• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    מי זקוק יותר למי? אינטל לישראל או ישראל לאינטל?

    אינטל תפצל את חטיבת NEX לחברה עצמאית – 400 עובדים בישראל יושפעו

    ליפ-בו טאן. צילום: אינטל

    מנכ"ל אינטל מבצע פניית פרסה: "מתקן את הטעויות שנעשו – לא נפתח שבבים רק כי אפשר" * מבטל מפעלים באירופה

    נוחיק סמל, מנכ"ל סוני סמיקונדקטור ישראל. צילום יחצ

    חברת סוני מתכננת למכור את Sony Semiconductor Israel – מפתחת למכשירים חכמים – בעסקה ששוויה מוערך בכ-300 מ' ד'

    הדגמה של פאנל אב-טיפוס המציג את תהליך ההעברה הייחודי של Q‑Pixel למיקרו‑LED (Q‑Transfer), שבו נעשה שימוש בפיקסלים בגודל 10 מיקרון בעלי צבע משתנה. הפאנל מציג תצוגה בצפיפות של מעל 500 פיקסלים לאינץ' – ללא אף פיקסל חסר, עם תפוקה של למעלה מ־99.9995%.

    Q-Pixel משיקה את Q‑Transfer: פריצת דרך בהעברת פיקסלים למיקרו‑LED

    המחשה המראה את נשיא צפון קוריאה קים-ג'ונג און במפעל שבבים. האיור אינו צילום אמיתי והוכן על ידי תוכנת הבינה המלאכותית ideogram.ai

    פיונגיאנג משקיעה בשבבים ובינה מלאכותית: גרסה מקומית לצ'אט-GPT בשלבי פיתוח

    יפן רוצה לחזור לימי הזוהר של תעשיית השבבים. אילוסטרציה: depositphotos.com

    רפידוס מכריזה על יצור 2 ננומטר ב-2027 * האם תחזיר את יפן למפת השבבים העולמית?

    Trending Tags

    • בישראל
      מימין לשמאל: נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון, גדעון פרנק, דדי פרלמוטר ויו"ר הקורטוריון סקוט לימסטר. (קרדיט : רמי שלוש, דוברות הטכניון)

      דדי פרלמוטר התמנה ליו"ר הוועד המנהל של הטכניון

      שיתוף פעולה בין ישראל לטאיוואן. אילוסטרציה: depositphotos.com

      מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין מחריפה – וישראל בתווך: החשש ממכס על שבבים מטאיוואן, לצד פוטנציאל לשיתוף פעולה

      לוגו חברת נובה. צילום יחצ

      בנק השקעות אמריקאי הגדיל את ההשקעה בנובה הישראלית ביותר מ־120%

      מייסדי היילו. משמאל לימין - המנכ''ל אור דנון, מנהלת הפיתוח העסקי הדר צייטלין וה-CTO אבי באום. צלם - ערן טיירי

      היילו משיקה את מאיץ הבינה המלאכותית Hailo-10H: יכולות Gen AI מתקדמות ללא צורך בחיבור לענן

      הדמיה של מערכת החישה של סקנרי. קרדיט Scanary

      הסטארט-אפ Scanary חושף טכנולוגיה לבידוק ביטחוני המוני של עד 25,000 איש בשעה

      בני לנדא. צילום יחצ

      הייקון נמכרה ב־2.5 מיליון שקל: כל הטכנולוגיה והפטנטים יועברו לארה"ב

      Trending Tags

      • מדורים
        • אוטומוטיב
        • בינה מלאכותית (AI/ML)
        • בטחון, תעופה וחלל
        • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
        • ‫יצור (‪(FABs‬‬
        • ‫צב"ד‬
        • ‫שבבים‬
        • ‫רכיבים‬ (IOT)
        • ‫תוכנות משובצות‬
        • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
        • תקשורת מהירה
        • ‫‪FPGA‬‬
        • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • מאמרים ומחקרים
      • צ'יפסים
      • Chiportal Index
        • Search By Category
        • Search By ABC
      No Result
      View All Result
      Chiportal
      • עיקר החדשות
        מי זקוק יותר למי? אינטל לישראל או ישראל לאינטל?

