• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    Peter Wu – Senior Director, Automotive Division, Liteon Technology

    AutoSens 2025: מערכות ADAS לומדות

    שיתוף הפעולה בין אינטל ל-AMD קורם עור וגידים. צילום יחצ

    שנה לאחר שהכריזו על שיתוף פעולה היסטורי, אינטל ו-AMD חושפות את תוצריו הראשונים ובראשם טכנולוגיית אבטחה משותפת

    אינטל מדגימים את פלטפורמת הפיתוח לרובוטים בכנס ITT 2025

    אינטל חושפת פלטפורמת Robotics AI Suite בקוד פתוח לפיתוח מהיר של רובוטים מבוססי AI

    "אני נרגש עד עמקי נשמתי ומלא הכרת תודה" כך כתב ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה לעובדיו לרגל שחרורו של אבינתן אור

    "אני נרגש עד עמקי נשמתי ומלא הכרת תודה" כך כתב ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה לעובדיו לרגל שחרורו של אבינתן אור

    משה הלל מצטרף לחברת MIPS כמנהל פיתוח עסקי לשוק הישראלי

    משה הלל מצטרף לחברת MIPS כמנהל פיתוח עסקי לשוק הישראלי

    פאב 52 של אינטל באריזונה. צילום יחצ

    אינטל חונכת את מפעל Fab 52 באריזונה ופותחת עידן חדש בייצור שבבים עם טכנולוגיית 18A

  • בישראל
    אלוף אביעד דגן, ראש אגף התקשוב בצה"ל במפגש הסיליקון קלאב, 30 בספטמבר 2025. צילום: שמואל אוסטר

    עליונות דיגיטלית בדור המערכות הלומדות: אלוף אביעד דגן הציג בסיליקון קלאב את תורת הלחימה הדיגיטלית של צה״ל

    תעשיית השבבים בישראל. אילוסטרציה: depositphotos.com

    ישראל מתבססת כמעצמת שבבים: 70 סטארטאפים פעילים, 45 אלף מועסקים ויתרון יחסי במטרולוגיה ובדיקות

    מייסדי נוירובלייד מימין לשמאל - אלעד סיטי, אליעד הלל. צילום - דייויד גארב

    נוירובלייד נסגרת, המפתחים עוברים ל-AWS

    משתתפי הפאנל במפגש הסיליקון קלאב, 30 בספטמבר 2025. מימין: עופר סמדרי, בן וולקוב, הילה זינגר והמנחה שלמה גרדמן. צילום: שמואל אוסטר

    פנל סיליקון קלאב: בינה מלאכותית בסייבר: משבר או מהפכה?

    מיקי בודאי, מנכ"ל Transmit Security במפגש הסיליקון קלאב, 30 בספטמבר 2025. צילום: שמואל אוסטר

    מיקי בודאי,  Transmit Security : "אי אפשר לסמוך עוד על קול, וידאו או תעודות – הדיפ-פייק שבר את כללי המשחק

    מערכת הטעינה אלחוטית Genesis של CaPow. צילום: אדווה שלהבת ברזילי

    CaPow קיבלה אישור CE למערכת Genesis להעברת אנרגיה בתנועה

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
  • עיקר החדשות
    Peter Wu – Senior Director, Automotive Division, Liteon Technology

    AutoSens 2025: מערכות ADAS לומדות

    שיתוף הפעולה בין אינטל ל-AMD קורם עור וגידים. צילום יחצ

    שנה לאחר שהכריזו על שיתוף פעולה היסטורי, אינטל ו-AMD חושפות את תוצריו הראשונים ובראשם טכנולוגיית אבטחה משותפת

    אינטל מדגימים את פלטפורמת הפיתוח לרובוטים בכנס ITT 2025

    אינטל חושפת פלטפורמת Robotics AI Suite בקוד פתוח לפיתוח מהיר של רובוטים מבוססי AI

    "אני נרגש עד עמקי נשמתי ומלא הכרת תודה" כך כתב ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה לעובדיו לרגל שחרורו של אבינתן אור

    "אני נרגש עד עמקי נשמתי ומלא הכרת תודה" כך כתב ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה לעובדיו לרגל שחרורו של אבינתן אור

    משה הלל מצטרף לחברת MIPS כמנהל פיתוח עסקי לשוק הישראלי

    משה הלל מצטרף לחברת MIPS כמנהל פיתוח עסקי לשוק הישראלי

    פאב 52 של אינטל באריזונה. צילום יחצ

    אינטל חונכת את מפעל Fab 52 באריזונה ופותחת עידן חדש בייצור שבבים עם טכנולוגיית 18A

  • בישראל
    אלוף אביעד דגן, ראש אגף התקשוב בצה"ל במפגש הסיליקון קלאב, 30 בספטמבר 2025. צילום: שמואל אוסטר

