לאור הסימנים שאפל מעלה את יעדי ייצור ה-iPad שלה כדי לענות על הביקוש האדיר, גם iSupply מעריכה מחדש את תחזיתה לגבי המשלוחים של המכשיר ומעלה אותה בהתאם
.
iPad: יעד ייצור חדש |
לאור הסימנים שאפל מעלה את יעדי ייצור ה-iPad שלה כדי לענות על הביקוש האדיר, גם iSupply מעריכה מחדש את תחזיתה לגבי המשלוחים של המכשיר ומעלה אותה בהתאם.
כעת צופה iSupply, כי אפל תמכור 12.9 מיליון מחשבי iPad ב-2010, עלייה מהתחזית הקודמת שפורסמה באפריל למכירות של 7.1 מיליון יחידות. המשלוחים יצמחו ל-36.5 מיליון ב-2011 ול-50.4 ב-2012, מעריכה כעת חברת המחקרים.
"מתברר שה-iPad הופך להיות ה-'צעצוע' ההיסטרי של חגי 2010, עם ביקוש שצפוי כי יחרוג במידה רבה מיכולות האספקה", ציינה רונדה אלכסנדר, מנהלת מחקר ב-iSupply. "אפל העבירה את יעדי ייצור ה-iPad שלה לספקים ברחבי אסיה. כפי שהעריכה iSupply בתחזית הראשונה, המפתח להמשך ההצלחה יהיה כמה מהר תגיב אפל לבעיות שיתעוררו והאם תוכל החברה לגרום לספקים לענות על הביקושים. ההאצה של אפל בייצור הרכיבים מעידה כי החברה העלתה את יעדי ייצור ה-iPad שלה ל-2010. המחקר האחרון שלנו מראה, כי יש ייצור גדול בהרבה מן הצפוי לפחות לגבי שני רכיבים: פאנלים למסכי LCD וזיכרון פלאש NAND".
"אנחנו מאמינים כי ההגבלה היחידה למכירות ה-iPad היא הייצור ולא הביקוש", הוסיפה אלכסנדר. "אפל נקטה גישה מבוקרת מאוד לגבי החדרת המוצר לשווקים חדשים, כשמגבלות הייצור הן הבלם העיקרי להתרחבות המכירות של ה-iPad".
iSupply סבורה, שאפל תצליח להגיע ליעדי המכירות ב-19 המדינות שהכריזה כי תפיץ בהן את המכשיר ב-2010. אפל אמנם יכולה להגביר את יעדי ייצור המכשיר ב-2010, טוענת iSupply, אך היא מסתכנת בהקרבת הפיקוח שלה על האיכות, לכן, חברת המחקרים מעריכה כי אפל תישאר צמודה ליעדים שהציבה, אך מכינה את הקרקע להרחבת הייצור ב-2011.
כדי להניע את הגידול במכירות, אפל בוודאי תרענן את תכונות ה-iPad באפריל 2011, וסביר כי השינויים יכללו מצלמה והרחבה של קו המכשירים, כולל מסכים במידות נוספות.
מכל מקום, עם נתח שוק של 84% ב-2010, ה-iPad הוא בעצם שליט השוק, וצפוי כי ימשיך להיות כזה לפחות עד 2012, מעריכה iSupply. אסוס ואייסר צפויות להשיק מחשבי לוח ברבעון הרביעי של 2010, ויצטרפו לשורה ארוכה של חברות, כמו דל, JooJoo ועוד, אך התחרות האמיתית מצד המתחרות לא צפויה להיות משמעותית לפני 2011, כש-HP וחברות נוספות תצטרפנה לזירה.
האתגר העיקרי של המתחרות יהיה בעיקר סביב היישומים שיתאימו למכשיר ופחות סביב החומרה שלו. כמו שהיה עם ה-iPhone – המתחרות מנסות כעת בקדחתנות להיות כמו ה-iPad.
{loadposition content-related} |