בנג'מין חדד, מנהל מחקר טכנולוגי ב- Accenture, נתן סקירה של הטרנדים הטכנולוגים החמים. "בעידן אותו אנו מכנים Citizen AI אנשים יתנהגו בצורה אחראית יותר וישימו גבולות לבינה המלאכותית. אנשים יחתרו לשיתוף פעולה עם ה- AI, כפי שהוכח במחקר שנערך בהווארד, כאשר שילוב בין בינה מלאכותית לגורם אנושי הוביל לשיפור ניכר באחוז הטעות באבחון של סרטן, בהשוואה לכל גורם בנפרד: המכונה ובן אנוש."
בכנס לקוחות אינטימי שערכה Accenture, חברת הייעוץ הגדולה בעולם, בגלריית דובנוב בתל אביב, בנושא טרנדים טכנולוגים ודיגיטליים, השתתפו כ- 100 מנהלים בכירים בתחומי ה- IT, דיגיטל, פיתוח, אסטרטגיה וחדשנות. אלה הגיעו מן המגזר הבנקאי, ביטוח, אשראי, הייטק, קמעונאי ועוד. פתח את היום אופיר גולמבק, מנהל מגזר הבנקאות ב- Accenture ישראל וסיפר כי בעיניו מה שמייחד את המחקרים של Accenture השנה זו הפרספקטיבה הרחבה, הנובעת מעבודה במגוון רחב של תעשיות, עם החברות המובילות בעולם. "הפרסומים האלה לא נולדו בחדר סגור אלא כתוצאה מדיאלוג פורה עם אלפי הלקוחות שלנו" אמר.
בנג'מין חדד, מנהל מחקר טכנולוגי ב- Accenture, נתן סקירה של הטרנדים הטכנולוגים החמים. "בעידן אותו אנו מכנים Citizen AI אנשים יתנהגו בצורה אחראית יותר וישימו גבולות לבינה המלאכותית. אנשים יחתרו לשיתוף פעולה עם ה- AI, כפי שהוכח במחקר שנערך בהווארד, כאשר שילוב בין בינה מלאכותית לגורם אנושי הוביל לשיפור ניכר באחוז הטעות באבחון של סרטן, בהשוואה לכל גורם בנפרד: המכונה ובן אנוש."
"טכנולוגית VR, המשנה את הדרך בה אנו חושבים ומעבדים מידע, תאפשר לנו, להיכנס לאיקאה, להרכיב משקפי VR ולראות כיצד הספה המופיעה בתצוגה משתלבת עם הסלון שלנו בבית. בוולמארט יתנו את משקפי ה- VR דווקא לעובדים, בשעה שיתכננו את יום העבודה שלהם, במיוחד לקראת ימי קניות עמוסים במיוחד, כמו בלק פריידי."
"חווית האונליין והאופליין הופכות למקשה אחת" המשיך אותו אלסנדרו גטי, מוביל תכנון עסקי ב- Accenture. "ראו למשל את Amazon Go, חנויות אליהן נכנס הלקוח, בוחר מוצרים ויוצא, מבלי לעבור בקופה, ובאמצעות חיוב אוטומטי של הארנק הדיגיטלי. או לחילופין, רשת בתי הקפה TAO, של עליבאבא, בלתי מאוישים, ומצוידים בטכנולוגית זיהוי פנים וארנק דיגיטלי."
עוד סיפר גטי כי הלקוחות מעדיפים היום לשוחח עם אלקסה על פני שיחה ישירה עם המותג. "20% מהאנשים המחזיקים באלקסה בקשו ממנה להוסיף מוצר לרשימת הקניות שלהם באמזון, ו- 20% בקשו ממנה לבצע קניה עבורם."
לואיס וילה, מנהל אסטרטגיה ב- Accenture סיפר כי בסין, רופא שיניים רובוטי ביצע בהצלחה השתלה כירורגית ראשונה אצל פציינט, תוך שימוש בשיניים שהודפסו במדפסת תלת-מימד.
עוד סיפר וילה על פרויקט ID2020, עליו שוקדת Accenture עם מיקרוסופט וחברות נוספות, במטרה לפתח שיטה גלובלית ליצירת מספר זהות, תוך שימוש בטכנולוגית בלוקצ'יין. "יש היום בעולם 1.1 מיליארד אנשים מחוסרי זהות, כמו פליטים למשל, אשר מערכת כזאת יכולה להעניק להם זהות חוקית וקבועה."
לסיכום אמר וילה כי ארגונים צריכים לגבש אג'נדה אתית ולחשוף אותה לעולם באופן פרואקטיבי, זאת במטרה להשיב את אמון הציבור שנמצא במגמת ירידה. "כך לדוגמא" סיפר "חברת טסלה תרמה פאנלים סולרים נטענים כדי לסייע לפועלים שעבדו יום ולילה בחידוש התשתיות בפורטו ריקו, לאחר סופת ההוריקן 'מריה'. ואילו איקאה התחייבה להעסיק פליטים במרכזי הייצור שלה בירדן, זאת כחלק מתוכנית כלל עולמית לספק עבודה ל- 200,000 אנשים מרי גורל."
המפגש המפרה נחתם בבראנץ' איכותי ולמשתתפים נותר עוד מספיק זמן לחזור למשרד ואל שולחן העבודה, בתקווה, עם כמה רעיונות חדשים בראש.
{loadposition content-related} |