מטרת שיתוף הפעולה האצת זמן הפיתוח של אפליקציות ברכב ויאפשר עדכוני תוכנה מהירים לרכבי העתיד. במרכז הפיתוח של החברה בישראל (הרצליה), הוקמה קבוצה משמעותית של מפתחים במסגרת שיתוף פעולה זה
חברת General Motors וחברת Red Hat מודיעות היום (ג', 10.5) על שיתוף פעולה במסגרתו מערכת ההפעלה של רד האט, הספקית המובילה בעולם של פתרונות קוד פתוח, תהווה את הבסיס לפלטפורמת ה- Ultifi שמפתחת ג'נרל מוטורס עבור רכבי העתיד. שיתוף הפעולה בין החברות הוא רגע משמעותי בתעשיות התחבורה והטכנולוגיה, כיוון שמערכת ההפעלה של הרכב תהיה לראשונה מערכת open source מבוססת לינוקס, שתאפשר האצה של זמן הפיתוח באופן משמעותי. לשיתוף הפעולה יתרונות רבים: רדהט מפחת מערכות קוד פתוח מבוססי לינוקס, מערכות הפעלה המוכרות ע"י מספר רב של מפתחי תוכנה, זאת בניגוד לפיתוח השכיח הקיים בעולם הרכב המבוסס על מערכות הפעלה הפעלה סגורות ולוקאלית. כמו כן, שימוש בלינוקס ובקוד פתוח צפוי לקצר את זמן הפיתוח של אפליקציות ברכב באופן דרמטי ולאפשר לשתי החברות להציע תכונות מתקדמות באחריות ובאמינות בשבריר מזמן הפיתוח הטיפוסי. בנוסף, השותפות תאפשר לפתח מערכת הפעלה בהתאם לסטנדרט בטיחות מהגבוהים ביותר שנדרש בתחום.
התוכנה המשולבת צפויה לתמוך במגוון יישומים הקשורים לבטיחות ברכב וגם כאלו שאינם קשורים לבטיחות, לרבות מידע לצרכי בידור, מערכות לסיוע לנהג וקישוריות. תעשיית התחבורה יכולה להפיק תועלת מחדשנות מהירה יותר וקיימות טובה יותר באמצעות סטנדרטיזציה מבוססת עם לינוקס בקוד פתוח וטכנולוגיות מקוריות בענן. כמערכת מבוססת לינוקס, Ultifi מתוכננת להיות זמינה לשימוש אוניברסלי עבור מפתחי ג'נרל מוטורס, ספקים וקהילת המפתחים בכלל. השימוש בלינוקס מאפשר לטאלנטים מיומנים מתעשיות שונות להתעדכן במהירות ולחזק את רכיב החדשנות באמצעות חשיבה לא מסורתית.
ג'נרל מוטורס, מפתחת פלטפורמת תוכנה בשם Ultifi לכלי הרכב העתידיים שלה. זוהי פלטפורמת תוכנה חדשנית שתאפשר הטמעה מהירה יותר של פתרונות ויכולות מתקדמות בכל הרמות, כולל אפליקציות ושירותים מקיפים שיעודכנו לאחר שהרכב פותח. הפלטפורמה מיועדת לאינטגרציית תוכנה (ברכב, בענן ובטלפון הנייד) תוך כדי פיתוח אג'ילי ותמיכה בעדכונים בקצב מהיר. במרכז הפיתוח של החברה בישראל (הרצליה), בו עובדים למעלה מ-700 מפתחות ומפתחים, מתוכם קבוצה משמעותית שמפתחת את הארכיטקטורה והתוכנה לפלטפורמה זו.