היום אנו שמחים לארח במדור “חמש עם…” את שי און, מייסד שותף ונשיא חברת ההזנק AKEYLESS המתמחה בפתרונות אבטחת מידע בענן. בראיון בלעדי ל-Chiportal אומר שי: "המשבר מוכיח ביתר שאת את הפגיעות והרגישות של תעשיית ההייטק הישראלית אשר מוטת יצוא והשקעות מחו"ל באופן מוחלט. על ממשלת ישראל לעודד את שוק ההון המקומי להשקיע בהיי טק הישראלי, לתת עדיפות ברורה לתוצרת היי טק כחול לבן ולהציע פתרונות מימון ביניים למניעת פיטורי עובדים". לפניכם הראיון המלא והמענין עם שי און:
1. כיצד מתמודדת חברתך עם משבר הקורונה? (האם פיטרתם עובדים, צמצמתם פעילות וכו')
אנחנו לא פיטרנו עובדים אלא להיפך, מגייסים. אנו פועלים עפ"י תכנית ומתווה שהגדרנו כבר לפני כשנה ולשמחתי דאגנו מבעוד מועד לגייס כסף שתומך בכך. אנו מנצלים את המצב לחיזוק הטכנולוגיה והמוצר, והתארגנות אופרטיבית ושיווקית טובות יותר לקראת פתיחת השווקים מחדש.
2. איזה טיפ ניהולי להתמודדות עם המשבר אתה יכול לתת למנהלים אחרים בהייטק?
במיוחד בתקופה כזו נדרש לבדוק בקפדנות את ההוצאות, לבחון שוב ושוב כדאיות של כל מהלך ולרדת לפרטים הקטנים ביותר, מתוך ראייה ברורה של הטווח הקצר בעדיפות על פני יעדים רחוקים יותר.
3. האם בעקבות משבר הקורונה אתה רואה עליה בביקוש ובצרכים לפתרונות אבטחת מידע? האם יש לכם פתרון יעודי לנושא?
אין ספק שהמודעות לסכנות הנובעות מאבטחת מידע לקויה עלתה בסדר גודל לעומת התקופה הקודמת. אנו רואים ביקוש גדל והולך לפתרונות אבטחת מידע ובמיוחד לסביבת הענן. המעבר לענן איננו יותר בבחינת אופציה נחמדה, אלא חלק אינטגרלי מתוכנית העבודה של כל ארגון בינוני ומעלה. משבר הקורונה הביא עמו שינוי מהותי של דפוסי העבודה וההרגלים, אשר מחייבים עבודה מרחוק והתייעלות תפעולית. אלו גורמים להאצה מוגברת של אימוץ טכנולוגיות ענן. המוצר שלנו (www.akeyless.io) מספק פתרון מוביל וייחודי מסוגו לניהול והצפנת "סודות" בענן (סיסמאות, טוקנים, מפתחות, וכד) אשר הכרחיים לתקשורת בין מכונות ומשתמשים בסביבת הענן. באמצעות המוצר ניתן לייעל מאד ולהוזיל את תפעול תשתית הארגון בענן, תוך כדי אבטחת מידע מרבית.
4. האם אתה צופה שינויים בהייטק ו/או בעולם העסקי בעקבות המשבר או שהכל יחזור לקדמותו?
אני בהחלט צופה שתהליכים עסקיים כגון תהליכי מכירה ישתנו ללא היכר. גם לאחר פתיחת השמיים מחדש, אני משוכנע שחלק גדול מהקשר עם הלקוחות יתבצע אונליין, והדבר לא ייחשב יותר כהבעת זלזול או בעייתי. משבר הקורונה נתן גושפנקא סופית לעולם האונליין בכל הקשור לתהליכים עסקיים. חשיבות המגע האישי בין לקוח וספק תרד פלאים. זה גם יהפוך את תהליך המכירה לקשה יותר ותחרותי יותר כיוון שמשמעות הקשר האישי תרד. שיחות לא פורמליות יהפכו לנדירות יותר וטיסות תדירות של אנשי מכירות ירדו משמעותית לדעתי.
5. מסקנות כלליות ותובנות שלך ממשבר הקורונה (מה היית צריך לעשות אחרת, מה צריכה לעשות ממשלת ישראל למען התעשיה, מה הציפיות שלך מספקים, לקוחות, עובדים?)
המשבר מוכיח ביתר שאת את הפגיעות והרגישות של תעשיית ההייטק הישראלית אשר מוטת יצוא והשקעות מחו"ל באופן מוחלט. על ממשלת ישראל לעודד את שוק ההון המקומי להשקיע בהיי טק הישראלי, לתת עדיפות ברורה לתוצרת היי טק כחול לבן ולהציע פתרונות מימון ביניים למניעת פיטורי עובדים.