כך אמר ג'ף, מקוויי (McVeigh) מנהל מערכות Performance Client ומיחשוב ויזואלי בחטיבת התוכנה והשירותים של אינטל, שהשתתף בכנס Intel Sofware Developer שאורגן על ידי חברת מאגרי תוכנה, נציגת חטיבת התוכנה של אינטל בישראל
ג'ף, מקוויי (McVeigh) מנהל מערכות Performance Client ומיחשוב ויזואלי בחטיבת התוכנה והשירותים של אינטל |
"הכי טבעי לפתח פעם אחת אך לדאוג לכך שהיישום ירוץ NATIVE על כל מכשיר ובכל סביבה". כך אמר ג'ף, מקוויי (McVeigh) מנהל מערכות Performance Client ומיחשוב ויזואלי בחטיבת התוכנה והשירותים של אינטל, שהשתתף בכנס Intel Sofware Developer שאורגן על ידי חברת מאגרי תוכנה, נציגת חטיבת התוכנה של אינטל בישראל.
לדבריו, כאשר הופיעה לראשונה מערכת ההפעלה אנדרואיד, ההבטחה של המכונה הוירטואלית שלה, היתה שניתן יהיה לכתוב יישום פעם אחת ולהריץ אותו בכל מכשיר אלא שבדרך הקשה גילו המפתחים שאין ברירה וכדי לשפר את ביצועי היישומים אין ברירה אלא לכלול בהם רכיבי תוכנה שירוצו NATIVE על הסביבה הסופית של המכשיר, ולפיכך מתוך 1.2 מיליון יישומים בחנות של גוגל, רק כשליש הם טהורים והשאר כוללים רכיבים המותאמים לסביבות השונות של מכשירי הקצה. ולא רק אנדרואיד, כל יישום חייב לקחת בחשבון משתמשים בסביבות IOS של גוגל וחלונות של מיקרוסופט.
בהרצאתו בפני המפתחים אמר מקוויי: "תבנו את היישומים כך שיהיו חוצי פלטפורמות, פתחו יישומים סקלביליים כדי שיוכלו לנצל את יכולות המכשירים, השתמשו בכלי פיתוח חוצי פלטפורמות להגדלת הפרודוקטיביות ולבידול מאחרים."
"כדי להשיג את המטרה של כתיבה למערכת רב פלטפורמית והתאמה לכל פלפטורמה בנפרד יש צורך לבצע הפרדה ברורה בין שכבת ממשק המשתמש לבין הקוד הלוגי הרגיש לביצועים. "חישבו על כך כמו על ארכיטקטורת שרת לקוח, כאשר השרת לעולם אינו מנותק מהרשת ויש לו אפס שיהוי".
בהמשך הציג מקוויי את ערכת הפיתוח INDE של אינטל המאפשרת פיתוח חוצה פלטפורמת והטמעה על מגוון גדול מאוד של מכשירים, ארכיטקטורות ומערכות הפעלה. התוכנה מאפשרת פיתוח תוכנות שירוצו באופן טבעי על מערכות ההפעלה וה-IDE הרצויים למפתח. כמו כן היא כוללת כלים וספריות עקביים לארכיטקטורות אינטל ו-ARM.
בראיון שערכתי עמו שאלתי האם שמעתי נכון – שאינטל תומכת בפיתוח לסביבת ARM, ועל כך ענה מקווי: "בהרצאה תיארתי את קו מוצרי INDE שהוא ערכת כלים חוצה מערכות הפעלה וחוצה ארכיטקטורות לתמיכה בפיתוח אפליקציות NATIVE ליישומי קצה. הכלים הללו מאפשרים למנף שימוש מחדש קוד ב-C++ להפוך את הקוד הלוגי לקוד נייד עם כלים וספריות החוצים את כל הסביבות הללו. אכן אנחנו תומכים גם בסביבות ARM, המערכת שלנו כוללת כלים של צד שלישי כגון GCC, ויש לנו גם ספריות חוצות ארכיטקטורה: Threading Building Blocks – TBB שמספקת טמפלטים לביצוע קוד שירוץ בסיבות מרובות. גם כלי האנליזה שלנו תומכות בארכיקטורת ARM וב-GPU של צד שלישי.אין לנו את אותה תמיכה כי אין לנו את הINSIGHT המעמיק, אבל היעילות של הכלים שלנו טובה בהחלט."
עם כמה מערכות הפעלה השוק יכול להתמודד? אמנם כבר מזמן הספידו את מיקרוסופט אבל נראה שהיא מתחילה לחזור לתמונה, ויש כמובן את לינוקס, אנדרואיד ו-IOS. זה לא מכביד קצת על כותבי היישומים?
מקוויי. אני לא חושב שמערכת ההפעלה של ה-PC תיעלם. בזמן הנראה לעין עדיין נראה סביבת חלונות מוצקה על המחשבים האישיים והניידים, באשר לטלפונים החכמים והטבלטים, אכן יש למיקרוסופט אתגר בהתמודדות עם IOS ואנדרואיד. ההנהלה החדשה של מיקרוסופט, מתמקדת בחוויה אחידה לכל המכשירים מה- XBOX דרך מחשבים אישיים, התקני SURFACE, הטלפונים ועוד. זו אסטרטגיה חיונית. זו נראית הדרך שלהם לענות על האתגר. אנחנו באינטל תומכים בכל גרסאות חלונות ל-PC אך לחא ב-XBOX וב-WINDOWS HOME. אם הם ימזגו אותן למערכת אחת נידרש לתמוך בה."
מה התרשמותך מהביקור בארץ?
"לפני הכנס הספקתי לבקר במרכז הפיתוח של אינטל בחיפה. יש לי שם קבוצה של כ-60 מפתחי תוכנה ואני מתרשם מהכישורים הטכניים ומהלהט שלהם. הצוות כולל סטודנטים ואני יכול להעיד שמערכת האוניברסיטאות בישראל די מרשימה. סביבה עשירה לסטארטאפים והיא טובה להפריה הדדית של תעשיות בדרך שבה אנשים מייצרים יכולות חדשות. נפגשתי גם עם נציגי חברות בתחום עיבוד הוידאו והאבטחה, הביקור היה הזדמנות מעשירה עבורי."
{loadposition content-related} |