ראיון עם ג'יימס בריגס, מייסד ומנכל משותף של חברת AI Collaborator בראיון במהלך כנס CES שהתקיים לאחרונה בלאס וגאס.
ג'יימס בריגס, מייסד ומנכל משותף של חברת AI Collaborator בתערוכת CES 2019. צילום: אבי בליזובסקי |
המחסור בכשרונות בתחום התבונה המלאכותית גורם לחברות גדולות לשתף פעולה עם סטרטאפים, בין היתר בפיילוטים. כך אומר ג'יימס בריגס, מייסד ומנכל משותף של חברת AI Collaborator בראיון במהלך כנס CES שהתקיים לאחרונה בלאס וגאס.
המחסור בכשרונות בתחום התבונה המלאכותית גורם לחברות גדולות לשתף פעולה עם סטרטאפים, בין היתר בפיילוטים. כך אומר ג'יימס בריגס, מייסד ומנכל משותף של חברת AI Collaborator בראיון במהלך כנס CES שהתקיים לאחרונה בלאס וגאס.
בתפקידי כיועץ עזרתי לסטרטאפים בינלאומיים להגיע לארה"ב ולהאיץ את ההתפתחות שלהם. ראיתי שאני פוגש הרבה חברות שיש להם טכנולוגיות AI ומחפשים כניסה לשוק האמריקני. אני מכיר גם בכך שיש מחסור בכשרונות AI ברחבי העולם. החברות הגדולות כגון גוגל, פייסבוק, אפל קונות את רוב הכשרוונות. בזמן כלשהו חברות גדולות יבינו שהדרך הטובה ביותר להגיע לחדשנות בתחום ה-AI היא לשתף פעולה עם הסטרטאפים.
הקמתי את החברה עם שותפי ג'ון ברנס ובנינו רשת של 1,500 חברות AI מכל העולם, כולל מישראל. אנחנו הולכים לחברות גדולות ועוזרים להם למצוא חברות המפתחות טכנולוגיות בתחומים החשובים להם. זו הדרך שלהן להגיע לחידושים.
באילו תחומים יש ביקוש לתבונה מלאכותית?
תבונה מלאכותית יכולה לסייע לכל תחום, החל מאנשי שיווק שרוצים להבין טוב יותר את הקהל שלהם וחברות מזון גדולות שמחפשות לייעל את התהליך כדי להפחית פסולת בתהליך הייצור. ואלו רק דוגמאות.
כיזמים בעצמנו אנו עוזרים לחברות סטרטאפ במקומות מרוחקים לקבל הזדמנות לשרת לקוחות בכל מקום בעולם ולספק להם טכנולוגיה שאפשר יהיה להעביר לשוק אחר. זו הזדמנות עבורנו כדי לעזור ליזמים אחרים להצליח ובו בזמן להביא ערך משמעותי לחברות הגדולות בעולם שיש להם עוד דרך לגלות את הטכנולוגיות הללו ולשלב אותם בעסקים.
למה AI?
"הקריירה שלי התמקדה בטכנולוגיות חדשות והפיכתם לפתרונות עסקיים, החדשנות הטכנולוגית הגדולה לפחות בעתיד הנראה לעין היא התבונה מהלאכותית. AI תשפיע על כל אדם ועל כל עסק. אנחנו בשלב המאמצים המוקדמים, אך התבונה המלאכותית תיגע בכל דבר בחיים, וכל עסק צריך לאמץ אותה. AI זה לא משהו שרק מדעני מידע צריכים להתעסק איתו אלא כל עובד בארגון. כל ארגון חייב להכין אסטרטגיה עסקית לעולם בו תבונה מלאכותית משחקת תפקיד מרכזי."
מהו המודל העסקי שלכם?
"איננו גובים דבר מחברות הסטרטאפ, ואילו החברות הגדולות משלמות לנו דמי מנוי ואנו מספקים להם 4-5 פיילוטים בשנה. אנחנו גם מנהלים את הפיילוטים עבור הסטרטאפים בעזרת מדעני מידע ומנהלי פרויקטים. מדען נתונים בעל תואר דוקטור משתכר 300 אלף דולר לשנה. אנו מאפשרים לחברות לנסות, לבדוק ואז להחליט האם הם רוצים להטמיע אותה במוצר."
"אנחנו מחפשים סטרטפאים טובים שרוצים להרחיב את הנוכחות בעמק הסיליקון ואולי אין להם את המשאבים לשכור אנשי מצוות ולעבור לקליפורניה, אנחנו נהיה שותפים שלהם ונעזור להם להאיץ את ההצלחה."
איך אתם מגינים על הקניין הרוחני של הסטרטאפים מפני חברות הענק?
"הגנה על IP הוא שלב חשוב, גם לסטרטאפ וגם לשותף הגדול. אנחנו עובדים עם הסטראטפים ולא עושים כלום בלעדיהם. איננו לוקחים בעלות על הקניין הרוחני. הם חושפים לחברות הגדולות רק מה שהם רוצים.ץ צריך לזכור שגם החברות הגדולות דואגות לIP שלהם. אנחנו מתאמים זאת לפני שמתחילה השותתפות שכל אחד מהם מוגן. אנחנו מעודדים כל חברה שבאה לשולחן, אחנו רוצים שיהיו בטוחים ויש לנו עורכי דין שדואגים. אנחנו מבהירים שעם טכנולוגיות AI תמיד יהיו דיונים על שימוש בטכנולוגיה ועל הסיכונים."
{loadposition content-related} |