מערכות סיוע לנהיגה פעילות עושות פחות לסייע לנהגים ואפילו מפריעות כך עולה מדו"ח שם איגוד הרכב האמריקני בחן מכוניות המצוידות בכל המוצרים בתחום, וקבע כי אף אחת מהן לא עומדת בתנאים מספיקים כדי להחשב בטוחה
חברות רכב רבות דחפו בשנים האחרונות תוכניות לקראת המעבר לרכב אוטונומי. כיום הנתיב לרכב אוטונומי עובר דרך מערכות מתקדמות לסיוע בנהיגה (ADAS) המשמשת כטכנולוגיה האוטונומית המועדפת בכל ענף הרכב.
דו"ח של איגוד הרכב האמריקני (AAA) שפורסם בשבוע שעבר לא העניק ציונים חיוביים לתכונות ADAS אקטיביות, כמו שמירת נתיבים ובלימת חירום אוטומטית, שתיהן קודמו על ידי יצרניות רכב רבות למען הצלת חיי אדם.
לאחר בדיקת שורה של רכבי ADAS הן בתנאים בעולם האמיתי והן במסלול סגור, הוציאה AAA התרעה שמצביעה על הביצועים הלא אחידים בקרב מערכות ADAS רבות. מחברי הדוח הזהירו הזהירו כי תכונות ADAS הראו חוסר עקביות בביצועים, ואמינות רחוקה מאוד מ-100%. הדו"ח ציין את הפוטנציאל של "תרחיש מסוכן", שבו "מערכות סיוע בנהיגה אקטיביות מתנתקות לעתים קרובות כמעט ללא התראה התראה ומחזירות את השליטה לנהג."
AAA מגלה שמערכות סיוע לנהיגה פעילות עושות פחות כדי לסייע לנהגים ואפילו מפריעות. בדו"ח נכתב כי "היצרנים צריכים להגדיל את היקף הבדיקות למערכות סיוע פעיל בנהיגה ולהגביל את הוצאתן לשוק עד לשיפור הפונקציונאליות בכדי לספק חוויית נהג עקבית ובטוחה יותר."
שני כישלונות גדולים שהוצגו על ידי AAA הם ביצועים גרועים של סיוע בשמירה על נסיעה בנתיב והתראות ADAS לקויות המסופקות לנהגים.
על פי חוקרי הרכב של AAA, "בכבישים מהירים כמעט 73% מהטעויות היו כרוכים במקרים של יציאה מנתיב או בנסיעה בנתיב שגוי כאשר רכבים שבהם מופעלות מערכות כאשר רכבי ADAS התקרבו יותר מדי לכלי רכב אחרים או לגדרות.
AAA ציין כי האופי הספציפי של אירועי שמירת נתיבים היה מגוון, אך הם פירטו אירועים נפוצים:
- התנתקות פתאומית (לפעמים במצבים קריטיים)
- כישלון במעורבות עם הנהג
- התנתקות שגויה בלי לדעת לאן מופנית תשומת הלב של הנהג
- זגזוג בין נתיבים
- התקרבות לא נוחה לכלי רכב או מעקות אחרים מהצדדים
- יציאות מנתיב במהלך סיבוב בכביש, עליה על איי תנועה מסומנים, ובעיות ניווט ביציאה ממחלפים או על רמפות היציאה.