipEx
    • סיליקון קלאב

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס