הנהגים של היום דורשים תכונות בטיחות שהופכות לחובה – כגון מצלמות או eCall. גם מערכות סיוע לנהג הופכות להיות נפוצות ובעתיד יכללו המכוניות קישוריות בין מכוניות וכן חיישנים ובקרים הדרושים לדרגות שונות של נהיגה אוטונומית.
מערכות אלקטרוניקה לרכב |
מתוך ששת משתמשי הקצה המשמעותיים ביותר לתחום המעגלים המשולבים – המיחשוב, האלקטרוניקה הצרכנית, התקשורת, הרכב, הממשלה וההגנה, צפוי הביקוש ל-IC מחברות הרכב להציג את הצמיחה החזקה ביותר – 10.8% בממוצע שנתי, גבוה משמעותית מתעשיית התקשורת הנמצאת במקום השני עם גידול חזוי של 6.8% לשנה.
שוק המחשבים שהיה מנוע הצמיחה עד כה, מתקרב לרוויה, עם עם CAGR של 3.3%, אם כי מדובר על צמיחה נמוכה בכל המגזרים אך ברמת מכירות גבוהה מאוד. בניגוד לכך, הביקוש לשבבים עבור תעשיית הרכב עדיין גדלה מבסיס קטן יותר. בעוד תכולה גבוהה של מוליכים למחצה בשנים הקודמות הייתה מיועדת למכוניות הפונות למעמד היוקרתי, מספרים גדלים והלכים של שבבים מותקנים כעת בכלי רכב מכל הקטגוריות.
הנהגים של היום דורשים תכונות בטיחות שהופכות לחובה – כגון מצלמות או eCall. גם מערכות סיוע לנהג הופכות להיות נפוצות ובעתיד יכללו המכוניות קישוריות בין מכוניות וכן חיישנים ובקרים הדרושים לדרגות שונות של נהיגה אוטונומית.
חוקרי השוק של IC Insight צופים כי שוק השבבים לרכב יגדל ב-15%, להיקף של 21.7 מיליארד דולרים בשנת 2014, בהשוואה לעלייה של 1% בלבד שנרשמה בשנה האחרונה. בשנים הבאות צפוי שינוי בהיבט הגיאוגרפי. מכיוון שסין הפכה בינתיים לשוק הגדול בעולם למכוניות נוסעים והמכוניות נבנות בייצור מקומי, צפויה אסיה לעבור את אירופה כשוק הגדול ביותר עבור שבבי רכב, החל מ-2016.
כמו כן צופה חברת המחקר כי, עם שיעור צמיחה שנתי של 20%, סין תהיה האיזור החזק ביותר לשוק ה-IC לרכב עד שנת 2020.
הדיגיטציה והמיחשוב של כל תחומי הרכב יגרמו אף הם לצמיחה – שוק שבבי הזכרון יגדל הרבה יותר מהממוצע והוא צפוי להכפיל עצמו בין השנים 2014-2018 ל-4.2 מיליארד דולרים.
{loadposition content-related} |