רבות החברות שמנסות לשפר את חווית הקניות שלנו במטרה לגרום לנו לצרוך יותר, או לספק לנו כלי פיתוח משוכללים כדי שנפתח מוצרים חדישים יותר אבל חברה ישראלית צעירה החליטה להתמקד דווקא בתחום הסקי במטרה לחבר בין גולשי הסקי הרבים לבין טכנולוגיות מציאות רבודה שהגיעו לידי בשלות בעת האחרונה. חברת RIDEON הוקמה כבר בשנת 2014 עם החזון הזה אבל רק בשנת 2017 שחררה מוצר ראשון ורק בשנת 2019 החלה לצבור לקוחות משמעותים בדמות טויוטה, וואוי, דויטשה טלקום ואחרים. בשנה החולפת אף נבחרה לתוכנית השותפים המיוחדת של חברת אינטל Intel Ingenuity Partner program כאחת מתוך 12 חברות בסה"כ שהתקבלו לתוכנית.
אז מה כולל המוצר של RIDEON? מדובר במשקפי סקי חכמים המאפשרים לכל גולש לבצע שורה של פעולות מתוך משקפי הסקי שלו כאשר רגליו מחוברות למגלשי הסקי וידיו אוחזות במקלות היצוב. משקפי הסקי החכמים של RIDEON מאפשרים לגולש להסתכל על מפה וירטואלית המוקרנת על מסך המשקפים,
לראות את נתוני המהירות, הגובה, והמרחק שעבר כל זאת ע"י תנועות ראש בלבד ומבלי להוריד את העיניים מהמסלול. כמו כן, יכול הגולש להיעזר במשקפים כדי לאתר את מיקומם המדויק של חבריו במדרונות הסקי ולתקשר איתם בעת הצורך, להקליט את הגלישה שלו ולשתפה עם חבריו בזמן אמיתי ואפילו להשמיע את המוזיקה האהובה עליו בזמן הגלישה.
חברת RIDEON הוקמה ע"י אלון גץ, טייס F16 בחיל האויר ואחראי פיתוח מציאות רבודה ברפאל, אורי קוטיק, צור ארז ותמיר כרמי. מאז עברה החברה גלגולים רבים גם בהגדרת המוצר וגם בחבורת המייסדים שממנה נותר בחברה רק אלון גץ . לאלון הצטרפו ים קושיצקי, מומחה מציאות מדומה ובינה מלאכותית המשמש כ-CTO של החברה, עמית מוחמה, המשמש כסמנכ"ל תפעול ויונתן בלייק, סמנכ"ל פיתוח עסקי.
משקפי הסקי החכמים של החברה מורכבים ממצלמת וידאו באיכות HD, מסך בזוית 24° ועדשות הכוללות מנגנונים מונעי ערפל ושריטות. למשקפים גם כניסת מיקרו USB וכן חיבור בלוטוס ו- WiFi.
בימים אלה השלימה החברה גיוס של חצי מיליון דולר מ-16 משקיעים פרטיים בפלטפורמת Exitvalley. עד כה פעלה החברה בעזרת השקעות עצמיות וגיוס קמפיין המונים באינדיגוגו שבוצע ב-2015 ובו גייסה קרוב ל 400,000 שקלים. הכסף שגויס כעת ישמש את החברה ליצוב המוצר הקיים והכנתו ליצור בכמיות, המשך פיתוח התוכנה הדרושה למוצר ומציאת שותפים עסקים בתחומי הסקי והאופנועים.