• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    שבבי בינה מלאכותית מביאים לדמוקרטיזציה. איור: אבי בליזובסקי באמצעות Ideogram.ai

    "הבינה המלאכותית תביא לדמוקרטיה של המיחשוב ובפרט בתחום השבבים"

    מפעל 21 של TSMC באריזונה. צילום יחצ

    TSMC מתחילה בבניית מפעל Fab 21 שלב 3 באריזונה לטכנולוגיות 1.6 נ"מ ו-2 נ"מ

    למרות מצב המלחמה: כנס ChipEx2025 יתקיים בתל אביב בשבוע הבא

    למרות מצב המלחמה: כנס ChipEx2025 יתקיים בתל אביב בשבוע הבא

    Gaudi 3 חוסך עד פי 3.35 בעלויות ומאיץ עד 43% לעומת Nvidia ב-IBM Cloud

    Gaudi 3 חוסך עד פי 3.35 בעלויות ומאיץ עד 43% לעומת Nvidia ב-IBM Cloud

    אירופה מבקשת עצמאות בתחום השבבים. המחשה: depositphotos.com

    האיחוד האירופי מכין את חוק השבבים 2.0 על יסוד “חשיבות אסטרטגית”

    קובי חנוך, מנכל ויביט נאנו. צילום יחצ

    לקראת ChipEx2025: העולם עובר ל-ReRAM, וויביט ננו היא כיום הספק העצמאי היחיד לטכנולוגיה זו

    Trending Tags

    • בישראל
      הצוות המוביל של NeuReality. משמאל לימין - סמנכ"ל VLSI יוסי קסוס, מנכ"ל משה תנך, CTO ליאור חרמוש, סמנכ"ל תפעול צביקה שמואלי. צילום - יוסי זליגר

      ניוריאליטי תציג ב- ChipEx2025 דרך למצות יותר את ה-GPU בעיבוד בינה מלאכותית, כדי להוזיל מאוד את עלויות השימוש

      ענבר דג סמנכ"לית מו"פ בחברת פונוניקס. צילום באדיבותה

      לקראת ChipEx2025: היהלום שבשבב

      ערכת הדפסה של ננו דימנשן. צילום יחצ

      Nano Dimension מפסיקה את פעילות Formatec ו-Admatec ומקרבת את Desktop Metal לפשיטת רגל

      פוסטר על שיתוף פעולה קודם בין וויביט ל-DB HiTek

      וויביט מתקדמת לקראת שלב הייצור: יצרנית השבבים הדרום-קוריאנית DB HiTek תציג שבבים המבוססים על טכנולוגיית הזיכרון ההתנגדותי

      פרופ׳ זיאד חנא, מנהל מרכזי הפיתוח של קיידנס בישראל. צילום יח"צ

      לקראת ChipEx2025: "הבינה המלאכותית יכולה להקפיץ קפיצת מדרגה את תהליך תכנון השבבים"

      הודו כמדינה טכנולוגית. אילוסטרציה: depositphotos.com

      אדאני מפסיקה זמנית את המשא ומתן עם טאוור סמיקונדקטור על פרויקט שבבים בן 10 מיליארד דולר בהודו

      Trending Tags

      • מדורים
        • אוטומוטיב
        • בינה מלאכותית (AI/ML)
        • בטחון, תעופה וחלל
        • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
        • ‫יצור (‪(FABs‬‬
        • ‫צב"ד‬
        • ‫שבבים‬
        • ‫רכיבים‬ (IOT)
        • ‫תוכנות משובצות‬
        • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
        • תקשורת מהירה
        • ‫‪FPGA‬‬
        • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • מאמרים ומחקרים
      • צ'יפסים
      • Chiportal Index
        • Search By Category
        • Search By ABC
      No Result
      View All Result
      Chiportal
      • עיקר החדשות
        שבבי בינה מלאכותית מביאים לדמוקרטיזציה. איור: אבי בליזובסקי באמצעות Ideogram.ai

        "הבינה המלאכותית תביא לדמוקרטיה של המיחשוב ובפרט בתחום השבבים"

        מפעל 21 של TSMC באריזונה. צילום יחצ

        TSMC מתחילה בבניית מפעל Fab 21 שלב 3 באריזונה לטכנולוגיות 1.6 נ"מ ו-2 נ"מ

        למרות מצב המלחמה: כנס ChipEx2025 יתקיים בתל אביב בשבוע הבא

        למרות מצב המלחמה: כנס ChipEx2025 יתקיים בתל אביב בשבוע הבא

        Gaudi 3 חוסך עד פי 3.35 בעלויות ומאיץ עד 43% לעומת Nvidia ב-IBM Cloud

        Gaudi 3 חוסך עד פי 3.35 בעלויות ומאיץ עד 43% לעומת Nvidia ב-IBM Cloud

        אירופה מבקשת עצמאות בתחום השבבים. המחשה: depositphotos.com

        האיחוד האירופי מכין את חוק השבבים 2.0 על יסוד “חשיבות אסטרטגית”

        קובי חנוך, מנכל ויביט נאנו. צילום יחצ

        לקראת ChipEx2025: העולם עובר ל-ReRAM, וויביט ננו היא כיום הספק העצמאי היחיד לטכנולוגיה זו

        Trending Tags

        • בישראל
          הצוות המוביל של NeuReality. משמאל לימין - סמנכ"ל VLSI יוסי קסוס, מנכ"ל משה תנך, CTO ליאור חרמוש, סמנכ"ל תפעול צביקה שמואלי. צילום - יוסי זליגר

          ניוריאליטי תציג ב- ChipEx2025 דרך למצות יותר את ה-GPU בעיבוד בינה מלאכותית, כדי להוזיל מאוד את עלויות השימוש

          ענבר דג סמנכ"לית מו"פ בחברת פונוניקס. צילום באדיבותה

          לקראת ChipEx2025: היהלום שבשבב

          ערכת הדפסה של ננו דימנשן. צילום יחצ

          Nano Dimension מפסיקה את פעילות Formatec ו-Admatec ומקרבת את Desktop Metal לפשיטת רגל

          פוסטר על שיתוף פעולה קודם בין וויביט ל-DB HiTek

          וויביט מתקדמת לקראת שלב הייצור: יצרנית השבבים הדרום-קוריאנית DB HiTek תציג שבבים המבוססים על טכנולוגיית הזיכרון ההתנגדותי

          פרופ׳ זיאד חנא, מנהל מרכזי הפיתוח של קיידנס בישראל. צילום יח"צ

          לקראת ChipEx2025: "הבינה המלאכותית יכולה להקפיץ קפיצת מדרגה את תהליך תכנון השבבים"

          הודו כמדינה טכנולוגית. אילוסטרציה: depositphotos.com

          אדאני מפסיקה זמנית את המשא ומתן עם טאוור סמיקונדקטור על פרויקט שבבים בן 10 מיליארד דולר בהודו

          Trending Tags

          • מדורים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית (AI/ML)
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫שבבים‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • תקשורת מהירה
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
          • מאמרים ומחקרים
          • צ'יפסים
          • Chiportal Index
            • Search By Category
            • Search By ABC
          No Result
          View All Result
          Chiportal
          No Result
          View All Result

          בית מדורים ‫שבבים‬ עולם שבו המכוניות יהיו אוטונומיות יהיה עולם בטוח יותר

          עולם שבו המכוניות יהיו אוטונומיות יהיה עולם בטוח יותר

          מאת אבי בליזובסקי
          06 יולי 2015
          in ‫שבבים‬, בישראל
          AUS_28901
          Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

          זו אחת המסקנות של משתתפי הפאנל שהתקיים אמש במסגרת מועדון השבבים הישראלי ואשר עסק בתשתיות תחבורה. אבל זה כנראה רק קצה הקרחון, כל צורת החשיבה שלנו על תחבורה תשתנה, אומרים המשתתפים

          פאנל בנושא מערכות תחבורה חכמות במסגרת מועדון השבבים הישראלי, 6/7/15. מימין ניר ששון, ד"ר ישראל פלדמן, אור עמרי, ושלמה גרדמן. צילום: שמואל אוסטר

          עולם שבו המכוניות אוטונומיות יהיה עולם בטוח יותר. ירידה של 80% אולי אף 90% במספר התאונות וכמובן במספר הנפגעים תהיה אחת מתוצאות הלוואי של התפתחות רשת התחבורה האוטונומית, רשת שלמה שהיא יותר ממרכיביה – כלי הרכב. כך עולה מפאנל שעסק בתשתיות התחבורה החכמה שהתקיים אתמול במסגרת מפגש מועדון השבבים הישראלי.

