מרדכי שושן, מנכ"ל ST ישראל, מונה להוביל את פעילות האקסלרטורים ב- STMicroelectronics. תפקידו יהיה בין היתר לשכפל את מודל עידוד החדשנות הפועל בישראל – למדינות נוספות בעולם. במסגרת תכנית ההאצה ST מתמקדת בליווי חברות בעיקר בתחום התחבורה החכמה והתעשייה החכמה
בכירי STMicroelectronics בכנס שערכה החברה בישראל. צילום: שמעון פנחסוב |
ענקית ייצור השבבים האיטלקית-צרפתית STMicroelectronics, אחת ממפתחות ויצרניות הסמיקונדטור הגדולות בעולם, הודיעה כי בעקבות הצלחת השלב הראשון של תכנית ההאצה לסטראט אפים (אקסלרטור) בחרה החברה 3 סטארטאפים נוספים שיצטרפו לתכנית הליווי בת ה- 18 חודשים.
במקביל החברה מינתה את מרדכי (סטפן) שושן, מנכ"ל הסניף הישראלי של החברה לעמוד בראש תכנית האצה הגלובלית בחברה – ST-Up ולהוביל הקמתם של אקסלרטורים נוספים באירופה, על בסיס מודלים של עידוד חדשנות הקיימים בישראל ועל פי מודל האקסלרטור הישראלי. בין היתר בוחנת החברה הקמת אקסלרטורים בפולין, איטליה וצרפת.
בתשובה לשאלת CHIPORTAL אמר שושן: ישראל איננה יצרנית של מכוניות כמו למשל גרמניה וצרפת. בישראל אנחנו מפתחים מערכות אלקטרוניקה לתעשיית הרכב – חיישנים, עיבוד וקישוריות. בתחום זה נוצרה בישראל התמחות הן ב-V2V והן ב-X2V. בראשית שנות האלפיים ישראל היתה ידועה במדינה המתמחה בתקשורת, חברות כדוגמת אלווריון. כיום העברנו את המיומנויות שצברנו בתחום התקשורת לכיוון IOT או קישוריות. האלגוריתמים והאבטחה נותרו כשהיו, רק עברנו לענף רוחבי אחר.
את הדברים הציגה החברה בכנס הבכירים ST Innovation Night שנערך במרכז פרס לשלום ולחדשנות ביפו בהשתתפות בכירי החברה שהגיעו מחו"ל ובכירים בענף ההיי-טק הישראל. בכנס נכחו בכירי החברה ובכירים בתעשייה, ביניהם מיכאל אנפאנג – סגן נשיא בכיר למכירות ושיווק באירופה, המזרח התיכון ואפריקה ב-STMicroelectronics, אלסנדרו מסי – סגן נשיא לשיווק ומכירות ב-STMicroelectronics , בנדטו וינגה – נשיא חטיבת החיישנים והדימות (המפעילה מרכז פיתוח בכפר-סבא לשבבים התומכים ב- AR ו- VR) ב-STMicroelectronics, אלסנדרו קרמונסי – ראש תחום מחקר מערכות ויישומים ב- STMicroelectronics ומרדכי סטפן שושן – מנכ"ל STMicroelectronics ישראל.
בתמונה סטפן מרדכי שושן, מנכ"ל STMicroelectronics ישראל. צילום: אבי בליזובסקי
בשלב הראשון של תכנית האקסלטור של ST, אשר הושקה בתחילת 2018 נבחרו 3 סטארטאפים: מנטיס ויז'ן אשר פיתחה טכנולוגית חישהבתלת מימד, Aliroo – העוסקת באבטחת רכבים אוטונומיים ו- Algobrix, המאפשרת לילדים ללמוד תכנות באמצעות לגו. בימים אלו בוחנת החברה צירוף סטארט אפים נוספים לתכנית בתחום האגריטק, תעשייה חכמה והאוטו-טק.
לדברי מרדכי שושן: "ST-UP היא תכנית האצה התומכת בחברות סטארט אפ העוסקות בחומרה בתחומים כגון: תחבורה חכמה, אגריטק ותעשייה חכמה. התכנית בת ה- 18 חודשים מסייעת להם לפתח את החברה מהר יותר ולגדול יותר. מדובר בתכנית במסגרתה הסטארט אפים מקבלים גישה למשאבי המפתח של ST בעולמות של מחקר ופיתוח, טכנולוגיה, ייצור, שיווק ועוד. לאחר יישום מוצלח של התכנית בישראל אנו מתכנים לייצא את הגירסה הישראלית לפיתוח חדשנות למדינות נוספות".
"המודל שלנו הוא מאיץ של מחקר ופיתוח ולכן אנו מתמקדים בסטרטאפים בשלבים מאוחרים. איננו נוטלים חלק בבעלות על החברה, ולכן אין לנו בעיה לשתף מאיצים אחרים, או לקבל חברות שכבר היו במאיצים אחרים (דוגמת IBM א.ב).ואנו חותמים עם רשות החדשנות על מימון פרויקט המו"פ שאנו מגדירים ביחד."
שושן מדגיש כי חברות מסחריות מטפלות בהאצה, לעומת מוסדות אקדמיים שמשמשים כחממות.
מיכאל אנפאנג : "ST היא יצרנית סמיקונדקטור גלובלית עם הכנסות של 9.66 מיליארד דולר בשנת 2018. החברה ממוקדת בחדשנות ופיתוח, כאשר 16% מן המחזור שלה מופנה למחקר ופיתוח. בישראל אנו ידועים בזכות היותנו יצרן השבב של מובילאיי כמו גם של היותנו Trusted Partner של חברות חדשניות נוספות דוגמת Valens, Adasky, Karamba, Arilou, Autotalks ורבות נוספות. מעבר למיקוד שלנו בתחום התחבורה החכמה במסגרתו אנו תומכים בתעשיית הרכב בטרנספורמציה שלה אל עבר רכבים חשמליים ודיגיטליים, אנו ממוקדים בשלושה שווקים נוספים: שבבים לתעשייה חכמה, למוצרי Consumer Electronics דוגמת סמאטרטפונים, מכשירים לבישים וגאדג'טים ובתחום תשתיות התקשורת עם מיקוד בציוד 5G ותקשורת לווינים".
אנפאנג ציין במהלך הכנס כי STMicroelectronics רואה את פוטנציאל הגידול שלה בשנים הקרובות בעיקר בתחום התחבורה החכמה ויישומי תעשייה חכמים וישראל היא המקום המתאים ביותר לחפש את החברות הבאות בתחום זה".
לדברי אלסנדרו מסי, סגן נשיא לאזור דרום ומזרח אירופה ישראל וסקנדינביה ב- ST "ל- STMicroelectronics יש מיקוד מיוחד בישראל. זוהי מדינה מיוחדת השונה ממדינות אחרות. בישראל יש אנרגיה ורמת חדשנות שלא רואים במדינות אחרות בעולם. בתחום התחבורה החכמה למשל יש כיום לא פחות מ- 600 חברות סטארט אפ בתחום. אנו רואים בלקוחות שלנו שותפים ואנו פועלים ללוות אותם כבר מן השלבים המוקדמים. עם מובילאיי התחלנו לעבוד יחד בפיתוח השבב המרכזי שלהם לפני כ- 15 שנה והשותפות הזו הפכה להצלחה כבירה. זוהי דוגמא מצויינת למה שאנו יכולים להשיג יחד עם השותפים שלנו הרצים איתנו לטווח הרחוק".
{loadposition content-related} |