• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין בתחום השבבים. אילוסטרציה: depositphotos.com

    SIA: ארה"ב משקיעה יותר מ-10 מיליארד דולר במחקר שבבים – מפת דרכים חדשה מבטיחה שמירה על ההובלה הגלובלית

    הדמית המפעל המתוכנן של TI ביוטה. צילום באדיבות טקסס אינסטרומנטס

    טקסס אינסטרומנטס תשקיע למעלה מ-60 מיליארד דולר בהקמת מפעלי שבבים בארה"ב

    נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ. המחשה: depositphotos.com

    טראמפ מתכנן סבב חדש של מכסים – הפעם נגד תעשיות התרופות, השבבים והמינרלים הקריטיים

    טכנולוגיה בקנדה. המחשה: depositphotos.com

    מועצת השבבים של קנדה פרסמה דו"ח מיוחד בנושא חיזוק ההון האנושי של קנדה לתעשיית השבבים

    טאיוואן, מעצמת שבבים. אילוסטרציה: depositphotos.com

    טייוואן מחריפה את הפיקוח על יצוא שבבים – מכניסה את Huawei ו-SMIC לרשימת החברות האסורות

    מערכות לידאר לרכב. אילוסטרציה: depositphotos.com

    סוני מכריזה על חיישן עומק חדש לרכבי לידאר: ביצועים מתקדמים לבטיחות ודיוק במערכות נהיגה אוטונומיות

    Trending Tags

    • בישראל
      עמית בן קיש, CTO, קוונטום ארט. צילום יחצ

      קוונטום ארט שואפת להוביל את תחום המחשוב הקוונטי עם מיליון קיוביטים עד 2033

      אמיר פנוש מנכ'ל סיוה. צילום באדיבות החברה

      סיוה משיקה פתרון לשליטה טבעית ומדויקת, ללא מגע, עבור ממשקי טלוויזיה חכמה, גיימינג ובתים חכמים

      חשיפה: ההחמצה הענקית של טאואר סמיקונדקטור בהודו

      חשיפה: ההחמצה הענקית של טאואר סמיקונדקטור בהודו

      בינה מלאכותית יוצרת. המחשה: depositphotos.com

      קרן ישראל-סינגפור מזמינה שיתופי פעולה פורצי דרך בתחום הבינה המלאכותית היוצרת

      MOIA - רכבים אוטונמיים מבוססי מכ"ם של מובילאיי. צילום: קבוצת פולקסווגן

      מובילאיי במרכז מהפכת הרובוטקסי של פולקסווגן: תניע את צי ההסעות האוטונומיות של אובר בלוס אנג'לס

      פיטורים. אילוסטרציה: depositphotos.com

      גל פיטורי ההיי-טק הגלובלי של 2025 פוגע גם במשק הישראלי

      Trending Tags

      • מדורים
        • אוטומוטיב
        • בינה מלאכותית (AI/ML)
        • בטחון, תעופה וחלל
        • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
        • ‫יצור (‪(FABs‬‬
        • ‫צב"ד‬
        • ‫שבבים‬
        • ‫רכיבים‬ (IOT)
        • ‫תוכנות משובצות‬
        • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
        • תקשורת מהירה
        • ‫‪FPGA‬‬
        • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • מאמרים ומחקרים
      • צ'יפסים
      • Chiportal Index
        • Search By Category
        • Search By ABC
      No Result
      View All Result
      Chiportal
      • עיקר החדשות
        מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין בתחום השבבים. אילוסטרציה: depositphotos.com

        SIA: ארה"ב משקיעה יותר מ-10 מיליארד דולר במחקר שבבים – מפת דרכים חדשה מבטיחה שמירה על ההובלה הגלובלית

        הדמית המפעל המתוכנן של TI ביוטה. צילום באדיבות טקסס אינסטרומנטס

        טקסס אינסטרומנטס תשקיע למעלה מ-60 מיליארד דולר בהקמת מפעלי שבבים בארה"ב

        נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ. המחשה: depositphotos.com

        טראמפ מתכנן סבב חדש של מכסים – הפעם נגד תעשיות התרופות, השבבים והמינרלים הקריטיים

        טכנולוגיה בקנדה. המחשה: depositphotos.com

        מועצת השבבים של קנדה פרסמה דו"ח מיוחד בנושא חיזוק ההון האנושי של קנדה לתעשיית השבבים

        טאיוואן, מעצמת שבבים. אילוסטרציה: depositphotos.com

        טייוואן מחריפה את הפיקוח על יצוא שבבים – מכניסה את Huawei ו-SMIC לרשימת החברות האסורות

        מערכות לידאר לרכב. אילוסטרציה: depositphotos.com

        סוני מכריזה על חיישן עומק חדש לרכבי לידאר: ביצועים מתקדמים לבטיחות ודיוק במערכות נהיגה אוטונומיות

        Trending Tags

        • בישראל
          עמית בן קיש, CTO, קוונטום ארט. צילום יחצ

          קוונטום ארט שואפת להוביל את תחום המחשוב הקוונטי עם מיליון קיוביטים עד 2033

          אמיר פנוש מנכ'ל סיוה. צילום באדיבות החברה

          סיוה משיקה פתרון לשליטה טבעית ומדויקת, ללא מגע, עבור ממשקי טלוויזיה חכמה, גיימינג ובתים חכמים

          חשיפה: ההחמצה הענקית של טאואר סמיקונדקטור בהודו

          חשיפה: ההחמצה הענקית של טאואר סמיקונדקטור בהודו

          בינה מלאכותית יוצרת. המחשה: depositphotos.com

          קרן ישראל-סינגפור מזמינה שיתופי פעולה פורצי דרך בתחום הבינה המלאכותית היוצרת

          MOIA - רכבים אוטונמיים מבוססי מכ"ם של מובילאיי. צילום: קבוצת פולקסווגן

          מובילאיי במרכז מהפכת הרובוטקסי של פולקסווגן: תניע את צי ההסעות האוטונומיות של אובר בלוס אנג'לס

          פיטורים. אילוסטרציה: depositphotos.com

          גל פיטורי ההיי-טק הגלובלי של 2025 פוגע גם במשק הישראלי

          Trending Tags

          • מדורים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית (AI/ML)
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫שבבים‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • תקשורת מהירה
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
          • מאמרים ומחקרים
          • צ'יפסים
          • Chiportal Index
            • Search By Category
            • Search By ABC
          No Result
          View All Result
          Chiportal
          No Result
          View All Result

          בית מדורים אוטומוטיב כלי הרכב ייראו שונים מאוד ב-15 השנים הקרובות

          כלי הרכב ייראו שונים מאוד ב-15 השנים הקרובות

          מאת אבי בליזובסקי
          26 ספטמבר 2018
          in אוטומוטיב, ‫שבבים‬, בישראל
          Dr. Noam Arkind
          Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

          כך אומר ד"ר נועם ארקינד, מנכ"ל ארבה רובוטיקס במפגש ה-Silicon Club בספטמבר 2018, שעסק בטכנולוגיות שישנו את חיינו בעשור הקרוב. ארבה רובוטיקס מפתחת מכ"ם ברזולוציה גבוהה שיגביר את רמת האוטונומיה של המכונית.

           ד"ר נועם ארקינד, מנכ"ל ארבה רובוטיקס במפגש Silicon Club. צילום: איילת גרדמן

          כלי הרכב ייראו שונים מאוד ב-15 השנים הקרובות. כך אומר ד"ר נועם ארקינד, מנכ"ל ארבה רובוטיקס במפגש ה-Silicon Club בספטמבר 2018, שעסק בטכנולוגיות שישנו את חיינו בעשור הקרוב. ארבה רובוטיקס מפתחת מכ"ם ברזולוציה גבוהה שיגביר את רמת האוטונומיה של המכונית.

          לדברי ד"ר ארקינד, ארבה רובוטיק שהתחילה כחברת רובוטיקה החליטה להתמקד בסוג אחד, אך חשוב של רובוטים – מכוניות אוטונומיות. החברה מפתחת מכ"ם בעל ביצועים גבוהים, שיאפשרו למכונית לקבל החלטות בעצמה.

          כלי הרכב הולכים ומשתנים. בקרוב נראה הרבה יותר מכוניות חשמליות בכבישים, כך לדוגמה סין הכריזה שעד שנת 2020 כל המכוניות יוחלפו במכוניות חשמליות. שינוי נוסף הוא שכלי הרכב ידברו זה עם זה ועם הסביבה, ותהיה לכך השפעה הן על תעשיית הרכב והן על התשתיות. תלות זו מביאה עימה גם סיכון סייבר.
          כמו כן, אם כלי הרכב יקבלו את ההחלטות לבד עד לרמה שבסופו של דבר ינהגו לבד, לא יהיה טעם שכל אחד יחזיק רכב לעצמו. נראה יותר שיתוף רכבים. לפיכך כלי הרכב האוטונומיים הראשונים הם מיניבוסים שסובבים בקו קבוע – שאטלים אוטונומיים. הפרויקטים היום הם עדיין סגורים ויקרים, הם דורשים חוות שרתים שלמה בתא המטען.
          כלי הרכב מוקפים בחיישנים מכל צדדיהם, ומערכת קבלת ההחלטות בודקת את נתוניהם ומשהנ את ההחלטות בהתאם.
          המחיר היקר גורם לכך שפונקציות חדשות כמו נסיעה אוטונומית בפקק או תכונות בטיחות יגיעו קודם כול למכוניות היוקרה ורק לאחר מכן יגיעו למכוניות העממיות יותר. גם רגולציות בטיחות של תעשיית הרכב, כדוגמת NCAP, דוחפות קדימה את נושא החישה ויכולת קבלת ההחלטות. המכוניות תהיינה בטוחות יותר אפילו בשנתיים-שלוש הקרובות.
          לא צריך להיות עתידן כדי לראות שכל הטכנולוגיות הדרושות לפיתוח מכוניות אוטונומיות תבשלנה בקרוב, השאלה היא כיצד הציבור יקבל את הטכנולוגיה הזו.