        אינטל תפצל את חטיבת NEX לחברה עצמאית – 400 עובדים בישראל יושפעו

        ליפ-בו טאן. צילום: אינטל

        מנכ"ל אינטל מבצע פניית פרסה: "מתקן את הטעויות שנעשו – לא נפתח שבבים רק כי אפשר" * מבטל מפעלים באירופה

        נוחיק סמל, מנכ"ל סוני סמיקונדקטור ישראל. צילום יחצ

        חברת סוני מתכננת למכור את Sony Semiconductor Israel – מפתחת למכשירים חכמים – בעסקה ששוויה מוערך בכ-300 מ' ד'

        הדגמה של פאנל אב-טיפוס המציג את תהליך ההעברה הייחודי של Q‑Pixel למיקרו‑LED (Q‑Transfer), שבו נעשה שימוש בפיקסלים בגודל 10 מיקרון בעלי צבע משתנה. הפאנל מציג תצוגה בצפיפות של מעל 500 פיקסלים לאינץ' – ללא אף פיקסל חסר, עם תפוקה של למעלה מ־99.9995%.

        Q-Pixel משיקה את Q‑Transfer: פריצת דרך בהעברת פיקסלים למיקרו‑LED

        המחשה המראה את נשיא צפון קוריאה קים-ג'ונג און במפעל שבבים. האיור אינו צילום אמיתי והוכן על ידי תוכנת הבינה המלאכותית ideogram.ai

        פיונגיאנג משקיעה בשבבים ובינה מלאכותית: גרסה מקומית לצ'אט-GPT בשלבי פיתוח

        יפן רוצה לחזור לימי הזוהר של תעשיית השבבים. אילוסטרציה: depositphotos.com

        רפידוס מכריזה על יצור 2 ננומטר ב-2027 * האם תחזיר את יפן למפת השבבים העולמית?

        Trending Tags

        • בישראל
          מימין לשמאל: נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון, גדעון פרנק, דדי פרלמוטר ויו"ר הקורטוריון סקוט לימסטר. (קרדיט : רמי שלוש, דוברות הטכניון)

          דדי פרלמוטר התמנה ליו"ר הוועד המנהל של הטכניון

          שיתוף פעולה בין ישראל לטאיוואן. אילוסטרציה: depositphotos.com

          מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין מחריפה – וישראל בתווך: החשש ממכס על שבבים מטאיוואן, לצד פוטנציאל לשיתוף פעולה

          לוגו חברת נובה. צילום יחצ

          בנק השקעות אמריקאי הגדיל את ההשקעה בנובה הישראלית ביותר מ־120%

          מייסדי היילו. משמאל לימין - המנכ''ל אור דנון, מנהלת הפיתוח העסקי הדר צייטלין וה-CTO אבי באום. צלם - ערן טיירי

          היילו משיקה את מאיץ הבינה המלאכותית Hailo-10H: יכולות Gen AI מתקדמות ללא צורך בחיבור לענן

          הדמיה של מערכת החישה של סקנרי. קרדיט Scanary

          הסטארט-אפ Scanary חושף טכנולוגיה לבידוק ביטחוני המוני של עד 25,000 איש בשעה

          בני לנדא. צילום יחצ

          הייקון נמכרה ב־2.5 מיליון שקל: כל הטכנולוגיה והפטנטים יועברו לארה"ב

          Trending Tags

          • מדורים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית (AI/ML)
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫שבבים‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • תקשורת מהירה
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
          • מאמרים ומחקרים
          • צ'יפסים
          • Chiportal Index
            • Search By Category
            • Search By ABC
          No Result
          View All Result
          Chiportal
          No Result
          View All Result

          בית מדורים ‫שבבים‬ עולם שבו המכוניות יהיו אוטונומיות יהיה עולם בטוח יותר

          עולם שבו המכוניות יהיו אוטונומיות יהיה עולם בטוח יותר

          מאת אבי בליזובסקי
          06 יולי 2015
          in ‫שבבים‬, בישראל
          AUS_28901
          Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

          זו אחת המסקנות של משתתפי הפאנל שהתקיים אמש במסגרת מועדון השבבים הישראלי ואשר עסק בתשתיות תחבורה. אבל זה כנראה רק קצה הקרחון, כל צורת החשיבה שלנו על תחבורה תשתנה, אומרים המשתתפים

