• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    מכרה נחושת בסין. אילוסטרציה: depositphotos.com

    PwC: משבר האקלים מאיים על שליש מאספקת השבבים העולמית

    סינגפור משיקה מרכז לאומי לטכנולוגיית גליום ניטריד

    סינגפור משיקה מרכז לאומי לטכנולוגיית גליום ניטריד

    המפעל המוצע של סמסונג בטיילורס, טקסס. צילום יחצ

    סמסונג דוחה את השלמת מפעל השבבים בטקסס בשל מחסור בלקוחות

    שבבים בעולם מפוצל. אילוסטרציה: depositphotos.com

    ההתנתקות בין ארה"ב לסין מעצבת מחדש את תעשיית השבבים

    מסוקים ימיים

    קיסייט תספק פתרונות בדיקה וסימולציה להעלאת הכשירות של ציי נאט"ו

    דרום קוריאה מעצמת שבבים. המחשה: depositphotos.com

    תעשיית השבבים של קוריאה עלולה לסבול מחוסר של 81 אלף עובדים עד 2031

    Trending Tags

    • בישראל

      טאואר הישראלית וטאטא ההודית יובילו את שדרוג מפעל השבבים במוהאלי

      לוגו - אלוט

      אלוט חתמה על הסכם משמעותי עם מפעיל תקשורת גדול באירופה

      חברת Speedata המענינת נחשפת

      ספידאטה גייסה 44 מיליון דולר ומשיקה את השבב הראשון בעולם המיועד להאצת ניתוחי ביג דאטה

      אתר אנבידיה ביוקנעם. צילום יחצ

      אנבידיה מתכננת להקים קמפוס ענק באיזור הצפון. מחפשת לרכוש שטחים באיזור יוקנעם והסביבה

      אלישע שחמון בשנות השמונים. צילום: הספריה הלאומית

      אלישע שחמון, מראשוני תעשיית ההייטק בישראל ומנכ"ל מוטורולה ישראל לשעבר, הלך לעולמו בגיל 85

      לוגו גילת צילום יחצ

      גילת חתמה על חוזה בשווי 40 מיליון דולר עבור פלטפורמת SkyEdge IV וירטואלית

      Trending Tags

      • מדורים
        • אוטומוטיב
        • בינה מלאכותית (AI/ML)
        • בטחון, תעופה וחלל
        • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
        • ‫יצור (‪(FABs‬‬
        • ‫צב"ד‬
        • ‫שבבים‬
        • ‫רכיבים‬ (IOT)
        • ‫תוכנות משובצות‬
        • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
        • תקשורת מהירה
        • ‫‪FPGA‬‬
        • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • מאמרים ומחקרים
      • צ'יפסים
      • Chiportal Index
        • Search By Category
        • Search By ABC
      No Result
      View All Result
      Chiportal
      • עיקר החדשות
        מכרה נחושת בסין. אילוסטרציה: depositphotos.com

        PwC: משבר האקלים מאיים על שליש מאספקת השבבים העולמית

        סינגפור משיקה מרכז לאומי לטכנולוגיית גליום ניטריד

        סינגפור משיקה מרכז לאומי לטכנולוגיית גליום ניטריד

        המפעל המוצע של סמסונג בטיילורס, טקסס. צילום יחצ

        סמסונג דוחה את השלמת מפעל השבבים בטקסס בשל מחסור בלקוחות

        שבבים בעולם מפוצל. אילוסטרציה: depositphotos.com

        ההתנתקות בין ארה"ב לסין מעצבת מחדש את תעשיית השבבים

        מסוקים ימיים

        קיסייט תספק פתרונות בדיקה וסימולציה להעלאת הכשירות של ציי נאט"ו

        דרום קוריאה מעצמת שבבים. המחשה: depositphotos.com

        תעשיית השבבים של קוריאה עלולה לסבול מחוסר של 81 אלף עובדים עד 2031

        Trending Tags

        • בישראל

          טאואר הישראלית וטאטא ההודית יובילו את שדרוג מפעל השבבים במוהאלי

          לוגו - אלוט

          אלוט חתמה על הסכם משמעותי עם מפעיל תקשורת גדול באירופה

          חברת Speedata המענינת נחשפת

          ספידאטה גייסה 44 מיליון דולר ומשיקה את השבב הראשון בעולם המיועד להאצת ניתוחי ביג דאטה

