• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    דונאלד טראמפ ומנכ"ל אנבידיה ג'נסון הואנג. איור: אבי בליזובסקי באמצעות IDEOGRAM.AI

    פניית פרסה בוושינגטון: טראמפ מאשר לאנבידיה למכור שבבי H200 מתקדמים לסין – אנליסטים מזהירים מפגיעה ביתרון ה-AI האמריקני

    ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל NVIDIA. צילום יחצ

    מנכ״ל אנבידיה נפגש עם טראמפ: אי־ודאות סביב ייצוא שבבי H200 לסין

    ג'וני סרוג'י נואם בכנס ChipEx2016 צילום: ניב קנטור

    דיווח: ג'וני סרוג'י שוקל לעזוב את אפל – הישראלי שמאחורי מהפכת Apple Silicon

    מנכ״ל Cambricon Technology, צ׳ן טיינשי (משמאל), וצ׳ן גואוליאנג, אקדמאי של האקדמיה הסינית למדעים (CAS), חושפים את שבב הענן Cambricon MLU100 – שבב הענן הראשון לבינה מלאכותית (AI) בסין, שפותח על-ידי Cambricon Technology. אילוסטרציה: depositphotos.com

    קאמבריקון: יצרנית השבבים הסינית שמדאיגה את אנבידיה

    צוות ההנהלה של xLight במשרדי קרן ההון סיכון Playground Global בפאלו אלטו, קליפורניה. משמאל לימין: סגן נשיא למערכות מאיצים ברוס דונהאם (Bruce Dunham), סגן נשיא למדיניות גלובלית ולשיתופי פעולה עם המגזר הציבורי בן פרסר (Ben Purser), סגן נשיא למערכות פוטונים כריס אנדרסון (Chris Anderson), המנכ"ל ומנהל הטכנולוגיות הראשי ניקולס קלז (Nicholas Kelez), הסמנכ"ל המסחרי קווין היידריך (Kevin Heidrich) וסגן נשיא להנדסה ולתיעוש אנדרו בריל (Andrew Burrill). צילום: xLight / סטפני קואן (Stephanie Cowan).

    ממשלת ארה״ב תשקיע 150 מיליון דולר בסטארט-אפ הליתוגרפיה xLight של פט גלסינגר

    MARVEL LOGO לוגו מארוול

    מארוול תרכוש את Celestial AI תמורת 3.25 מיליארד דולר בכדי לקדם את מהפכת הקישוריות האופטית במרכזי הנתונים

  • בישראל
    פרופ' אמנון שעשוע. צילום יחצ, מובילאיי

    מובילאיי מפטרת כ־200 עובדים – רובם בישראל – על רקע ירידה בביקוש

    חוות שרתים. המחשה: Image by tstokes from Pixabay

    שוק ה-AI העולמי יגיע לטריליון דולר, אך בישראל אין עדיין תכנון ארצי לחוות שרתים 

    בתמונה: מימין לשמאל: אלן הו, מנכ"ל Qolab, ד״ר יונתן כהן, סמנכ״ל הטכנולוגיות של QM, פרופ׳ ג׳ון מרטיניס, סמנכ״ל הטכנולוגיות של Qolab, ד״ר איתמר סיוון, מנכ״ל QM, ד״ר ניסים אופק, מהנדס ראשי ב-QM. צילום: אוראל כהן

    מרכז המחשוב הקוונטי הישראלי הראשון בעולם שמתקין את התקן הקיוביטים מוליכי־העל של Qolab

    שבב קוונטי. אילוסטרציה: depositphotos.com

    מצמד קוונטי אוניברסלי מאוניברסיטת תל אביב עשוי להוזיל פי עשרה את עלות המחשב הקוונטי הפוטוני