    עליונות דיגיטלית בדור המערכות הלומדות: אלוף אביעד דגן הציג בסיליקון קלאב את תורת הלחימה הדיגיטלית של צה״ל

    תעשיית השבבים בישראל. אילוסטרציה: depositphotos.com

    ישראל מתבססת כמעצמת שבבים: 70 סטארטאפים פעילים, 45 אלף מועסקים ויתרון יחסי במטרולוגיה ובדיקות

    מייסדי נוירובלייד מימין לשמאל - אלעד סיטי, אליעד הלל. צילום - דייויד גארב

    נוירובלייד נסגרת, המפתחים עוברים ל-AWS

    משתתפי הפאנל במפגש הסיליקון קלאב, 30 בספטמבר 2025. מימין: עופר סמדרי, בן וולקוב, הילה זינגר והמנחה שלמה גרדמן. צילום: שמואל אוסטר

    פנל סיליקון קלאב: בינה מלאכותית בסייבר: משבר או מהפכה?

    מיקי בודאי, מנכ"ל Transmit Security במפגש הסיליקון קלאב, 30 בספטמבר 2025. צילום: שמואל אוסטר

    מיקי בודאי,  Transmit Security : "אי אפשר לסמוך עוד על קול, וידאו או תעודות – הדיפ-פייק שבר את כללי המשחק

    מערכת הטעינה אלחוטית Genesis של CaPow. צילום: אדווה שלהבת ברזילי

    CaPow קיבלה אישור CE למערכת Genesis להעברת אנרגיה בתנועה

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
No Result
View All Result

בית מדורים אוטומוטיב מנכ”ל אינוויז ל-Chiportal: כך הצלחנו להגדיל את הביצועים של מערכת הלידאר פי שלושים

מנכ"ל אינוויז ל-Chiportal: כך הצלחנו להגדיל את הביצועים של מערכת הלידאר פי שלושים

by אבי בליזובסקי
19 אפריל 2021
in אוטומוטיב, עיקר החדשות
עומר כילף, מנכ"ל אינוויז טכנולוגיות צילום: יחס"צ

עומר כילף, מנכ"ל אינוויז טכנולוגיות צילום: יחס"צ

Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

וגם: השותפים בספאק אהבו את האופי הישראלי של "כשלא נותנים להיכנס מהדלת נכנסים מהחלון" ואת המקור שלו ביחידה 8.1

חברת אינוויז, הכריזה על חיישן ה-LiDAR מהדור החדש, InnovizTwo, שלהערכתה מספק ביצועים טובים פי 30 מחיישן הדור הראשון, InnovizPro, וניתן לייצר אותו במחיר נמוך בכ-70% בהשוואה למחיר של InnovizPro. החיישן פועל באורך גל של 905 ננומטרים ומיועד לשימוש בכלי-רכב רגילים ואוטונומיים. העיבוד נעשה לאחר מכן על מחשב רכב רגיל לבחירת הספק (לדוגמה החברות שמספקות את הרכיבים לב.מ.וו), באמצעות כלים שפיתחה אינווייז.

בראיון לאתר Chiportal מסביר מנכ"ל אינוויז עומר כילף כיצד החברה עשתה זאת, אך תחילה הוא מסביר כי מה שחשוב יותר הוא עצם חשיפת הביצועים: "אנו מפרסמים את ביצועי המערכת. אני מדבר עכשיו עם לא מעט אנליסטים ועיתונאים ונוכחתי שקיים בלבול בתעשיה לגבי הלידאר ומה אפשר לעשות איתו. זאת בשל חוסר השקיפות של השחקנים לגבי הביצועים של המוצרים שלהם. אבל בסופו של דבר מדובר בחיישן, שהוא מוצר טכני ויש לו מפרטים מאוד מדוייקים, ולא חוויית משתמש שהיא גורם סוביקטיבי יש לו רזולוציה, יש לו שדה ראיה – דברים שקל מאוד להסביר. ובכל זאת הרבה מאוד מההחברות המפתחות לידאר מסתירות את הנתונים הללו. זה מאוד לא סטנדרטי לבוא ולחשוף את ה-Spec בצורה כל כך ברורה מכיוון שכך אנו נותנים למחרים לדעת עם מה אני עומד לצאת לשוק ועכשיו כאילו שמתי להם למטרה לשאוף אליה. אני לא מודאג משתי סיבות : הוא כבר טוב בהרבה מהמוצרים המתחרים, והוא גם חזק פי שלושים מהדור הקודם – InnovizPro.

בסופו של דבר אנחנו חברת סיסטמם ולא רק חברת שבבים, לכן אנחנו יכולים להגדיל את הביצועים באמצעות התקדמות במקביל של כל הרכיבים. למשל המערכת האופטית ואת החיישנים – כל אחד מהמרכיבים עבר שיפור בין פי 2 לפי 5, והתוצאה הסופית היא שיפור גדול בביצועים. לדוגמה שדה הראינה גדל מ-115 על 25 ל-125 על 40, אבל גם הרזולוציה הרבה יותר גדולה, לכן אנחנו יכולים לספק הרבה יותר פרטים.

שיפור נוסף היה סינון קרני השמש שמהוות רעש למערכת שמפריע לה להבין מה מתרחש בכביש ובסביבתו. מכיוון שאלו פוטונים שמגיעים באופן רציף בתדירות ידועה הצלחנו להפחית את ההשתקפות. גם הקטנת הרעש מאפשרת שיפור של המוצר. בנוסף, הצלחנו גם להגדיל את היעילות התרמית של המערכת. עוד דרך להוזיל את הייצור (ב-70% כאמור) היא להקטין את מספר החיישנים – לדוגמה סורק אחד במקום שניים וגם הוא יעלה כמחצית מהסורקים הקודמים כלומר כבר יש שיפור של 75% במחיר הסורקים.

"היפה בכך שאנו חברת סיסטם הוא שיש פה הרבה אנשים שעובדים על הרבה מאוד רכיבים שבסוף משולבים מתוך המוצר הסופי. מספיק שכל אחד משפר את הביצועים לפי 1.5, כבר מגיעים לשיעור שיפור גדול אבל היו גם כאלו שהתעלו על עצמם ושיפרו את הביצעוים של הרכיבים שלהם אפילו פי 5. בכלל הצלחנו להוריד את כמות הרכיבים בכלל והרכיבים האופטיים בפרט וכך הצלחנו להגדיל גם את שדה הראיה פי 2, וגם את הרזולוציה של התמונה."

"ובסוף, הלידאר מיוצר באופן אוטומטי על ידי רובוטים, כי אסור שיד אדם תיגע במוצר שמשפיע על בטיחות הנסיעה. מכיוון שמדובר במערכות SOLID STATE אפשר למכן את כל התהליך. בדור החדש יש פחות רכיבים ולכן הייצור יהיה אפילו יותר קל."

שובו של ענף הרכב

בשנה שעברה הספידו את ענף הרכב, ואמרו שבגלל הירידה ברכישת מכוניות, חברות הרכב יפחיתו את ההשקעה במו"פ והנה אנו רואים דווקא פריחה, שבאה לידי ביטוי בין היתר בחברות רבות, ובהן גם חברות ישראליות המפתחות לתחום הרכב שנכנסו לבורסה בשוויים גבוהים בשיטה המכונה SPAC.

כילף נותן לכך הסבר: "כל עוד יש בשוק שחקנים כמו טטלה ועוד כמה newcomers שגורמים לשינויים בתחום. החברות הגדולות מבינות טוב מאוד שאסור להן לשקוע בתרדמת אז הן זזות מהר."

בתשובה לשאלה עד כמה אנחנו קרובים למכונית אוטונומית מלאה אמר כילף: "אחנו בשלב של 90/10. כלומר הטכנולוגיה כבר קיימת עכשיו צריך לסיים עם עשרת האחוזים המעצבנים. בעיקר מדובר בתיקוף הטכנולוגיה במקרי קצה, וייקח הרבה זמן לערוך את הניסויים הללו. זה מה שבעצם מעכב את הטכנולוגיה."

"כחברת ראייה מלאכותית, באינווייז שוקדים כל הזמן על הכנת קטלוג של עצמים מסוגים שונים בוודאות גבוהה ככל האפשר. אנחנו לא אלה שמפתחים את מערכות הנהיגה האוטונומיות בעצמנו. החברים שלנו בב.מ.וו ואנחנו נסים את המערכות בכל מיני סביבות. צריך לדעת להבדיל בין משאית לטרקטורון, או כפי שביקשו מאיתנו הלקוחות בסין – לזהות כלי רכב תלת גלגליים."

איך זה להיות מנכ"ל של חברה בורסאית?
ההרגשה היא בין שקט נפשי לבין הפרעה עצבית תודה זה כזה פתאום אני מקבל אימייל מאנשים שאני לא מכיר שכותבים לי " השקעתי במניה מה קורה". פתאום אתה מוצא את עצמך חשוף לכל מיני אנשים זה סיטואציה מעניין תודה מן הסתם אני לא יכול להגיד שום דבר שהוא לא פומבי".

שואלים אותי אם לא אני לא מוטרד מהדוחות הרבעוניים. אני מתהלך עם תחושה של רוגע. בסופו של דבר החברה תהיה טובה ואנחנו מצליחים. יש לנו שותפים טובים ובפרט ב.מ.וו ומרצדס.

בתחילת חודש אפריל 2021 החלה אינוויז להיסחר בבורסת נסד"ק בעקבות מיזוג עם חברת ה-SPAC האמריקאית Collective Growth Corporation. שאלנו את כילף איך הוא מסתדר עם המשקיעים הללו? "מדובר באנשים בעלי וותק בתעשייה, אחד מהם מגיע אחרי הרבה שנים בחברת פורד, הם מבינים מה זה ביזניס ומאמינים בצוות ובטכנולוגיה שלנו. הם מבינים מה המשמעות של טכנולוגיה שמגיעה מ-8.1. נראה לי שזה מה שתפס אותם. אני מכנה זאת relentless – האופי הישראלי של אם סוגרים לך את הדלת אני מנסה להכנס מהחלון. במהלך חצי השנה שאנחנו עובדים ביחד הם ראו אותנו בכל מיני מקומות שבהם אנחנו פועלים בשיטת קומנדו, היכן שצריך כדי לגרום לדברים לקרות . המנהלים של Collective Growth אוהבים את האופי הזה." הסביר כילף.

תגיות לידארעומר כילאףאינוויז
אבי בליזובסקי

אבי בליזובסקי

נוספים מאמרים

Peter Wu – Senior Director, Automotive Division, Liteon Technology
אוטומוטיב

AutoSens 2025: מערכות ADAS לומדות

נציגי Toby, Texas Instruments, D3 Embedded ו-HTC במסיבת העיתונאים בכנס AUTOSENS/InCabin שהתקיים בברצלונה, 8 באוקטובר 2024. צילום: אבי בליזובסקי
אוטומוטיב

פוקחים עין על ערנות הנהג

יונדאי. אילוסטרציה: depositphotos.com
אוטומוטיב

יונדאי מוביס וחברות שבבים קוריאניות מקימות שרשרת ערך מקומית לשבבים לרכב

כריס ואן דאן אלזן, בכיר בתעשיית הרכב העולמית, מונה כחבר דירקטוריון. צילום ארבה
אוטומוטיב

ארבה רובוטיקס: כריס ואן דאן אלזן, בכיר בתעשיית הרכב העולמית, מונה כחבר דירקטוריון

הפוסט הבא
PowerStream 160Ka. צילום יחצ גילת

גילת קבלה הזמנות בהיקף של מעל ל-20 מיליון דולר לתמיכה בקבוצת לוויינים במסלול לווייני נמוך (LEO)

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • הידיעות הנקראות ביותר
  • מאמרים פופולאריים

הידיעות הנקראות ביותר

  • נוירובלייד נסגרת, המפתחים עוברים ל-AWS
  • ישראל מתבססת כמעצמת שבבים: 70 סטארטאפים פעילים, 45…
  • משה הלל מצטרף לחברת MIPS כמנהל פיתוח עסקי לשוק הישראלי
  • אינטל חושפת את Clearwater Forest: מעבד שרתים חדש עם…
  • "אני נרגש עד עמקי נשמתי ומלא הכרת תודה" כך…

מאמרים פופולאריים

  • אריק שמר:"מאד מעניין אותי לפתור בעיות".…
  • הפנים הפחות מוכרות של דב מורן: מבחינתי המכירה של M…
  • הקאמבק הגדול של השיחה הטלפונית
  • גרפן 2026: האם הגענו לשלב בו יחליף את שבבי הסיליקון?
  • עסקת אינטל טראמפ – האם מדובר בהימור אסטרטגי או בצעד נואש

השותפים שלנו

לוגו TSMC
לוגו TSMC

לחצו למשרות פנויות בהייטק

כנסים ואירועים

כנסים ואירועים

כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

לחץ לפרטים

הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


    • פרסם אצלנו
    • עיקר החדשות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • בישראל
    • צור קשר
    • צ'יפסים
    • Chiportal Index
    • TapeOut Magazine
    • אודות
    • מאמרים ומחקרים
    • תנאי שימוש
    • כנסים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫שבבים‬
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

    השותפים שלנו

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    No Result
    View All Result
    • עיקר החדשות
    • בישראל
    • מדורים
      • אוטומוטיב
      • בינה מלאכותית (AI/ML)
      • בטחון, תעופה וחלל
      • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
      • ‫יצור (‪(FABs‬‬
      • ‫צב"ד‬
      • ‫שבבים‬
      • ‫רכיבים‬ (IoT)
      • ‫תוכנות משובצות‬
      • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
      • ‫‪FPGA‬‬
      • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • תקשורת מהירה
    • מאמרים ומחקרים
    • צ'יפסים
    • כנסים
    • Chiportal Index
      • אינדקס חברות – קטגוריות
      • אינדקס חברות A-Z
    • אודות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • TapeOut Magazine
    • צור קשר
    • ChipEx
    • סיליקון קלאב

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס