• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    לוגו אנבידיה. המחשה: depositphotos.com

    רמ"י בחרה בקריית טבעון: קמפוס הענק של אנבידיה מזעזע את חיפה ואת מפת ההייטק בצפון

    UCT ישראל מציינת 75 שנה ומרחיבה פעילות לשוק השבבים בעידן ה-AI

    תהליך ייצור. איור: אבי בליזובסקי באמצעות IDEOGRAM.AI

    הנציבות האירופית מאשרת: 450 מיליון אירו למפעל שבבי סיליקון-קרביד של Onsemi בצ’כיה

    יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן. אילוסטרציה: depositphotos.com

    ארה״ב אישרה מכירת שבבי AI מתקדמים לאמירויות ולסעודיה בהיקף של 35 אלף מעבדי Blackwell

    מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג מציג את מעבדי בלאקוואל סופר צ'יפ. צילום יחצ

    אנבידיה מציגה רבעון שיא: הכנסות זינקו ל-57 מיליארד דולר, רובם ממרכזי נתונים ל-AI

    שיתוף פעולה בין אינטל לאנבידיה . צילום יחצ

    מאחורי הקלעים של עסקת הענק: אינטל חושפת את המודל העסקי מול NVIDIA ונתוני ייצור חדשים

  • בישראל
    עידו בוקשפן, מנכ"ל Pliops. צילום: בני גמזו

    חברת השבבים פליופס במו"מ למכירתה

    UCT ישראל מציינת 75 שנה ומרחיבה פעילות לשוק השבבים בעידן ה-AI

    אמיר קוזלובסקי, מנכ"ל רדט. צילום יחת

    רדט חתמה על הסכם לייצוג והפצת כלל הפתרונות של  יצרנית ציוד הבדיקה והאנליזה Tektronix

    WIFI 8. איור: באדיבות אינטל

    אינטל חושפת פרטים ראשונים על Wi-Fi 8: רשת אלחוטית חכמה שמנהלת את עצמה ומזהה תנועה בבית

    גיא אזרד. צילום יחצ

    לאחר שלוש שנים: גיא אזרד עוזב את חטיבת השבבים של גוגל קלאוד ישראל

    פרופ' אמנון שעשוע בהרצאה בכנס CES 2023. צילום: אבי בליזובסקי

    אנבידיה מצטרפת לגיוס הענק בסטארטאפ ה-AI החדש של אמנון שעשוע AAI

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
  • עיקר החדשות
    לוגו אנבידיה. המחשה: depositphotos.com

    רמ"י בחרה בקריית טבעון: קמפוס הענק של אנבידיה מזעזע את חיפה ואת מפת ההייטק בצפון

    UCT ישראל מציינת 75 שנה ומרחיבה פעילות לשוק השבבים בעידן ה-AI

    תהליך ייצור. איור: אבי בליזובסקי באמצעות IDEOGRAM.AI

    הנציבות האירופית מאשרת: 450 מיליון אירו למפעל שבבי סיליקון-קרביד של Onsemi בצ’כיה

    יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן. אילוסטרציה: depositphotos.com

    ארה״ב אישרה מכירת שבבי AI מתקדמים לאמירויות ולסעודיה בהיקף של 35 אלף מעבדי Blackwell

    מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג מציג את מעבדי בלאקוואל סופר צ'יפ. צילום יחצ

    אנבידיה מציגה רבעון שיא: הכנסות זינקו ל-57 מיליארד דולר, רובם ממרכזי נתונים ל-AI

    שיתוף פעולה בין אינטל לאנבידיה . צילום יחצ

    מאחורי הקלעים של עסקת הענק: אינטל חושפת את המודל העסקי מול NVIDIA ונתוני ייצור חדשים

  • בישראל
    עידו בוקשפן, מנכ"ל Pliops. צילום: בני גמזו

    חברת השבבים פליופס במו"מ למכירתה

    UCT ישראל מציינת 75 שנה ומרחיבה פעילות לשוק השבבים בעידן ה-AI

    אמיר קוזלובסקי, מנכ"ל רדט. צילום יחת

    רדט חתמה על הסכם לייצוג והפצת כלל הפתרונות של  יצרנית ציוד הבדיקה והאנליזה Tektronix