    מנכ"ל רד חגי סלע. צילום יחצ

    חגי סלע מונה למנהל אזורי ישראל, המזה״ת,אפריקה ומדינות בריה״מ לשעבר בחברת RAD

    אנפורנה/AWS ואנסיס הציגו שיטה לקיצור דרמטי בפעילו מערכות על שבב מורכבות

    אנפורנה/AWS ואנסיס הציגו שיטה לקיצור דרמטי בפעילו מערכות על שבב מורכבות

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
  • עיקר החדשות
    דונאלד טראמפ ומנכ"ל אנבידיה ג'נסון הואנג. איור: אבי בליזובסקי באמצעות IDEOGRAM.AI

    פניית פרסה בוושינגטון: טראמפ מאשר לאנבידיה למכור שבבי H200 מתקדמים לסין – אנליסטים מזהירים מפגיעה ביתרון ה-AI האמריקני

    ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל NVIDIA. צילום יחצ

    מנכ״ל אנבידיה נפגש עם טראמפ: אי־ודאות סביב ייצוא שבבי H200 לסין

    ג'וני סרוג'י נואם בכנס ChipEx2016 צילום: ניב קנטור

    דיווח: ג'וני סרוג'י שוקל לעזוב את אפל – הישראלי שמאחורי מהפכת Apple Silicon

    מנכ״ל Cambricon Technology, צ׳ן טיינשי (משמאל), וצ׳ן גואוליאנג, אקדמאי של האקדמיה הסינית למדעים (CAS), חושפים את שבב הענן Cambricon MLU100 – שבב הענן הראשון לבינה מלאכותית (AI) בסין, שפותח על-ידי Cambricon Technology. אילוסטרציה: depositphotos.com

    קאמבריקון: יצרנית השבבים הסינית שמדאיגה את אנבידיה

    צוות ההנהלה של xLight במשרדי קרן ההון סיכון Playground Global בפאלו אלטו, קליפורניה. משמאל לימין: סגן נשיא למערכות מאיצים ברוס דונהאם (Bruce Dunham), סגן נשיא למדיניות גלובלית ולשיתופי פעולה עם המגזר הציבורי בן פרסר (Ben Purser), סגן נשיא למערכות פוטונים כריס אנדרסון (Chris Anderson), המנכ"ל ומנהל הטכנולוגיות הראשי ניקולס קלז (Nicholas Kelez), הסמנכ"ל המסחרי קווין היידריך (Kevin Heidrich) וסגן נשיא להנדסה ולתיעוש אנדרו בריל (Andrew Burrill). צילום: xLight / סטפני קואן (Stephanie Cowan).

    ממשלת ארה״ב תשקיע 150 מיליון דולר בסטארט-אפ הליתוגרפיה xLight של פט גלסינגר

    MARVEL LOGO לוגו מארוול

    מארוול תרכוש את Celestial AI תמורת 3.25 מיליארד דולר בכדי לקדם את מהפכת הקישוריות האופטית במרכזי הנתונים

  • בישראל
    פרופ' אמנון שעשוע. צילום יחצ, מובילאיי

    מובילאיי מפטרת כ־200 עובדים – רובם בישראל – על רקע ירידה בביקוש

    חוות שרתים. המחשה: Image by tstokes from Pixabay

    שוק ה-AI העולמי יגיע לטריליון דולר, אך בישראל אין עדיין תכנון ארצי לחוות שרתים 

    בתמונה: מימין לשמאל: אלן הו, מנכ"ל Qolab, ד״ר יונתן כהן, סמנכ״ל הטכנולוגיות של QM, פרופ׳ ג׳ון מרטיניס, סמנכ״ל הטכנולוגיות של Qolab, ד״ר איתמר סיוון, מנכ״ל QM, ד״ר ניסים אופק, מהנדס ראשי ב-QM. צילום: אוראל כהן

    מרכז המחשוב הקוונטי הישראלי הראשון בעולם שמתקין את התקן הקיוביטים מוליכי־העל של Qolab

    שבב קוונטי. אילוסטרציה: depositphotos.com

    מצמד קוונטי אוניברסלי מאוניברסיטת תל אביב עשוי להוזיל פי עשרה את עלות המחשב הקוונטי הפוטוני

    מנכ"ל רד חגי סלע. צילום יחצ

    חגי סלע מונה למנהל אזורי ישראל, המזה״ת,אפריקה ומדינות בריה״מ לשעבר בחברת RAD

    אנפורנה/AWS ואנסיס הציגו שיטה לקיצור דרמטי בפעילו מערכות על שבב מורכבות

    אנפורנה/AWS ואנסיס הציגו שיטה לקיצור דרמטי בפעילו מערכות על שבב מורכבות

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
No Result
View All Result

בית מדורים אוטומוטיב AI מעלה הילוך: הבינה המלאכותית תופסת את ההגה בכסא הנהג

AI מעלה הילוך: הבינה המלאכותית תופסת את ההגה בכסא הנהג

מאת יריב צבר
06 אפריל 2024
in אוטומוטיב, TapeOut Magazine
AI מעלה הילוך: הבינה המלאכותית תופסת את ההגה בכסא הנהג

מכונית אוטונומית. למרות הקידמה הרבה טרם ברור מתי נוכל לסע במכונית אוטונומית צילום: Pixabay

Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

תעשיית הרכב עוברת שינוי טרנספורמטיבי, כאשר בינה מלאכותית (AI) משחקת תפקיד מרכזי בעיצוב פניה של התחבורה העתידית. ממערכות סיוע משופרות לנהג  (  (ADASועד להבטחה הגדולה לכלי רכב אוטונומיים לחלוטין, הבינה המלאכותית מחוללת מהפיכה באופן שבו אנו מתכננים, בונים ומתקשרים עם מכוניות.

יכולת העיבוד הפנומנלית המושגת כיום בעזרת שבבי סיליקון מתקדמים מאפשרת לנצל את יכולות הבינה המלכותית גם לתעיית הרכב שעד חפני כמה שנים פעלה במצורה מיושנת ושמרנית אך היום  רעבה לחידושים טכנולויגם ומחפשת להטמיע טכנולוגיית בינה מלאכותית בכלי רכב ומערכות תחברוה מתקדמות.

להלן כמה ישומים מרכזיים המנצלים כיום את יכולות הבינה המלאכותית:

  • מערכות מתקדמות לסיוע לנהג (ADAS) – בינה מלאכותית מעצימה את תכונות ADAS מערכות הסיוע המתקדמות לנהג כגון בלימת חירום אוטומטית, התרעה על סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. מערכות אלו משתכללות עם כל איטרציה, לומדות כל הזמן ומשפרות את זמני התגובה מתוך כוונה להגיע למצב בו יהיו אמינות מספיק לפעול בצורה אוטונומית לחלוטין.
  • שיפור בטיחות הנהג: כל עוד נמשיך לנהוג ברכבנו יש חשיבות רבה למערכות בינה מלאכותית המסוגלות לנטר את התנהגות הנהג, לעודד הרגלי נהיגה בטוחים יותר ואף להמליץ על הפסקות מנוחה במקרה של עייפות או נהיגה בשכרות. במקביל ניתן יהיה להקטין את פרמיות הביטוח הפוטנציאליות עבור נהגים המפגינים באופן עקבי שיטות נהיגה בטוחות יותר.
  • חוויות משופרות ברכב -בינה מלאכותית מתאימה אישית את חוויית הנהיגה כפי שלא היתה מעולם. עוזרות קוליות כמו אלקסה וסירי יכולות ללמוד את העדפות נהג, להתאים את טמפרטורת תא הנוסעים לכל נהג ולנווט במסלולי נסיעה רצויים בצורה חלקה ואמינה.
  • תחזוקה חזויה: אלגוריתמי AI מנתחיםאת הנתוני המתקבלים מחיישני הרכב כדי לחזות כשלים מכניים פוטנציאליים, מה שמאפשר גם לבצע תחזוקה מונעת ולמנוע תקלות עוד לפני שגרמו לסיכון בחיי הנוסעים או להשבתת הרכב. עובדה זו מתורגמת לבטיחות מוגברת ולעלויות תיקון מופחתות.
  • אופטימיזציה חזויה של תאורת תנועה מבוססת בינה מלאכותית:מערכות בינה מלאכותית חדשות מנתחות את נתוני זרימת התנועה בזמן אמת ומתאימות באופן דינמי את תזמוני הרמזורים ליעילות מיטבית. טכנולוגיה זו כוללת שילוב של תשתית רמזורים עם חיישנים ומצלמות האוספים נתונים על נפח הרכב, מעברי הולכי רגל ודפוסי תנועה כלליים. אלגוריתמי בינה מלאכותית מנתחים את הנתונים הללו ומתאימים את תזמוני האור כדי למזער את העומס וההמתנה. מערכת אופטיציזה זו יכול גם להקטין את צריכת דלק ואת זיהום האויר הנגרם מפליטת גזים רעילים במיוחד במרכזי הערים.
  • שירות חניה אוטונומי המופעל על ידי בינה מלאכותית: בנוסף לנהיגה בטוחה ויעילה יותר, מערכות בינה מלכותית חדשות יוכלו לאפשר למכונית להחנות את עצמה באופן אוטונומי במגרש חניה רב קומות. למימוש הישום יש צורך בהתקנת מצלמות וחיישנים כדי למפות את כל שטח החניה. מערכת הבינה המלאכותית של המכונית, המשתמשת ב-LiDAR וברדאר, תתקשר עם הבינה המלאכותית של החניה כדי לנווט במקומות צרים ולהחנות את המכונית בבטחה ותוך ניצול מירבי של שטחי החניה.
  • החלום האוטונומי: המטרה הסופית עבור רבים היא השקתם לשוק של כלי רכב אוטונומיים לחלוטין. חברות כמו Waymo, Tesla וקרוז משתמשות בחיישני LiDAR, מכ"ם ומצלמה בשילוב עם אלגוריתמי למידה עמוקה כדי לאמן מערכות בינה מלאכותית לנווט בסביבות דרכים מורכבות בצורה בטוחה ויעילה.

בנושא המירוץ לרכב האוטונומי יש כיום מספר שחקנים מרכזים הנמצאים  בחזית הפיתוח של טכנולוגיית רכב אוטונומי וכוללים את:

Waymo (בבעלות אלפבית): חלוצה בתחום, Waymo מתהדרת בצי מוניות לנהיגה עצמית הפועלות באזורים מוגבלים. ההתמקדות שלהם היא בשירותי הסעות עם דגש חזק על בטיחות ואיסוף נתונים.

טסלה: החברה הפועלת בשוק הרכב תוך מישמו חזונו של אילון מאסק מציידת את כלי הרכב שלה בחומרה ותוכנה מתקדמות לתכונות נהיגה אוטונומית. עם זאת, הגישה שלהם מסתמכת במידה רבה על נתוני מצלמה, מה שמעלה חששות לגבי יעילותה בכל תנאי מזג האוויר.

קרוז (בבעלות ג'נרל מוטורס): קרוז מתמקדת בפיתוח כלי רכב אוטונומיים עבור סביבות עירוניות ספציפיות. הם משתמשים בחיישני LiDAR ורדאר באופן נרחב כדי ליצור מפות מפורטות ולאפשר ניווט בטוח.

Aurora: סטארטאפ המפתח תוכנה לנהיגה עצמית שניתן לשלב בכלי רכב שונים. החברה נותנת עדיפות לגישה שיתופית, תוך שיתוף פעולה עם יצרני רכב מסורתיים כדי להביא טכנולוגיה אוטונומית לשוק ההמוני.

Baidu: ענקית הטכנולוגיה הסינית מפתחת באופן פעיל טכנולוגיית מכוניות אוטונומיות בסין, תוך התמקדות בהתאמה לדפוסי התנועה והתשתית הייחודיים של המדינה.

למרות ההתקדמות הרבה שנעשתה בשנים האחרונות, עדיין נותרו אתגרים משמעותיים בדרך אל היעד והם כוללים מכשולים רגולטוריים, שיקולים אתיים לגבי האחריות לתאונות והצורך באמצעי בטיחות חזקים שיבטיחו כמות קטנה של תאונות ומינימום אבדן בחיי אדם.

עם זאת, אין להכחיש את היתרונות הפוטנציאליים של כלי רכב המונעים בינה מלאכותית. אלה כוללים בטיחות מוגברת, צמצום עומסי תנועה ושיפור הנגישות לכולם. ככל שה-AI ממשיך להתפתח, אנו יכולים לצפות לעתיד חיובי יותר שבו מכוניות יהפכו לכלי תחבורה יעיל יותר ובטוח יותר.

Tags: מכונית אוטונומיתבינה מלאכותית באוטומוטיב
יריב צבר

יריב צבר

נוספים מאמרים

פרופ' אמנון שעשוע. צילום יחצ, מובילאיי
אוטומוטיב

מובילאיי מפטרת כ־200 עובדים – רובם בישראל – על רקע ירידה בביקוש

מנכ
אוטומוטיב

ארבה רובוטיקס מתקרבת לזכיות עם יצרניות רכב פרימיום

נשיא סין שי ג'ינפין ונשיא ארה
אוטומוטיב

הסכם שי–טראמפ מחזיר לשוק את שבבי הרכב של Nexperia ומונע עצירה במפעלי הרכב

יורם זלינגר מנכ
אוטומוטיב

ולנס סמיקונדקטור ממנה את יורם זלינגר לתפקיד המנכ"ל

Next Post
ספר ניהולי חדש: המנהל האנושי – שיחות עם אלכס קורנהאוזר

ספר ניהולי חדש: המנהל האנושי – שיחות עם אלכס קורנהאוזר

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • הידיעות הנקראות ביותר
  • מאמרים פופולאריים

הידיעות הנקראות ביותר

  • מארוול תרכוש את Celestial AI תמורת 3.25 מיליארד דולר…
  • דיווח: ג'וני סרוג'י שוקל לעזוב את אפל – הישראלי…
  • שוק ה-AI העולמי יגיע לטריליון דולר, אך בישראל אין…
  • ממשלת ארה״ב תשקיע 150 מיליון דולר בסטארט-אפ…
  • קאמבריקון: יצרנית השבבים הסינית שמדאיגה את אנבידיה

מאמרים פופולאריים

  • הגיע הזמן שבמקביל לבניית שבבים מהפכנים נבנה גם את…
  • האיחוד האירופי מרכך את ה-GDPR כדי להאיץ את מהפכת…
  • לקרב את המחשבים ליעילות האנרגטית של המוח

השותפים שלנו

לוגו TSMC
לוגו TSMC

לחצו למשרות פנויות בהייטק

כנסים ואירועים

כנסים ואירועים

כנס ChipEx2026 יערך ב-12-13 במאי, 2026. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

ChipEx2026 will be held on May 12-13, 2026. The conference is intended for everyone involved in the semiconductor industry, including engineers, professional experts, and senior executives.

לחץ לפרטים

הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


    • פרסם אצלנו
    • עיקר החדשות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • בישראל
    • צור קשר
    • צ'יפסים
    • Chiportal Index
    • TapeOut Magazine
    • אודות
    • מאמרים ומחקרים
    • תנאי שימוש
    • כנסים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫שבבים‬
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

    השותפים שלנו

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    No Result
    View All Result
    • עיקר החדשות
    • בישראל
    • מדורים
      • אוטומוטיב
      • בינה מלאכותית (AI/ML)
      • בטחון, תעופה וחלל
      • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
      • ‫יצור (‪(FABs‬‬
      • ‫צב"ד‬
      • ‫שבבים‬
      • ‫רכיבים‬ (IoT)
      • ‫תוכנות משובצות‬
      • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
      • ‫‪FPGA‬‬
      • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • תקשורת מהירה
    • מאמרים ומחקרים
    • צ'יפסים
    • כנסים
    • Chiportal Index
      • אינדקס חברות – קטגוריות
      • אינדקס חברות A-Z
    • אודות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • TapeOut Magazine
    • צור קשר
    • ChipEx
    • סיליקון קלאב

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס