אפל רכשה את WiFiSLAM, חברת סטארט-אפ שפיתחה דרך להשתמש בנקודות חמות של WIFI לסייע לטלפונים החכמים לנווט בתוך חללים בנויים, כגון חנויות, שדות תעופה ומרכזי כנסים
חברת אפל הודיעה אתמול על רכישת חברת WiFiSLAM, חברת סטארט-אפ המפתחת דרכים להשתמש בנקודות החמות של רשת הנתונים האלחוטית – WIFI לסייע לטלפונים החכמים לנווט בתוך חללים בנויים גדלוים, כגון חנויות, שדות תעופה ומרכזי כנסים.
הרכישה היא חלק ממאמציה של אפל לחזק את יכולות המיפוי והאיכון שלה לאחר שביטלה את ההסכם עם גוגל בשנה שעברה.
הרכישה דווחה לראשונה ע"י וול סטריט ג'ורנל, שלפי הדלפות שקיבל, אפל שילמה סכום של 20 מיליון דולר על החברה מעמק הסיליקון. אפל אישרה את דבר הרכישה ביום שני, אך לא מסרה את הסכום או מדוע היא ביקשה לרכוש את WiFiSLAM.
WiFiSLAM סגרה את אתר האינטנרט וסגרה את חשבון היוטיוב שלה.
גישות מסורתיות לאיכון טלפונים סלולאריות כוללות שימוש ב-GPS וחישה של מגדל תאי הסלולאר הקרוב. אף אחת מהגישות אזו לא עובדת טוב בתוך המבנים. רשתות מסחר מעוניינות בסיוע לקונים לצוא דברים בחנויות ואפליקציות שיכולות לסייע להם לנווט במעברים יכולה להיות חיונית עבורם. חברת המחקר ABI מעריכה כי השוק למערכות המסייעות לאיכון בתוך חנויות יכול להגיע ל-5 מיליארד דולר ב-2018.
בתחילה הסתמכה אפל על גוגל לאספקת מפות ויישומי מיקום עבור האייפון, אך היא הכריזה על אפליק מצית המפות שלה בשנה שעברה. לטענת אפל, גוגל העדיפה לפתח תחילה גרסאות למערכת ההפעלה אנדרואיד מתוצרתה, ורק לאחר מכן לאפל. אפליקציות אנדרואיד אלה כוללות ניווט בתוך מהנים בכמה קניונים ושדות תעופה, וכעת אפל מבקשת לסגור את הפער בעצמה.