          אתר אנבידיה ביוקנעם. צילום יחצ

          אנבידיה מתכננת להקים קמפוס ענק באיזור הצפון. מחפשת לרכוש שטחים באיזור יוקנעם והסביבה

          אלישע שחמון בשנות השמונים. צילום: הספריה הלאומית

          אלישע שחמון, מראשוני תעשיית ההייטק בישראל ומנכ"ל מוטורולה ישראל לשעבר, הלך לעולמו בגיל 85

          לוגו גילת צילום יחצ

          גילת חתמה על חוזה בשווי 40 מיליון דולר עבור פלטפורמת SkyEdge IV וירטואלית

          Trending Tags

          • מדורים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית (AI/ML)
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫שבבים‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • תקשורת מהירה
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
          • מאמרים ומחקרים
          • צ'יפסים
          • Chiportal Index
            • Search By Category
            • Search By ABC
          No Result
          View All Result
          Chiportal
          No Result
          View All Result

          בית עיקר החדשות אנבידיה מציגה ב-GTC 2022: דור חדש למחשבי הרכב

          אנבידיה מציגה ב-GTC 2022: דור חדש למחשבי הרכב

          מאת אבי בליזובסקי
          21 ספטמבר 2022
          in אוטומוטיב, עיקר החדשות
          סימולטור DRIVE Sim. צילום יחצ, אנבידיה

          סימולטור DRIVE Sim. צילום יחצ, אנבידיה

          Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

          במהלך האירוע השנתי, מציגה את NVIDIA DRIVE Thor – הדור הבא של מערכות המחשוב לרכבים אוטונומיים עם יכולה נהיגה אוטומטית, חנייה אוטונומית, יישומי בטיחות, מידע ובידור בסופר-שבב חסכוני אחד * עוד חושפת אנבידיה את מנוע השחזור הנוירוני (NRE) הראשון, כמו גם  עדכונים ל-DRIVE Concierge

          כנס GTC 2022: כנס הבינה המלאכותית השני של אנבידיה לשנת 2022 יצא לדרך לפני זמן קצר, ובמרכזו התקיים השידור המרכזי של מנכ"ל ומייסד החברה, ג'נסן הואנג. במהלכו הוא הציג שורה של פיתוחים, טכנולוגיות ומוצרים חדשים, בין היתר כאלה שפותחו במרכז הפיתוח של אנבידיה בישראל, המונה כיום יותר מ-3,000 עובדים. בין ההכרזות השונות, חשפה אנבידיה בכנס שורה של חידושים לפלטפורמת הרכב האוטונומי NVIDIA DRIVE.  

          אנבידיה, ענקית המחשוב המואץ והבינה המלאכותית, חשפה היום בכנס הטכנולוגיה GTC את NVIDIA DRIVE Thor – הדור הבא של מערכות המחשוב המרכזיות לרכב שיאפשר, מלבד נהיגה אוטונומית וחניה עצמית, גם מגוון רחב של יישומי בטיחות, מידע ובידור בסופר-שבב חסכוני אחד.

          השבב כולל יכולות בינה מלאכותית פורצות דרך שהוצגו לראשונה בארכיטקטורת ה-NVIDIA Hopper למעבדים גרפיים. הוא כולל מעבד מרכזי (CPU) מסוג NVIDIA Grace, לצד מעבד גרפי (GPU) מהדור הבא. אלו יאפשרו לו לרשום ביצועים של 2,000 טרה-פלופס – (2,000 טריליון פעולות בשנייה). NVIDIA DRIVE Thor מגיע בתצורת סופר-שבב (Superchip), עם טכנולוגיית NVIDIA NVLink-C2C.

