לפני כשבוע הודיעה החברה על החמצה של תחזית ההכנסות לרבעון השני, ועל הפסקת אספקת תחזיות חדשות וביום שישי אף קיבלה מכתב התראה מבורסת נאסד"ק בשל ירידת שער המניה מתחת לדולר בשלושים ימים ברציפות
חברת אוטונומו (נאסד"ק: OTMO) הודיעה בסוף השבוע שעבר כי קיבלה הודעה בכתב ממחלקת כישורי הרישום של נאסד"ק מיום 23 באוגוסט 2022, המעידה על כך שהחברה אינה עומדת עוד בחוק הרישום של נאסד"ק בשל ירידת שער המניה מתחת לדולר במשך שלושים ימים רצופים.
אתר כלכליסט פרסם אתמול כי החברה עומדת לפטר עשרות רבות של עובדים מתוך ה-200 שהיא מעסיקה, רובם במרכז הפיתוח בהרצליה.
אוטונומו המנהלת זירת מסחר לכלי רכב מקושרים, הונפקה לפני כשנתיים לאחר מיזוג עם חברת ספאק ונסחרה בשווי של 1.26 מיליארד דולר – ושער מניה של 9.2 דולר. בספטמבר שעבר היא עוד הספיקה לחזור ל-8 דולר לאחר הירידות מיד עם ההנפקה, אך בעקבות סדרת דוחות כספיים מהם עלה כי החברה אינה עומדת ביעדים כשהאחרון בהם פורסם לפני כשבועיים, היא ממשיכה לרדת. ביום ב' האחרון היא נסחרה בשער של 0.45 דולר, ובשווי כולל של כ-60 מיליון דולר, שווי זניח ביותר. בתחזית שהתלוותה כאמור לדוחות הרבעון השני הודיעה החברה כי החמיצה את תחזית המכירות שלה לרבעון השני, וכי לא תיתן עוד תחזיות עד להודעה חדשה.
עם זאת בהודעה של אוטונומו נאמר כי להודעה מהנאסד"ק אין השפעה מיידית על רישום המניות, והמניות ימשיכו להיסחר בשוק ההון של נאסד"ק תחת הסמל "OTMO". עם זאת החברה נדרשת להראות ב-180 הימים הבאים עשרה ימים רצופים של מסחר במחיר של מעל דולר אחד כדי לבטל את האזהרה.
הנתונים הללו לא באו בהפתעה גמורה. בראיון ל-TECH12 שהתפרסם ב-22 במרץ 2022 בעיצומה של הקריסה אמר וולקוב: "העולם באמת השתנה בחצי השנה האחרונה. מי כמוני יודע. מצד שני יש לנו אסטרטגיה סדורה ו-200 מיליון דולר בקופה. אנחנו עושים התאמות. האם אנחנו בודקים את קצב הגיוס שלנו? כן. האם אנחנו בודקים מחדש את היחסים עם חברות הרכב ביחס למה שקורה באוקראינה? התשובה היא כן, וזו האחריות שלי". מהניתוח בכתבה עולה כי החברה סובלת מכמה בעיות מבניות ובהן היכולת של חברות אחרות לחקות את המוצר – כולל חברות הרכב עצמן ביחד עם ההאטה בשוק הרכב גרמו לנפילה.
בראיון ל-Chiportal באפריל 2020, מעט לפני ההנפקה, אמר מנכ”ל החברה בן וולקוב כי המשקיעים מתחום הרכב רואים במערכת של אוטונומו ערך אסטרטגי והם עובדים עם החברה זמן רב. “מכוניות הופכות מחוברות וכולן מכילות צ’יפים, מה שהופך אותן לטלפון על גלגלים. גילינו שיש המון עסקים ותעשיות שמוצאות עניין רב במידע שנצבר במחשבי המכונית. האקוסיסטם של אוטונומו כולל יותר ממאה שותפים הצורכים מידע ומספקים מגוון עשיר של שירותים, כגון שירותי חירום, תנועה ומיפוי, תדלוק על פי דרישה, חניה, תחזוקה חזויה, ביטוח מבוסס שימוש, שירותי מדיה שונים, שירותי קונסיירז שונים וערים חכמות.”