          בפאנל השתתפו אור עומרי, יו"ר האיגוד הישראלי למערכות תבוניות לתחבורה; ד"ר ישראל פלדמן, יזם ומרצה מכללת אפקה להנדסה וניר ששון, מנכל AutoTalks, חברה המפתחת אמצעי לתקשורת בין כלי רכב ובין כלי הרכב ותשתיות.

          ששון: "אם מסתכלים על קצב הגידול בכמות המכוניות בכל העולם לעומת קצב הגידול של התשתיות מבינים שאם אם לא נטפל במערכות תחבורה חכמות המצב יהיה גרוע יותר.

          מנחה הפאנל, שלמה גרדמן, מנכ"ל חברת ASG שאל את המשתתפים מדוע חדרו טכנולוגיות שיובילו בסופו של דבר לנהיגה אוטונומית רק לאחרונה, שהרי הצורך היה קיים תמיד ומדובר בשוק עצום.

          עמרי: זו תבנית אופיינית לכל תחום טכנולוגי שמתחיל לאט ובהמשך צובר תאוצה. לא מדובר בטכנולוגיות חדשות ה-ITS (מערכת תבונית בתחבורה) הראשונה זה רמזור. אבל מה שקרה בשנים האחרונות זה שהטכנולוגיה מתפתחת ומאפשרת להתקין מערכות חכמות זולות. המחשבים נהיים זעירים יותר ויותר וזולים, טכנולוגיית התקשורת הולכת ומתפתחת. הדברים רצים. מנכ"ל Mobileye פרופ' אמנון שעשוע אמר שתעשיית הרכב היא תעשיה שמרנית מאוד. הוא צודק, חברות הרכב גם שמרניות אבל בנוסף, ראשיהם חשבו שהם מלכי העולם, עד שהתחילו חברות כמו גוגל ואפל להכנס לעולם התחבורה ונוצר הויכוח מה זה רכב? אם זה כלי תחבורה שיש בו מחשבים או מחשב על גלגלים?

          AUS_28901

          בנוסף, אומר עמרי, מי שעוסק בתחבורה אלו רשויות ממשלתיות שהן שמרניות, ההתפתחות לא בראש מעייניהם והם חושבים שהפתרון לבעיית העומס יהיה סלילת כבישים נוספים.

          בשלב ביניים מדברים על שיירות של משאיות כאשר מחשב משאית אחת מודיע למחשבי המשאיות האחרות שבסביבה על הימצאות המשאית ומבקש להצטרף לשיירה. בשיירה של ארבע משאיות לדוגמה, הנהגים של המשאיות השניה השלישית והרביעית יכולים לעזוב את ההגה ואת הדוושות. המשאיות יוכלו לנסוע קרוב זו לזו יותר מאשר במצב של שליטה מאויישת, ורק סעיף זה יחסוך 15% בדלק, בשל הקטנת חיכוך האוויר.

          באשר לאוטונומיה בתחבורה הציבורית, אני לא בטוח שזה יקרה, בכל זאת מישהו צריך להיות אחראי על עשרות נוסעים.

          ד"ר פלדמן: "לדעתי מהפכת הרכב האוטונומי היא מהפכה אדירה והיא תקרה מהר יותר מאשר משערים." עם זאת בהמשך דבריו התברר שמהר זה עניין יחסי: "יש הערכות שכבר בשנות השלושים נראה די הרבה כלי רכב אוטונומים ובשנת 2040 רוב הרכב יהיה אוטונומי, זה ישנה את החיים של כולנו ואת התפיסה של התחבורה כשירות, ואת הצורך להיות בעלי כלי רכב?"

