בין המשקיעים קבוצת פורש ויבואנית הרכב כלמוביל. פתרון ה-Vehicle Software Intelligence של אורורה לאבס, המבוסס על בינה מלאכותית מאפשר שידרוג של יכולות הפיתוח, הדיאגנוסטיקה, ורישוי רגולטורי של תוכנה, וכן עדכוני תוכנה מרחוק (OTA) ברכב
אורורה לאבס, שנוסדה ב-2016 ע"י זוהר פוקס (CEO) ואורי לדרמן (COO), הודיעה על השלמת סבב C בהיקף של 63 מיליון דולר בהובלת Moore Strategic Ventures (MSV). בסבב השתתפה גם Porsche Automobil Holding SE ("Porsche SE"), המחזיקה העיקרית בקבוצת פולקסווגן העולמית, שהשקיעה בחברה גם בסבב הקודם. כמו כן השתתפה בסבב הנוכחי קבוצת כלמוביל, קבוצת כלמוביל, בבעלות משפחת חרל"פ, הייתה מהמשקיעים הראשונים ב Mobileye, Via וחברות נוספות. סך הגיוסים של אורורה לאבס עומד על כ- 100 מיליון דולר, כולל הסבב הנוכחי. אורורה לאבס מחזיקה ב- 90 פטנטים ונמצאת ב-15 פרויקטים עם לקוחות גלובליים.
פתרון ה-Vehicle Software Intelligence של אורורה לאבס, המבוסס על בינה מלאכותית,שינה את האופן בו יצרניות הרכב, ספקי התוכנה לרכב וכן ספקי ויצרני סיליקון, מבצעים פיתוח, דיאגנוסטיקה, ורישוי רגולטורי של תוכנה, וכן עדכוני תוכנה מרחוק (OTA). הפתרונות של החברה נמצאים בשימוש של יצרניות רכב גלובליות ויצרני מכשירים חכמים ומאפשרים לאסוף נתונים בזמן הפיתוח וההרצה ולהפיק הבנה עמוקה על התנהגות התוכנה עד לרמת שורת הקוד הבודדת. רמה זו של הבנה מסייעת לצוותי פיתוח התוכנה לייעל את תהליכי הפיתוח, הבדיקות, האינטגרציה, התאמה לרגולציה WP.29 ועדכון תוכנה מרחוק (OTA) לאורך חיי הרכב וללא צורך בהשבתת הרכב . פתרונות אורורה לאבס שומרים על בטיחות ואבטחת התוכנה מפני תקלות והתקפות סייבר, ובמקביל מאפשרים ליצרנים להוסיף באופן שוטף תכונות ופונקציות חדשות שיאריכו את חיי הרכב וישפרו את חווית המשתמש.
הבנת ההתנהגות התוכנה המותקנת ברכב היא קריטית ככל שהרכב מכיל יותר ויותר שורות קוד מספקי התוכנה, קוד פתוח ויצרניות הרכב עצמן, וחזון התוכנה על גלגלים (Software-Defined Vehicle) הופך למציאות. פתרון ה-Vehicle Software Intelligence של אורורה לאבס, מעניק יתרונות כלכליים משמעותיים לתעשיית הרכב. הפתרון מאפשר חסכון של עד 98% מעלויות החומרה ותקשורת הנתונים הנדרשות לצורך ביצוע עדכוני תוכנה, ועד 30% חסכון בשעות העבודה של מהנדסי התוכנה, המסתכמים בחסכון של מיליארדי דולרים בשנה בתעשיית הרכב ומאפשרים שימוש במודלים עסקיים חדשים.
"יכולת ביצוע עדכוני תוכנה OTA באופן בטוח, מהיר ואמין הופכת במהירות לדרישת סף עבור יצרני הרכב המתמקדים יותר ויותר בתוכנה ומאפשרת להם להתחרות באופן אפקטיבי", אמר ג'יימס מקינטייר, מנהל שותף וסמנכ"ל התפעול של MSV. "אורורה לאבס מעניקה ליצרני הרכב את הכלים להם הם זקוקים על מנת להתחרות ברמה הגבוהה ביותר ולהציע ללקוחותיהם חוויית משתמש טובה בהרבה מזו אותה הם מסוגלים להעניק היום".
"אנו מכפילים את ההשקעה שלנו באורורה לאבס בשל חשיבות טכנולוגיית הבינה המלאכותית של החברה לתעשיית הרכב. התוכנה של החברה מעניקה למפתחים וליצרניות הרכב בתעשיה תובנות הניתנות ליישום, החל משלב הפיתוח ולכל אורך מחזור החיים של הרכב. אנו משוכנעים שהשימוש בטכנולוגיה זו מעניק יתרונות משמעותיים ליצרנים וללקוחות ויהווה גורם מפתח שיאפשר ייצור של Software-Defined and Connected Vehicles", אמר לוץ משקה, חבר הנהלה האחראי על ניהול ההשקעות ב–Porsche SE.
אסף חרל"פ דירקטור בקבוצת כלמוביל, בבעלות משפחת חרל"פ, מציין: "אנו גאים ללוות את המשך הצמיחה של מערכת ה-AI, פורצת הדרך של Aurora Labs, המוסיפה ערך עצום לאחד האתגרים הגדולים בעולם הרכב – תוכנה. תעשיית הרכב העולמית מתמודדת בין השאר עם אתגרי אבטחת סייבר, פרטיות, מניעת תקלות ועדכוני תוכנה בזמן אמת. הפתרון של Aurora Labs הינו מתקדם וחדשני מכל פתרון OTA קיים אשר מוביל להצטרפותם של יצרני רכב גדולים להשקיע ולבחור ב-" Aurora Labs מציין חרל"פ.
"המשך המחוייבות של Porsche SE, וההשקעות של Moore Strategic Ventures ושל קבוצת כלמוביל, משקיעים בעלי רקורד השקעות מוכח בתעשיית האוטומוטיב, מהווה הבעת אמון בפתרונות שלנו ובהתרחבות המסחרית שלנו באירופה ובאסיה. כמות התוכנה המפותחת עבור כלי רכב ומשולבת ברכבים היא אסטרונומית. על מנת שהתעשייה תוכל להתקדם ולייצר software-defined vehicles, נדרשים פתרונות בינה מלאכותית מתוחכמים שמאפשרים רציפות בכל האספקטים- רציפות באינטגרציה, בהטמעה (CI/CD), בבדיקות, בהתאמה לרגולציה ובעדכוני תוכנה מרחוק. פתרונות אורורה לאבס יחסכו לחברות האוטומוטיב זמן וכסף רב, ובסופו של דבר יצילו חיים, ומגמה זו תתגבר ככל שכלי הרכב יהפכו לחשמליים ואוטונומיים יותר", אמר זוהר פוקס, מנכ"ל אורורה לאבס.