ג'נרל מוטורס (GM) תשתמש במערכת ניהול סוללות אלחוטית (wBMS) בכלי הרכב החשמליים שלה (EVs). המערכת פותחה יחד עם חברת אנלוג דיווייסס
אנליסטים רבים בשוק מזהים את מערכת ניהול הסוללה האלחוטית כאחד הגורמים שיסייעו להגיע לפריסה רחבה יותר של כלי רכב חשמליים, ומסייעים לייצרני הרכב להימנע מהצורך לעצב מחדש דיאגרמות חיווט מורכבות עבור כל רכב חדש ומסייעים להבטיח מדרגיות סוללה. מערכת חזקה, אמינה ומאובטחת שעובדת היטב ומוגנת באמצעות אמצעי אבטחת ה-IT העדכניים ביותר היא קריטית.
מערכת ניהול סוללות (BMS)
ה-BMS מנהלת את כל מערך תאי ליתיום (תאים בודדים או ערכות סוללות שלמות), וקובע אזור הפעלה בטוח, כלומר אזור בטיחות שבו ערכת הסוללות מבטיחה את הביצועים הטכניים והאנרגיה הטובים ביותר. BMS היא למעשה מערכת אלקטרונית לשליטה מלאה של כל פונקציות האבחון והבטיחות לניהול מתח גבוה על סיפון הרכב ואת האיזון של מטען חשמלי.
ה-wBMS של ADI כולל את כל חלקי החומרה והתוכנה החיוניים עבור חשמל, ניהול סוללות, תקשורת RF ופונקציות בטיחות ברמת ASIL-D ומודול בשבב יחיד. המערכת מאפשרת ניצול הספק מרבי לכל תא, עבור הטווח הטוב ביותר של הרכב ותומכת בכימיה בטוחה וברת קיימא של סוללת קובלט אפס, כגון פוספט ברזל ליתיום (LFP).
ג'ינה אקווילנו, מנהלת הטכנולוגיה לכלי רכב בחברת אנלוג דויייסס (ADI) וטאו וואנג, האחראי על מערכות הסוללות בג'נרל מוטורס הדגישו בראיון ל-EETIMES את הגמישות והמודולריות של מארז הסוללות. בין היתרונות הרבים לדברי השניים, סוללות אלחוטיות שוקלות פחות וזמן פחות מקום מסוללות רתמות וזה יכול לתמוך במטרות טווח הרכב. שלא כמו סוללות קוויות/רתמות, ניתן לפקח באופן רציף על ביצועי הסוללה האלחוטית, ולסייע ליידע ולמטב את העיצוב וההרכבה העתידיים של החבילה, כמו גם ביצועים בעת השימוש, כולל זיהוי כשלים. אתגר אחד – והזדמנות משמעותית הוא להבטיח שימוש בטוח השני הוא אספקת נתוני שימוש ותובנות לאורך מחזור חיי הסוללה, וע למקסם את השימוש שלה. ", הוסיף אקילאנו.
החברה תשלב את הסוללות המנוהלות אלחוטית לציי המכוניות שהיא מייצרת החל מטרקטורונים ועד למשאיות ענק.