          מלבד החשש בציבור, יש עדיין בעיות שמונעות מהשוק הזה להתפוצץ. הראשונה היא עד כמה הטכנולוגיה בשלה הן מבחינת אמינות והן מבחינת עלות. החיישנים שבהם משתמשים היום ברכבים אוטונומיים יקרים מאוד. המון חיישנים על הגג, וכוח עיבוד גדול מאוד ויקר, והם גם לא ברמת אמינות גבוהה, וכפי שראינו אצל טסלה ואובר, הם עדיין גורמים לתאונות.
          לדברי ד"ר ארקינד, כבר היום יש מכ"מים לרכב, אך הרזולוציה שלהם עדיין נמוכה. מכ"ם מסייע מאוד כבר כיום לשיוט ולעצירה אוטומטית, אך עדיין לא ברמה שתספיק לרכב אוטונומי. למכ"ם יש יתרונות רבים, הוא עמיד בתנאי סביבה קשים כגון ערפל, גשם, שלג, ואבק, והוא מסוגל לזהות עצמים בכביש ממרחק גדול, אפילו דרך המכונית שלפניו.
          כך למשל, אם יש שני כלי רכב (בדוגמה הראה מכונית פרטית ואופנוע) שנוסעים זה לצד זה, הם עלולים להיחשב בעיני מחשב המכונית כעצם אחת, ולכן אנו גם משתמשים ביכולת הפרדת מטרות באמצעות דופלר. אם שתי מטרות זזות במהירויות שונות אפילו במקצת, אפשר להפריד ביניהם.

          מהתאונות של טסלה ואובר, כל התאונות שנגרמו באשמת הרכבים קרו בגלל בעיות חישה. גם כאשר החיישנים גם שראו את המטרה לא הצליחו לזהות שזו מטרה מסוכנת. למשל המכונית של טסלה שפגעה במכונית כיבוי אש חונה. יכולת הפרדת המטרות אינה טובה. אם אדם היה עומד ליד המשאית לא היה סיכוי לראות אותו.
          בסופו של דבר יהיו מספר מכ"מים על הרכב, שמקצתם ייצרו תמונה של שדה ראיה צר ברזולוציה סבירה, ואחרים שדה ראיה רחב ברזולוציה נמוכה. המכ"ם שאנו מפתחים יתן תמונה ארבע ממדית – ויאפשר למחשב המכונית לקבל החלטות המתחשבות בשדה ראיה רחב.
          המכ"מים שיש היום לא יודעים לזהות גובה, ועלולים לגרום למכונית לעצור בגלל פחית קולה על הכביש. בצורה בה המכ"ם שלנו מתוכנן, הוא יוכל לזהות הבדלי גבהים. הוא יתן למכונית חיווי על מה שקורה מסביבה ברזולוציה של אלפי פיקסלים. זו רזולוציה מספיקה כדי לאפשר למכונית אוטנומית לקבל החלטות.
          מכשירי המכ"ם שאנו מפתחים רואים בגלים מילימטרים, ואנו מאפשרים לקבל מספר גדול של ערוצים בנפח סיליקון קטן. המעבד מסוגל לטפל ב-72 תמונות מכ"מ בו זמנית. אנו מפעילים מכונית אחת לבדיקות, ויודעים למשל מהי צורת המעקים לצד הכביש – רק בעזרת גלי RF (רדיו), לזהות היכן נמצא כל עצם ומהירותו, ולהפריד בין העצמים גם כשהם צפופים.
          כעת אנו עובדים במקביל גם על שילוב של חיווי המכ"ם עם מידע ממצלמה. כשיש לנו גם מכ"ם ברזולוציה גבוהה, וגם מצלמה – יש את כל הפרטים הדרושים לקבלת החלטות של עקיפה ועצירה.

          "ארבה רובוטיקס מעסיקה כשישים איש, רשמה בסביבות עשרה פטנטים עד כה גייסנו 23 מיליון דולר, פיתחנו שלושה שבבים שנמצאים במכוניץ המבחן. אנו נמצאים בקשר עם כל חברות הרכב, מתחרים במכרזים של חברות רכב עולמיות. בשלב מסוים בתקופה הקרובה נעשה הקפאת מצב ונעבור לייצור.

          {loadposition content-related}
          אבי בליזובסקי

          אבי בליזובסקי

          נוספים מאמרים

          MOIA - רכבים אוטונמיים מבוססי מכ
          אוטומוטיב

          מובילאיי במרכז מהפכת הרובוטקסי של פולקסווגן: תניע את צי ההסעות האוטונומיות של אובר בלוס אנג'לס

          רכב אוטונומי בדרגה 3. צילום BMW ואינוויז
          אוטומוטיב

          אינוביז חתמה על הסכם פיתוח עם אחת מחמש יצרניות הרכב הגדולות בעולם

          מנכ
          אוטומוטיב

          NXP השלימה את רכישת TTTech Auto תמורת 625 מיליון דולר – ומזרזת את מהפכת הרכב מבוסס התוכנה

          מערכות לידאר לרכב. אילוסטרציה: depositphotos.com
          אוטומוטיב

          סוני מכריזה על חיישן עומק חדש לרכבי לידאר: ביצועים מתקדמים לבטיחות ודיוק במערכות נהיגה אוטונומיות

          הפוסט הבא
          לוגו סרגון. צילום יחצ

          סרגון נבחרה לפרוס רשתות אלחוטיות רחבות פס בפרו לצמצום הפער הדיגיטלי במדינה

          כתיבת תגובה לבטל

          האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

          • הידיעות הנקראות ביותר
          • מאמרים פופולאריים

          הידיעות הנקראות ביותר

          • חשיפה: ההחמצה הענקית של טאואר סמיקונדקטור בהודו
          • מובילאיי במרכז מהפכת הרובוטקסי של פולקסווגן: תניע את…
          • אינוביז חתמה על הסכם פיתוח עם אחת מחמש יצרניות הרכב…
          • טראמפ מתכנן סבב חדש של מכסים – הפעם נגד תעשיות…
          • גל פיטורי ההיי-טק הגלובלי של 2025 פוגע גם במשק הישראלי

          מאמרים פופולאריים

          • Neoclouds: הסטארט-אפים הזריזים המגדירים מחדש את…
          • היתרון הישראלי בסכסוך האיראני – לוחמה מדויקת…
          • היכונו לדור הרובוטים החדש: רובוטיקת בינה מלאכותית…
          • הינן שחולם: לייצר ינות ישראלים ברמת סופר פרימיום
          • להוביל עם הלב: הכוח של ניהול ממוקד באדם בעידן הבינה…

          השותפים שלנו

          לוגו TSMC
          לוגו TSMC

          לחצו למשרות פנויות בהייטק

          כנסים ואירועים

          כנסים ואירועים

          כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

          לחץ לפרטים

          הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

          הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


            • פרסם אצלנו
            • עיקר החדשות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • בישראל
            • צור קשר
            • צ'יפסים
            • Chiportal Index
            • TapeOut Magazine
            • אודות
            • מאמרים ומחקרים
            • תנאי שימוש
            • כנסים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫שבבים‬
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

            השותפים שלנו

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            No Result
            View All Result
            • עיקר החדשות
            • בישראל
            • מדורים
              • אוטומוטיב
              • בינה מלאכותית (AI/ML)
              • בטחון, תעופה וחלל
              • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
              • ‫יצור (‪(FABs‬‬
              • ‫צב"ד‬
              • ‫שבבים‬
              • ‫רכיבים‬ (IoT)
              • ‫תוכנות משובצות‬
              • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
              • ‫‪FPGA‬‬
              • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
              • תקשורת מהירה
            • מאמרים ומחקרים
            • צ'יפסים
            • כנסים
            • Chiportal Index
              • אינדקס חברות – קטגוריות
              • אינדקס חברות A-Z
            • אודות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • TapeOut Magazine
            • צור קשר
            • ChipEx
            • סיליקון קלאב

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            דילוג לתוכן
            פתח סרגל נגישות כלי נגישות

            כלי נגישות

            • הגדל טקסטהגדל טקסט
            • הקטן טקסטהקטן טקסט
            • גווני אפורגווני אפור
            • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
            • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
            • רקע בהיררקע בהיר
            • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
            • פונט קריאפונט קריא
            • איפוס איפוס