על פי הדיווחים, Sony AI תנסה לגייס כישרון הנדסי בתחום ה-AI ברחבי העולם; סוני לא חשפה את מספר החוקרים והמהנדסים שיעבדו בקבוצה החדשה
הירוקי קיטאנו, נשיא ומנכ"ל, סוני מעבדות מדעי המחשב ומנהל SONY AI. צילום יחצ, סוני |
סוני השיקה את Sony AI, ארגון חדש העוסק במחקר ופיתוח מתקדם בתחום הבינה המלאכותית. באמצעות תעד הזה, מתכוונת ענקית האלקטרוניקה הצרכנית היפנית להתמודד ראש בראש עם גוגל ופייסבוק, ולהתחרות על כישרון ופרויקטים של AI, במטרה לשחק תפקיד גדול בהרבה במירוץ ה-AI העולמי המואץ.
הארגון החדש שיחל לפעול בדצמבר 2019 יהיה גלובלי מהיום הראשון עם אתרי מחקר בטוקיו, באוסטין-טקסס ובקרוב גם באירופה. הירוקי קיטאנו, נשיא ומנכ"ל, סוני מעבדות מדעי המחשב, ינהל את Sony AI ברחבי העולם. ראש האתר האמריקני יהיה פיטר סטון, פרופסור למדעי המחשב באוניברסיטת טקסס באוסטין.
על פי הדיווחים, Sony AI תנסה לגייס כישרון הנדסי בתחום ה-AI ברחבי העולם; סוני לא חשפה את מספר החוקרים והמהנדסים שיעבדו בקבוצה החדשה.
הארגון עצמו אינו חטיבת מוצרים / עסקים עצמאיים ואינו יחידה השייכת למעבדות מדעי המחשב של סוני. במקום זאת, זהו מוקד המו"פ הבסיסי של סוני בתחום ה – AI, שתוצאות המחקר שלו ימנפו על ידי הפרויקטים הקשורים ל – AI של סוני ברחבי החברה.
שלושה פרויקטיי AI
חברת Sony AI זיהתה שלושה פרויקטי "ספינת דגל" בתחומים "משחקים, הדמיה וחישה וגסטרונומיה ", על פי החברה. המטרה היא למנף טכנולוגיות AI להוספת ערך למשחקים והחומרה הקיימים של סוני (הדמיה וחיישנים) הקיימים של סוני. התבונה המלאכותית תעזור למפתחים לבדוק משחקים ותוכנות לפני שחרורם, כדי לגלות באגים בקצב מואץ.
יתר על כן, למידת מכונה עשויה להציע כלים יעילים לניתוח במשחקים, לאפשר למפתחים ללמוד התנהגויות של שחקנים, לחקור "איתור דרכים" במשחקי משחקבאו אפילו לשנות אוטומטית עיצובים למשחקים. באופן דומה, AI נועד למלא תפקיד חיוני בעסקי החיישנים. בהתחשב בהובלה העולמית של סוני בחיישני תמונות CMOS, חיישני זמן-טיסה ואחרים, AI תרחיב כמעט בוודאות את יכולת החומרה של סוני. כפי שמומחים רבים צופים, הגביע הקדוש של חיישני הדור הבא הוא להוסיף אינטליגנציה ממש לקצה הרשת. עם זאת, ברור פחות למה בדיוק מתכוונת סוני באמצעות תוצאות מחקר של AI ל"גסטרונומיה ". דובר סוני הסביר כי לא מדובר ב – AI שתחליף שף, אלא בשיתוף הפעולה בין שפים, רובוטיקה ו AI. "
לדברי קיטאנו, החברה תמשיך "בפרויקטים מחקריים, כולל אתיקה של AI", מסרה החברה.
כידוע סוני נמצאת בתחום הרובוטיקה כבר משנת 1999 אז הציגה את את חיית המחמד הרובוטית שלה, Aibo. Aibo הוא "חבר" ביפנית, אך גם ראשי תיבות של "רובוט בינה מלאכותית." עם הכרזת הדור השני של Aibo, פתחה סוני לאחרונה את ה – API שלה כך שמפתחי תוכנה יוכלו ליצור אפליקציות חדשות בפלטפורמת הכלבים הרובוטיים Aibo. השירות מבוסס המנוי החודשי של Aibo יאפשר למנויים לעדכן את המערכת על ידי הורדת תוכנה חדשה.
קיטנו, שיעמוד בראש Sony AI, הוא חוקר AI מוביל. באמצע שנות התשעים הצטרף למעבדות מדעי המחשב של סוני (Sony CSL). כיום הוא נשיא חברת CSL של סוני ופרופסור במכון למדע וטכנולוגיה באוקינאווה. Sony CSL, שנוסדה בשנת 1988, ידועה בעצמאותה ובסודיותה. כידוע כ – 30 חוקרים, שבסיסם בטוקיו ובפריז, רודפים פרויקטים מחקריים ייחודיים שאינם קשורים בהכרח לעסקי הליבה של סוני. אייבו המקורי נולד במעבדה זו, כאשר קיטאנו היה חלק מצוות הפיתוח. בתוך כך, הדור השני של Aibo, המוגדר כבר כמסחרי, לא הושק על ידי Sony CSL אלא על ידי יחידה עסקית נפרדת.
{loadposition content-related} |