          DRIVE Thor יהיה זמין עבור דגמי 2025 של יצרניות רכב מובילות, כדי להאיץ את מפת הדרכים לייצור כלי רכב בעלי ביצועים גבוהים ותכונות אוטונומיות. הראשונה לאמץ את השימוש בו היא ZEEKR, מותג רכבי היוקרה והספורט החשמליים בבעלות יצרנית הרכבים Geely, שייצר את הרכבים הראשונים המגיעים עם השבב החדש כבר ב-2025.

          "ההתקדמות במחשוב מואץ ובינה מלאכותית נעה במהירות האור", אמר מייסד ומנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג. "DRIVE Thor הוא גיבור העל של המחשוב המרכזי, עם יכולות עדכון ושדרוג מהאוויר (OTA – Over the Air) להגברת בטיחות, וביצועים מהירים שיהפכו את כלי הרכב למחשבי-על מבוססי תוכנה על גלגלים".

          DRIVE Thor תומך במחשוב מרובה תחומים (Multi-Domain Computing), ומאפשר לבודד פונקציות מחשוביות לנהיגה אוטומטית ומערכות בידור (IVI). הוא מאפשר ליצרניות הרכב להחליט האם להקצות את כל כוח העיבוד שלו למשימות הנהיגה האוטונומית או להקצות חלק גם ליישומי הבינה המלאכותית בתא הנהג והנוסעים, ויישומי המידע והבידור ברכב.

          מדובר בחסכון משמעותי: בדרך כלל בכל רכב מפוזרות עשרות יחידות בקרה חשמליות כדי להפעיל פונקציות בודדות. עם DRIVE Thor היצרנים יכולים לאחד ביעילות פונקציות רבות לתוך מערכת על-שבב (SoC) אחד, ובכך להקל על אילוצים הקשורים לשרשראות אספקה ולפשט את הפיתוח של מערכות הרכב – ובכך להפחית עלויות, הנובעות משילובם של רכיבים נוספים.

          DRIVE Thor היא גם פלטפורמת מחשוב הרכב הראשונה הכוללת מנוע בינה מלאכותית לצורך הסקת מסקנות (Inference Transformer Engine) – רכיב חדש הנמצא בליבות ה-Tensor בתוך המעבד הגרפי של אנבידיה. רכיב זה מאפשר עיבוד נתוני וידאו יעיל יותר שמאפשר לפלטפורמת המחשוב לעבד יותר נתונים לאורך זמן. הוא מאיץ את יכולת הסקת המסקנות (Inference) של השבב החדש עד פי תשע במודולי טרנספורמר (Transformer) – יתרון משמעותי בעומסי העבודה  המורכבים שמערכות הבינה המלאכותית של רכב צריכות לעבד לצורך נהיגה אוטונומית.

          השבב החדש יתמוך בהרצה של מערכות הפעלה מרובות. כך ניתן לתמוך ברכיבים מבוססי לינוקס, אנדרואיד ו-QNX בעת ובעונה אחת, ולחלק את עומסי העבודה הגדולים ביעילות. באופן זה יכולות היצרניות לבנות כלי רכב מתקדמים ומבוססי תוכנה, הניתנים לשדרוג שוטף באמצעות עדכוני תוכנה מאובטחים מהאוויר (Over-The-Air) – בדומה למכשירי טלפון חכמים.

          DRIVE Thor משתמש בארכיטקטורת DRIVE ובערכת הפיתוח NVIDIA DRIVE SDK כך שלקוחות DRIVE Orin יכולים להעביר את הפיתוחים הקיימים והקודמים שלהם לדור השבבים הבא בצורה חלקה. כך יכולות יצרניות הרכב לנצל את ההשקעה הרבה בפיתוח יישומים על פני דורות מרובים של מוצרים. אנבידיה השקיעה יותר מ-15 אלף שנות הנדסה כדי להבטיח את הרמות הגבוהות ביותר של בטיחות תפעולית בכל רכיבי התוכנה והחומרה במערכות DRIVE.

          שדרוגים גם למערכות המידע והבידור עם DRIVE Concierge

          חידושים נוספים שהציג הואנג בכנס היו של מערכת NVIDIA DRIVE Concierge שמאפשרת לספק ויזואליזציה של המידע החיוני לנהג, מידע ובידור מותאם אישית לכל יושבי הרכב. המערכת משתמשת בחיישנים בתא הנהג והנוסעים ובבינה מלאכותית כדי לנטר את מצב הנהג, להבטיח שתשומת ליבו ממוקדת בנהיגה ולהתריע מפני שכחת ילדים וחפצים ברכב.

          היא גם מאפשרת פיתוח אוואטרים אינטראקטיביים ועוזרים-וירטואליים חכמים, עם יכולות הבנת שפה טבעית, כדי להפעיל יישומים בפקודות קוליות, לבקש המלצות למקומות בילוי ולבצע הזמנות (למשל למסעדות, אטרקציות ואתרי נופש), זאת בין היתר באמצעות השימוש ב-Omniverse ACE – פלטפורמת פיתוח עוזרים וירטואליים מבוססת ענן. כמו כן, המערכת מאפשרת לנוסעי הרכב לצפות בסרטים בהזרמה (סטרימינג) ואפילו לקבל גישה ליותר מאלף משחקים באמצעות שירות המשחקים בענן GeForce Now.

          העולם האמיתי מגיע לעולם הוירטואלי עם NVIDIA DRIVE Sim

          חידוש נוסף שהוצג בשידור המרכזי היה מנוע שחזור נוירוני (NRE – Neural Reconstruction Engine) – כלי חדש באמצעותו יכולים מפתחים להשתמש בנתונים שחיישני הרכב מנטרים תוך כדי נסיעה על מנת ליצור סימולציות נהיגה מתקדמות וגמישות בעולם וירטואלי כחלק מ-NVIDIA DRIVE Sim,  שיאפשרו להאיץ פיתוח של מערכות נהיגה אוטונומיות.

          NRE משתמש במספר רשתות בינה מלאכותית כדי להפוך נתוני וידאו דו-ממדיים ש"נאספו" במהלך נסיעה ולהופכן לסביבות תלת-ממדיות ואינטראקטיביות לצורך ניסוי ואימון מודלים של נהיגה אוטונומית.

          ב-NVIDIA, רכבי הניסוי שלנו אוספים מידע – והמון: כל רכב "אוסף" כ-15 טרה-בייט של מידע בכל יום. יצירת סימולציית נסיעה תלת-ממדית המשחזרת כל רחוב, חנות, רכב חולף, רמזור והולך רגל מ"העולם האמיתי" היא משימה מורכבת. אך בעזרת בינה מלאכותית ופלטפורמת DRIVE Sim, ניתן "להעתיק" את העולם האמיתי לתוך סימולציה תלת-ממדית היישר מצילומי הוידאו ונתוני החיישנים, ולהבטיח שהם נאמנים למציאות, מגיבים ומצייתים לחוקי הפיזיקה, ומתנהגים בדיוק כמו ב"עולם האמיתי".

          אך המערכת מאפשרת הרבה יותר מרק שחזור של מהלך וסביבת הנסיעה. בסימולציות הדינמיות בעזרת NRE יכולים המפתחים לשנות תרחישי נסיעה ותזמונים, להקצין סיטואציות, להוסיף אובייקטים – אמיתיים או סינתטיים, ולהחיל אקראיות – הכל במטרה לאתגר את מערכות קבלת ההחלטות של הרכב, לצמצם את הפער בין סימולציות לתרחישים בעולם האמיתי, ולהפוך את המודלים שמאמנים את מנועי הנהיגה האוטונומית העתידיים למנוסים ובטוחים יותר.