          ששון: יש אפשרות כבר היום להפחית את התאונות אם מכוניות תדברנה זו עם זו ועם התשתית, וכך יוכל הנהג לקבל התראה מספיקה לפני התנגשות אפשרית. לא בכל סוגיה צריך לחכות עד אשר כל כלי הרכב יהיו אוטונומיים. מניעת תאונה בצמתים תדרוש ש-100% מהמכוניות תהיינה אוטונומיות, אבל מניעה של תאונות שרשרת תתאפשר גם אם רק 10% מהמכוניות תהיינה אוטונומית. מלבד זאת, אפשר לרשת תחילה את הצמתים הקריטיים – אלו שבהן מתרחשות רוב התאונות. ביפן למשל מדובר ב-4,000 צמתים אדומים מתוך כמאה אלף.

          ד"ר פלדמן סיפר על מעורבותו בחברת MOBILITY INSIGHT המנתחת נתוני תחבורה באמצעים חכמים.

          "עד שנת 2000 רוב המידע התעבורתי שבו משתמשים המתכננים והרשויות השונות הגיע מחיישנים בכביש – בכל נתיב מותקנת לולאה אלקטרומגנטית הסופרת את כלי הרכב ובודקת את מהירותם. בהמשך התפתחה טכנולוגיה לחלץ נתוני תנועה מתוך הרשתות הסלולאריות ומ-WASE שמאפשרים להעריך את מספר המכוניות ומהירות הנסיעה הממוצעת. הבנו שהעתיד טמון בניתוח רשתי. התקנו רשת של סנסורים חכמים המכילים מחשבים, מדובר בחיישנים מסוגים רבים: חיישני בלוטות' שמזהים באופן חד ערכי כל מכשיר בלוטתו' שעובר לידם, WIFI, חיישנים המזהים אנשים,  חיישני רעש ומערכות ניתוח אוטומטי במצלמת וידאו הסופרת ומסווגת את כלי הרכב. כאשר יש חוכמה בציוד קצה וחוכמה רשתית אנחנו מסוגלים לנתח ולומר מהיכן נכנסים כלי הרכב ומהיכן הם יוצאים, מהם מסלוליהם, כמה מהנהגים שוהים בתוך השטח הנבדק. בשל זה להגיע לתובנות חדשות לגבי ביקושים ברשת – מידע קריטי לתכנון עירוני. הרשת נוסתה בחיפה.

          מהקהל נשאלה מוסרית: מה קורה אם תאונה בלתי נמנעת על מי המכונית תגן על היושבים ברכב או הנוסעים בכביש?

          ד"ר פלדמן: אכן יש השואלים מה לעשות במקרה של תאונה בה מעורבת מכונית אוטונומית. את מי יעמידו לדין את בעל המכונית, את המחשב, את חברת הרכב? אנחנו צריכים להבין שבסך הכול  כמות התאונות תקטן בצורה משמעותית 80 ואפילו 90%. במקום 300 הרוגים בשנה נוכל להגיע למצב של 30 הרוגים. לא רק מספר ההרוגים גם מספר ההתנגשויות – גם אלו המוגדרות כתאונות קלות תפחת בצורה משמעותית כך שנכון שיש את העניין המשפטי אבל אני חושב שהוא פתיר, אפשר לייצר חוקים כאלה שיהיה מישהו שיהיה אחראי. באשר לשאלה האם המערכת תנסה להגן על יושבי המכונית על חשבון מי שבדרך ענה פלדמן – כי התשובה שלילית.

          ששון: "תהליך בניית שבב לרכב דורש מרכיבים רבים ובין היתר עוד חצי שנה של בדיקות ועלות של חצי מיליון דולר נוספים על פיתוח שבב רגיל.. מרחב הטעויות קטן מאוד, אמינות – מספר החלקים הפגומים למיליון צריך להיות קרוב לאפס. צריך לתכנן את המערכות עם יתירות. כשמסתכלים מבחינת עלויות צריכים להשקיע יותר בזמן בדיקות. היחס בין עלויות הרכיב בטסט לעומת שטח הסיליקון."

          "רכיב V2V כמו שלנו בתחילת הדרך לא ידרוש אותן דרישות בטיחות כמו של מצלמות שמתריאות מפני תאונה ואולם צריך להכניס את הבטיחות העתידית כבר בשלב התכנון היום כדי שהתרומה של אותו כשל מערכתי לא תביא להרס מוחלט."

          לסיכום, כשמדובר ברכב האוטונומי – מתכוונים היום ליתרונות הבטיחות, אך לדברי המשתתפים ההשלכה תהיה הרבה יותר גדולה, למשל, אומר עמרי, "לא יידרשו מגרשי חניה משום שהמכונית תחזור הביתה. לא יהיה צורך בשוטרים כי לא יהיו תאונות. העיר תיראה אחרת, המדינה תיראה אחרת."

          {loadposition content-related}
          אבי בליזובסקי

          אבי בליזובסקי

          נוספים מאמרים

          תעשיה במלחמה

          למרות מצב המלחמה: כנס ChipEx2025 יתקיים בתל אביב בשבוע הבא

          אירופה מבקשת עצמאות בתחום השבבים. המחשה: depositphotos.com
          ‫שבבים‬

          האיחוד האירופי מכין את חוק השבבים 2.0 על יסוד “חשיבות אסטרטגית”

          זיכויים ממס לתעשיית השבבים. אילוסטרציה: depositphotos.com
          ‫שבבים‬

          SIA מברכת על הצעת BASIC Act להגדלת זיכוי המס להשקעות בתעשיית השבבים

          הייטק

          ביום העצמאות ה-77 יש לנו סיבות טובות לגאווה

          הפוסט הבא
          Gary_Smith

          גארי סמית הלך לעולמו

          כתיבת תגובה לבטל

          האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

          • הידיעות הנקראות ביותר
          • מאמרים פופולאריים

          הידיעות הנקראות ביותר

          • Cadence ו-TSMC מאיצות פיתוח שבבי AI ופתרונות אריזה מתקדמים
          • לקראת ChipEx2025: היהלום שבשבב
          • למרות מצב המלחמה: כנס ChipEx2025 יתקיים בתל אביב בשבוע הבא
          • האיחוד האירופי מכין את חוק השבבים 2.0 על יסוד…
          • לקראת ChipEx2025: העולם עובר ל-ReRAM, וויביט ננו היא…

          מאמרים פופולאריים

          • Neoclouds: הסטארט-אפים הזריזים המגדירים מחדש את…
          • היכונו לדור הרובוטים החדש: רובוטיקת בינה מלאכותית…
          • להוביל עם הלב: הכוח של ניהול ממוקד באדם בעידן הבינה…
          • הינן שחולם: לייצר ינות ישראלים ברמת סופר פרימיום
          • מהפך במערכות הניווט של המחר: האם שבבים חכמים יחליפו…

          השותפים שלנו

          לוגו TSMC
          לוגו TSMC

          לחצו למשרות פנויות בהייטק

          כנסים ואירועים

          כנסים ואירועים

          כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

          לחץ לפרטים

          הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

          הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


            • פרסם אצלנו
            • עיקר החדשות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • בישראל
            • צור קשר
            • צ'יפסים
            • Chiportal Index
            • TapeOut Magazine
            • אודות
            • מאמרים ומחקרים
            • תנאי שימוש
            • כנסים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫שבבים‬
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

            השותפים שלנו

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            No Result
            View All Result
            • עיקר החדשות
            • בישראל
            • מדורים
              • אוטומוטיב
              • בינה מלאכותית (AI/ML)
              • בטחון, תעופה וחלל
              • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
              • ‫יצור (‪(FABs‬‬
              • ‫צב"ד‬
              • ‫שבבים‬
              • ‫רכיבים‬ (IoT)
              • ‫תוכנות משובצות‬
              • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
              • ‫‪FPGA‬‬
              • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
              • תקשורת מהירה
            • מאמרים ומחקרים
            • צ'יפסים
            • כנסים
            • Chiportal Index
              • אינדקס חברות – קטגוריות
              • אינדקס חברות A-Z
            • אודות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • TapeOut Magazine
            • צור קשר
            • ChipEx
            • סיליקון קלאב

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            דילוג לתוכן
            פתח סרגל נגישות כלי נגישות

            כלי נגישות

            • הגדל טקסטהגדל טקסט
            • הקטן טקסטהקטן טקסט
            • גווני אפורגווני אפור
            • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
            • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
            • רקע בהיררקע בהיר
            • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
            • פונט קריאפונט קריא
            • איפוס איפוס