לדבריה, השבועיים הראשונים היו קשים אך מאז חזרנו לפעילות מלאה". המשרדים ביוקנעם פעלו כל הזמן. החברה גייסה כספים וסייעה לחברי קיבוץ ניר עוז
עם פרוץ המלחמה, שהחלה עם פלישת אלפי אנשי חמאס ל-21 יישובים וכמה מחנות צבא בעוטף ורצח של 1,200 ישראלים, נערכנו גם אנחנו ב-CHIPORTAL למצב החרום. מדי יום נביא לכם ראיונות עם בכירים בתעשייה שמספרים איך המלחמה תפסה אותם ואת החברה שהם מנהלים וכיצד הם תורמים למאמץ המלחמתי. הפעם מתראיינת יעל רן, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת רמון ספייס.
מה מצב החברה שלכם? האם אתם ממשיכים לעבוד ולספק מוצרים ללקוחות ברחבי העולם?
"החברה ממשיכה פעילות כרגיל. זה המסר שהועבר גם לעובדים שלנו בחול וגם ללקוחות. עם זאת השבועיים הראשונים היו קשים במיוחד, הרבה עובדים לא הגיעו למשרדים שלנו בהוד השרון. ביקנעם הפעילות המשיכה לאורך כל התקופה. במשרדים בהוד השרון חזרנו לפעילות במשרד אחרי השבועיים הראשונים."
מה מורל העובדים?
העובדים בארץ מושפעים מהמצב. כל אחד מגיב אחרת, יש כאלה שנמצאים בחרדה גדולה, יש כאלה שפחות, בנוסף מערכת החינוך במרכז לא עבדה בצורה רגילה ולכן לא מעט עובדים שלהם ילדים קטנים נשארו בבית.
יש נפגעים בקרב העובדים או בני משפחותיהם?
לשמחתנו אין נפגעים ישירות במעגל הראשון. "
כמה עובדים גויסו?
תשעה עובדים מגויסים אצלנו מחצית מהם סטודנטים שעובדים בחלקיות משרה אבל האחרים הם עובדים מנוסים, חלקם מנהלים ומאחר ואנחנו חברה קטנה חסרות ידיים עובדות וכולם עובדים קשה יותר. יש גם עובדים שבני הזוג שלהם מגויסים וגם הם מגיעים פחות למשרד מה שגם משפיע על עומס העבודה. איך זה משפיע על תפקוד החברה?
האם אתם זקוקים לסיוע בכח אדם או בכל דבר אחר?
"יש מחסור בעובדים אבל העובדים שנותרו נותנים מעצמם אקסטרה כך שעדיין מסתדרים."
האם יצא לכם לתרום למען חיילי צה"ל או תושבי הדרום בכסף או במצרכים?
"מעבר למה שהעובדים עושים בצורה עצמאית כחברה גייסנו כספים לקיבוץ ניר עוז, גייסנו כסף לציוד לחיילים, גם למגויסים שלנו, אספנו ציוד לחיילים ולמפונים, אנחנו יוצאים השבוע לעזור בקטיף בשדה אנחנו מקפידים להזמין ציוד ו/או מתנות לעובדים ממשקים חלקאיים בדרום ומדפוס בארי."
האם קיבלתם תגובות מלקוחות/שותפים עסקים ברחבי העולם?
"בשבוע הראשון התקבלו מיילים מספקים שהביעו צער על האירוע ורצו לדעת שאנחנו בסדר."