          תגיות אנבידיה
          אבי בליזובסקי

          אבי בליזובסקי

          נוספים מאמרים

          MOIA - רכבים אוטונמיים מבוססי מכ
          אוטומוטיב

          מובילאיי במרכז מהפכת הרובוטקסי של פולקסווגן: תניע את צי ההסעות האוטונומיות של אובר בלוס אנג'לס

          רכב אוטונומי בדרגה 3. צילום BMW ואינוויז
          אוטומוטיב

          אינוביז חתמה על הסכם פיתוח עם אחת מחמש יצרניות הרכב הגדולות בעולם

          מנכ
          אוטומוטיב

          NXP השלימה את רכישת TTTech Auto תמורת 625 מיליון דולר – ומזרזת את מהפכת הרכב מבוסס התוכנה

          מערכות לידאר לרכב. אילוסטרציה: depositphotos.com
          אוטומוטיב

          סוני מכריזה על חיישן עומק חדש לרכבי לידאר: ביצועים מתקדמים לבטיחות ודיוק במערכות נהיגה אוטונומיות

          הפוסט הבא
          שי לוי מנכ"ל FlightOPS, במפגש הסיליקון קלאב, 19/9/2022. צילום: שמואל אוסטר

          המהפך בתעבורה יגיע מהשמים

          כתיבת תגובה לבטל

          האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

          • הידיעות הנקראות ביותר
          • מאמרים פופולאריים

          הידיעות הנקראות ביותר

          • ספידאטה גייסה 44 מיליון דולר ומשיקה את השבב הראשון…
          • ההתנתקות בין ארה"ב לסין מעצבת מחדש את תעשיית השבבים
          • אלישע שחמון, מראשוני תעשיית ההייטק בישראל…
          • אנבידיה מתכננת להקים קמפוס ענק באיזור הצפון. מחפשת…
          • קיסייט תספק פתרונות בדיקה וסימולציה להעלאת הכשירות…

          מאמרים פופולאריים

          • היתרון הישראלי בסכסוך האיראני – לוחמה מדויקת…
          • מסטארטאפ ניישן לסמיקונדקטור ניישן: כיצד הפכה ישראל…
          • ענבר דג – דג נדיר בתעשיית השבבים
          • מקרה קלרנה : האם הרומן עם הבינה מלאכותית הסתיים בבגידה?
          • הנשק מול מחלת הסרטן: תאי T המבוססים על טכנולוגיית…

          השותפים שלנו

          לוגו TSMC
          לוגו TSMC

          לחצו למשרות פנויות בהייטק

          כנסים ואירועים

          כנסים ואירועים

          כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

          לחץ לפרטים

          הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

          הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


            • פרסם אצלנו
            • עיקר החדשות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • בישראל
            • צור קשר
            • צ'יפסים
            • Chiportal Index
            • TapeOut Magazine
            • אודות
            • מאמרים ומחקרים
            • תנאי שימוש
            • כנסים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫שבבים‬
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

            השותפים שלנו

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            No Result
            View All Result
            • עיקר החדשות
            • בישראל
            • מדורים
              • אוטומוטיב
              • בינה מלאכותית (AI/ML)
              • בטחון, תעופה וחלל
              • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
              • ‫יצור (‪(FABs‬‬
              • ‫צב"ד‬
              • ‫שבבים‬
              • ‫רכיבים‬ (IoT)
              • ‫תוכנות משובצות‬
              • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
              • ‫‪FPGA‬‬
              • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
              • תקשורת מהירה
            • מאמרים ומחקרים
            • צ'יפסים
            • כנסים
            • Chiportal Index
              • אינדקס חברות – קטגוריות
              • אינדקס חברות A-Z
            • אודות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • TapeOut Magazine
            • צור קשר
            • ChipEx
            • סיליקון קלאב

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            דילוג לתוכן
            פתח סרגל נגישות כלי נגישות

            כלי נגישות

            • הגדל טקסטהגדל טקסט
            • הקטן טקסטהקטן טקסט
            • גווני אפורגווני אפור
            • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
            • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
            • רקע בהיררקע בהיר
            • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
            • פונט קריאפונט קריא
            • איפוס איפוס