החברה החליטה כמו גוגל ומיקרוסופט לפניה להפסיק את פיתוח משקפי המציאות המדומה לציבור הרחב, וגם היא תתמקד בלקוחות ארגוניים * הקורונה היתה זרז לקבלת ההחלטה
מג'יק ליפ, המפתחת משקפי מציאות מדומה מודיעה על פיטורי אלף עובדים, רבים מהם בישראל. מג'יק ליפ נחשבת לחד קרן. החברה שהוקמה בשנת 2011, והוציאה את המוצר הראשון שלה בשנת 2018 לאחר שבע שנות עבודה בהשקעה של כ-2 מיליארד דולר.
נגיף הקורונה, כך מסתבר, פוגע לא רק במערכת הנשימה של הנדבקים בו, אלא גם בתעשיות הייטק הדורשות נשימה עמוקה.
מועצת המנהלים של החברה אישרה את תוכניות הפיטורים שלה בהודעה לעיתונות המפרטת את מבנה הארגון הרחב יותר.
"השינויים האחרונים בסביבה הכלכלית הפחיתו את זמינות ההון והתיאבון להשקעות לטווח הארוך יותר", כתב המנכ"ל רוני אבוביץ, והוסיף כי "הזדמנויות ההכנסות לטווח הקרוב מרוכזות כיום בצד הארגוני."
זה שינוי שהחברה כבר הייתה בעיצומו. בעקבות קבלת פנים פושרת של המשקפים במחיר 2,295 דולרים בציבור הרחב, עשתה החברה מאמצים כדי למשוך לקוחות עסקיים. בחודש מרץ ניסתה הנהלת החברה להציג את ההתקן האישי שלה כמכשיר לעבודה מרחוק במהלך מגיפת COVID-19.
מג'יק ליפ מוסרת כי היא עדיין מפתחת את ערכות ה – Magic Leap 2 הקרובות שלה וכעת היא "מנהלת משא ומתן על שותפויות אסטרטגיות שיספקו הכנסות מניבות, ואשר המדגישות את ערכה של פלטפורמת הטכנולוגיה של Magic Leap בשוק הארגוני."
מהלך החברה מזכיר התרחשויות דומות שעברו גוגל ומיקרוסופט שהפסיקו את פיתוח משקפי המציאות הרבודה לציבור הרחב והתמקדו בשוק הארגוני.
בעוד שוק ה – AR הלביש עדיין לא צפוף יחסית, יש שמועות על כך שאפל עובדת על סוג כלשהו של התקן MR או AR שייחבשו על הראש. לפי ההערכה הם ייצאו לשוק כבר בשנת 2022.