מצלמת ה-CMOS פועלת בתדרי האינפרה אדום בגלים קצרים Short Wave Infra Red (או בקיצור SWIR) – אורך גל של 1-6 מיקרון
זיו לבנה, סמכנל פיתוח עסקי ב-TRIEYE באירוע הצגת המשלחת הישראלית ל-CES במשרדי מכון היצוא בת"א. צילום: אבי בליזובסקי |
חברת ההזנק הישראלית TRIEYE תציג בשבוע הבא בתערוכת CES שבב SWIR שפיתחה שיאפשר למכוניות אוטונומיות לראות הרבה יותר טוב בלילה ולחדור ערפל.
זיו לבנה, סמכנל פיתוח עסקי ב-TRIEYE הציג את הפיתוח במסיבת עיתונאים שהתקיימה אתמול (ד') במכון היצוא. מצלמת ה-CMOS פועלת בתדרי האינפרה אדום בגלים קצרים Short Wave Infra Red (או בקיצור SWIR) – אורך גל של 1-6 מיקרון.
לדברי לבנה, עד כה נעשה שימוש בטכנולוגית SWIR בתעשיות ביטחוניות, אולם השימוש בה לתחום הרכב לא היה מעשי כי מחירה מתחיל ב-50 אלף דולר למצלמה ברזולוציה נמוכה. אנחנו מייצרים באמצעות ננו פוטוניקה מצלמה שהיא פי אלף יותר זולה וברזולוציה גבוהה.
"החזון של TRIEYE הוא לייצר מערכת שתאפשר לנסוע בכל מזג אוויר. בכל פתרון למכוניות אוטונומיות יש שפע של חיישנים – לידאר, רדאר, מצלמות רגילות אבל גם כשמשלבים את כל החיישנים בייחד פתרון החישה עדיין לא מלא. הוא חסר בעיקר את היכולת לראות דרך אבק וערפל. וכמובן את היכולת לראות בלילה, החדשנות של TRIEYE מאפשרת יכולת אלה – לראות קרח וכתמי שמן. נדרש רק למקם אותה מאחורי השמשה של הרכב.
"בסופו של דבר זו מצלמה ולכן אפשר להשתמש באלגוריתמים הקיימים כדי לנתח את מה שרואים בה, ולא לעשות מחדש ניסויים בנסיעה של מיליוני ק"מ."
"אנו עובדים עובדים עם חברה בינלאומית שתייצר עבורנו את המצלמה. ב-CES נציג בבכורה עולמית מצלמת אב טיפוס שמוכיחה את הטכנולוגיה שלנו. הגענו לאבן דרך משמעותית זו תוך פחות משנה. השלב הבא יהיה ייצור המוני. כבר בשנה הבאה נעביר ללקוחות דגמים ראשונים."
{loadposition content-related} |