"הסוגיה הזו צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של הממשלות, אנשים שעוסקים בטכנולוגיות, ושל העוסקים בחינוך. חייבים להיות מודאגים ולבדוק מה קרה. במילים אחרות, נדרשת אסטרטגיה כדי לטפל בבעיה."
מנכ"ל פריסקייל ישראל שמואל ברקן בכנס ChipEx2015. צילום: קובי קנטור |
קיים היום פרדוקס גדול מאוד, לפיו קצב גידול הפרודוקטיביות העולמית הממוצעת קרוב לאפס וזאת למרות שבכל מדד חדשנות ישנה עליה אקספוננציאלית. כך עולה מדבריו של מנכ"ל משותף של פריסקייל ישראל, שמואל ברקן בכנס ChipEx2015, הכנס השנתי של תעשיית המיקרואלקטרוניקה בישראל.
"קצב הגידול של הפרודוקטיביות הכוללת שהיא התל"ג (תוצר לאומי גולמי) מחולק ליחידה משוקללת של עבודה והשקעה, נמצא בירידה מתמדת מאז שנת 2004 ובשנת 2013 קצב צמיחתו היה קרוב לאפס. הנתון הזה נכון גם אם עורכים הפרדה בין כלכלות מתפתחות וכלכלות מפותחות. וזאת למרות כל החדשנות וכל הטכנולוגיה.
"הסוגיה הזו צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של הממשלות, של האנשים העוסקים בטכנולוגיות, ושל העוסקים בחינוך. כולם חייבים להיות מודאגים ולבדוק מה קרה. במילים אחרות, נדרשת בחינה מחדש של האסטרטגיות בכל תחומי חיינו על מנת לטפל בבעיה."
כדי להבין מהי האסטרטגיה שתאפשר לגשר על הפער בין החדשנות והפרודוקטיביות יש צורך להגדיר את המושג. אסטרטגיה היא סדרה של תוצאות עתידיות שמביאה לשינוי והגעה ליעד. בגדול, התוצאות המצופות מצויות ברמה העליונה של האסטרטגיה (חזון וייעוד) שהיא רמת החשיבה וברמת המציאות האופרטיבית שם קוראים הדברים במציאות. צריכה להיות קורלציה בין שני סוגי התוצאות כאשר התוצאות במציאות משתנות ודינמיות וצריכות להתכנס על ציר הזמן לתוצאות החזון והייעוד".
"אסטרטגיה מנצחת היא כזו שמצד אחד מגדירה היטב את תוצאות החזון והייעוד ומצד שני גוזרת מהם תוצאות מצופות במציאות ברמה האופרטיבית בצורה כזאת שהתוצאות עצמן יניעו את הפעולות הנכונות (על ידי אנשים ודברים) בצורה יעילה ואפקטיבית על המשאבים הנכונים (אנשים ודברים) כך שהתוצאות שתכננו יתממשו". במילים אחרות במקום לחזות את העתיד בוא ניצור אותו. מימוש כזה של אסטרטגיה יכול להתאפשר אם "בתוצאות הרצויות תהיה מספיק אינטליגנציה מובנית ושהן יתקשרו עם המשאבים ועם הפעולות על המשאבים".
"האינטרנט של הדברים המאפשר תקשורת בין האנשים, דברים, ביג-דאטה והסביבה הוא הפלטפורמה שתאפשר את שדרוג האינטליגנציה של האנשים והדברים ותקשורת בין התוצאות לבין המשאבים והפעולות שמביאות למימוש התוצאות ובכך יישום של אסטרטגיה נכונה, יעילה ואפקטיבית שתסגור את הפער הקיים בין החדשנות שדוהרת קדימה לבין הפרודוקטיביות המדשדשת", מסכם ברקן.
{loadposition content-related} |