גיא אזרד מנכ"ל מארוול ישראל מסביר בהרצאתו המתוכננת בכנס ChipEx2022 כי מהפך ההנהלה ב-2015 הפך את החברה ממובלת למובילה המתמקדת בטכנולוגיות הייצור המתקדמות בכל רגע נתון
מארוול היא היום אחת מעשר חברות השבבים הגדולות, ובמגזרים מסויימים (איחסון, אלקטרואופטיקה ושירותים למפעילי תקשורת 5G), היא אפילו מובילה. לפני שמונה שנים בלבד היתה החברה בהפסדים עצומים ועתידה נראה עגום. באותה שנה התחלפה ההנהלה והתחלפה האסטרטגיה – מחברה מובלת לחברה מובילה. שווי השוק שלה בבורסה זינק באותן שמונה שנים מ-3.5 מיליארד דולר ל-80 מיליארד דולר. במונחים של הכנסות – מ-2.9 מיליארד דולר בשנת 2020 ל-4.4 מיליארד דולר בשנת 2021, והאנליסטים צופים לה השנה הכנסות של כ-6 מיליארד דולר. מדובר בצמיחה אדירה – כמעט הכי מהירה בענף.
"הבסיס לצמיחה הוא השקעה בטכנולוגיה ורכישות. מארוול משקיעה בטכנולוגיה כדי לייצר נתח שוק וערך שוק משמעותי, ואפשר להגיד שאפילו במצבה היום זה רק קצה הקרחון." מסביר אזרד. "כיום מארוול ממוצבת כאחת המובילות בכל פרמטר בתחומי הרכב, דטה סנטר, מיחשוב ארגוני וציוד לספקי תקשורת."
"מאז 2015 השקיעה מארוול סכומי עתק בטכנולוגיות ובחדשנות – בצורה של רכישות וגם בדרך טבעית, ובמיוחד דאגנו לחבר את כל הטכנולוגיות המקוריות ואלו שבאו עם הרכישות כדי לייצר ערך. אם בעבר פיגרנו ולא הצענו ללקוחותינו את טכנולוגיות הייצור המתקדמות ביותר, הפעם היינו החברה הראשונה שהוציאה טייפאאוט בטכנולוגית 5 ננומטר וכך נעשה גם כשיתאפשר בטכנולוגית 3 ננומטר."
חוק מור מת, הצורך בהמשך השיפור לא
"אי אפשר להסתמך רק על עוצמת המעבדים, מסביר אזרד. חוק מור נעצר, והגידול ביכולת החישוב מביא בצידו גם הגדלה משמעותית של העלויות. אמנם אנחנו ממשיכים להיות בין הראשונים בגל טכנולוגיות הייצור אבל לא פחות מכך הגענו להישג בעזרת השקעה בהמון IPS ואנחנו צריכים להוציא יותר מה-IP שלנו כי המעבדים לבד לא מספים את השיפורים הדרושים. ההשקעה המאסיבית ב-IP היתה בתחומי ההתמקדות שלנו, ומחברה שנגררת אחרי השוק כיום אנחנו מוכרים הכי הרבה מוצרים בתחומים בהם אנו פועלים."
"היום צריך להשקיע בחדשנות את החדשנות ברמת הארכיטקטורה והתכנון כדי להגיע למיצוי אופטימלי של תהליך הייצור. התהליך לא נותן את הכל והשבבים מתייקרים. אחד הפתרונות הוא להפוך את השבבים למודולאריים."
מארוול ישראל היא אתר אסטרטגי להצלחה של מארוול העולמית בשנים האחרונות תוך הובלה בתחום הנטוורקינג ,איחסון ומעבדים.
הזכרת את תחום הרכב, מה הייחודיות שלכם בו?
"שוק האוטומטיב משתנה בצורה תהומית פתאום. מכונית היום היא דטה סנטר על גלגלים שדורשת יכולות עיבוד, רשת ואיחסון. השוק לכל היכולות הללו ברכב יצמח ככל שנראה יותר כלי רכב חצי אוטונומיים או אוטונומיים שידרשו יכולת עיבוד גבוהה. יש לנו חטיבה עסקית שלמה שבונה פתרונות בתחום האוטומוטיב זו אחת החטיבות הכי צומחות במארוול.
גיא אזרד ישתתף כמרצה בכנס ChipEx2022 שיערך ב-10 במאי, 2022 במרכז הכנסים Expo Tel Aviv . להשתתפות בכנס ניתן להירשם באמצעות לינק זה