בטאון המפלגה הקומוניסטית בסין בשפה האנגלית – CHINA DAILY טוען במאמר שפורסם בסוף השבוע כי החרם על שבבים מתוצרת סין הגביר את האינפלציה בארה"ב ופגע בחברות רכב מערביות גדולות וממליץ לנשיא ביידן להפסיק את מלחמת הסחר
בטאון המפלגה הקומוניסטית בסין בשפה האנגלית – CHINA DAILY טוען במאמר שפורסם בסוף השבוע כי החרם על שבבים מתוצרת סין הגביר את האינפלציה בארה"ב ופגע בחברות רכב מערביות גדולות. לפיכך הגדיר כותב המאמר אזהר עזאם, המוגדר כמומחה לגיאופוליטיקה את ההחלטה האמריקנית Counter Productive.
"מכירות תעשיית המוליכים למחצה העולמית רשמו הכנסות שיא של כ-556 מיליארד דולר בשנת 2021 עם עלייה של 26% במכירות משנה לשנה, על פי איגוד תעשיית המוליכים למחצה (SIA) שבסיסו בארה"ב. על רקע ביקוש גבוה יותר והמחסור העולמי המתמשך בשבבים המוטמעים בטכנולוגיות החיוניות של ההווה והעתיד, התעשייה שלחה 1.15 מיליון יחידות מוליכים למחצה בשנה שעברה."
"בשנת 2021, סין עלתה על כל שוק אחר בעולם והיוותה יותר משליש ממכירות השבבים העולמיות, כולל מוצרים אנלוגיים, לוגיקה וזיכרון עם כמעט 193 מיליארד דולר. הנתונים ביטאו את תפקידה המרכזי של כלכלת הצרכנים הגדולה בעולם בחיזוק שוק המוליכים למחצה העולמי באמצעות מאמץ של אומה שלמה לקדם את מגזר השבבים של בייג'ינג. בכל המגזרים – משלים, IDM, ייצצוור ו-OSAT – חברות סיניות הראו צמיחה חזקה."
"ההחלטה האמריקנית גרמה למחסור בשבבים"
"סמכותה של ארה"ב להגביל את גישתה של סין לשבבים מתקדמים טלטלה את השוק, פגעה בייצור השבבים וגרמה למחסור במוליכים למחצה ברחבי העולם. מכיוון שדרישות השבבים למכשירי 5G היו צפויות להקפיץ את הביקוש ב-40% ל-80%, הניסיון של ארה"ב להתחרות בסין הוסיף לחץ על יצרניות המוליכים למחצה."
לדברי עזאם: "הדחיפה של אמריקה להפוך את המיקרו-אלקטרוניקה לסוגיה של ביטחון לאומי וגיאופוליטיקה; הסנקציות שלהם על יצרנית השבבים ויצרניות הסמארטפונים הגדולות ביותר בסין SMIC ו-Huawei ומלחמת הטכנולוגיה שלהם אילצה את הלקוחות להעביר את ההזמנות שלהם לספקים אחרים ויצרה בלגן בשוק."
"יצרניות הרכב, שכבר התמודדו עם תקלות בשרשרת האספקה בגלל המגפה, נפגעו קשות מהמחסור בשבבים ומההסלמה במלחמת הסחר של ארה"ב עם סין. יצרניות רכב בינלאומיות מובילות רבות כמו פולקסווגן, ב.מ.וו, ניסאן ופורד קיצצו את קצב הייצור שלהן. ירידת הייצור פגעה קשות במכירות טויוטה כאשר רווחי יצרנית הרכב הנמכרת ביותר בעולם הצטמקו ב-21% ברבעון האחרון של 2021."
בהמשך המאמר מצטטים הסינים את שרת האוצר האמריקנית ג'נט ילן שאמרה כי "שליש מהאינפלציה בארה"ב היא חדשה" וכי "הדבר נובע מהמחסור במוליכים למחצה". זאת בנוסף לאזהרה שהיעדר זמינות של שבבים הוריד נקודת אחוז שלמה מהתמ"ג ב-2021."
לסיכום כותב עזאם: "מומלץ לממשל ביידן להפסיק להגביל את שיתוף הפעולה הטכנולוגי בין סין לארה"ב, שבתורו חוסם את היתרון הטכנולוגי של ארה"ב עצמה ומניע את האינפלציה גבוה יותר. נשיא ארה"ב צריך להבין שהדיכוי של אמריקה את החברות הסיניות לא יניב שום תוצאות מלבד תמיכה במדינות אחרות שינצלו את המצב ויגבירו את כוחן בשוק השבבים. סיום גישה אנטי-טכנולוגית זו עשוי לסייע לארה"ב לחדש את שיתוף הפעולה הטכנולוגי עם סין ולהשיג יתרונות הדדיים."