          פאנל בנושא מערכות תחבורה חכמות במסגרת מועדון השבבים הישראלי, 6/7/15. מימין ניר ששון, ד"ר ישראל פלדמן, אור עמרי, ושלמה גרדמן. צילום: שמואל אוסטר

          עולם שבו המכוניות אוטונומיות יהיה עולם בטוח יותר. ירידה של 80% אולי אף 90% במספר התאונות וכמובן במספר הנפגעים תהיה אחת מתוצאות הלוואי של התפתחות רשת התחבורה האוטונומית, רשת שלמה שהיא יותר ממרכיביה – כלי הרכב. כך עולה מפאנל שעסק בתשתיות התחבורה החכמה שהתקיים אתמול במסגרת מפגש מועדון השבבים הישראלי.

          בפאנל השתתפו אור עומרי, יו"ר האיגוד הישראלי למערכות תבוניות לתחבורה; ד"ר ישראל פלדמן, יזם ומרצה מכללת אפקה להנדסה וניר ששון, מנכל AutoTalks, חברה המפתחת אמצעי לתקשורת בין כלי רכב ובין כלי הרכב ותשתיות.

          ששון: "אם מסתכלים על קצב הגידול בכמות המכוניות בכל העולם לעומת קצב הגידול של התשתיות מבינים שאם אם לא נטפל במערכות תחבורה חכמות המצב יהיה גרוע יותר.

          מנחה הפאנל, שלמה גרדמן, מנכ"ל חברת ASG שאל את המשתתפים מדוע חדרו טכנולוגיות שיובילו בסופו של דבר לנהיגה אוטונומית רק לאחרונה, שהרי הצורך היה קיים תמיד ומדובר בשוק עצום.

          עמרי: זו תבנית אופיינית לכל תחום טכנולוגי שמתחיל לאט ובהמשך צובר תאוצה. לא מדובר בטכנולוגיות חדשות ה-ITS (מערכת תבונית בתחבורה) הראשונה זה רמזור. אבל מה שקרה בשנים האחרונות זה שהטכנולוגיה מתפתחת ומאפשרת להתקין מערכות חכמות זולות. המחשבים נהיים זעירים יותר ויותר וזולים, טכנולוגיית התקשורת הולכת ומתפתחת. הדברים רצים. מנכ"ל Mobileye פרופ' אמנון שעשוע אמר שתעשיית הרכב היא תעשיה שמרנית מאוד. הוא צודק, חברות הרכב גם שמרניות אבל בנוסף, ראשיהם חשבו שהם מלכי העולם, עד שהתחילו חברות כמו גוגל ואפל להכנס לעולם התחבורה ונוצר הויכוח מה זה רכב? אם זה כלי תחבורה שיש בו מחשבים או מחשב על גלגלים?

          AUS_28901

          בנוסף, אומר עמרי, מי שעוסק בתחבורה אלו רשויות ממשלתיות שהן שמרניות, ההתפתחות לא בראש מעייניהם והם חושבים שהפתרון לבעיית העומס יהיה סלילת כבישים נוספים.

          בשלב ביניים מדברים על שיירות של משאיות כאשר מחשב משאית אחת מודיע למחשבי המשאיות האחרות שבסביבה על הימצאות המשאית ומבקש להצטרף לשיירה. בשיירה של ארבע משאיות לדוגמה, הנהגים של המשאיות השניה השלישית והרביעית יכולים לעזוב את ההגה ואת הדוושות. המשאיות יוכלו לנסוע קרוב זו לזו יותר מאשר במצב של שליטה מאויישת, ורק סעיף זה יחסוך 15% בדלק, בשל הקטנת חיכוך האוויר.

          באשר לאוטונומיה בתחבורה הציבורית, אני לא בטוח שזה יקרה, בכל זאת מישהו צריך להיות אחראי על עשרות נוסעים.

          ד"ר פלדמן: "לדעתי מהפכת הרכב האוטונומי היא מהפכה אדירה והיא תקרה מהר יותר מאשר משערים." עם זאת בהמשך דבריו התברר שמהר זה עניין יחסי: "יש הערכות שכבר בשנות השלושים נראה די הרבה כלי רכב אוטונומים ובשנת 2040 רוב הרכב יהיה אוטונומי, זה ישנה את החיים של כולנו ואת התפיסה של התחבורה כשירות, ואת הצורך להיות בעלי כלי רכב?"