    WIFI 8. איור: באדיבות אינטל

    אינטל חושפת פרטים ראשונים על Wi-Fi 8: רשת אלחוטית חכמה שמנהלת את עצמה ומזהה תנועה בבית

    גיא אזרד. צילום יחצ

    לאחר שלוש שנים: גיא אזרד עוזב את חטיבת השבבים של גוגל קלאוד ישראל

    פרופ' אמנון שעשוע בהרצאה בכנס CES 2023. צילום: אבי בליזובסקי

    אנבידיה מצטרפת לגיוס הענק בסטארטאפ ה-AI החדש של אמנון שעשוע AAI

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
No Result
View All Result

בית מדורים אוטומוטיב AI מעלה הילוך: הבינה המלאכותית תופסת את ההגה בכסא הנהג

AI מעלה הילוך: הבינה המלאכותית תופסת את ההגה בכסא הנהג

מאת יריב צבר
06 אפריל 2024
in אוטומוטיב, TapeOut Magazine
AI מעלה הילוך: הבינה המלאכותית תופסת את ההגה בכסא הנהג

מכונית אוטונומית. למרות הקידמה הרבה טרם ברור מתי נוכל לסע במכונית אוטונומית צילום: Pixabay

Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

תעשיית הרכב עוברת שינוי טרנספורמטיבי, כאשר בינה מלאכותית (AI) משחקת תפקיד מרכזי בעיצוב פניה של התחבורה העתידית. ממערכות סיוע משופרות לנהג  (  (ADASועד להבטחה הגדולה לכלי רכב אוטונומיים לחלוטין, הבינה המלאכותית מחוללת מהפיכה באופן שבו אנו מתכננים, בונים ומתקשרים עם מכוניות.

יכולת העיבוד הפנומנלית המושגת כיום בעזרת שבבי סיליקון מתקדמים מאפשרת לנצל את יכולות הבינה המלכותית גם לתעיית הרכב שעד חפני כמה שנים פעלה במצורה מיושנת ושמרנית אך היום  רעבה לחידושים טכנולויגם ומחפשת להטמיע טכנולוגיית בינה מלאכותית בכלי רכב ומערכות תחברוה מתקדמות.

להלן כמה ישומים מרכזיים המנצלים כיום את יכולות הבינה המלאכותית:

  • מערכות מתקדמות לסיוע לנהג (ADAS) – בינה מלאכותית מעצימה את תכונות ADAS מערכות הסיוע המתקדמות לנהג כגון בלימת חירום אוטומטית, התרעה על סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. מערכות אלו משתכללות עם כל איטרציה, לומדות כל הזמן ומשפרות את זמני התגובה מתוך כוונה להגיע למצב בו יהיו אמינות מספיק לפעול בצורה אוטונומית לחלוטין.
  • שיפור בטיחות הנהג: כל עוד נמשיך לנהוג ברכבנו יש חשיבות רבה למערכות בינה מלאכותית המסוגלות לנטר את התנהגות הנהג, לעודד הרגלי נהיגה בטוחים יותר ואף להמליץ על הפסקות מנוחה במקרה של עייפות או נהיגה בשכרות. במקביל ניתן יהיה להקטין את פרמיות הביטוח הפוטנציאליות עבור נהגים המפגינים באופן עקבי שיטות נהיגה בטוחות יותר.
  • חוויות משופרות ברכב -בינה מלאכותית מתאימה אישית את חוויית הנהיגה כפי שלא היתה מעולם. עוזרות קוליות כמו אלקסה וסירי יכולות ללמוד את העדפות נהג, להתאים את טמפרטורת תא הנוסעים לכל נהג ולנווט במסלולי נסיעה רצויים בצורה חלקה ואמינה.
  • תחזוקה חזויה: אלגוריתמי AI מנתחיםאת הנתוני המתקבלים מחיישני הרכב כדי לחזות כשלים מכניים פוטנציאליים, מה שמאפשר גם לבצע תחזוקה מונעת ולמנוע תקלות עוד לפני שגרמו לסיכון בחיי הנוסעים או להשבתת הרכב. עובדה זו מתורגמת לבטיחות מוגברת ולעלויות תיקון מופחתות.
  • אופטימיזציה חזויה של תאורת תנועה מבוססת בינה מלאכותית:מערכות בינה מלאכותית חדשות מנתחות את נתוני זרימת התנועה בזמן אמת ומתאימות באופן דינמי את תזמוני הרמזורים ליעילות מיטבית. טכנולוגיה זו כוללת שילוב של תשתית רמזורים עם חיישנים ומצלמות האוספים נתונים על נפח הרכב, מעברי הולכי רגל ודפוסי תנועה כלליים. אלגוריתמי בינה מלאכותית מנתחים את הנתונים הללו ומתאימים את תזמוני האור כדי למזער את העומס וההמתנה. מערכת אופטיציזה זו יכול גם להקטין את צריכת דלק ואת זיהום האויר הנגרם מפליטת גזים רעילים במיוחד במרכזי הערים.
  • שירות חניה אוטונומי המופעל על ידי בינה מלאכותית: בנוסף לנהיגה בטוחה ויעילה יותר, מערכות בינה מלכותית חדשות יוכלו לאפשר למכונית להחנות את עצמה באופן אוטונומי במגרש חניה רב קומות. למימוש הישום יש צורך בהתקנת מצלמות וחיישנים כדי למפות את כל שטח החניה. מערכת הבינה המלאכותית של המכונית, המשתמשת ב-LiDAR וברדאר, תתקשר עם הבינה המלאכותית של החניה כדי לנווט במקומות צרים ולהחנות את המכונית בבטחה ותוך ניצול מירבי של שטחי החניה.
  • החלום האוטונומי: המטרה הסופית עבור רבים היא השקתם לשוק של כלי רכב אוטונומיים לחלוטין. חברות כמו Waymo, Tesla וקרוז משתמשות בחיישני LiDAR, מכ"ם ומצלמה בשילוב עם אלגוריתמי למידה עמוקה כדי לאמן מערכות בינה מלאכותית לנווט בסביבות דרכים מורכבות בצורה בטוחה ויעילה.

בנושא המירוץ לרכב האוטונומי יש כיום מספר שחקנים מרכזים הנמצאים  בחזית הפיתוח של טכנולוגיית רכב אוטונומי וכוללים את:

Waymo (בבעלות אלפבית): חלוצה בתחום, Waymo מתהדרת בצי מוניות לנהיגה עצמית הפועלות באזורים מוגבלים. ההתמקדות שלהם היא בשירותי הסעות עם דגש חזק על בטיחות ואיסוף נתונים.

טסלה: החברה הפועלת בשוק הרכב תוך מישמו חזונו של אילון מאסק מציידת את כלי הרכב שלה בחומרה ותוכנה מתקדמות לתכונות נהיגה אוטונומית. עם זאת, הגישה שלהם מסתמכת במידה רבה על נתוני מצלמה, מה שמעלה חששות לגבי יעילותה בכל תנאי מזג האוויר.

קרוז (בבעלות ג'נרל מוטורס): קרוז מתמקדת בפיתוח כלי רכב אוטונומיים עבור סביבות עירוניות ספציפיות. הם משתמשים בחיישני LiDAR ורדאר באופן נרחב כדי ליצור מפות מפורטות ולאפשר ניווט בטוח.

Aurora: סטארטאפ המפתח תוכנה לנהיגה עצמית שניתן לשלב בכלי רכב שונים. החברה נותנת עדיפות לגישה שיתופית, תוך שיתוף פעולה עם יצרני רכב מסורתיים כדי להביא טכנולוגיה אוטונומית לשוק ההמוני.

Baidu: ענקית הטכנולוגיה הסינית מפתחת באופן פעיל טכנולוגיית מכוניות אוטונומיות בסין, תוך התמקדות בהתאמה לדפוסי התנועה והתשתית הייחודיים של המדינה.

למרות ההתקדמות הרבה שנעשתה בשנים האחרונות, עדיין נותרו אתגרים משמעותיים בדרך אל היעד והם כוללים מכשולים רגולטוריים, שיקולים אתיים לגבי האחריות לתאונות והצורך באמצעי בטיחות חזקים שיבטיחו כמות קטנה של תאונות ומינימום אבדן בחיי אדם.

עם זאת, אין להכחיש את היתרונות הפוטנציאליים של כלי רכב המונעים בינה מלאכותית. אלה כוללים בטיחות מוגברת, צמצום עומסי תנועה ושיפור הנגישות לכולם. ככל שה-AI ממשיך להתפתח, אנו יכולים לצפות לעתיד חיובי יותר שבו מכוניות יהפכו לכלי תחבורה יעיל יותר ובטוח יותר.

Tags: מכונית אוטונומיתבינה מלאכותית באוטומוטיב
יריב צבר

יריב צבר

נוספים מאמרים

מנכ
אוטומוטיב

ארבה רובוטיקס מתקרבת לזכיות עם יצרניות רכב פרימיום

נשיא סין שי ג'ינפין ונשיא ארה
אוטומוטיב

הסכם שי–טראמפ מחזיר לשוק את שבבי הרכב של Nexperia ומונע עצירה במפעלי הרכב

יורם זלינגר מנכ
אוטומוטיב

ולנס סמיקונדקטור ממנה את יורם זלינגר לתפקיד המנכ"ל

דניאל לוית מנהל פעילות קונפלואנט בישראל
אוטומוטיב

רד בול VCARB תשלב את Confluent לניהול נתונים בזמן אמת במרוצי פורמולה 1

Next Post
ספר ניהולי חדש: המנהל האנושי – שיחות עם אלכס קורנהאוזר

ספר ניהולי חדש: המנהל האנושי – שיחות עם אלכס קורנהאוזר

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • הידיעות הנקראות ביותר
  • מאמרים פופולאריים

הידיעות הנקראות ביותר

  • דו"ח של Startup Nation Central מציג: כיצד הפכה…
  • מפעל השבבים של AWZ באשקלון – בין חזון למציאות
  • שבב קוונטי סיני חדש: מהיר פי אלף ממעבדי אנבידיה –…
  • ארבה רובוטיקס מתקרבת לזכיות עם יצרניות רכב פרימיום
  • חברת הזנק סינית עקפה את מגבלות היצוא: גישה ל־2,300…

מאמרים פופולאריים

  • הגיע הזמן שבמקביל לבניית שבבים מהפכנים נבנה גם את…
  • איחוד האמיריות: ממירים נפט בטכנולוגיה – מכון…
  • טראמפ משחק באש: אמברגו סיני עלול לשתק את הכלכלה הגלובלית
  • האיחוד האירופי מרכך את ה-GDPR כדי להאיץ את מהפכת…
  • קפיצת מדרגה באופטיקה: בינה מלאכותית מאיצה תכנון…

השותפים שלנו

לוגו TSMC
לוגו TSMC

לחצו למשרות פנויות בהייטק

כנסים ואירועים

כנסים ואירועים

כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

לחץ לפרטים

הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


    • פרסם אצלנו
    • עיקר החדשות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • בישראל
    • צור קשר
    • צ'יפסים
    • Chiportal Index
    • TapeOut Magazine
    • אודות
    • מאמרים ומחקרים
    • תנאי שימוש
    • כנסים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫שבבים‬
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

    השותפים שלנו

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    No Result
    View All Result
    • עיקר החדשות
    • בישראל
    • מדורים
      • אוטומוטיב
      • בינה מלאכותית (AI/ML)
      • בטחון, תעופה וחלל
      • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
      • ‫יצור (‪(FABs‬‬
      • ‫צב"ד‬
      • ‫שבבים‬
      • ‫רכיבים‬ (IoT)
      • ‫תוכנות משובצות‬
      • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
      • ‫‪FPGA‬‬
      • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • תקשורת מהירה
    • מאמרים ומחקרים
    • צ'יפסים
    • כנסים
    • Chiportal Index
      • אינדקס חברות – קטגוריות
      • אינדקס חברות A-Z
    • אודות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • TapeOut Magazine
    • צור קשר
    • ChipEx
    • סיליקון קלאב

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס