המניות של אפל עלו בשבוע החולף כאשר המשקיעים עיכלו חדשות מפתיעות. השמועות על כך שחברת הטכנולוגיה נכנסת לתחום המכונית החשמלית שבו וגברו ואפילו ננקב בתאריך – 2024. כך לפחות צוטטו מקורות בסוכנות הידיעות רויטרס.
לפי הידיעות אפל עובדת זמן רב על פרויקט בשם טיטאן, המתמקד בפיתוח רכב חשמלי.
לדברי האנליסטים, הסודיות סביב תוכניות של מוצרים חדשים היתה תמיד מרכיב מרכזי באסטרטגיה התחרותית של אפל. עם זאת החדשות על התוכניות הפוטנציאליות של אפל להיכנס לתחום הרכב החשמלי צצו לראשונה ב-2014, אך ככל שהזמן עבר, דווח כי אפל נטשה את הרעיון של בניית מכונית ובמקום זאת התמקדה בתוכנה לרכב. כעת מדווחים מקורות רויטרס כי אפל שוב מחפשת לבנות רכב חשמלי משלה לשוק ההמוני.
לדברי אותם מקורות, הזרז העיקרי לעניין מחדש של אפל על פי הדיווחים בתכנון רכב חשמלי מאפס הוא פיתוח עצמי חדש של סוללת monocell שעשויה להפחית את עלות ייצור הסוללה ולשפר את טווח הנהיגה. ואולם הם מבקשים להרגיע את ההתלהבות ולהזכיר למשקיעי אפל שהחברה כבר ביטלה תוכניות בעבר, וגם אם אפל אכן תתחיל לייצר רכב חשמלי ב-2024, יקח זמן עד שהיא תוכל להוכיח בניית רווחיות למכוניות בייצור המוני.
לפי הדיווח אפל החליטה לצרף שותפים חיצוניים שייצרו מרכיבים של המערכת, כולל חיישני לידאר, אשר מאפשרים למערכות נהיגה עצמית לקבל תמונה תלת ממדית של הכביש.
ואולם מהצד השני כותב האנליסט קולין ברנדן במאמר ב-EETIMES כי אין להתפלא על כך שאפל לוקחת את הזמן ומפתחת משהו שיכבוש את השוק.
" אנחנו יכולים לראות את אסטרטגיית החומרה של אפל – היא בוחנת מה התחרות עושה, יודעת בדיוק מה הצרכן בשוק ההמוני רוצה ואז פשוט עושה את זה טוב יותר מכל אחד אחר. מי שצריכה להיזהר היא חברת טסלה. ברור מאיזו חברת רכב אפל כבר צופה ולומדת זה מסביר את ה הדיווחים האחרונים בהם מצטט אילון מאסק אומר ששקל למכור טסלה לאפל כאישור הברור ביותר האפשרי לפיתוח iCar."
"טים קוק לא צריך את טסלה. פתאום כל יצרנית רכב נכנסת למקטע הרכב החשמלי (EV). יש BMW EX , פורד מוסטנג מאך-אי, פורשה טייקאן ופולקסווגן ID4. פורד, ג'נרל מוטורס וריביאן עובדות על משאיות חשמליות. אם טסלה יכול לייצר רכב חשמלי, גם אפל יכולה לעשות זאת, וכל מי שרוצה להמר נגד החבר'ה בקופרטינו צריך תחילה להגיע לבתי הקברות שבהן שוכנות חברות כמו Jawbone, נוקיה וריו."