פתרון של החברה, מבוסס על אלגוריתמי למידת מכונה והינו היחידי הכולל את כל שלבי הגילוי והתיקון של תוכנה ברכב: הפלטפורמה מגלה תקלות בהתנהגות התוכנה או התקפות סייבר ומאפשרת לחזות אירועי קריסת תוכנה, פותרת בזמן אמת תקלות בתוכנה הרצה על מחשבי הרכב
רוג'ר אורדמן, סמנכ"ל שיווק באורורה לאבס. צילום: אבי בליזובסקי |
אורורה לאבס Aurora Labs, מפתחת תוכנת Self-Healing לתעשיית הרכב, המחובר והאוטונומי. החברה מאפשרת "ריפוי עצמי" – זיהוי התנהגות לא תקינה בתוכנה של מחשבי הרכב ותיקון מיידי ללא צורך בהשבתת מחשבי הרכב. הפתרון של החברה, מבוסס על אלגוריתמי למידת מכונה והינו היחידי הכולל את כל שלבי הגילוי והתיקון של תוכנה ברכב: הפלטפורמה מגלה תקלות בהתנהגות התוכנה או התקפות סייבר ומאפשרת לחזות אירועי קריסת תוכנה, פותרת בזמן אמת תקלות בתוכנה הרצה על מחשבי הרכב, על מנת לספק ליצרן הרכב רשת ביטחון לעדכוני תוכנה ולהבטיח חווית משתמש חלקה ורציפה לנהג ולנוסעי הרכב. פתרון עדכון התוכנה מרחוק הייחודי של אורורה לאבס מספק עדכוני תוכנה מהירים בעלות נמוכה ליישום, ללא זמן השבתה למחשב הרכב, וללא צורך בהכפלת הזיכרון. בתמצית, הטכנולוגיה של אורורה לאבס מחסנת רכבים מחוברים ואוטונומיים מפני בעיות תוכנה עתידיות.
"זוהי עובדה קיימת שמספר שורות הקוד ברכבים יגיע למאות מיליונים", אמר זוהר פוקס, מנכ"ל אורורה לאבס. "תהליך type approval הינו ארוך ויקר. עם העלייה במספר עדכוני תוכנה, עדכון באגים ועדכוני אבטחה ובשילוב של רגולציה חדשה, תהליך type approval הופך להיות מורכב ותדיר יותר. אנחנו מצפים לשיתוף פעולה עם יצרני הרכב ולסייע להם לאמץ את התהליך הדינמי החדש של type approval".
המערכת של אורורה לאבס מאפשרת למצוא תקלות ברמת שורת הקוד הבודדת ברכב, שכיום רצות בו 100 מיליון שורות קוד בממוצע, ולבצע תיקון ו/או עדכון ברקע ,ללא השבתה של הרכב וללא צורך בביצוע פעולה מצד הנהג. זוהי יכולת קריטית המאפשרת ליצרני הרכב להתחסן מול תקלות תוכנה ולאפשר יכולות ושירותים חדשים לרכבים אפילו לאחר שעזבו את פס הייצור" אמר פוקס.
בשבוע שעבר, הציגה אורורה לאבס את Auto Validate, המספק ראיות על השינויים הפונקציונליים בתוכנה, ומאפשר ליצרניות הרכב ולגופים הרגולטוריים למקד את תהליך התקינה בתוכנה שהשתנתה ולחסוך זמן וכסף בקבלת אישור תקינה עבור שינוי פונקציונליות ברכב (לדוגמה הוספת "טייס אוטומטי", מערכת בטיחות).
בעידן בו התוכנה ברכב מתעדכנת מהענן, יצרני הרכב מתקשים לנהל את השפעת עדכוני התוכנה על כלל התוכנה שרצה על מחשבי הרכב. בנוסף, עבור כל שינוי פונקציונליות על יצרני הרכב לקבל אישור תקינה עבור העדכון. באמצעות הפתרון החדש של אורורה לאבס יצרניות הרכב יכולות לזהות את השינוי ברמת שורת הקוד של התוכנה להציגו בקלות ולייעל את קבלת אישור התקינה. הפתרון Auto Validate יסייע ליצרניות לענות על דרישות הרגולציה המחייבת אישור תקינה מעודכן, לאחר ביצוע שינוי בפונקציונליות של תוכנת הרכב, אשר תהפוך לחובה בתחילת שנה הבאה.
"משתמשים מבינים כי קיימות תקלות במערכות טכנולוגיות ובטח במערכות טכנולוגיות מתקדמות. התקלות יכולות לנבוע ממספר גורמים כמו מתקפת סייבר, אבל גם יכולות לנבוע מבעיות באינטגרציה, בקונפיגורציה, באגים ואפילו תקלות הנובעות משינויי אקלים. השאלה היא איך היצרנים וספקי השירות מגיבים לתקלות והאם יש להם את הכלים להגיב בצורה מהירה ומהימנה. לכן, על מנת לרכוש את אמון הציבור בכל הקשור לטכנולוגיות רכב חדשות, יש צורך במערכות שיודעות לזהות ולתקן את הבעיה מבלי להפריע לפעילות הרציפה של השירות, של הרכב. הטכנולוגיה של אורורה לאבס נותנת מענה מלא הן ליצרני הרכב והן למשתמשים" אמר רוג'ר אורדמן, סמנכ"ל שיווק באורורה לאבס.
AI הינו בליבת החדשנות של תעשיית הרכב- היכולת להתבונן, ללמוד ולקבל החלטה. לדוגמא רכב אוטונומי, מתבונן על תנאי הסביבה והתנועה, לומד ומחליט לבצע פעולה כמו לסובב את ההגה. כך גם מערכת Self Healing ברכב, מתבוננת על התנהגות התוכנה, לומדת אותה ואם צצות בעיות או שינוי בהתנהגות התוכנה מחליטה על פי מדיניות היצרן על ביצוע תיקון, על מנת שהרכב ימשיך לנוע באופן חלק ובטוח, הסביר רוג'ר אורדמן.
{loadposition content-related} |