          ששון: יש אפשרות כבר היום להפחית את התאונות אם מכוניות תדברנה זו עם זו ועם התשתית, וכך יוכל הנהג לקבל התראה מספיקה לפני התנגשות אפשרית. לא בכל סוגיה צריך לחכות עד אשר כל כלי הרכב יהיו אוטונומיים. מניעת תאונה בצמתים תדרוש ש-100% מהמכוניות תהיינה אוטונומיות, אבל מניעה של תאונות שרשרת תתאפשר גם אם רק 10% מהמכוניות תהיינה אוטונומית. מלבד זאת, אפשר לרשת תחילה את הצמתים הקריטיים – אלו שבהן מתרחשות רוב התאונות. ביפן למשל מדובר ב-4,000 צמתים אדומים מתוך כמאה אלף.

          ד"ר פלדמן סיפר על מעורבותו בחברת MOBILITY INSIGHT המנתחת נתוני תחבורה באמצעים חכמים.

          "עד שנת 2000 רוב המידע התעבורתי שבו משתמשים המתכננים והרשויות השונות הגיע מחיישנים בכביש – בכל נתיב מותקנת לולאה אלקטרומגנטית הסופרת את כלי הרכב ובודקת את מהירותם. בהמשך התפתחה טכנולוגיה לחלץ נתוני תנועה מתוך הרשתות הסלולאריות ומ-WASE שמאפשרים להעריך את מספר המכוניות ומהירות הנסיעה הממוצעת. הבנו שהעתיד טמון בניתוח רשתי. התקנו רשת של סנסורים חכמים המכילים מחשבים, מדובר בחיישנים מסוגים רבים: חיישני בלוטות' שמזהים באופן חד ערכי כל מכשיר בלוטתו' שעובר לידם, WIFI, חיישנים המזהים אנשים,  חיישני רעש ומערכות ניתוח אוטומטי במצלמת וידאו הסופרת ומסווגת את כלי הרכב. כאשר יש חוכמה בציוד קצה וחוכמה רשתית אנחנו מסוגלים לנתח ולומר מהיכן נכנסים כלי הרכב ומהיכן הם יוצאים, מהם מסלוליהם, כמה מהנהגים שוהים בתוך השטח הנבדק. בשל זה להגיע לתובנות חדשות לגבי ביקושים ברשת – מידע קריטי לתכנון עירוני. הרשת נוסתה בחיפה.

          מהקהל נשאלה מוסרית: מה קורה אם תאונה בלתי נמנעת על מי המכונית תגן על היושבים ברכב או הנוסעים בכביש?

          ד"ר פלדמן: אכן יש השואלים מה לעשות במקרה של תאונה בה מעורבת מכונית אוטונומית. את מי יעמידו לדין את בעל המכונית, את המחשב, את חברת הרכב? אנחנו צריכים להבין שבסך הכול  כמות התאונות תקטן בצורה משמעותית 80 ואפילו 90%. במקום 300 הרוגים בשנה נוכל להגיע למצב של 30 הרוגים. לא רק מספר ההרוגים גם מספר ההתנגשויות – גם אלו המוגדרות כתאונות קלות תפחת בצורה משמעותית כך שנכון שיש את העניין המשפטי אבל אני חושב שהוא פתיר, אפשר לייצר חוקים כאלה שיהיה מישהו שיהיה אחראי. באשר לשאלה האם המערכת תנסה להגן על יושבי המכונית על חשבון מי שבדרך ענה פלדמן – כי התשובה שלילית.

          ששון: "תהליך בניית שבב לרכב דורש מרכיבים רבים ובין היתר עוד חצי שנה של בדיקות ועלות של חצי מיליון דולר נוספים על פיתוח שבב רגיל.. מרחב הטעויות קטן מאוד, אמינות – מספר החלקים הפגומים למיליון צריך להיות קרוב לאפס. צריך לתכנן את המערכות עם יתירות. כשמסתכלים מבחינת עלויות צריכים להשקיע יותר בזמן בדיקות. היחס בין עלויות הרכיב בטסט לעומת שטח הסיליקון."

          "רכיב V2V כמו שלנו בתחילת הדרך לא ידרוש אותן דרישות בטיחות כמו של מצלמות שמתריאות מפני תאונה ואולם צריך להכניס את הבטיחות העתידית כבר בשלב התכנון היום כדי שהתרומה של אותו כשל מערכתי לא תביא להרס מוחלט."

          לסיכום, כשמדובר ברכב האוטונומי – מתכוונים היום ליתרונות הבטיחות, אך לדברי המשתתפים ההשלכה תהיה הרבה יותר גדולה, למשל, אומר עמרי, "לא יידרשו מגרשי חניה משום שהמכונית תחזור הביתה. לא יהיה צורך בשוטרים כי לא יהיו תאונות. העיר תיראה אחרת, המדינה תיראה אחרת."

          {loadposition content-related}
          אבי בליזובסקי

          אבי בליזובסקי

          נוספים מאמרים

          לוגו איגוד חברות השבבים -SIA
          ‫שבבים‬

          הדוח השנתי של SIA: התאוששות הענף וחשש מהמכסים

          הייטק

          מסטארטאפ ניישן לסמיקונדקטור ניישן: כיצד הפכה ישראל למעצמה עולמית בפיתוח שבבי AI

          ‫שבבים‬

          אתגרי תכנון שבבים ב – 1.8 ננומטר

          שבבים בעולם מפוצל. אילוסטרציה: depositphotos.com
          ‫שבבים‬

          ההתנתקות בין ארה"ב לסין מעצבת מחדש את תעשיית השבבים

          הפוסט הבא
          Gary_Smith

          גארי סמית הלך לעולמו

          כתיבת תגובה לבטל

          האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

          • הידיעות הנקראות ביותר
          • מאמרים פופולאריים

          הידיעות הנקראות ביותר

          • הייקון נמכרה ב־2.5 מיליון שקל: כל הטכנולוגיה…
          • רפידוס מכריזה על יצור 2 ננומטר ב-2027 * האם תחזיר את…
          • היילו משיקה את מאיץ הבינה המלאכותית Hailo-10H:…
          • חברת סוני מתכננת למכור את Sony Semiconductor Israel…
          • גרמניה מצהירה על יעד שאפתני: הפיכתה למובילה אירופית…

          מאמרים פופולאריים

          • היתרון הישראלי בסכסוך האיראני – לוחמה מדויקת…
          • ענבר דג – דג נדיר בתעשיית השבבים
          • מסטארטאפ ניישן לסמיקונדקטור ניישן: כיצד הפכה ישראל…
          • אתגרי תכנון שבבים ב – 1.8 ננומטר
          • מקרה קלרנה : האם הרומן עם הבינה מלאכותית הסתיים בבגידה?

          השותפים שלנו

          לוגו TSMC
          לוגו TSMC

          לחצו למשרות פנויות בהייטק

          כנסים ואירועים

          כנסים ואירועים

          כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

          לחץ לפרטים

          הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

          הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


            • פרסם אצלנו
            • עיקר החדשות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • בישראל
            • צור קשר
            • צ'יפסים
            • Chiportal Index
            • TapeOut Magazine
            • אודות
            • מאמרים ומחקרים
            • תנאי שימוש
            • כנסים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫שבבים‬
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

            השותפים שלנו

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            No Result
            View All Result
            • עיקר החדשות
            • בישראל
            • מדורים
              • אוטומוטיב
              • בינה מלאכותית (AI/ML)
              • בטחון, תעופה וחלל
              • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
              • ‫יצור (‪(FABs‬‬
              • ‫צב"ד‬
              • ‫שבבים‬
              • ‫רכיבים‬ (IoT)
              • ‫תוכנות משובצות‬
              • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
              • ‫‪FPGA‬‬
              • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
              • תקשורת מהירה
            • מאמרים ומחקרים
            • צ'יפסים
            • כנסים
            • Chiportal Index
              • אינדקס חברות – קטגוריות
              • אינדקס חברות A-Z
            • אודות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • TapeOut Magazine
            • צור קשר
            • ChipEx
            • סיליקון קלאב

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            דילוג לתוכן
            פתח סרגל נגישות כלי נגישות

            כלי נגישות

            • הגדל טקסטהגדל טקסט
            • הקטן טקסטהקטן טקסט
            • גווני אפורגווני אפור
            • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
            • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
            • רקע בהיררקע בהיר
            • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
            • פונט קריאפונט קריא
            • איפוס איפוס